Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ολίγα βασικά περί Ακουστικής Χώρων
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Κωστόπουλος" data-source="post: 4704" data-attributes="member: 41"><p><strong>Πώς μετριέται ο Τ(60) στο σπίτι μου;</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Αν δεν ορίσουμε συγκεκριμένη συχνότητα που θέλουμε να βρούμε τον Τ(60) σε κάποιο χώρο (<em>συγκεκριμένη τοποθέτηση της πηγής</em>), δεχόμαστε ότι <u>η τιμή του Τ(60) αναφέρεται στην συχνότητα των 1000Hz</u>. Αλλιώς, θα πρέπει να τον υπολογίσουμε σε πολλές συχνότητες και το σύνηθες φάσμα είναι από 125Hz - 4000Hz (<em>ή και 8000Hz</em>).</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Για ακριβέστερες μετρήσεις απαιτούνται ειδικά όργανα (<em>συνήθως όμως οι αποκλίσεις από το υπολογιστικό είναι μικρές - πλην ειδικών περιπτώσεων</em>), ωστόσο ένας καλός πρόχειρος κανόνας είναι ότι:</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Ο Τ(60) είναι πάντα μεγαλύτερος γιά τις χαμηλές συχνότητες και μικρότερος γιά τις υψηλές συχνότητες.</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Ευνόητο είναι ότι ο Τ(60) σε πολύ μεγάλους χώρους είναι τεράστιος, γι' αυτό και οι αίθουσες συναυλιών απαιτούν μελετημένη ηχητική παρέμβαση. Στους συνήθεις οικιακούς χώρους, βεβαίως, είναι μικρότερος και με τα έπιπλα που πάντα υπάρχουν (<em>και πρέπει να υπάρχουν</em>), η ηχητική παρέμβαση πρέπει να είναι μικρή έως καθόλου, εκτός ειδικών «ανώμαλων» καταστάσεων...</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Παρά τις διχογνωμίες που υπάρχουν μεταξύ των μηχανικών ήχου γιά το ποιός είναι ο καλύτερος Τ(60), είναι κοινώς αποδεκτό ότι διάφορα είδη μουσικής «ωφελούνται» διαφορετικά από μικρούς ή μεγάλους Τ(60).</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Η αναπαραγωγή μεγάλων (<em>η και μικρών</em>) συμφωνικών έργων ευνοείται περισσότερο από μεγάλους χώρους ακροάσεων (<em>ήχος πλούσιος σε ηχοχρώματα και ζεστασιά</em>), ενώ η αναπαραγωγή γρήγορης Jazz, Rock, ανθρώπινης ομιλίας, ρεμπέτικων κλπ. ευνοούνται περισσότερο από μικρότερους χώρους (ήχος γρήγορος, στακάτος).</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>«Ιδανικός» Τ(60) γιά έναν οικιακό Χώρο 150 κ.μ. θεωρείται ότι είναι περίπου 0,5sec</strong>., που όπως είπαμε αναφέρεται στα 1000Hz, με μικρότερο γιά τις υψηλές και μεγαλύτερο γιά τις χαμηλές. Το σημαντικότερο εδώ είναι να συνειδητοποιήσουμε το εξής: αν εφαρμόσουμε την εξίσωση G=13.8xV/4xπxcxd2xT, ή απλούστερα G=0,0032xV/(d2xT), και για απόσταση θέσης ακρόασης ας υποθέσουμε 3μ., <strong>ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι πάνω από 9 φορές!</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Δηλαδή, φίλτατοι, εκεί που νομίζουμε ότι ακούμε τα ηχεία μας, ουσιαστικά ακούμε το δωμάτιο - και δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα γι' αυτό. Μην στενοχωριέστε, όμως: το αυτί μας δεν είναι μικρόφωνο, ενώ ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελεί θαύμα της φύσης και αναλαμβάνει να κάνει όλη την επεξεργασία για λογαριασμό μας, εξομοιώνοντας τις συνθήκες κατά το δοκούν.