Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ξεφτισμένο βελούδο! [The Velvet Underground & Nico]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058892903" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Λευκό φως/Λευκή ζέστη</h3><p><strong>The Velvet Underground</strong> - <strong>White Light/White Heat</strong> (Ιανουάριος 1968, Verve Records)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]219052[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Το αρχικό εξώφυλλο περιείχε μια αμυδρή εικόνα, ορατή από συγκεκριμένη γωνία, μιας πρωτότυπης φωτογραφίας του <em>Billy Name</em>,</p> <p style="text-align: center">ενός τατουάζ κρανίου από τον βραχίονα του <em>Joe Spencer</em>, ο οποίος έπαιξε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία του Γουόρχολ, <em>Bike Boy</em>, το 1967</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 White Light/White Heat (Reed) - 2:44, A2 The Gift (Reed, Tucker, Morrison, Cale) - 8:14, A3 Lady Godiva's Operation (Reed) - 4:52, A4 Here She Comes Now (Morrison, Reed, Cale, Tucker) - 2:00, B1 I Heard Her Call My Name (Reed) - 4:05, B2 Sister Ray (Reed, Morrison, Cale, Tucker) - 17:00</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Lou Reed (φωνητικά, ληντ και ρυθμική κιθάρα, πιάνο), John Cale (φωνητικά, ηλεκτρική βιόλα, όργανο Vox Continental, μπάσο, ηχητικά εφέ), Sterling Morrison (κιθάρα, μπάσο, φωνητικά, ηχητικά εφέ), Maureen Tucker (κρουστά, ντραμς)</p><p><span style="color: Indianred">Φωτογραφία εξωφύλλου</span>: Billy Name</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικοί</span>: Tom Wilson / Gary Kellgren (ηχογράφηση), Val Valentin (διεύθυνση)</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στις 4–16 Σεπτεμβρίου του 1967, στα Mayfair Sound Studios, Μανχάταν</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]219053[/ATTACH]</p><p></p><p>Στα τέλη του 1967, ο ευεργέτης διασημοτήτων των <strong>Velvet Underground</strong>, <strong>Andy Warhol</strong>, έχανε το ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα ο τραγουδιστής/στιχουργός <strong>Lou Reed</strong> να καλέσει τον επιχειρηματία της Βοστώνης <em>Steve Sesnick</em>. Ο νέος μάνατζερ προέτρεψε τον <em>Reed</em> να ακολουθήσει μια πιο εμπορική ατζέντα – προς δυσαρέσκεια του μπασίστα/οργανίστα <strong>John Cale</strong>.</p><p></p><p>Η πρώτη πλευρά του δεύτερου <em>LP</em> τους είναι αξιοσημείωτη για τα αποκλίνουσας συμπεριφοράς αντικείμενά της, με το μελωδικά παραμορφωμένο ομότιτλο κομμάτι ("<strong>White Light/White Heat</strong>") να επιδοκιμάζει τη χρήση αμφεταμίνης! Το "<strong>The Gift</strong>" αφηγείται την κωμικοτραγική ιστορία του <em>Waldo Jeffers</em>, ο οποίος φοβάται τόσο πολύ ότι η κοπέλα του από το κολέγιο θα είναι άπιστη που της ταχυδρομεί τον εαυτό του σε ένα μεγάλο κουτί από χαρτόνι, καταλήγοντας όμως να τεμαχιστεί κατά το άνοιγμα του κουτιού. Ο <em>Cale</em> χειρίζεται την αφήγηση, με τη φιλόξενη ουαλική προφορά του να εμφανίζεται στο ένα ηχείο ενώ το άλλο μεταφέρει ένα μιντ-τέμπο μεταλλαγμένου ρυθμ εντ μπλουζ γκρουβ με διακοσμήσεις ηλεκτρικής κιθάρας. Το "<strong>Lady Godiva's Operation</strong>" δίνει μια διεστραμμένη ιατρική εκδοχή στον μεσαιωνικό μύθο, με φωνές να ξεπηδούν από την ψυχεδελο-νουάρ μείξη με έντεχνο αποτέλεσμα. Το φολκ ροκ "<strong>Here She Comes Now</strong>", με τον διφορούμενο τίτλο, γράφτηκε για να το τραγουδήσει η Νίκο, πριν η μπάντα τσακωθεί μαζί της, και είναι το μόνο "κανονικό" κομμάτι του δίσκου που θύμιζε το ροκ της εποχής του.