Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ολίγα βασικά περί Ακουστικής Χώρων
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Κωστόπουλος" data-source="post: 4693" data-attributes="member: 41"><p><strong>Σημειακή εκπομπή ήχου</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Στην πράξη, όμως, τι γίνεται; Φανταστείτε δύο πηγές φωτός στο απόλυτο σκοτάδι. Ας πούμε, δύο φακούς θύελλας. Στην ουσία, δεν φωτίζουν τίποτε περισσότερο από το σημείο που πέφτει η δέσμη τους. Για να φωτίσουν, χρειάζονται κάτι που θα αντανακλά τη δέσμη τους (<em>θυμηθείτε ότι τη νύχτα η βρεγμένη άσφαλτος δεν φαίνεται με τα φώτα πορείας και χρειάζεται φώτα ομίχλης για να διακρίνεις τα όριά της</em>). </span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Το Φως, λοιπόν, απαιτεί την Αντανάκλαση.</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Κατά τον ίδιο τρόπο, δύο ηχεία στο «νεκρό» άκρο ενός δωματίου (<em>σύμφωνα με την αρχή LEDE</em>) είναι δύο σημειακές πηγές ήχου. Δεν μπορούν να δημιουργήσουν, ούτε να στηρίξουν μια στερεοσκοπική ηχητική εικόνα. Ο ήχος που εκπέμπουν έχει στην καλύτερη περίπτωση μια αιθέρια, σχεδόν σαν φάντασμα, υφή. Κοντολογής, δεν έχουμε στερεοφωνική λειτουργία.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Αν, από την άλλη, παίζουν στο ηχητικά «ζωντανό» άκρο του δωματίου, μετατρέπουν όλο το χώρο ακρόασης σε ηχητική σκηνή, με έντονες αντιθέσεις, βάθος, ύψος και πλάτος, ενώ τα όργανα διαγράφονται με μεγάλη ακρίβεια στο χώρο. Η στερεοφωνική λειτουργία επιτελείται με τη μέγιστη προσήλωση στην αρχή της.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Ηθικόν δίδαγμα: <strong>και ο Ήχος απαιτεί την Αντανάκλαση.</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Ας δούμε τώρα τι γίνεται με τις ανακλάσεις στο χώρο ακρόασης. Οι <strong>ανακλάσεις πρώτης τάξης </strong>(<em>αυτές που φτάνουν στον τοίχο 10ms μετά την εκπομπή από το μεγάφωνο</em>) είπαμε ότι είναι κακές για την στερεοφωνική λειτουργία. Αντιθέτως, οι ανακλάσεις δεύτερης, τέταρτης, κ.ο.κ. τάξης, που έρχονται σε άναρχο χρόνο και τόπο, μπορούν να θεωρηθούν ευεργετικές για το ηχητικό αποτέλεσμα.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Σύμφωνα με τις μετρήσεις της ψυχοακουστικής, βοηθούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο στην ανασύνθεση της ολογραφικής εικόνας γύρω από τις δύο σημειακές πηγές ήχου (<em>τα ηχεία μας</em>). Οι εργασίες ειδικών επιστημόνων (<em>Madsen, Damaske, κ.ά</em>.) απέδειξαν ότι ο ανακλώμενος ήχος πρέπει να είναι ανόμοια διασπαρμένος σε χρόνο και φάση και ταυτόχρονα να μην είναι αναγνωρίσιμη η κατεύθυνσή του (<em>ο διάχυτος ήχος που έρχεται από τα πλάγια του κεφαλιού του ακροατή είναι η ιδανική περίπτωση</em>).</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Κωστόπουλος, post: 4693, member: 41"] [b]Σημειακή εκπομπή ήχου[/b] [FONT="Trebuchet MS"]Στην πράξη, όμως, τι γίνεται; Φανταστείτε δύο πηγές φωτός στο απόλυτο σκοτάδι. Ας πούμε, δύο φακούς θύελλας. Στην ουσία, δεν φωτίζουν τίποτε περισσότερο από το σημείο που πέφτει η δέσμη τους. Για να φωτίσουν, χρειάζονται κάτι που θα αντανακλά τη δέσμη τους ([I]θυμηθείτε ότι τη νύχτα η βρεγμένη άσφαλτος δεν φαίνεται με τα φώτα πορείας και χρειάζεται φώτα ομίχλης για να διακρίνεις τα όριά της[/I]). [B]Το Φως, λοιπόν, απαιτεί την Αντανάκλαση.[/B] Κατά τον ίδιο τρόπο, δύο ηχεία στο «νεκρό» άκρο ενός δωματίου ([I]σύμφωνα με την αρχή LEDE[/I]) είναι δύο σημειακές πηγές ήχου. Δεν μπορούν να δημιουργήσουν, ούτε να στηρίξουν μια στερεοσκοπική ηχητική εικόνα. Ο ήχος που εκπέμπουν έχει στην καλύτερη περίπτωση μια αιθέρια, σχεδόν σαν φάντασμα, υφή. Κοντολογής, δεν έχουμε στερεοφωνική λειτουργία. Αν, από την άλλη, παίζουν στο ηχητικά «ζωντανό» άκρο του δωματίου, μετατρέπουν όλο το χώρο ακρόασης σε ηχητική σκηνή, με έντονες αντιθέσεις, βάθος, ύψος και πλάτος, ενώ τα όργανα διαγράφονται με μεγάλη ακρίβεια στο χώρο. Η στερεοφωνική λειτουργία επιτελείται με τη μέγιστη προσήλωση στην αρχή της. Ηθικόν δίδαγμα: [B]και ο Ήχος απαιτεί την Αντανάκλαση.[/B] Ας δούμε τώρα τι γίνεται με τις ανακλάσεις στο χώρο ακρόασης. Οι [B]ανακλάσεις πρώτης τάξης [/B]([I]αυτές που φτάνουν στον τοίχο 10ms μετά την εκπομπή από το μεγάφωνο[/I]) είπαμε ότι είναι κακές για την στερεοφωνική λειτουργία. Αντιθέτως, οι ανακλάσεις δεύτερης, τέταρτης, κ.ο.κ. τάξης, που έρχονται σε άναρχο χρόνο και τόπο, μπορούν να θεωρηθούν ευεργετικές για το ηχητικό αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της ψυχοακουστικής, βοηθούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο στην ανασύνθεση της ολογραφικής εικόνας γύρω από τις δύο σημειακές πηγές ήχου ([I]τα ηχεία μας[/I]). Οι εργασίες ειδικών επιστημόνων ([I]Madsen, Damaske, κ.ά[/I].) απέδειξαν ότι ο ανακλώμενος ήχος πρέπει να είναι ανόμοια διασπαρμένος σε χρόνο και φάση και ταυτόχρονα να μην είναι αναγνωρίσιμη η κατεύθυνσή του ([I]ο διάχυτος ήχος που έρχεται από τα πλάγια του κεφαλιού του ακροατή είναι η ιδανική περίπτωση[/I]).[/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ολίγα βασικά περί Ακουστικής Χώρων
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…