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Κωστόπουλος, post: 4704, member: 41"] [b]Πώς μετριέται ο Τ(60) στο σπίτι μου;[/b] [FONT="Trebuchet MS"]Αν δεν ορίσουμε συγκεκριμένη συχνότητα που θέλουμε να βρούμε τον Τ(60) σε κάποιο χώρο ([I]συγκεκριμένη τοποθέτηση της πηγής[/I]), δεχόμαστε ότι [U]η τιμή του Τ(60) αναφέρεται στην συχνότητα των 1000Hz[/U]. Αλλιώς, θα πρέπει να τον υπολογίσουμε σε πολλές συχνότητες και το σύνηθες φάσμα είναι από 125Hz - 4000Hz ([I]ή και 8000Hz[/I]). Για ακριβέστερες μετρήσεις απαιτούνται ειδικά όργανα ([I]συνήθως όμως οι αποκλίσεις από το υπολογιστικό είναι μικρές - πλην ειδικών περιπτώσεων[/I]), ωστόσο ένας καλός πρόχειρος κανόνας είναι ότι: [B]Ο Τ(60) είναι πάντα μεγαλύτερος γιά τις χαμηλές συχνότητες και μικρότερος γιά τις υψηλές συχνότητες.[/B] Ευνόητο είναι ότι ο Τ(60) σε πολύ μεγάλους χώρους είναι τεράστιος, γι' αυτό και οι αίθουσες συναυλιών απαιτούν μελετημένη ηχητική παρέμβαση. Στους συνήθεις οικιακούς χώρους, βεβαίως, είναι μικρότερος και με τα έπιπλα που πάντα υπάρχουν ([I]και πρέπει να υπάρχουν[/I]), η ηχητική παρέμβαση πρέπει να είναι μικρή έως καθόλου, εκτός ειδικών «ανώμαλων» καταστάσεων... Παρά τις διχογνωμίες που υπάρχουν μεταξύ των μηχανικών ήχου γιά το ποιός είναι ο καλύτερος Τ(60), είναι κοινώς αποδεκτό ότι διάφορα είδη μουσικής «ωφελούνται» διαφορετικά από μικρούς ή μεγάλους Τ(60). Η αναπαραγωγή μεγάλων ([I]η και μικρών[/I]) συμφωνικών έργων ευνοείται περισσότερο από μεγάλους χώρους ακροάσεων ([I]ήχος πλούσιος σε ηχοχρώματα και ζεστασιά[/I]), ενώ η αναπαραγωγή γρήγορης Jazz, Rock, ανθρώπινης ομιλίας, ρεμπέτικων κλπ. ευνοούνται περισσότερο από μικρότερους χώρους (ήχος γρήγορος, στακάτος). [B]«Ιδανικός» Τ(60) γιά έναν οικιακό Χώρο 150 κ.μ. θεωρείται ότι είναι περίπου 0,5sec[/B]., που όπως είπαμε αναφέρεται στα 1000Hz, με μικρότερο γιά τις υψηλές και μεγαλύτερο γιά τις χαμηλές. Το σημαντικότερο εδώ είναι να συνειδητοποιήσουμε το εξής: αν εφαρμόσουμε την εξίσωση G=13.8xV/4xπxcxd2xT, ή απλούστερα G=0,0032xV/(d2xT), και για απόσταση θέσης ακρόασης ας υποθέσουμε 3μ., [B]ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι πάνω από 9 φορές![/B] Δηλαδή, φίλτατοι, εκεί που νομίζουμε ότι ακούμε τα ηχεία μας, ουσιαστικά ακούμε το δωμάτιο - και δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα γι' αυτό. Μην στενοχωριέστε, όμως: το αυτί μας δεν είναι μικρόφωνο, ενώ ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελεί θαύμα της φύσης και αναλαμβάνει να κάνει όλη την επεξεργασία για λογαριασμό μας, εξομοιώνοντας τις συνθήκες κατά το δοκούν.[/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ολίγα βασικά περί Ακουστικής Χώρων
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…