</p><p></p><p>Η δεύτερη πλευρά είναι καθαρή επέλαση. Το "<strong>I Heard Her Call My Name</strong>" βλέπει τον Κέιλ, τον κιθαρίστα Στέρλινγκ Μόρισον και την ντράμερ Μο Τάκερ να δημιουργούν μια γρήγορη ρυθμική βάση, ενώ ο ληντ κιθαρίστας Ριντ εξαπολύει μερικά από τα πιο εξαίσια θυελλώδη φρι-τζαζ ξεσπάσματά του. Το επικό "<strong>Sister Ray</strong>" είναι η μεγάλη έκρηξη του νόιζ-ροκ: δεκαεπτά λεπτά σεξ, ναρκωτικών και βίας που μεταφέρονται σε παλιρροϊκά κύματα πριονωτών ανατροφοδοτήσεων, παράφωνα πλήκτρα και αρχέγονο γκαράζ σφυροκόπημα.</p><p></p><p>Το <strong>White Light/White Heat</strong> είναι το λιγότερο προσβάσιμο από τα στούντιο άλμπουμ των <strong>Velvet Underground</strong>, πουλώντας ακόμη λιγότερα αντίτυπα από το ντεμπούτο τους, φτάνοντας στο <em>Νο.</em> 199 του <em>Billboard</em> τσαρτ. Ωστόσο, όσον αφορά την υπερβολική συμπεριφορά/στάση και την ακατέργαστη έξαρση, δεν υπάρχει τίποτα σαν κι αυτό.</p><p>Όχι για τον καθένα ...λόγω 'ιδιοσυγκρασίας'!</p><p></p><p>«<em><span style="color: Darkorange">Κανείς δεν το άκουσε. Αλλά είναι εκεί, για πάντα - η πεμπτουσία του ξεκάθαρου πανκ. Και κανείς δεν το πλησιάζει.</span></em>»</p><p>— <em>Lou Reed</em>, Αύγουστος, 2013</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, σημειώσεις επανέκδοσης, wikipedia.org, Uptight: The Velvet Underground Story, Victor Bockris/Gerard Malanga, London: Omnibus Press, (2009) [1983], Notes from the Velvet Underground: The Life of Lou Reed, Howard Sounes, Random House, 2015, The Velvet Underground, Richard Witts, Indiana University Press, 2006, Manish Agarwal)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]219054[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Διαφημιστική φωτογραφία της μπάντας (αριστερά προς τα δεξιά: Ριντ, Μόρισον, Κέιλ και Τάκερ) που κρατά ένα αντίγραφο του άλμπουμ, τον Ιανουάριο του 1968</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058892903, member: 30418"] [HEADING=2]Λευκό φως/Λευκή ζέστη[/HEADING] [B]The Velvet Underground[/B] - [B]White Light/White Heat[/B] (Ιανουάριος 1968, Verve Records) [CENTER][ATTACH type="full" alt="WhiteLightWhiteHeat.jpg"]219052[/ATTACH] Το αρχικό εξώφυλλο περιείχε μια αμυδρή εικόνα, ορατή από συγκεκριμένη γωνία, μιας πρωτότυπης φωτογραφίας του [I]Billy Name[/I], ενός τατουάζ κρανίου από τον βραχίονα του [I]Joe Spencer[/I], ο οποίος έπαιξε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία του Γουόρχολ, [I]Bike Boy[/I], το 1967[/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 White Light/White Heat (Reed) - 2:44, A2 The Gift (Reed, Tucker, Morrison, Cale) - 8:14, A3 Lady Godiva's Operation (Reed) - 4:52, A4 Here She Comes Now (Morrison, Reed, Cale, Tucker) - 2:00, B1 I Heard Her Call My Name (Reed) - 4:05, B2 Sister Ray (Reed, Morrison, Cale, Tucker) - 17:00 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Lou Reed (φωνητικά, ληντ και ρυθμική κιθάρα, πιάνο), John Cale (φωνητικά, ηλεκτρική βιόλα, όργανο Vox Continental, μπάσο, ηχητικά εφέ), Sterling Morrison (κιθάρα, μπάσο, φωνητικά, ηχητικά εφέ), Maureen Tucker (κρουστά, ντραμς) [COLOR=Indianred]Φωτογραφία εξωφύλλου[/COLOR]: Billy Name [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικοί[/COLOR]: Tom Wilson / Gary Kellgren (ηχογράφηση), Val Valentin (διεύθυνση) Ηχογραφήθηκε στις 4–16 Σεπτεμβρίου του 1967, στα Mayfair Sound Studios, Μανχάταν [CENTER][ATTACH