Βάζω εδώ μερικές πατέντες για οδηγούς-στοπ πάνω σε σλεντ, που ολοκλήρωσα τελευταία και βγήκαν αρκετά πετυχημένες.
Version 1.1
Πέρασμα στο ρούτερ του κ/π που θα γίνει ο φράκτης του σλεντ (πάχος 30 χιλιοστά, από 2 κομμάτια 15χιλιοστών κολλημένα μεταξύ τους). Το αυλάκι έγινε σε ένα πέρασμα, με το ξύλο σε ξαπλωτή στάση και με
αυτό το μπιτ. Είχα ξαναγράψει στο παρελθόν για το πόσο καλή δουλειά κάνουν τα μπιτ αυτού του τύπου.
Μετά, πέρασμα του κ/π σε όρθια θέση με
αυτό το μπιτ που είναι για t-tracks (το μικρότερο από τα τρία του σετ). Η ράγα "Τ" έγινε σε ένα πέρασμα - στην ουσία απλά διεύρυνε το λούκι από το προηγούμενο βήμα.
Μετά, με ένα ίσιο μπιτ διαμέτρου 1/2" έγινε μια ρηχή πατούρα για να χωνευτεί η μεταλλική μεζούρα. Η αρχή και το τέλος της πατούρας τετραγωνίστηκαν με ένα σκερπέλο.
Τέλος, έγινε ο μηχανισμός για το στοπ ως εξής:
1. κ/π 6 χιλιοστών
2. πλέξιγκλας με πάχος 1,5 χιλιοστό. Χάραξα μια γραμμή με το κοπίδι και έβαψα την χαραμάδα με έναν ανεξίτηλο κόκκινο μαρκαδόρο. Καθαρίζοντας προσεκτικά με οινόπνευμα, στο τέλος μένει μια πολύ λεπτή κόκκινη γραμμή πάνω στο πλέξι.
3.
Τετράγωνο παξιμάδι Μ5 -το πλάτος του είναι ακριβώς ίδιο με τον πάτο του t-track. Αντί να αγοραστούν έτοιμα, μπορεί κάποιος να τα φτάξει εύκολα από λαμαρίνα σε ότι διαστάσεις τον βολεύει.
4.
Thumb screw M5.
5. To κομμάτι του στοπ που θα ανεβοκατεβαίνει. Στερεώνεται με ένα ίδιο thumb screw όπως το προηγούενο.
Εδώ έτοιμος ο φράκτης του σλεντ, με το στοπ ολοκληρωμένο. Η κόκκινη γραμμή που φαίνεται στο στρογγυλό παραθυράκι είναι αρκετά λεπτή για να σημαδεύεις με ακρίβεια μέχρι και μισού χιλιοστού (στην φωτογραφία είναι ρυθμισμένη στα 28,05 εκατοστά). Με τις βίδες που είναι πάνω από το παραθυράκι, καλιμπράρεις τον οδηγό στην αρχή και μετά δεν τις ξαναπειράζεις.
Και εδώ η τελική του μορφή. Είναι αφαιρούμενη επέκταση για το παλιό σλεντ, που μπαίνει στο πλάι για να στηρίζει μεγάλα σε μήκος κομμάτια.
Version 1.2
Ο επόμενος οδηγός/στοπ (για άλλο σλεντ) έγινε με παρόμοια λογική, μόνο που πατάει σε αγοραστό αλουμινένιο t-track. Εδώ αντί για τετράγωνο παξιμάδι, έχει μπει μια βίδα "Τ" που σφίγγει από την απάνω μεριά με ένα παξιμάδι "μαργαρίτα". Το λαμάκι που φαίνεται πάνω από το κεφάλι της βίδας είναι για να ακολουθάει o οδηγός την χαραμάδα του t-track.
Και εδώ ο οδηγός (ο δεύτερος) πάνω στο καινούριο σλεντ που προορίζεται για κοπές 45 μοιρών.
Τέλος, βάζω και μια φωτογραφία από τον οδηγό/στοπ που είναι από αγορασμένα εξαρτήματα (για όποιον βαριέται τις πατέντες). Είχα γράψει για την κατασκευή μερικές σελίδες πίσω - η μόνη αλλαγή είναι το μικρό κομμάτι πλέξιγκλας πάνω από την μεζούρα, που μπήκε σφηνωτά για να φαίνονται καλύτερα οι μετρήσεις.