Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Κινηματογράφος
Nέα - Συζητήσεις - Διαγωνισμοί
Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="petrosmt" data-source="post: 1058119341" data-attributes="member: 53247"><p>Έχω μια σοβαρή υποψία ότι τα "24 μετρα" είναι διαγώνιος και ΌΧΙ πλάτος. Δεν παίρνω όρκο βεβαια. Αλλά δεν το διευκρινίζουν στο site και για εντυπωσιασμό θα προτιμήσουν την διαγώνιο σαφως.</p><p></p><p>Για το noesis να ξεκαθαρίσουμε κατι:</p><p></p><p>"Τύπου" Imax δεν υπάρχει. Ή παίζει ντοκιμανταιρ Imax, γυρισμένα με κάμερες Imax φιλμ ή ψηφιακές, η παίζει κάτι άλλο που 99,9% δεν είναι αντιστοίχων προδιαγραφών ούτε κατά διάνοια.</p><p></p><p>Για τον φιλο που έγραψε πως είδε Dunkirk σε Imax film, αυτό είναι όντως το τοπ εμπειρίας για ΤΑΙΝΊΑ που υπήρξε μέχρι στιγμής στο φορματ. Γιατί ο Nolan το γυρισε/μονταρε/πρόβαλε εκεί σε Imax film με το μεγαλύτερο aspect ratio.</p><p></p><p>Να συμπληρώσουμε όμως ότι όλες οι (κανονικες, οχι ντοκιμαντερ) ταινίες που θα βλέπατε Imax αν ειχατε προσβαση ΔΕΝ ειναι το ιδιο. Χωρίζονται στο περίπου σε 4 περιπτώσεις.</p><p></p><p>1. Αυτό που έκανε ο Nolan, που είναι ιδιαίτερη εξαίρεση, και βλέπεις ένα έργο γυρισμένο ΕΙΔΙΚΆ για να γεμίσει μια ΟΛΌΚΛΗΡΗ "κλασικη" (1.43:1) οθόνη.</p><p></p><p>2. Ταινίες τύπου marvel όπου ΩΣ ΤΏΡΑ γύριζαν 1-2 σκηνές μόνο με ΨΗΦΙΑΚΈΣ Imax και, ενώ όλη η ταινία παίζει 2.35:1 (στην ΜΙΣΉ οθόνη ενός κλασικού imax), στις επίμαχες σκηνές "ανοίγει" το aspect ratio στο 1.90:1. Παράδειγμα τέτοιο πχ το civil war που έχει γυριστεί έτσι ΜΌΝΟ όλη η σκηνή στο αεροδρόμιο που πλακώνονται μεταξύ τους ολοι. Το infinity war είναι η πρώτη (της marvel) που γυρίστηκε ΌΛΗ με αυτές τις κάμερες, και άρα ΌΛΗ παίζει στο 1.90:1. Πρώτη πρώτη που γυρίστηκε ολόκληρη με αυτές τις κάμερες είναι το άθλιο τελευταίο transformers.</p><p></p><p>3. Ταινίες που, ενώ γυρίζονται με "κλασικες" ψηφιακές κάμερες σινεμά (arri Alexa, red epic κ.α.), τις γυρίζουν χρησιμοποιοντας όλο τον αισθητήρα (16:9), και μετά κάνουν crop στο 2.35:1 για όλα τα κλασικά σινεμα και 1.90:1 για imax. Όμως σε αυτή την περίπτωση επειδή το έργο τελειώνει συνήθως σε 2k di, η έκδοση Imax είναι upscale και ΟΧΙ αληθινο imax. Απλα βλεπει "κατι παραπανω" πανω και κτω απο το εργο. Παραδειγμα αυτου το τελευταιο blade runner, το τελευταίο James bond κ.α.</p><p></p><p>4. Ταινίες που παίζουν ακριβώς στον ίδιο λόγο πλευρών με τα κλασικά σινεμά για όλο το εργο, απλά έχουν γίνει "upscale" για να παίξουν σε Imax προβολη. Πολύ καλή ποιότητα μεν, αλλά μακριά από αληθινό Imax ΚΑΙ χρησιμοποιεί σε μια κλασική οθόνη Imax λιγότερη από την μισή!!! Αυτη ειναι και η πιο "αχρηστη" περιπτωση να πας σε imax.