Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Περί photoshop, πλήρες πρόγραμμα επεξεργασίας... όλες οι εκδόσεις
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Ηλίας Κ" data-source="post: 445849" data-attributes="member: 777"><p><strong>Re: Ασπρόμαυρη φωτογραφία στο Photoshop</strong></p><p></p><p><strong>Μετατροπή έγχρωμης εικόνας σε Α/Μ </strong></p><p>Ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά του photoshop είναι ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το ίδιο συμβαίνει και για να μετατρέψεις μια έγχρωμη φωτογραφία σε ασπρόμαυρη. Εδώ επέλεξα να αναφέρω δύο διαφορετικούς τρόπους που μου φάνηκαν οι καλύτεροι από ότι έχω βρει ως τώρα. </p><p></p><p>Ο πρώτος και ευκολότερος είναι με το <strong>channel mixer</strong>:</p><p></p><p>Αφού ανοίξουμε τη φωτογραφία που θέλουμε να δουλέψουμε δημιουργούμε ένα καινούριο layer:<strong>Layer/new adjustment layer/channel mixer</strong>.Στο παράθυρο που εμφανίζεται τσεκάρουμε την επιλογή <strong>monochrome</strong> και η φωτογραφία μας μετατρέπεται σε Α/Μ. </p><p></p><p>Ο δείκτης του red είναι από default στο 100% με το green και το blue στο 0. Μπορούμε και πρέπει να παίξουμε με τους δείκτες των χρωμάτων, αρκεί το άθροισμα όλων των δεικτών να είναι 100.</p><p></p><p>Αν είναι μεγαλύτερο από 100 η φωτογραφία θα είναι πιο φωτεινή ενώ αντίστοιχα αν είναι μικρότερο θα είναι σκοτεινή. Από εδώ δηλαδή μπορούμε να ρυθμίσουμε και τη φωτεινότητα αλλά στην πράξη μάλλον είναι καλύτερα να την κρατήσουμε σταθερή στο 100 και να τη ρυθμίσουμε αργότερα με ένα καινούριο layer. Αυτό που πρέπει να κάνουμε εδώ είναι να βρούμε τη σωστή αναλογία των χρωμάτων που φυσικά διαφέρει από φωτογραφία σε φωτογραφία.</p><p></p><p>Ο δεύτερος και πιο ενδιαφέρον –νομίζω- τρόπος είναι με τη μέθοδο που προτείνει ο <a href="http://www.russellbrown.com/" target="_blank">Russell Brown</a>. </p><p></p><p>Δημιουργούμε ένα καινούριο layer: <strong>Layer/new adjustment layer/hue saturation</strong>. Στο παράθυρο που εμφανίζεται δίνουμε το όνομα <strong>filters</strong>, το mode στο κάτω μέρος του παραθύρου το βάζουμε στο <strong>color</strong> και πατάμε οk. Στο καινούριο παράθυρο αφήνουμε όλες τις ρυθμίσεις ως έχουν και ξαναπατάμε ok. </p><p></p><p>Φτιάχνουμε ακόμη ένα layer: <strong>Layer/new adjustment layer/hue saturation</strong>. Του δίνουμε το όνομα <strong>film</strong> αφήνοντας το mode στο normal αυτή τη φορά. Τις ρυθμίσεις θα τις κάνουμε στο επόμενο παράθυρο όπου βάζουμε το δείκτη <strong>saturation</strong> τελείως αριστερά για να έχουμε ένα ασπρόμαυρο αποτέλεσμα και πατάμε ok.</p><p></p><p>Τώρα, στην παλέτα των layer κάτω δεξιά, αν κάνουμε διπλό κλικ στο εικονίδιο του <strong>filters</strong> που φτιάξαμε εμφανίζονται οι ρυθμίσεις που είχαμε όταν δημιουργήσαμε το layer. Πειράζοντας το δείκτη hue στο layer filters η τονικότητα της φωτογραφίας αλλάζει. </p><p></p><p>Με την πρώτη ματιά ίσως να μη σας φανεί σπουδαία η αλλαγή αλλά αν παρατηρήσετε πιο προσεκτικά το ύφος και η τονικότητα του τελικού αποτελέσματος έχει μεγάλες διαφορές. Ο δείκτης hue παίζει το ρόλο των έγχρωμων φίλτρων που προσθέτουμε στο φακό κατά τη λήψη με φιλμ. </p><p></p><p>Η μέθοδος αυτή κατά πολλούς είναι η πλησιέστερη με την κλασική συνταγή του φιλμ. Έχουμε δηλαδή μια αντιστοιχία με το layer film να παίζει το ρόλο του φιλμ και στο layer filters επιλέγουμε το επιθυμητό χρώμα του φίλτρου που θα θέλαμε κατά τη λήψη.