Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Πολιτισμός
Μπιτ κουλτούρα
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1056759684" data-attributes="member: 30418"><p><strong>BEATS του Δημήτρη Πουλικάκου</strong></p><p></p><p>Έχω μπροστά μου το πρώτο τεύχος του "City Lights Journal". Στο εξώφυλλο απεικονίζεται ο Allen Ginsberg στα Κεντρικά Ιμαλάια. Κάθεται σ’ ένα ραγισμένο πλίθινο τοίχο, ξεμαλλιασμένος, τυλιγμένος με μια μεγάλη κροσσωτή κουβέρτα, χαμογελάει στον φίλο του Gary Snyder που τον φωτογραφίζει.</p><p></p><p>Γυρνάω στα περιεχόμενα:</p><p></p><p>ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ... Αnselm Hollo.</p><p></p><p>«Πρώτη ερώτηση είναι: απολαμβάνετε την ερωτική πράξη – και δεν σας ρωτάμε με ποιον ή με τι, απλώς ναι ή όχι κι' είμαστε εντάξει.</p><p></p><p>Δεύτερο: αν ναι, θέλετε να συνεχίσετε αυτή την απόλαυση κάθε τόσο, δεν σας ρωτάμε πόσο συχνά – απλώς ναι ή όχι, κι' είμαστε εντάξει.</p><p></p><p>Αν όχι, τότε τι απολαμβάνετε;»</p><p></p><p>Ο Ginsberg είναι Αμερικανός, ο Hollo Φινλανδός. Κι' άλλα ονόματα: Τζακ Κέρουακ, Γουίλιαμ Μπάροους, Γκρέγκορυ Κόρσο, Χάρολντ Νορς, Μίκαελ Μακ Κλιούρ, Φερλινγκέττι, Λερόυ Τζόουνς, Κι’ άλλοι πολλοί, οι πιο πολλοί άγνωστοι, άλλαξαν σε τρία – τέσσερα χρόνια ολόκληρη τη μορφή της διεθνούς λογοτεχνίας. Για να μιλήσουμε σωστότερα τον τρόπο του «σκέπτεσαι» της Αμερικής κατά κύριο λόγο και της Ευρώπης δευτερευόντως. (Πιο συγκεκριμένα, η επιρροή τους αγγίζει περισσότερο την Γαλλία και την Αγγλία, σαν διεθνή καλλιτεχνικά κέντρα).</p><p></p><p>Μια αλλαγή που δημιούργησε θόρυβο, που αντιπροσωπεύει μια νοοτροπία που δημιουργεί μια ολόκληρη γενιά: "The Beat generation".</p><p></p><p>Τεντυμπόυδες, αλήτες, επιστήμονες, καθηγητές, μαθητές, κατάδικοι, τεμπέληδες, γόνοι καλών οικογενειών, πάμπλουτοι, πάμφτωχοι, ένα συνονθύλευμα όλων σχεδόν των κοινωνικών τάξεων οργώνουν εδώ και δέκα χρόνια (και περισσότερα) όλο τον κόσμο σπέρνοντας γύρω τους το χιούμορ, την ελεύθερη σκέψη, την καλοσύνη, το βίτσιο, την καταστροφή (όχι συχνά), ένα ρομαντισμό, μια αηδία για τη γενική κατάντια των ανθρώπων.</p><p></p><p>Ο Gregory Corso μεγάλωσε μέσα στη μιζέρια και στ’ αναμορφωτήρια. Το 1950 αφού είχε βγει, πριν από λίγες εβδομάδες απ' αυτό, γνωρίζει τον Allen Ginsberg. Αυτός γυιός καθηγητή και ποιητή, τον μυεί στην μοντέρνα ποίηση. Μιλάνε για την κοινωνική κατάσταση, για τον κινηματογράφο, για τις Τέχνες, τον έρωτα.</p><p></p><p>Αποκαλύπτεται πως ένα ηλεκτρικό ρεύμα διαπερνάει την Αμερική με πόλους τη Νέα Υόρκη και τον Άγιο Φραγκίσκο. Τα πρώτα μικρά περιοδικά χρίζουν να τυπώνονται και να κυκλοφορούν. Πρώτο – πρώτο το Yugen με εκδότη τον Le Roi Jones.