Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Μιά απορία για παλιές ηχογραφήσεις.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Sonus Naturalis" data-source="post: 1098863" data-attributes="member: 17874"><p>Φίλε Lucas Stephanides - Anakrousis</p><p>Συμφωνώ. Mία τέτοια σύγκριση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Πάντως έψαξά στο site σου και κάπως δυσκολεύτηκα. Εννοείς το set βινυλίων των Doors; Θα ήμουν υπόχρεως αν με διευκόλυνες με συγκεκριμένη υπόδειξη...</p><p></p><p>Σχετικά με τις επισημάνσεις σου τώρα:</p><p><u>Αναλογική εγγραφή.</u></p><p>Πιστεύω κι' εγώ, ότι η αναλογική εγγραφή παραμένει ακόμα στις μέρες μας ως σημείο αναφοράς. (Άλλωστε το γράφω). Αυτό σημαίνει, ότι με βάση όλες τις ενδείξεις έχει ένα μικρό προβάδισμα. Επίσης σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση που καλούμαστε να κρίνουμε τον ψηφιακό ήχο, παρελθόντα, τωρινό και μελλοντικό, θα συγκρίνουμε με βάση τον αναλογικό ήχο και τις ιδιότητες του για ν' αποφασίσουμε.</p><p></p><p>Από την άλλη πλευρά υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις, ότι οι διαφορές τείνουν να είναι <u><em>οριακές</em></u> και χρόνο με το χρόνο με την εξέλιξη της τεχνολογίας γίνονται όλο και μικρότερες...</p><p></p><p><u>Audio Restoration.</u></p><p>Έχεις δίκιο. Το Audio Restoration αφορά κατ' αρχήν φθαρμένους δίσκους και ταινίες, σκρατς, χις, κλικ, ποπ, κλπ. Κι' αν εφαρμοστεί δραστικά μπορεί να αφαιρέσει και μέρος του μουσικού περιεχομένου. Είμαι υπέρ του ήπιου και πολύ προσεκτικού Restoration. Αν έχουμε να κάνουμε με φθαρμένους δίσκους είναι απαραίτητο και τ' αποτελέσματα είναι θεαματικά. Είναι απίστευτα εξελιγμένοι οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν τα διάφορα προγράμματα. Να ένα μικρό παράδειγμα:</p><p>Ηχογραφούμε ζωντανά μιά συμφωνική ορχήστρα ή ένα συγκρότημα ακουστικής τζαζ. Ξαφνικά κάπου μέσα από το ακροατήριο χτυπάει ένα κινητό. Τι κάνουμε; Δεν υπάρχει δυνατότητα να επαναληφθεί η συναυλία. Όμως ναί, υπάρχει πρόγραμμα που μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά: Να αφαιρέσει το ανεπιθύμητο κουδούνισμα του κινητού, αφήνοντας άθικτο το μουσικό περιεχόμενο. Βλ. Algorithmix reNOVAtor <a href="http://www.algorithmix.com/en/renovator.htm" target="_blank">http://www.algorithmix.com/en/renovator.htm</a></p><p></p><p>Την πιθανότητα να βελτιώνονται οι ηχογραφήσεις ακόμα και καλογραμμένων δίσκων μετά από ελαφριά αποθορυβοποίηση, ούτε εγώ την περίμενα. Όμως προέκυψε στην πράξη. Ίσως είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά συνέβη. Γι' αυτό και το περιέγραψα ως ενδιαφέρουσα εμπειρία. Πιθανόν να μη συμβαίνει πάντα, ούτε σε όλους τους δίσκους. Όμως συμβαίνει και η εξήγηση είναι απλή:</p><p></p><p>Κατ' αρχήν πολύ σωστή η παρατήρηση σου: πάντα κάτι αφαιρείται. Το θέμα είναι τι. Αν αυτό που αφαιρείται είναι μόνο θόρυβος, φύσημα κλπ, που βρίσκεται στην ίδια περίπου στάθμη με τη μουσική πληροφορία, τότε η κρυμμένη πληροφορία θα αναδειχθεί. Διότι όντας στην ίδια στάθμη με τη μουσική πληροφορία τη σκεπάζει. Κι' επειδή οι πληροφορίες χαμηλής στάθμης είναι συνήθως χώροι (=απολήξεις reverb) και χροιές (=ανώτερες αρμονικές) αυτά είναι και τα σημεία όπου μπορεί να παρατηρηθεί βελτίωση.</p><p></p><p>Δεν ισχυρίζομαι ότι συμβαίνει πάντα και στον ίδιο βαθμό. Το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται από την ποιότητα των χρησιμοποιουμένων plug-ins και των αντιστοίχων αλγορίθμων, την κατάσταση του δίσκου, ταινίας κλπ, το ίδιο το μουσικό υλικό και τις διάφορες ρυθμίσεις που εκάστοτε θα εφαρμοστούν.