type="full" alt="VUPhotoShoot.jpg"]219053[/ATTACH][/CENTER] Στα τέλη του 1967, ο ευεργέτης διασημοτήτων των [B]Velvet Underground[/B], [B]Andy Warhol[/B], έχανε το ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα ο τραγουδιστής/στιχουργός [B]Lou Reed[/B] να καλέσει τον επιχειρηματία της Βοστώνης [I]Steve Sesnick[/I]. Ο νέος μάνατζερ προέτρεψε τον [I]Reed[/I] να ακολουθήσει μια πιο εμπορική ατζέντα – προς δυσαρέσκεια του μπασίστα/οργανίστα [B]John Cale[/B]. Η πρώτη πλευρά του δεύτερου [I]LP[/I] τους είναι αξιοσημείωτη για τα αποκλίνουσας συμπεριφοράς αντικείμενά της, με το μελωδικά παραμορφωμένο ομότιτλο κομμάτι ("[B]White Light/White Heat[/B]") να επιδοκιμάζει τη χρήση αμφεταμίνης! Το "[B]The Gift[/B]" αφηγείται την κωμικοτραγική ιστορία του [I]Waldo Jeffers[/I], ο οποίος φοβάται τόσο πολύ ότι η κοπέλα του από το κολέγιο θα είναι άπιστη που της ταχυδρομεί τον εαυτό του σε ένα μεγάλο κουτί από χαρτόνι, καταλήγοντας όμως να τεμαχιστεί κατά το άνοιγμα του κουτιού. Ο [I]Cale[/I] χειρίζεται την αφήγηση, με τη φιλόξενη ουαλική προφορά του να εμφανίζεται στο ένα ηχείο ενώ το άλλο μεταφέρει ένα μιντ-τέμπο μεταλλαγμένου ρυθμ εντ μπλουζ γκρουβ με διακοσμήσεις ηλεκτρικής κιθάρας. Το "[B]Lady Godiva's Operation[/B]" δίνει μια διεστραμμένη ιατρική εκδοχή στον μεσαιωνικό μύθο, με φωνές να ξεπηδούν από την ψυχεδελο-νουάρ μείξη με έντεχνο αποτέλεσμα. Το φολκ ροκ "[B]Here She Comes Now[/B]", με τον διφορούμενο τίτλο, γράφτηκε για να το τραγουδήσει η Νίκο, πριν η μπάντα τσακωθεί μαζί της, και είναι το μόνο "κανονικό" κομμάτι του δίσκου που θύμιζε το ροκ της εποχής του. Η δεύτερη πλευρά είναι καθαρή επέλαση. Το "[B]I Heard Her Call My Name[/B]" βλέπει τον Κέιλ, τον κιθαρίστα Στέρλινγκ Μόρισον και την ντράμερ Μο Τάκερ να δημιουργούν μια γρήγορη ρυθμική βάση, ενώ ο ληντ κιθαρίστας Ριντ εξαπολύει μερικά από τα πιο εξαίσια θυελλώδη φρι-τζαζ ξεσπάσματά του. Το επικό "[B]Sister Ray[/B]" είναι η μεγάλη έκρηξη του νόιζ-ροκ: δεκαεπτά λεπτά σεξ, ναρκωτικών και βίας που μεταφέρονται σε παλιρροϊκά κύματα πριονωτών ανατροφοδοτήσεων, παράφωνα πλήκτρα και αρχέγονο γκαράζ σφυροκόπημα. Το [B]White Light/White Heat[/B] είναι το λιγότερο προσβάσιμο από τα στούντιο άλμπουμ των [B]Velvet Underground[/B], πουλώντας ακόμη λιγότερα αντίτυπα από το ντεμπούτο τους, φτάνοντας στο [I]Νο.[/I] 199 του [I]Billboard[/I] τσαρτ. Ωστόσο, όσον αφορά την υπερβολική συμπεριφορά/στάση και την ακατέργαστη έξαρση, δεν υπάρχει τίποτα σαν κι αυτό. Όχι για τον καθένα ...λόγω 'ιδιοσυγκρασίας'! «[I][COLOR=Darkorange]Κανείς δεν το άκουσε. Αλλά είναι εκεί, για πάντα - η πεμπτουσία του ξεκάθαρου πανκ. Και κανείς δεν το πλησιάζει.[/COLOR][/I]» — [I]Lou Reed[/I], Αύγουστος, 2013 (*****, πηγές: εξώφυλλο, σημειώσεις επανέκδοσης, wikipedia.org, Uptight: The Velvet Underground Story, Victor Bockris/Gerard Malanga, London: Omnibus Press, (2009) [1983], Notes from the Velvet Underground: The Life of Lou Reed, Howard Sounes, Random House, 2015, The Velvet Underground, Richard Witts, Indiana University Press, 2006, Manish Agarwal) [CENTER][ATTACH type="full" alt="VelvetUndergroundWLWHPublicityPhoto.jpg"]219054[/ATTACH] Διαφημιστική φωτογραφία της μπάντας (αριστερά προς τα δεξιά: Ριντ, Μόρισον, Κέιλ και Τάκερ) που κρατά ένα αντίγραφο του άλμπουμ, τον Ιανουάριο του 1968[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ξεφτισμένο βελούδο! [The Velvet Underground & Nico]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…