Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Ανακοινώσεις, συζητήσεις
Sensor Size & Format wars
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Highpriest" data-source="post: 1058937891" data-attributes="member: 64540"><p>Θα το γράψω εδώ για να έχει συνέχεια απο τις τοποθετήσεις των δύο παραπάνω μελών. Αν μεταφερθούν εκείνα, ας μεταφερθεί και αυτό.</p><p>Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να έχω δουλέψει (και επαγγελματικα) τόσο την G9 που αναφέρθηκε, όσο και την Ζ5 που επίσης αναφέρθηκε.</p><p>Ίσως απο τους ελάχιστους που τις δούλευαν και παράλληλα και επαγγελματικά. και για να μην παρεξηγηθώ, το επαγγελματικά το αναφέρω με την έννοια του επαγγέλματος. Οταν βγάζεις φωτογραφίες και πληρώνεσαι για αυτές και κόβεις παραστατικά σαν φωτογράφος. Όχι γενικά και αόριστα.</p><p></p><p>Συμφωνώ σε αυτά που λέει ο [USER=20882]@kbouk[/USER] κατα βάση, και ας αποφάσισα να συνεχίσω την πορεία μου με την FF (Ζ5) και όχι με την Μ4/3. (Αυτό έχει να κάνει και με ένα πλάνο περαιτέρω επένδυσης στο σύστημα FF και δεν αφορά αποκλειστικά τα δύο παραπάνω μοντέλα)</p><p>Καταλαβαίνω και που δίνει βάση ο [USER=45241]@karamela[/USER] και προκρίνει την Ζ5</p><p>Όμως είναι πραγματικά μήλα με πορτοκάλια η σύγκριση</p><p></p><p>Ειχα μια ναυαρχίδα Μ4/3 που είχε πάνω όλους τους αυτοματισμούς που μπορεί να θέλει κάποιος επαγγελματίας και κατα 95% δούλευαν όλοι σωστά. Ειδικά με τα τελευταία update στεκόταν άνετα μέχρι και σήμερα στο σύστημα σαν μια από τις 3-4 καλύτερες επιλογές.</p><p>Σαν επαγγελματικό τρόπο λειτουργίας, της βάζω άριστα. Μια μηχανή που χαιρόσουν να παίρνεις μαζί σου σε δουλειές, τόσο για φώτο όσο και για βίντεο (κι ας είχε το χαζό θέμα με το af που διόρθωσαν μόλις τώρα στην G9ii). Συνδεσιμότητα με τα πάντα και native, χωρίς να πληρώνεις έξτρα software ή οτιδήποτε άλλο. ΥΠΕΡΟΠΛΟ!</p><p></p><p>Σε πραγματικές συνθήκες εμπειρίας χρήσης, αν είχε και pdaf δεν θα σκεφτόμουν εύκολα να μπω σε αλλαγή συστήματος, ακόμη και για επαγγελματικούς λόγους. Δυσκολευτηκα έτσι και αλλιώς και την έδωσα γιατί "έπρεπε" να κάτσω να μάθω σωστά την FF μιας και κάθε φορά το χέρι πήγαινε στην Μ4/3.</p><p>Αλλά μετά την εμπειρία χρήσης έρχεται το οπτικό αποτέλεσμα. Εκεί ο μικρός αισθητήρας έκανε εμφανείς κάποιες ελλείψεις που ειδικά στους επαγγελματίες δυσκολεύουν την ζωή. Τα αρχεία δεν είχαν καλό color bit depth για επεξεργασία. Δεν είχαν ελαστικότητα. Και δεν έφταιγε η συγκεκριμένη μηχανή για αυτό, αλλά ήταν καθαρά θέμα δυνατοτήτων αισθητήρα. Άλλο 10 bit (ή και πιο κάτω αν ανέβαινε το iso) άλλο 12 σε optimal συνθήκες για αυτό το μέγεθος αισθητήρα και άλλο 14bit που έχουν οι μεγαλύτεροι αισθητήρες. Επίσης η παραμόρφωση που ερχόταν απο την χρήση κροπαρισμένης X2 εικόνας σε σχέση με FF, δεν βοηθούσε σε κάποια είδη φωτογράφισης. Αν τραβάς με 25mm δεν παίρνεις αντίστοιχη εικόνα με 50mm σε FF αλλά μια κροπαρισμένη εικόνα των 25mm. Κι αυτό σε πολλές περιπτώσεις δυσκόλευε την κατάσταση. Αν πρέπει να πάρεις πχ φώτο top down, δεν γίνεται να ανέβεις στα 4 μέτρα για τραβήξεις με 100άρη φακό Μ4/3 για να έχεις το σωστό distortion.</p><p>Τέτοιοι τεχνικοί λόγοι με οδήγησαν σε FF.