</p><p>Παράδειγμα τέτοιο (δυστυχως) το the last Jedi. Τουλάχιστον στο the force awakens είχαν 1 σκηνή δράσης όπου "άνοιγε" το aspect ratio όπως στην περίπτωση 2.</p><p></p><p>Maestro όντως τα Imax έχουν πλέον ΠΟΛΎ μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, επειδή πλέον η εταιρία αναπτυσεται έντονα με παρουσία μέσα σε multiplex, φτιάχνει πλέον και πολύ "μικρες" σε σχέση με πιο παλιά Imax εκδόσεις του.</p><p></p><p>Ασχέτως όμως των μεγεθων, οι κατηγορίες ΤΎΠΟΥ προβολής είναι 2:</p><p></p><p>01. Film 70mm με λόγο πλευρών 1.43:+</p><p></p><p>02. Ψηφιακή προβολη, με λόγο πλευρών 1.90:1</p><p></p><p>Οι film projectors είναι όλοι ιδιοι και "αντιστοιχουν" ως ποιότητα σε ένα απίστευτο 18k </p><p></p><p>Οι ψηφιακοί χωρίζονται σε </p><p></p><p>laser (Ποιο καινούργια τεχνολογία, 4k, στήνονται 2 μαζί και παίζουν, οπότε πάμε στα 8k)</p><p></p><p>Xenon (2k στημένοι 2 μαζί, οπότε πάμε στα 4k)</p><p></p><p>Φυσικά το τι βλέπει το μάτι δεν είναι μόνο "k", οι laser που κυκλοφόρησαν τα τελευταία χρόνια είναι απίστευτοι σε φως/μαύρο κλπ.</p><p></p><p>Όμως σαν ένα παλιό ΤΕΡΆΣΤΙΟ Imax, να παίζει πχ Dunkirk 1.43:1 ΔΕΝ ΈΧΕΙ.</p><p>Πας σε κανονικό σινεμά μετά και ξενερώνεις εντελως.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="petrosmt, post: 1058119341, member: 53247"] Έχω μια σοβαρή υποψία ότι τα "24 μετρα" είναι διαγώνιος και ΌΧΙ πλάτος. Δεν παίρνω όρκο βεβαια. Αλλά δεν το διευκρινίζουν στο site και για εντυπωσιασμό θα προτιμήσουν την διαγώνιο σαφως. Για το noesis να ξεκαθαρίσουμε κατι: "Τύπου" Imax δεν υπάρχει. Ή παίζει ντοκιμανταιρ Imax, γυρισμένα με κάμερες Imax φιλμ ή ψηφιακές, η παίζει κάτι άλλο που 99,9% δεν είναι αντιστοίχων προδιαγραφών ούτε κατά διάνοια. Για τον φιλο που έγραψε πως είδε Dunkirk σε Imax film, αυτό είναι όντως το τοπ εμπειρίας για ΤΑΙΝΊΑ που υπήρξε μέχρι στιγμής στο φορματ. Γιατί ο Nolan το γυρισε/μονταρε/πρόβαλε εκεί σε Imax film με το μεγαλύτερο aspect ratio. Να συμπληρώσουμε όμως ότι όλες οι (κανονικες, οχι ντοκιμαντερ) ταινίες που θα βλέπατε Imax αν ειχατε προσβαση ΔΕΝ ειναι το ιδιο. Χωρίζονται στο περίπου σε 4 περιπτώσεις. 1. Αυτό που έκανε ο Nolan, που είναι ιδιαίτερη εξαίρεση, και βλέπεις ένα έργο γυρισμένο ΕΙΔΙΚΆ για να γεμίσει μια ΟΛΌΚΛΗΡΗ "κλασικη" (1.43:1) οθόνη. 