Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Παρουσιάσεις: Αξιόλογες μηχανές compact
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="cacau" data-source="post: 1408758" data-attributes="member: 10470"><p><strong>Re: Πρόταση για top 3 compact ανά κατηγορία τιμής</strong></p><p></p><p>Λοιπόν , κατόπιν έγκρισης του Send ξεκινάμε με ένα εισαγωγικό σημείωμα που απευθύνεται κυρίως στους μη έχοντες ιδιαίτερες γνώσεις στο θέμα ψηφιακή φωτογραφία:</p><p>- Η φωτογραφική μηχανή κατά βάση είναι ένα κουτί στεγανό στο φως , μέσα στο οποίο βρίσκεται μιά φωτοευαίσθητη επιφάνεια ( ο αισθητήρας ). Στο πρόσθιο μέρος υπάρχει ο φακός (στην πραγματικότητα ένα σύστημα φακών) , και μεταξύ των δύο οι μηχανισμοί που επιτρέπουν την διέλευση ποσότητας φωτός για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα . Αυτό ελέγχεται από δυο παράγοντες , το <strong>διάφραγμα </strong>, δηλαδή την διάμετρο της "τρύπας" από όπου περνάει το φως και το κλείστρο που ελέγχει τον <strong>χρόνο</strong> διέλευσης.</p><p>Έτσι όταν μιλάμε για μηχανές με χειροκίνητες ρυθμίσεις, ενοούμε ότι μπορούμε να ελέγχουμε το διάφραγμα (προτεραιότητα διαφράγματος), τον χρόνο (προτεραιότητα χρόνου) , ή και τα δύο , το λεγόμενο manual. Η σημασία όλων αυτών υπερβαίνει τα όρια του παρόντος εισαγωγικού , επιγραμματικά όμως αναφέρεται ότι τα scene modes είναι προκαθορισμένα σετ ρυθμίσεων που λαμβάνοντας υπόψι την εμπειρία ταιριάζουν στην επιλεγμένη "σκηνή" , π.χ. sport = γρήγοροι χρόνοι που παγώνουν την κίνηση.</p><p>Όλα αυτά βέβαια γίνονται με βάση την φωτομέτρηση που (πλην manual) γίνεται αυτόματα και εν συνεχεία το "μηχανάκι" αποφασίζει ανάλογα - στο Auto , διάφραγμα και χρόνο , στην προτεραιότητα χρόνου το διάφραγμα κ.λ.π. </p><p>Οι υπόλοιποι παράγοντες που μπορούμε συνήθως να επηρεάσουμε είναι οι εξής :</p><p>α) Η ισοροπία λευκού (WB - white balance) - οι διάφορες πηγές φωτισμού έχουν διαφορετική "θερμοκρασία" με αποτέλεσμα αν δεν έχουμε την "σωστή" να έχουμε παραμορφωμένα χρώματα. Συνήθως στις σύγχρονες compact το auto είναι επαρκές για φωτογραφίες με φυσικό φωτισμό , αλλά ψιλοχάλια με τεχνητό φωτισμό, γι' αυτό όταν είμαστε σε τέτοιες συνθήκες πρέπει να κάνουμε την ανάλογη ρύθμιση.</p><p>β) Η ευαισθησία (ISO) του αισθητήρα , δηλαδή πόσο φως προλαβαίνει να "δει" σε δεδομένο χρόνο. Ξεκινάει από 80-100-200-400... 12.800 !!! το τελευταίο είναι για γέλια και για κλάματα σε ότι αφορά τις compact . Οι καλύτερες ( μιλάμε για 3-4 συγκεκριμένες) από αυτές είναι στα όριά τους ήδη στα 1600, και στα 3200 τα αποτελέσματα είναι μόνο για web και χρήση ανάγκης. </p><p>Οι περισότερες είναι (τώρα πια) αποδεκτές έως ISO400, άντε 800. Μετά γίνεται ορατός ο ηλεκτρονικός θόρυβος που φαίνεται στην φωτογραφία σαν κόκος ή θολούρα. </p><p>Οπότε "ανάβουμε" το...</p><p>γ) Φλας , το οποίο μας βοηθάει να φωτίσουμε την σκηνή μας , αλλά αφενός "χαλάει" την φυσικότητα της στιγμής, και αφετέρου είναι αδύναμο άρα άχρηστο για αποστάσεις μεγαλύτερες των 3-4 μέτρων. Τα βράδυα λοιπόν όταν τραβάμε γενικά πλάνα το κλείνουμε , ειδάλως οι φωτογραφίες μας είναι "μαύρες".</p><p>δ) Η αντιστάθμιση έκθεσης , που ρυθμίζει ακόμα και τις περισότερες τελείως αυτόματες μηχανές έτσι ώστε να μπεί λίγο περισότερο ή λιγότερο φως . Π.χ. όταν είμαστε "κόντρα" στο φως προσθέτουμε ένα-δυο stop ώστε να "δεί" η μηχανή αυτά που βλέπουμε και εμείς.</p><p>Υπάρχουν πολλές ακόμα παράμετροι που μπορεί ρυθμίσει κανείς στα σύγχρονα "μικρά θαύματα", αλλά νομίζω ότι για εισαγωγικό σημείωμα ήδη κατάντησα κουραστικός...