Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ολίγα βασικά περί Ακουστικής Χώρων
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Κωστόπουλος" data-source="post: 4695" data-attributes="member: 41"><p><strong>Τι πρέπει να κάνω;</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Πώς όμως μπορείς να προσαρμόσεις τον χώρο ακρόασης ώστε να πληρούνται οι παραπάνω προδιαγραφές; Μια λύση -<em>αρκετά ακριβή</em>- είναι να τον μετατρέψεις σε ηχητικά εντελώς «νεκρό» χώρο (<em>σαν ανηχοϊκό θάλαμο, δηλαδή</em>). Αν έχετε τον χρόνο, το χρήμα, τον χώρο, τη διάθεση και δεν σας πτοούν οι αιτήσεις διαζυγίου, προχωρήστε.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Η δεύτερη -<em>αυτή που ακολούθησα και συστήνω σε όλους τους ομοιοπαθείς</em>- είναι να βάλετε το δωμάτιο να «δουλέψει» για σας. Ξεφορτωθείτε πρώτα τις ανεπιθύμητες ανακλάσεις πρώτης τάξης και μετά ασχοληθείτε με τις δευτερεύουσες. Αυτές, εφόσον ελεγχθούν, θα δημιουργήσουν τα αναγκαία χαρακτηριστικά (<em>αντήχηση, καθυστέρηση, διάχυση, κλπ</em>.) που θα «ζωντανέψουν» την στερεοφωνική λειτουργία.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι, αν θέλουμε να δουλέψουμε με το μοντέλο LEDE, πρέπει και να αντιστρέψουμε την αρχή λειτουργίας του: τα άκρα του δωματίου προς την πλευρά του ακροατή πρέπει να είναι ακουστικά «νεκρά» και τα άκρα πίσω από τα ηχεία ακουστικά «ζωντανά». </span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Από τη στιγμή που διαχέονται οι ανακλάσεις στους τοίχους πίσω και δίπλα από τα ηχεία, τότε ο ανακλώμενος ήχος πίσω από τη θέση ακρόασης μπερδεύει τα πράγματα και ουσιαστικά αφαιρεί από τον ακροατή την αίσθηση της σκηνής εμπρός του. Είναι σαν να μη παρακολουθείτε τα δρώμενα από τις μεσαίες σειρές καθισμάτων του Μεγάρου Μουσικής, αλλά από τους διαδρόμους κοντά στον πίσω τοίχο.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Εδώ, λοιπόν, χρειάζεται να επέμβουμε δραστικά. Είναι γνωστό ότι στις γωνίες του δωματίου (<em>κυρίως στις πίσω, αλλά και στις εμπρός</em>) τόσο στο ύψος του δαπέδου όσο και στο ύψος της οροφής, δημιουργούνται <strong>στάσιμα κύματα</strong>. </span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Αυτά πρέπει πάση θυσία να ελεγχθούν και ο ενδεδειγμένος τρόπος είναι η απορρόφηση. Βαριές κουρτίνες, βελούδινες πολυθρόνες, χοντρά χαλιά, ακόμα και συνθετικά μονωτικά (<em>αφρός πολυουρεθάνης, υαλοβάμβακας, νεοπρένιο, κλπ</em>.) κάνουν καλή δουλειά.</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Μιλώντας για χαλιά, θυμηθείτε ότι και το δάπεδο (<em>ιδίως αν πρόκειται για μάρμαρο, γρανίτη, μωσαϊκό ή πλακάκια</em>) συμμετέχει στις ανεπιθύμητες ανακλάσεις πρώτης τάξης. Αφού λοιπόν δεν γίνεται να σηκώσουμε τα ηχεία στο ενάμισι μέτρο από αυτό, πρέπει να το καλύψουμε με βαρύ χαλί ή μοκέτα από το σημείο της μπάφλας και εμπρός. </span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Πίσω από τα ηχεία, καλό είναι να μην υπάρχει χαλί στο πάτωμα, ώστε να συμμετέχει και αυτό στην ακουστικά «ζωντανή» άκρη του δωματίου.