</p><p></p><p>Απο την άλλη την Ζ5 την πήρα σαν φτηνή FF για να μπω στο σύστημα για μια πρώτη γνωριμία.</p><p>Ναι, κάνω επαγγελματικές δουλειές και με αυτή, αλλά εδώ έχω το εντελώς ανάποδο. Ελλιπή εμπειρία χρήσης, με πολλά εμπόδια, αλλά καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα στο τέλος, και αρχεία με μεγαλύτερη ελαστικότητα στο post processing.</p><p>Η Ζ5 σε καμία περίπτωση δεν είναι επαγγελματική μηχανή. Απλά είναι μια FF μηχανή και τα όποια πλεονεκτήματα έχει, έχουν να κάνουν με το μέγεθος του σένσορα της και όχι με features. Ακόμη και το tether πρόγραμμα της Νικον το ΝΧ studio, τώρα που έδωσε μια πιο πλήρη σουίτα, βγάζει έξω όλες τις κροπ + την Ζ5 και το δίνει απο Ζ6 και πάνω. Αυτό κάτι λέει.</p><p>Όχι πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, μιας και με 4.5 fps, Χ1,7 κροπ στο 4k αλλά και τιμή φτηνότερη κι απο κροπ, μάλλον απευθύνεται σε άλλο κοινό.</p><p></p><p>Είναι ακριβώς αυτό λοιπόν. Μήλα με πορτοκάλια.</p><p>Ποια είναι καλύτερη; Εχει να κάνει με το τι θέλει ο καθένας, αλλά και σε ποιο σημείο της "παραγωγής" μιας φωτογραφίας δίνει βάση, καθώς και πόσο ανοχή έχει για το τελικό αποτέλεσμα.</p><p>Τεχνολογικά οι ναυαρχίδες Μ4/3 δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα FF σαν Ζ5 και RP. Είναι άλλη κατηγορία. Αλλά δεν συγκρίνονται και τιμολογιακά πια, οπότε εκει υπάρχει ένα θέμα. Επειδή με 2000-2400 ευρώ πλέον αγοράζεις mid range μοντέλα FF όπως R6ii ή την Ζ6iii που περιμένουμε και θα είναι κάπου σε αυτό το tier. Κι εκει τα τεχνολογικά features έρχονται πολύ κοντά σε αυτά των Μ4/3.</p><p>Θα δείξει που θα πάει το πράγμα...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Highpriest, post: 1058937891, member: 64540"] Θα το γράψω εδώ για να έχει συνέχεια απο τις τοποθετήσεις των δύο παραπάνω μελών. Αν μεταφερθούν εκείνα, ας μεταφερθεί και αυτό. Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να έχω δουλέψει (και επαγγελματικα) τόσο την G9 που αναφέρθηκε, όσο και την Ζ5 που επίσης αναφέρθηκε. Ίσως απο τους ελάχιστους που τις δούλευαν και παράλληλα και επαγγελματικά. και για να μην παρεξηγηθώ, το επαγγελματικά το αναφέρω με την έννοια του επαγγέλματος. Οταν βγάζεις φωτογραφίες και πληρώνεσαι για αυτές και κόβεις παραστατικά σαν φωτογράφος. Όχι γενικά και αόριστα. Συμφωνώ σε αυτά που λέει ο [USER=20882]@kbouk[/USER] κατα βάση, και ας αποφάσισα να συνεχίσω την πορεία μου με την FF (Ζ5) και όχι με την Μ4/3. (Αυτό έχει να κάνει και με ένα πλάνο περαιτέρω επένδυσης στο σύστημα FF και δεν αφορά αποκλειστικά τα δύο παραπάνω μοντέλα) Καταλαβαίνω και που δίνει βάση ο [USER=45241]@karamela[/USER] και προκρίνει την Ζ5 Όμως είναι πραγματικά μήλα με πορτοκάλια η σύγκριση Ειχα μια ναυαρχίδα Μ4/3 που είχε πάνω όλους τους αυτοματισμούς που μπορεί να θέλει κάποιος επαγγελματίας και κατα 95% δούλευαν όλοι σωστά. Ειδικά με τα τελευταία update στεκόταν άνετα μέχρι και σήμερα στο σύστημα σαν μια από τις 3-4 καλύτερες επιλογές. Σαν επαγγελματικό τρόπο λειτουργίας, της βάζω άριστα. Μια μηχανή που χαιρόσουν να παίρνεις μαζί σου σε δουλειές, τόσο για φώτο όσο και για βίντεο (κι ας είχε το χαζό θέμα