</p><p></p><p></p><p>Αν δοκιμάσετε αυτό που προτείνει ο Russell Brown θα δείτε ότι το αποτέλεσμα είναι εμφανώς ανώτερο γιατί έχουμε πολύ καλύτερο έλεγχο στην τελική φωτογραφία. Αυτό είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημά της. </p><p></p><p>Αν σας φαίνεται πολύπλοκη η διαδικασία για να την επαναλαμβάνετε κάθε φορά φτιάξτε ένα action ή κατεβάστε το έτοιμο από το site του. Έχει ένα σωρό καλούδια εκεί μέσα, όρεξη και χρόνο να έχετε :smile:</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ηλίας Κ, post: 445849, member: 777"] [b]Re: Ασπρόμαυρη φωτογραφία στο Photoshop[/b] [B]Μετατροπή έγχρωμης εικόνας σε Α/Μ [/B] Ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά του photoshop είναι ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το ίδιο συμβαίνει και για να μετατρέψεις μια έγχρωμη φωτογραφία σε ασπρόμαυρη. Εδώ επέλεξα να αναφέρω δύο διαφορετικούς τρόπους που μου φάνηκαν οι καλύτεροι από ότι έχω βρει ως τώρα. Ο πρώτος και ευκολότερος είναι με το [B]channel mixer[/B]: Αφού ανοίξουμε τη φωτογραφία που θέλουμε να δουλέψουμε δημιουργούμε ένα καινούριο layer:[B]Layer/new adjustment layer/channel mixer[/B].Στο παράθυρο που εμφανίζεται τσεκάρουμε την επιλογή [B]monochrome[/B] και η φωτογραφία μας μετατρέπεται σε Α/Μ. Ο δείκτης του red είναι από default στο 100% με το green και το blue στο 0. Μπορούμε και πρέπει να παίξουμε με τους δείκτες των χρωμάτων, αρκεί το άθροισμα όλων των δεικτών να είναι 100. Αν είναι μεγαλύτερο από 100 η φωτογραφία θα είναι πιο φωτεινή ενώ αντίστοιχα αν είναι μικρότερο θα είναι σκοτεινή. Από εδώ δηλαδή μπορούμε να ρυθμίσουμε και τη φωτεινότητα αλλά στην πράξη μάλλον είναι καλύτερα να την κρατήσουμε σταθερή στο 100 και να τη ρυθμίσουμε αργότερα με ένα καινούριο layer. Αυτό που πρέπει να κάνουμε εδώ είναι να βρούμε τη σωστή αναλογία των χρωμάτων που φυσικά διαφέρει από φωτογραφία σε φωτογραφία. Ο δεύτερος και πιο ενδιαφέρον –νομίζω- τρόπος είναι με τη μέθοδο που προτείνει ο [URL="http://www.russellbrown.com/"]Russell Brown[/URL]. Δημιουργούμε ένα καινούριο layer: [B]Layer/new adjustment layer/hue saturation[/B]. Στο παράθυρο που εμφανίζεται δίνουμε το όνομα [B]filters[/B], το mode στο κάτω μέρος του παραθύρου το βάζουμε στο [B]color[/B] και πατάμε οk. Στο καινούριο παράθυρο αφήνουμε όλες τις ρυθμίσεις ως έχουν και ξαναπατάμε ok. Φτιάχνουμε ακόμη ένα layer: [B]Layer/new adjustment layer/hue saturation[/B]. Του δίνουμε το όνομα [B]film[/B] αφήνοντας το mode στο normal αυτή τη φορά. Τις ρυθμίσεις θα τις κάνουμε στο επόμενο παράθυρο όπου βάζουμε το δείκτη [B]saturation[/B] τελείως αριστερά για να έχουμε ένα ασπρόμαυρο αποτέλεσμα και πατάμε ok. Τώρα, στην παλέτα των layer κάτω δεξιά, αν κάνουμε διπλό κλικ στο εικονίδιο του [B]filters[/B] που φτιάξαμε εμφανίζονται οι ρυθμίσεις που είχαμε όταν δημιουργήσαμε το layer. Πειράζοντας το δείκτη hue στο layer filters η τονικότητα της φωτογραφίας αλλάζει. Με την πρώτη ματιά ίσως να μη σας φανεί σπουδαία η αλλαγή αλλά αν παρατηρήσετε πιο προσεκτικά το ύφος και η τονικότητα του τελικού αποτελέσματος έχει μεγάλες διαφορές. Ο δείκτης hue παίζει το ρόλο των έγχρωμων φίλτρων που προσθέτουμε στο φακό κατά τη λήψη με φιλμ. Η μέθοδος αυτή κατά πολλούς είναι η πλησιέστερη με την κλασική συνταγή του φιλμ. Έχουμε δηλαδή μια αντιστοιχία με το layer film να παίζει το ρόλο του φιλμ και στο layer filters επιλέγουμε το επιθυμητό χρώμα του φίλτρου που θα θέλαμε κατά τη λήψη. Αν δοκιμάσετε αυτό που προτείνει ο Russell Brown θα δείτε ότι το αποτέλεσμα είναι εμφανώς ανώτερο γιατί έχουμε πολύ καλύτερο έλεγχο στην τελική φωτογραφία. Αυτό είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημά της. Αν σας φαίνεται πολύπλοκη η διαδικασία για να την επαναλαμβάνετε κάθε φορά φτιάξτε ένα action ή κατεβάστε το έτοιμο από το site του. Έχει ένα σωρό καλούδια εκεί μέσα, όρεξη και χρόνο να έχετε :smile: [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Περί photoshop, πλήρες πρόγραμμα επεξεργασίας... όλες οι εκδόσεις
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…