</p><p>Στο επόμενο (το συντομότερο) θα πούμε μερικά πράγματα για τις ίδιες τις compact , και αν προλάβω θα ασχοληθούμε με το τι υπάρχει στα 150 περίπου</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cacau, post: 1408758, member: 10470"] [b]Re: Πρόταση για top 3 compact ανά κατηγορία τιμής[/b] Λοιπόν , κατόπιν έγκρισης του Send ξεκινάμε με ένα εισαγωγικό σημείωμα που απευθύνεται κυρίως στους μη έχοντες ιδιαίτερες γνώσεις στο θέμα ψηφιακή φωτογραφία: - Η φωτογραφική μηχανή κατά βάση είναι ένα κουτί στεγανό στο φως , μέσα στο οποίο βρίσκεται μιά φωτοευαίσθητη επιφάνεια ( ο αισθητήρας ). Στο πρόσθιο μέρος υπάρχει ο φακός (στην πραγματικότητα ένα σύστημα φακών) , και μεταξύ των δύο οι μηχανισμοί που επιτρέπουν την διέλευση ποσότητας φωτός για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα . Αυτό ελέγχεται από δυο παράγοντες , το [B]διάφραγμα [/B], δηλαδή την διάμετρο της "τρύπας" από όπου περνάει το φως και το κλείστρο που ελέγχει τον [B]χρόνο[/B] διέλευσης. Έτσι όταν μιλάμε για μηχανές με χειροκίνητες ρυθμίσεις, ενοούμε ότι μπορούμε να ελέγχουμε το διάφραγμα (προτεραιότητα διαφράγματος), τον χρόνο (προτεραιότητα χρόνου) , ή και τα δύο , το λεγόμενο manual. Η σημασία όλων αυτών υπερβαίνει τα όρια του παρόντος εισαγωγικού , επιγραμματικά όμως αναφέρεται ότι τα scene modes είναι προκαθορισμένα σετ ρυθμίσεων που λαμβάνοντας υπόψι την εμπειρία ταιριάζουν στην επιλεγμένη "σκηνή" , π.χ. sport = γρήγοροι χρόνοι που παγώνουν την κίνηση. Όλα αυτά βέβαια γίνονται με βάση την φωτομέτρηση που (πλην manual) γίνεται αυτόματα και εν συνεχεία το "μηχανάκι" αποφασίζει ανάλογα - στο Auto , διάφραγμα και χρόνο , στην προτεραιότητα χρόνου το διάφραγμα κ.λ.π. Οι υπόλοιποι παράγοντες που μπορούμε συνήθως να επηρεάσουμε είναι οι εξής : α) Η ισοροπία λευκού (WB - white balance) - οι διάφορες πηγές φωτισμού έχουν διαφορετική "θερμοκρασία" με αποτέλεσμα αν δεν έχουμε την "σωστή" να έχουμε παραμορφωμένα χρώματα. Συνήθως στις σύγχρονες compact το auto είναι επαρκές για φωτογραφίες με φυσικό φωτισμό , αλλά ψιλοχάλια με τεχνητό φωτισμό, γι' αυτό όταν είμαστε σε τέτοιες συνθήκες πρέπει να κάνουμε την ανάλογη ρύθμιση. β) Η ευαισθησία (ISO) του αισθητήρα , δηλαδή πόσο φως προλαβαίνει να "δει" σε δεδομένο χρόνο. Ξεκινάει από 80-100-200-400... 12.800 !!! το τελευταίο είναι για γέλια και για κλάματα σε ότι αφορά τις compact . Οι καλύτερες ( μιλάμε για 3-4 συγκεκριμένες) από αυτές είναι στα όριά τους ήδη στα 1600, και στα 3200 τα αποτελέσματα είναι μόνο για web και χρήση ανάγκης. Οι περισότερες είναι (τώρα πια) αποδεκτές έως ISO400, άντε 800. Μετά γίνεται ορατός ο ηλεκτρονικός θόρυβος που φαίνεται στην φωτογραφία σαν κόκος ή θολούρα. Οπότε "ανάβουμε" το... γ) Φλας , το οποίο μας βοηθάει να φωτίσουμε την σκηνή μας , αλλά αφενός "χαλάει" την φυσικότητα της στιγμής, και αφετέρου είναι αδύναμο άρα άχρηστο για αποστάσεις μεγαλύτερες των 3-4 μέτρων. Τα βράδυα λοιπόν όταν τραβάμε γενικά πλάνα το κλείνουμε , ειδάλως οι φωτογραφίες μας είναι "μαύρες". δ) Η αντιστάθμιση έκθεσης , που ρυθμίζει ακόμα και τις περισότερες τελείως αυτόματες μηχανές έτσι ώστε να μπεί λίγο περισότερο ή λιγότερο φως . Π.χ. όταν είμαστε "κόντρα" στο φως προσθέτουμε ένα-δυο stop ώστε να "δεί" η μηχανή αυτά που βλέπουμε και εμείς. Υπάρχουν πολλές ακόμα παράμετροι που μπορεί ρυθμίσει κανείς στα σύγχρονα "μικρά θαύματα", αλλά νομίζω ότι για εισαγωγικό σημείωμα ήδη κατάντησα κουραστικός... Στο επόμενο (το συντομότερο) θα πούμε μερικά πράγματα για τις ίδιες τις compact , και αν προλάβω θα ασχοληθούμε με το τι υπάρχει στα 150 περίπου [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Παρουσιάσεις: Αξιόλογες μηχανές compact
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…