</p><p></p><p>Νέοι και νέες ρομαντικοί, χτυπημένοι (Beats), ρακένδυτοι πολλές φορές, ξυπόλυτοι, με αχτένιστα μαλλιά, επηρεασμένοι από τις παραδόσεις, κυρίως του υπερρεαλισμού και του υπαρξισμού, οργώνουν την χώρα. Με Auto-stop, με καράβια φορτηγά, με τραίνα. Μετακινούνται κάθε τόσο από πόλη σε πόλη, από Πολιτεία σε Πολιτεία, από χώρα σε χώρα χτίζοντας τον κόσμο τους, Κόσμος, που είναι σε απόλυτη γνώση της πραγματικότητας κι’ όμως ζει εντελώς έξω απ’ αυτήν.</p><p></p><p>Κυκλοφορούν παντού, Στο Greenwich Village, στην 5η λεωφόρο, στο Los Angeles, στα Παρισινά καφέ. Κοιμούνται με τους clochards, στις όχθες του Σηκουάνα, συναντιούνται στη Ρώμη, στο Saint Germain, στο Picadilly, στου Παπασπύρου.</p><p></p><p>Κάνουν ό,τι θέλουν στο μέτρο που τους επιτελούν τα οικονομικά τους. Δουλεύουν όσο το δυνατό λιγώτερο μπορούν, Κυττάνε να βρίσκονται σε ζεστά κλίματα με εύκολο τρόπο ζωής. Μεταναστεύουν, σχεδόν οριστικά, σε ξένες χώρες. Στην Ιταλία, στην Ταγγέρη, στο Μαρόκο, στην Ελλάδα (Ύδρα, Κρήτη), στο Λονδίνο.</p><p></p><p>Σχηματίζουν ένα τέλειο δίκτυο επικοινωνιών. Χωρίς τηλέφωνο, χωρίς ταχυδρομείο, χωρίς ασύρματο, χωρίς τηλεόραση.</p><p> </p><p><a href="http://www.myspace.com/manwolflouie/blog/514947185" target="_blank">Από το περιοδικό Κριτήριο, τεύχος 1, Δεκέμβριος, 1965</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1056759684, member: 30418"] [b]BEATS του Δημήτρη Πουλικάκου[/b] Έχω μπροστά μου το πρώτο τεύχος του "City Lights Journal". Στο εξώφυλλο απεικονίζεται ο Allen Ginsberg στα Κεντρικά Ιμαλάια. Κάθεται σ’ ένα ραγισμένο πλίθινο τοίχο, ξεμαλλιασμένος, τυλιγμένος με μια μεγάλη κροσσωτή κουβέρτα, χαμογελάει στον φίλο του Gary Snyder που τον φωτογραφίζει. Γυρνάω στα περιεχόμενα: ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ... Αnselm Hollo. «Πρώτη ερώτηση είναι: απολαμβάνετε την ερωτική πράξη – και δεν σας ρωτάμε με ποιον ή με τι, απλώς ναι ή όχι κι' είμαστε εντάξει. Δεύτερο: αν ναι, θέλετε να συνεχίσετε αυτή την απόλαυση κάθε τόσο, δεν σας ρωτάμε πόσο συχνά – απλώς ναι ή όχι, κι' είμαστε εντάξει. Αν όχι, τότε τι απολαμβάνετε;» Ο Ginsberg είναι Αμερικανός, ο Hollo Φινλανδός. Κι' άλλα ονόματα: Τζακ Κέρουακ, Γουίλιαμ Μπάροους, Γκρέγκορυ Κόρσο, Χάρολντ Νορς, Μίκαελ Μακ Κλιούρ, Φερλινγκέττι, Λερόυ Τζόουνς, Κι’ άλλοι πολλοί, οι πιο πολλοί άγνωστοι, άλλαξαν σε τρία – τέσσερα χρόνια ολόκληρη τη μορφή της διεθνούς λογοτεχνίας. Για να μιλήσουμε σωστότερα τον τρόπο του «σκέπτεσαι» της Αμερικής κατά κύριο λόγο