Γιατί η Apple αλλάζει τα καταστήματά της στην Ελλάδα

Μιχάλης Κορ.

Moderator
Staff member
18 June 2006
21,475
Πειραιάς
Νέο μοντέλο καταστημάτων φέρνει στην αγορά ο όμιλος Quest και η iStorm, η θυγατρική εταιρεία του ομίλου που διαχειρίζεται το δίκτυο λιανικής. Το πρώτο από αυτά τα καταστήματα ξεκινάει να λειτουργεί από σήμερα στο The Mall Athens, όπου μέχρι πρότινος δεν υπήρχε εξουσιοδοτημένο κατάστημα πώλησης προϊόντων της Apple, ενώ ένα ακόμη κατάστημα με την ίδια αισθητική και διάταξη θα λειτουργήσει από τις 18 Νοεμβρίου στο Mediterannean Cosmos της Θεσσαλονίκης, όπου εκεί το κατάστημα προϋπήρχε, ωστόσο συνενώθηκε με όμορο χώρο και ανακαινίστηκε κατά τα νέα πρότυπα.

Αναβάθμιση σε Premium Partner​

Τα καινούργια καταστήματα σηματοδοτούν επί της ουσίας το γεγονός ότι η iStorm από μεταπωλητή (Premium Reseller) της Apple αναβαθμίζεται σε συνεργάτη (Premium Partner), κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι βρίσκεται στο υψηλότερο δυνατό σκαλοπάτι από πλευράς επιπέδου συνεργασίας με τον αμερικανικό κολοσσό της τεχνολογίας. Η επένδυση για κάθε κατάστημα που ανοίγει υπερβαίνει τις 500.000 ευρώ, ενώ προγραμματίζεται η σταδιακή αναβάθμιση του συνόλου του δικτύου των 15 καταστημάτων που διατηρεί ο όμιλος Quest με το σήμα της Apple σε Ελλάδα και Κύπρο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το σύνολο της επένδυσης στο δίκτυο θα αγγίξει τα 8 εκατομμύρια ευρώ.

Ταυτόχρονα προβλέπεται η λειτουργία και 5 νέων καταστημάτων σε βάθος πενταετίας, στην Ελλάδα και την Κύπρο, ενώ εξετάζονται και οι νησιωτικοί προορισμοί όπου δεν υφίσταται παρουσία αυτή τη στιγμή όπως είναι η Μύκονος.

Να σημειωθεί ότι το πέρα από το κόστος που απαιτείται για την ανακαίνιση και ανακατασκευή των καταστημάτων της Apple με βάση το νέο μοντέλο, επιπλέον ποσό περίπου 500.000 ευρώ είναι αυτό που επιβαρύνει την iStorm σε περιπτώσεις που κάποιο υφιστάμενο κατάστημα παραμείνει κλειστό, λόγω της απώλειας τζίρου για διάστημα περίπου ενός μήνα που απαιτείται για την ανακατασκευή.

Σε αυτά τα καταστήματα υφίστανται ειδικά διαμορφωμένοι χώροι εκπαίδευσης των πελατών για τα προϊόντα της Apple, πραγματοποιούνται σεμινάρια καθώς και σειρά άλλων υπηρεσιών. Αυτό που αλλάζει ως προς τη διάταξη των προϊόντων είναι το γεγονός ότι όλα τα αξεσουάρ τοποθετούνται και διατρέχουν όλο το μήκος του καταστήματος, κάτι που έως τώρα δεν συνέβαινε καθότι συνήθως προηγούνταν οι συσκευές όπως τα iPhones, τα laptop και τα tablets και στη συνέχεια ακολουθούσαν τα αξεσουάρ.

Πάνω από ένα μήνα αναμονή για νέες συσκευές​

Την ίδια στιγμή πάντως αρκετά μεγάλος είναι ο χρόνος αναμονής για νέες συσκευές iPhone 15 Pro και iPhone 15 Pro Max, ενώ σε ερώτημα που τέθηκε προς τα στελέχη της iStorm, η απάντηση ήταν ότι το πρώτο διάστημα διάθεσης των νέων κινητών συσκευών, η ζήτηση είναι συχνά η διπλάσια από την κανονική.

Αυτή τη στιγμή ο μέσος χρόνος αναμονής για μία καινούργια συσκευή συχνά υπερβαίνει τον ένα μήνα.

Οι επιδόσεις των δύο θυγατρικών που διακινούν προϊόντα Apple​

Θυμίζουμε ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2023 η iStorm πέτυχε ανάπτυξη πωλήσεων 31% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο με διψήφια αύξηση σε όλες τις κατηγορίες. Έτσι, η iStorm ξεπέρασε στο Α εξάμηνο τα €39,7 εκατ. σε πωλήσεις και κατάφερε να συγκρατήσει τα έξοδα της και να φέρει μια ικανοποιητική κερδοφορία. Ταυτόχρονα κέρδισε μερίδια στην αγορά σε όλες τις κατηγορίες.

H άλλη εταιρεία του ομίλου Quest η iSquare που διαχειρίζεται τις πωλήσεις χονδρικής προς πελάτες λιανικής (π.χ. Κωτσόβολος) στο πρώτο εξάμηνο του έτους είχε πωλήσεις που ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 180 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 25% σε σχέση με πέρσι. Με εξαίρεση τις πωλήσεις iPad, όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων είχαν ισχυρή ανάπτυξη, με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείτε η εταιρεία.


 
  • Like
Reactions: takisot