με το af που διόρθωσαν μόλις τώρα στην G9ii). Συνδεσιμότητα με τα πάντα και native, χωρίς να πληρώνεις έξτρα software ή οτιδήποτε άλλο. ΥΠΕΡΟΠΛΟ! Σε πραγματικές συνθήκες εμπειρίας χρήσης, αν είχε και pdaf δεν θα σκεφτόμουν εύκολα να μπω σε αλλαγή συστήματος, ακόμη και για επαγγελματικούς λόγους. Δυσκολευτηκα έτσι και αλλιώς και την έδωσα γιατί "έπρεπε" να κάτσω να μάθω σωστά την FF μιας και κάθε φορά το χέρι πήγαινε στην Μ4/3. Αλλά μετά την εμπειρία χρήσης έρχεται το οπτικό αποτέλεσμα. Εκεί ο μικρός αισθητήρας έκανε εμφανείς κάποιες ελλείψεις που ειδικά στους επαγγελματίες δυσκολεύουν την ζωή. Τα αρχεία δεν είχαν καλό color bit depth για επεξεργασία. Δεν είχαν ελαστικότητα. Και δεν έφταιγε η συγκεκριμένη μηχανή για αυτό, αλλά ήταν καθαρά θέμα δυνατοτήτων αισθητήρα. Άλλο 10 bit (ή και πιο κάτω αν ανέβαινε το iso) άλλο 12 σε optimal συνθήκες για αυτό το μέγεθος αισθητήρα και άλλο 14bit που έχουν οι μεγαλύτεροι αισθητήρες. Επίσης η παραμόρφωση που ερχόταν απο την χρήση κροπαρισμένης X2 εικόνας σε σχέση με FF, δεν βοηθούσε σε κάποια είδη φωτογράφισης. Αν τραβάς με 25mm δεν παίρνεις αντίστοιχη εικόνα με 50mm σε FF αλλά μια κροπαρισμένη εικόνα των 25mm. Κι αυτό σε πολλές περιπτώσεις δυσκόλευε την κατάσταση. Αν πρέπει να πάρεις πχ φώτο top down, δεν γίνεται να ανέβεις στα 4 μέτρα για τραβήξεις με 100άρη φακό Μ4/3 για να έχεις το σωστό distortion. Τέτοιοι τεχνικοί λόγοι με οδήγησαν σε FF. Απο την άλλη την Ζ5 την πήρα σαν φτηνή FF για να μπω στο σύστημα για μια πρώτη γνωριμία. Ναι, κάνω επαγγελματικές δουλειές και με αυτή, αλλά εδώ έχω το εντελώς ανάποδο. Ελλιπή εμπειρία χρήσης, με πολλά εμπόδια, αλλά καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα στο τέλος, και αρχεία με μεγαλύτερη ελαστικότητα στο post processing. Η Ζ5 σε καμία περίπτωση δεν είναι επαγγελματική μηχανή. Απλά είναι μια FF μηχανή και τα όποια πλεονεκτήματα έχει, έχουν να κάνουν με το μέγεθος του σένσορα της και όχι με features. Ακόμη και το tether πρόγραμμα της Νικον το ΝΧ studio, τώρα που έδωσε μια πιο πλήρη σουίτα, βγάζει έξω όλες τις κροπ + την Ζ5 και το δίνει απο Ζ6 και πάνω. Αυτό κάτι λέει. Όχι πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, μιας και με 4.5 fps, Χ1,7 κροπ στο 4k αλλά και τιμή φτηνότερη κι απο κροπ, μάλλον απευθύνεται σε άλλο κοινό. Είναι ακριβώς αυτό λοιπόν. Μήλα με πορτοκάλια. Ποια είναι καλύτερη; Εχει να κάνει με το τι θέλει ο καθένας, αλλά και σε ποιο σημείο της "παραγωγής" μιας φωτογραφίας δίνει βάση, καθώς και πόσο ανοχή έχει για το τελικό αποτέλεσμα. Τεχνολογικά οι ναυαρχίδες Μ4/3 δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα FF σαν Ζ5 και RP. Είναι άλλη κατηγορία. Αλλά δεν συγκρίνονται και τιμολογιακά πια, οπότε εκει υπάρχει ένα θέμα. Επειδή με 2000-2400 ευρώ πλέον αγοράζεις mid range μοντέλα FF όπως R6ii ή την Ζ6iii που περιμένουμε και θα είναι κάπου σε αυτό το tier. Κι εκει τα τεχνολογικά features έρχονται πολύ κοντά σε αυτά των Μ4/3. Θα δείξει που θα πάει το πράγμα... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Ανακοινώσεις, συζητήσεις
Sensor Size & Format wars
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…