</p><p></p><p>Με εκτίμηση</p><p>Καλό βράδυ</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sonus Naturalis, post: 1098863, member: 17874"] Φίλε Lucas Stephanides - Anakrousis Συμφωνώ. Mία τέτοια σύγκριση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Πάντως έψαξά στο site σου και κάπως δυσκολεύτηκα. Εννοείς το set βινυλίων των Doors; Θα ήμουν υπόχρεως αν με διευκόλυνες με συγκεκριμένη υπόδειξη... Σχετικά με τις επισημάνσεις σου τώρα: [U]Αναλογική εγγραφή.[/U] Πιστεύω κι' εγώ, ότι η αναλογική εγγραφή παραμένει ακόμα στις μέρες μας ως σημείο αναφοράς. (Άλλωστε το γράφω). Αυτό σημαίνει, ότι με βάση όλες τις ενδείξεις έχει ένα μικρό προβάδισμα. Επίσης σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση που καλούμαστε να κρίνουμε τον ψηφιακό ήχο, παρελθόντα, τωρινό και μελλοντικό, θα συγκρίνουμε με βάση τον αναλογικό ήχο και τις ιδιότητες του για ν' αποφασίσουμε. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις, ότι οι διαφορές τείνουν να είναι [U][I]οριακές[/I][/U] και χρόνο με το χρόνο με την εξέλιξη της τεχνολογίας γίνονται όλο και μικρότερες... [U]Audio Restoration.[/U] Έχεις δίκιο. Το Audio Restoration αφορά κατ' αρχήν φθαρμένους δίσκους και ταινίες, σκρατς, χις, κλικ, ποπ, κλπ. Κι' αν εφαρμοστεί δραστικά μπορεί να αφαιρέσει και μέρος του μουσικού περιεχομένου. Είμαι υπέρ του ήπιου και πολύ προσεκτικού Restoration. Αν έχουμε να κάνουμε με φθαρμένους δίσκους είναι απαραίτητο και τ' αποτελέσματα είναι θεαματικά. Είναι απίστευτα εξελιγμένοι οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν τα διάφορα προγράμματα. Να ένα μικρό παράδειγμα: Ηχογραφούμε ζωντανά μιά συμφωνική ορχήστρα ή ένα συγκρότημα ακουστικής τζαζ. Ξαφνικά κάπου μέσα από το ακροατήριο χτυπάει ένα κινητό. Τι κάνουμε; Δεν υπάρχει δυνατότητα να επαναληφθεί η συναυλία. Όμως ναί, υπάρχει πρόγραμμα που μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά: Να αφαιρέσει το ανεπιθύμητο κουδούνισμα του κινητού, αφήνοντας άθικτο το μουσικό περιεχόμενο. Βλ. Algorithmix reNOVAtor [url]http://www.algorithmix.com/en/renovator.htm[/url] Την πιθανότητα να βελτιώνονται οι ηχογραφήσεις ακόμα και καλογραμμένων δίσκων μετά από ελαφριά αποθορυβοποίηση, ούτε εγώ την περίμενα. Όμως προέκυψε στην πράξη. Ίσως είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά συνέβη. Γι' αυτό και το περιέγραψα ως ενδιαφέρουσα εμπειρία. Πιθανόν να μη συμβαίνει πάντα, ούτε σε όλους τους δίσκους. Όμως συμβαίνει και η εξήγηση είναι απλή: Κατ' αρχήν πολύ σωστή η παρατήρηση σου: πάντα κάτι αφαιρείται. Το θέμα είναι τι. Αν αυτό που αφαιρείται είναι μόνο θόρυβος, φύσημα κλπ, που βρίσκεται στην ίδια περίπου στάθμη με τη μουσική πληροφορία, τότε η κρυμμένη πληροφορία θα αναδειχθεί. Διότι όντας στην ίδια στάθμη με τη μουσική πληροφορία τη σκεπάζει. Κι' επειδή οι πληροφορίες χαμηλής στάθμης είναι συνήθως χώροι (=απολήξεις reverb) και χροιές (=ανώτερες αρμονικές) αυτά είναι και τα σημεία όπου μπορεί να παρατηρηθεί βελτίωση. Δεν ισχυρίζομαι ότι συμβαίνει πάντα και στον ίδιο βαθμό. Το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται από την ποιότητα των χρησιμοποιουμένων plug-ins και των αντιστοίχων αλγορίθμων, την κατάσταση του δίσκου, ταινίας κλπ, το ίδιο το μουσικό υλικό και τις διάφορες ρυθμίσεις που εκάστοτε θα εφαρμοστούν. Με εκτίμηση Καλό βράδυ [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Μιά απορία για παλιές ηχογραφήσεις.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…