2. Ταινίες τύπου marvel όπου ΩΣ ΤΏΡΑ γύριζαν 1-2 σκηνές μόνο με ΨΗΦΙΑΚΈΣ Imax και, ενώ όλη η ταινία παίζει 2.35:1 (στην ΜΙΣΉ οθόνη ενός κλασικού imax), στις επίμαχες σκηνές "ανοίγει" το aspect ratio στο 1.90:1. Παράδειγμα τέτοιο πχ το civil war που έχει γυριστεί έτσι ΜΌΝΟ όλη η σκηνή στο αεροδρόμιο που πλακώνονται μεταξύ τους ολοι. Το infinity war είναι η πρώτη (της marvel) που γυρίστηκε ΌΛΗ με αυτές τις κάμερες, και άρα ΌΛΗ παίζει στο 1.90:1. Πρώτη πρώτη που γυρίστηκε ολόκληρη με αυτές τις κάμερες είναι το άθλιο τελευταίο transformers. 3. Ταινίες που, ενώ γυρίζονται με "κλασικες" ψηφιακές κάμερες σινεμά (arri Alexa, red epic κ.α.), τις γυρίζουν χρησιμοποιοντας όλο τον αισθητήρα (16:9), και μετά κάνουν crop στο 2.35:1 για όλα τα κλασικά σινεμα και 1.90:1 για imax. Όμως σε αυτή την περίπτωση επειδή το έργο τελειώνει συνήθως σε 2k di, η έκδοση Imax είναι upscale και ΟΧΙ αληθινο imax. Απλα βλεπει "κατι παραπανω" πανω και κτω απο το εργο. Παραδειγμα αυτου το τελευταιο blade runner, το τελευταίο James bond κ.α. 4. Ταινίες που παίζουν ακριβώς στον ίδιο λόγο πλευρών με τα κλασικά σινεμά για όλο το εργο, απλά έχουν γίνει "upscale" για να παίξουν σε Imax προβολη. Πολύ καλή ποιότητα μεν, αλλά μακριά από αληθινό Imax ΚΑΙ χρησιμοποιεί σε μια κλασική οθόνη Imax λιγότερη από την μισή!!! Αυτη ειναι και η πιο "αχρηστη" περιπτωση να πας σε imax. Παράδειγμα τέτοιο (δυστυχως) το the last Jedi. Τουλάχιστον στο the force awakens είχαν 1 σκηνή δράσης όπου "άνοιγε" το aspect ratio όπως στην περίπτωση 2. Maestro όντως τα Imax έχουν πλέον ΠΟΛΎ μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, επειδή πλέον η εταιρία αναπτυσεται έντονα με παρουσία μέσα σε multiplex, φτιάχνει πλέον και πολύ "μικρες" σε σχέση με πιο παλιά Imax εκδόσεις του. Ασχέτως όμως των μεγεθων, οι κατηγορίες ΤΎΠΟΥ προβολής είναι 2: 01. Film 70mm με λόγο πλευρών 1.43:+ 02. Ψηφιακή προβολη, με λόγο πλευρών 1.90:1 Οι film projectors είναι όλοι ιδιοι και "αντιστοιχουν" ως ποιότητα σε ένα απίστευτο 18k Οι ψηφιακοί χωρίζονται σε laser (Ποιο καινούργια τεχνολογία, 4k, στήνονται 2 μαζί και παίζουν, οπότε πάμε στα 8k) Xenon (2k στημένοι 2 μαζί, οπότε πάμε στα 4k) Φυσικά το τι βλέπει το μάτι δεν είναι μόνο "k", οι laser που κυκλοφόρησαν τα τελευταία χρόνια είναι απίστευτοι σε φως/μαύρο κλπ. Όμως σαν ένα παλιό ΤΕΡΆΣΤΙΟ Imax, να παίζει πχ Dunkirk 1.43:1 ΔΕΝ ΈΧΕΙ. Πας σε κανονικό σινεμά μετά και ξενερώνεις εντελως. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Κινηματογράφος
Nέα - Συζητήσεις - Διαγωνισμοί
Ποιότητα εικόνας στις κινηματογραφικές αίθουσες
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…