Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ολίγα βασικά περί Ακουστικής Χώρων
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Κωστόπουλος" data-source="post: 4705" data-attributes="member: 41"><p><strong>Ακουστικοί Κόμβοι</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Τελειώνοντας, να πούμε δυο πραγματάκια και για τη μέτρηση των διαστάσεων του χώρου μας. Όσο μεγαλύτερο και λιγότερο «κυβισμένο» είναι το δωμάτιο που ακούμε μουσική, τόσο καλύτερα. Tα στάσιμα κύματα, που ενδεχομένως να δημιουργηθούν από αλλεπάλληλες ανακλάσεις μεταξύ παραλλήλων επιφανειών, θα είναι πολύ λιγότερο ενοχλητικά. </span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Για να συγκεκριμενοποιήσουμε τα παραπάνω, ας πάρουμε για παράδειγμα ένα δωμάτιο διαστάσεων 8x5x3m. Oι συχνότητες στις οποίες θα δημιουργηθούν οι κύριοι συντονισμοί είναι 21.5, 34.4 και 57.3Hz και υπολογίζονται με τον εξής απλό τύπο:</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Fres = 172 / L</strong>,</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><em>όπου L είναι η κάθε μία διάσταση του χώρου ακρόασης</em>. </span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Aναφερθήκαμε προηγουμένως στους κύριους συντονισμούς γιατί, λόγω των αρμονικών, υπάρχουν και δευτερεύοντες (<em>μικρότερης σημασίας</em>). Tο σύνολο τους, αποτελεί τους «χαρακτηριστικούς συντονισμούς» του δωματίου μας ή <strong>Ακουστικούς Κόμβους</strong>. </span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Το ζητούμενο εδώ είναι να απέχουν όσο το δυνατόν περισσότερο μεταξύ τους οι ακουστικοί κόμβοι του χώρου ακρόασης. Κάνοντας ένα απλό πείραμα στο υπολογιστικό που θα βρείτε στη διεύθυνση <strong><a href="http://www.mcsquared.com/metricmodes.htm" target="_blank">http://www.mcsquared.com/metricmodes.htm</a></strong>, θα δείτε ποια είναι περίπου η ηχητική συμπεριφορά του χώρου σας. </span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Από εκεί και πέρα, οι επιλογές που έχετε είναι δύο: ή θα ελαχιστοποιήσετε τα προβλήματα με καλή επιλογή και στήσιμο συστήματος, ή θα προσπαθήσετε να τα εξαλείψετε με την χρήση ενός ψηφιακού παραμετρικού ισοσταθμιστή. Η δεύτερη είναι σαφώς ακριβή λύση, που απαιτεί ενδελεχή μέτρηση του χώρου και που μάλλον δεν θα διορθώσει ακραίου τύπου καταστάσεις. Επομένως, μια δοκιμή πριν την αγορά κρίνεται απολύτως απαραίτητη!</span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'">Όπως και να έχει το πράγμα, το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σ’ ένα ισορροπημένο ακουστικά χώρο. Μια καλή αρχή είναι να διακοσμήσει κανείς το δωμάτιο με βάση την μέθοδο LEDE. Γι όσους, όμως, θέλουν πραγματικά επιστημονική δουλειά, υπάρχει το CARA (<em>Computer Aided Room Acoustics</em>), ένα πολύ καλό, όσο και φθηνό, γερμανικό λογισμικό, που για να δουλέψει όμως ζητάει από μας πολλή δουλειά: <strong><a href="http://www.cara.de" target="_blank">http://www.cara.de</a> </strong>και καλή τύχη!</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Κωστόπουλος, post: 4705, member: 41"] [b]Ακουστικοί Κόμβοι[/b] [FONT="Trebuchet MS"]Τελειώνοντας, να πούμε δυο πραγματάκια και για τη μέτρηση των διαστάσεων του χώρου μας. Όσο μεγαλύτερο και λιγότερο «κυβισμένο» είναι το δωμάτιο που ακούμε μουσική, τόσο καλύτερα. Tα στάσιμα κύματα, που ενδεχομένως να δημιουργηθούν από αλλεπάλληλες ανακλάσεις μεταξύ παραλλήλων επιφανειών, θα είναι πολύ λιγότερο ενοχλητικά. Για να συγκεκριμενοποιήσουμε τα παραπάνω, ας πάρουμε για παράδειγμα ένα δωμάτιο διαστάσεων 8x5x3m. Oι συχνότητες στις οποίες θα δημιουργηθούν οι κύριοι συντονισμοί είναι 21.5, 34.4 και 57.3Hz και υπολογίζονται με τον εξής απλό τύπο: [B]Fres = 172 / L[/B], [I]όπου L είναι η κάθε μία διάσταση του χώρου ακρόασης[/I]. Aναφερθήκαμε προηγουμένως στους κύριους συντονισμούς γιατί, λόγω των αρμονικών, υπάρχουν και δευτερεύοντες ([I]μικρότερης σημασίας[/I]). Tο σύνολο τους, αποτελεί τους «χαρακτηριστικούς συντονισμούς» του δωματίου μας ή [B]Ακουστικούς Κόμβους[/B]. Το ζητούμενο εδώ είναι να απέχουν όσο το δυνατόν περισσότερο μεταξύ τους οι ακουστικοί κόμβοι του χώρου ακρόασης. Κάνοντας ένα απλό πείραμα στο υπολογιστικό που θα βρείτε στη διεύθυνση [B][url]http://www.mcsquared.com/metricmodes.htm[/url][/B], θα δείτε ποια είναι περίπου η ηχητική συμπεριφορά του χώρου σας. Από εκεί και πέρα, οι επιλογές που έχετε είναι δύο: ή θα ελαχιστοποιήσετε τα προβλήματα με καλή επιλογή και στήσιμο συστήματος, ή θα προσπαθήσετε να τα εξαλείψετε με την χρήση ενός ψηφιακού παραμετρικού ισοσταθμιστή. Η δεύτερη είναι σαφώς ακριβή λύση, που απαιτεί ενδελεχή μέτρηση του χώρου και που μάλλον δεν θα διορθώσει ακραίου τύπου καταστάσεις. Επομένως, μια δοκιμή πριν την αγορά κρίνεται απολύτως απαραίτητη! Όπως και να έχει το πράγμα, το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σ’ ένα ισορροπημένο ακουστικά χώρο. Μια καλή αρχή είναι να διακοσμήσει κανείς το δωμάτιο με βάση την μέθοδο LEDE. Γι όσους, όμως, θέλουν πραγματικά επιστημονική δουλειά, υπάρχει το CARA ([I]Computer Aided Room Acoustics[/I]), ένα πολύ καλό, όσο και φθηνό, γερμανικό λογισμικό, που για να δουλέψει όμως ζητάει από μας πολλή δουλειά: [B][url]http://www.cara.de[/url] [/B]και καλή τύχη![/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ολίγα βασικά περί Ακουστικής Χώρων
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…