Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Computer Audio
Computer Audio Software
Isochronous – Asynchronous usb και Spdif
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="VetNik" data-source="post: 1056961932" data-attributes="member: 7759"><p>Μια συνδεση οπως η ασυγχρονη usb, οπου τα δεδομενα χρονιζονται απο "καλο" ρολοι ανεξαρτητο απο τον υπολογιστη, με bit perfect δεδομενα (χωρις κανενα dsp), οι software player παιζουν διαφορετικα. </p><p></p><p>Γιατι ομως?</p><p>Για να μπουμε στο νοημα, ας απαντησουν οι ειδικοι.</p><p></p><p></p><p>4. What makes one media player sound different from another?</p><p>Jonathan Reichbach, President, Sonic Studio (Amarra)</p><p></p><p>Most can agree that each software application sounds different. Each has a different "fingerprint" with regards to how they interact with the hardware and software in the computer and how it sounds. For great sound we find that the quality of the audio processing for gain, dither, and EQ all contribute to a different sound. Another determining factor is how the data (music) is read from the disk drive and processed. As Amarra uses the dedicated SSE we are able to optimize every aspect to fine tune your sound. Apple's Core Audio is much more general purpose and this comes with certain tradeoffs that can effect sound quality.</p><p></p><p>Damien Plisson, Founder, Audirvana, (Audirvana Plus)</p><p></p><p>The audio signal path can be very different, with different level of optimizations. Not all include full optimized path down to the kernel CoreAudio implementation itself. The computer activity synchronous to the audio signal needs to be tightly controlled, especially for the purity of the bass frequencies.</p><p></p><p>αρα λοιπον, αυτο που πρωτοι εκαναν οι "μαγκες" σην sonic studio με το amarra εχοντας βεβαια "τονους" εμπειριας σε γραψιμο κωδικα για επαγγελματικη χρηση και μεγαλες κονσολες, ειναι ουσιαστικα να παρακαμψουν το core audio (μακ), τον ελεγχο του υπολογιστη δηλαδη, και το προγραμμα το ιδιο να αναλαβει τα παντα, ακομα και την διαδικασια χρονισμου του dac. Ακολουθησαν φυσικα και αλλοι, με τα γνωστα αποτελεσματα.</p><p>Οπως φαινεται, τα software pleyers κανουν πολλα παραπανω απο το να στελνουν δεδομενα στην καρτα ηχου/dac, πλεον.</p><p>τωρα, το ποσο ακουστες ειναι οι διαφορες στα players, εσεις θα μου πειτε….</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VetNik, post: 1056961932, member: 7759"] Μια συνδεση οπως η ασυγχρονη usb, οπου τα δεδομενα χρονιζονται απο "καλο" ρολοι ανεξαρτητο απο τον υπολογιστη, με bit perfect δεδομενα (χωρις κανενα dsp), οι software player παιζουν διαφορετικα. Γιατι ομως? Για να μπουμε στο νοημα, ας απαντησουν οι ειδικοι. 4. What makes one media player sound different from another? Jonathan Reichbach, President, Sonic Studio (Amarra) Most can agree that each software application sounds different. Each has a different "fingerprint" with regards to how they interact with the hardware and software in the computer and how it sounds. For great sound we find that the quality of the audio processing for gain, dither, and EQ all contribute to a different sound. Another determining factor is how the data (music) is read from the disk drive and processed. As Amarra uses the dedicated SSE we are able to optimize every aspect to fine tune your sound. Apple's Core Audio is much more general purpose and this comes with certain tradeoffs that can effect sound quality. Damien Plisson, Founder, Audirvana, (Audirvana Plus) The audio signal path can be very different, with different level of optimizations. Not all include full optimized path down to the kernel CoreAudio implementation itself. The computer activity synchronous to the audio signal needs to be tightly controlled, especially for the purity of the bass frequencies. αρα λοιπον, αυτο που πρωτοι εκαναν οι "μαγκες" σην sonic studio με το amarra εχοντας βεβαια "τονους" εμπειριας σε γραψιμο κωδικα για επαγγελματικη χρηση και μεγαλες κονσολες, ειναι ουσιαστικα να παρακαμψουν το core audio (μακ), τον ελεγχο του υπολογιστη δηλαδη, και το προγραμμα το ιδιο να αναλαβει τα παντα, ακομα και την διαδικασια χρονισμου του dac. Ακολουθησαν φυσικα και αλλοι, με τα γνωστα αποτελεσματα. Οπως φαινεται, τα software pleyers κανουν πολλα παραπανω απο το να στελνουν δεδομενα στην καρτα ηχου/dac, πλεον. τωρα, το ποσο ακουστες ειναι οι διαφορες στα players, εσεις θα μου πειτε…. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Computer Audio
Computer Audio Software
Isochronous – Asynchronous usb και Spdif
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…