και της Ευρώπης δευτερευόντως. (Πιο συγκεκριμένα, η επιρροή τους αγγίζει περισσότερο την Γαλλία και την Αγγλία, σαν διεθνή καλλιτεχνικά κέντρα). Μια αλλαγή που δημιούργησε θόρυβο, που αντιπροσωπεύει μια νοοτροπία που δημιουργεί μια ολόκληρη γενιά: "The Beat generation". Τεντυμπόυδες, αλήτες, επιστήμονες, καθηγητές, μαθητές, κατάδικοι, τεμπέληδες, γόνοι καλών οικογενειών, πάμπλουτοι, πάμφτωχοι, ένα συνονθύλευμα όλων σχεδόν των κοινωνικών τάξεων οργώνουν εδώ και δέκα χρόνια (και περισσότερα) όλο τον κόσμο σπέρνοντας γύρω τους το χιούμορ, την ελεύθερη σκέψη, την καλοσύνη, το βίτσιο, την καταστροφή (όχι συχνά), ένα ρομαντισμό, μια αηδία για τη γενική κατάντια των ανθρώπων. Ο Gregory Corso μεγάλωσε μέσα στη μιζέρια και στ’ αναμορφωτήρια. Το 1950 αφού είχε βγει, πριν από λίγες εβδομάδες απ' αυτό, γνωρίζει τον Allen Ginsberg. Αυτός γυιός καθηγητή και ποιητή, τον μυεί στην μοντέρνα ποίηση. Μιλάνε για την κοινωνική κατάσταση, για τον κινηματογράφο, για τις Τέχνες, τον έρωτα. Αποκαλύπτεται πως ένα ηλεκτρικό ρεύμα διαπερνάει την Αμερική με πόλους τη Νέα Υόρκη και τον Άγιο Φραγκίσκο. Τα πρώτα μικρά περιοδικά χρίζουν να τυπώνονται και να κυκλοφορούν. Πρώτο – πρώτο το Yugen με εκδότη τον Le Roi Jones. Νέοι και νέες ρομαντικοί, χτυπημένοι (Beats), ρακένδυτοι πολλές φορές, ξυπόλυτοι, με αχτένιστα μαλλιά, επηρεασμένοι από τις παραδόσεις, κυρίως του υπερρεαλισμού και του υπαρξισμού, οργώνουν την χώρα. Με Auto-stop, με καράβια φορτηγά, με τραίνα. Μετακινούνται κάθε τόσο από πόλη σε πόλη, από Πολιτεία σε Πολιτεία, από χώρα σε χώρα χτίζοντας τον κόσμο τους, Κόσμος, που είναι σε απόλυτη γνώση της πραγματικότητας κι’ όμως ζει εντελώς έξω απ’ αυτήν. Κυκλοφορούν παντού, Στο Greenwich Village, στην 5η λεωφόρο, στο Los Angeles, στα Παρισινά καφέ. Κοιμούνται με τους clochards, στις όχθες του Σηκουάνα, συναντιούνται στη Ρώμη, στο Saint Germain, στο Picadilly, στου Παπασπύρου. Κάνουν ό,τι θέλουν στο μέτρο που τους επιτελούν τα οικονομικά τους. Δουλεύουν όσο το δυνατό λιγώτερο μπορούν, Κυττάνε να βρίσκονται σε ζεστά κλίματα με εύκολο τρόπο ζωής. Μεταναστεύουν, σχεδόν οριστικά, σε ξένες χώρες. Στην Ιταλία, στην Ταγγέρη, στο Μαρόκο, στην Ελλάδα (Ύδρα, Κρήτη), στο Λονδίνο. Σχηματίζουν ένα τέλειο δίκτυο επικοινωνιών. Χωρίς τηλέφωνο, χωρίς ταχυδρομείο, χωρίς ασύρματο, χωρίς τηλεόραση. [URL="http://www.myspace.com/manwolflouie/blog/514947185"]Από το περιοδικό Κριτήριο, τεύχος 1, Δεκέμβριος, 1965[/URL] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Πολιτισμός
Μπιτ κουλτούρα
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…