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Κωστόπουλος, post: 4695, member: 41"] [b]Τι πρέπει να κάνω;[/b] [FONT="Trebuchet MS"]Πώς όμως μπορείς να προσαρμόσεις τον χώρο ακρόασης ώστε να πληρούνται οι παραπάνω προδιαγραφές; Μια λύση -[I]αρκετά ακριβή[/I]- είναι να τον μετατρέψεις σε ηχητικά εντελώς «νεκρό» χώρο ([I]σαν ανηχοϊκό θάλαμο, δηλαδή[/I]). Αν έχετε τον χρόνο, το χρήμα, τον χώρο, τη διάθεση και δεν σας πτοούν οι αιτήσεις διαζυγίου, προχωρήστε. Η δεύτερη -[I]αυτή που ακολούθησα και συστήνω σε όλους τους ομοιοπαθείς[/I]- είναι να βάλετε το δωμάτιο να «δουλέψει» για σας. Ξεφορτωθείτε πρώτα τις ανεπιθύμητες ανακλάσεις πρώτης τάξης και μετά ασχοληθείτε με τις δευτερεύουσες. Αυτές, εφόσον ελεγχθούν, θα δημιουργήσουν τα αναγκαία χαρακτηριστικά ([I]αντήχηση, καθυστέρηση, διάχυση, κλπ[/I].) που θα «ζωντανέψουν» την στερεοφωνική λειτουργία. Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι, αν θέλουμε να δουλέψουμε με το μοντέλο LEDE, πρέπει και να αντιστρέψουμε την αρχή λειτουργίας του: τα άκρα του δωματίου προς την πλευρά του ακροατή πρέπει να είναι ακουστικά «νεκρά» και τα άκρα πίσω από τα ηχεία ακουστικά «ζωντανά». Από τη στιγμή που διαχέονται οι ανακλάσεις στους τοίχους πίσω και δίπλα από τα ηχεία, τότε ο ανακλώμενος ήχος πίσω από τη θέση ακρόασης μπερδεύει τα πράγματα και ουσιαστικά αφαιρεί από τον ακροατή την αίσθηση της σκηνής εμπρός του. Είναι σαν να μη παρακολουθείτε τα δρώμενα από τις μεσαίες σειρές καθισμάτων του Μεγάρου Μουσικής, αλλά από τους διαδρόμους κοντά στον πίσω τοίχο. Εδώ, λοιπόν, χρειάζεται να επέμβουμε δραστικά. Είναι γνωστό ότι στις γωνίες του δωματίου ([I]κυρίως στις πίσω, αλλά και στις εμπρός[/I]) τόσο στο ύψος του δαπέδου όσο και στο ύψος της οροφής, δημιουργούνται [B]στάσιμα κύματα[/B]. Αυτά πρέπει πάση θυσία να ελεγχθούν και ο ενδεδειγμένος τρόπος είναι η απορρόφηση. Βαριές κουρτίνες, βελούδινες πολυθρόνες, χοντρά χαλιά, ακόμα και συνθετικά μονωτικά ([I]αφρός πολυουρεθάνης, υαλοβάμβακας, νεοπρένιο, κλπ[/I].) κάνουν καλή δουλειά. Μιλώντας για χαλιά, θυμηθείτε ότι και το δάπεδο ([I]ιδίως αν πρόκειται για μάρμαρο, γρανίτη, μωσαϊκό ή πλακάκια[/I]) συμμετέχει στις ανεπιθύμητες ανακλάσεις πρώτης τάξης. Αφού λοιπόν δεν γίνεται να σηκώσουμε τα ηχεία στο ενάμισι μέτρο από αυτό, πρέπει να το καλύψουμε με βαρύ χαλί ή μοκέτα από το σημείο της μπάφλας και εμπρός. Πίσω από τα ηχεία, καλό είναι να μην υπάρχει χαλί στο πάτωμα, ώστε να συμμετέχει και αυτό στην ακουστικά «ζωντανή» άκρη του δωματίου.[/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ολίγα βασικά περί Ακουστικής Χώρων
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…