Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ξεφτισμένο βελούδο! [The Velvet Underground & Nico]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058892906" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Αρχίζω να βλέπω το φως</h3><p><strong>The Velvet Underground</strong> - <strong>The Velvet Underground</strong> (Μάρτιος 1969, MGM Records)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]219058[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Candy Says - 4:09, A2 What Goes On - 4:52, A3 Some Kinda Love - 3:35, A4 Pale Blue Eyes - 5:40, A5 Jesus - 3:24, B1 Beginning To See The Light - 4:45, B2 I'm Set Free - 4:05, B3 That's The Story Of My Life - 2:05, B4 The Murder Mystery - 8:35, B5 After Hours - 2:05</p><p>-- Όλα τα κομμάτια γράφτηκαν από τον <em>Lou Reed</em></p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Lou Reed (ληντ και ρυθμική κιθάρα, πιάνο, κύρια φωνητικά εκτός των A1 και B5, συν-φωνητικά στίχων στο B4), Doug Yule (μπάσο, όργανο, κύρια φωνητικά στο A1, συν-φωνητικά ρεφρέν στα A5 και B4, δευτερεύοντα φωνητικά), Sterling Morrison (ρυθμική και ληντ κιθάρα, συν-φωνητικά στίχων στο B4, δευτερεύοντα φωνητικά), Maureen Tucker (κρουστά, κύρια φωνητικά στο B5, συν-φωνητικά ρεφρέν στο B4, δευτερεύοντα φωνητικά</p><p><span style="color: Indianred">Καλλιτεχνική Διεύθυνση / Φωτογραφίες</span>: Dick Smith / Billy Name</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικός & Μείξη</span>: The Velvet Underground / Val Valentin</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 1968, στα στούντιο <em>T.T.G.</em> του Λος Άντζελες</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]219059[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">1970: (Α-Δ) <em>Doug Yule, Maureen "Moe" Tucker, Lou Reed</em> και <em>Sterling Morrison</em> (φωτογραφία <em>Michael Ochs</em>)</p><p></p><p>Σε αντίθεση με το πρωτοποριακό ντεμπούτο άλμπουμ τους και την αυτοκαταστροφική βιασύνη της δεύτερης κυκλοφορίας, <strong>White Light/White Heat</strong>, ο ομώνυμος τρίτος δίσκος των <strong>Velvet Underground</strong> δημιουργήθηκε σε μια σχετικά χαλαρή ατμόσφαιρα. Υπήρχαν λιγότερες ακρότητες στους στίχους ή στον ήχο του συγκροτήματος – εν μέρει λόγω του ότι ο <strong>John Cale</strong> άφησε το συγκρότημα, αλλά και επειδή ο συνήθης εξοπλισμός τους είχε κλαπεί στο αεροδρόμιο καθώς πήγαιναν στα στούντιο του <em>L.A.</em> όπου ηχογραφήθηκε.</p><p></p><p>Από την υπέροχη εισαγωγή του "<strong>Candy Says</strong>", για την τραβεστί <em>Candy Darling</em>, που τραγούδησε ο αντικαταστάτης του <em>Cale</em>, <strong>Doug Yule</strong>, μέχρι την αξέχαστη τελευταία σκηνή του "<strong>After Hours</strong>", με την παιδική φωνή της ντράμερ <strong>Maureen Tucker</strong>, οι <em>Velvet Underground</em> είδαν τον <strong>Lou Reed</strong> να αποφοιτά από ναρκωμένος ποιητής του δρόμου σε ευφραδή τραγουδοποιό, που ξεπερνάει τον εαυτό του, όπως στο εξαίσιο εξομολογητικό "<strong>Pale Blue Eyes</strong>", στο λυτρωτικό "<strong>I'm Set Free</strong>" και στο λογοτεχνικό πείραμα "<strong>The Murder Mystery</strong>". Σύμφωνα με τον <em>Reed</em>, το "<strong>Jesus</strong>" δεν έχει καμία σχέση με τη θρησκεία, αν και στη φολκ μπαλάντα του ζητά από τον Ιησού τη λύτρωση με τη μορφή ενός χαρούμενου κηρύγματος. Το ελάχιστο ενορχηστρωτικά "<strong>That's the Story of My Life</strong>", έχει τίτλο και στίχους εμπνευσμένους από μια παρατήρηση του φωτογράφου <em>Name</em>. Τα ροκάδικα "<strong>What Goes On</strong>" και "<strong>Beginning To See The Light</strong>" έδειξαν ότι η φωτιά εξακολουθούσε να καίει μέσα. Αλλά η ανεπιτήδευτη κορυφή του άλμπουμ είναι το αργό, σέξι "<strong>Some Kinda Love</strong>", με τον <em>Reed</em> και τον κιθαρίστα <strong>Sterling Morrison</strong> να ανταλλάσσουν σύντομες μεταδοτικές φράσεις.</p><p></p><p>Οι <strong>Velvet Underground</strong> δεν ήταν πλέον τόσο παράξενο πλάσμα, όπως δείχνει η συντηρητική εμφάνισή τους στο εξώφυλλο. To πλάνο τραβήχτηκε από τον <em>Billy Linich</em>, γνωστό και ως <em>Billy Name</em>, στο <em>Factory</em> του <em>Andy Warhol</em>. Η δισκογραφική <em>MGM</em> τους υποστήριξε, αλλά προώθησε ανεπαρκώς το άλμπουμ, που τελικά χάθηκε στο ευρύ κοινό.</p><p>Σαφώς για περισσότερους από το προηγούμενο, αλλά παραμένουν <em>Velvet Underground</em>, με ότι αυτό σημαίνει για τον καθένα!</p><p></p><p>«<em><span style="color: Darkorange">Νόμιζα ότι έπρεπε να δείξουμε την άλλη πλευρά μας. Διαφορετικά, θα γινόμασταν αυτό το μονοδιάστατο πράγμα και αυτό έπρεπε να αποφευχθεί με κάθε κόστος.</span></em>»</p><p>— <em>Lou Reed</em>, Ιούνιος, 1994</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, σημειώσεις επανέκδοσης, wikipedia.org, Uptight: The Velvet Underground Story, Victor Bockris/Gerard Malanga, London: Omnibus Press, (2009) [1983], Notes from the Velvet Underground: The Life of Lou Reed, Howard Sounes, Random House, 2015, The Velvet Underground, Richard Witts, Indiana University Press, 2006, Ignacio Julia)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]219060[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Οι <em>Velvet Underground</em> το 1969: <em>Lou Reed, Sterling Morrison, Maureen Tucker</em> και <em>Doug Yule</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058892906, member: 30418"] [HEADING=2]Αρχίζω να βλέπω το φως[/HEADING] [B]The Velvet Underground[/B] - [B]The Velvet Underground[/B] (Μάρτιος 1969, MGM Records) [CENTER][ATTACH type="full"]219058[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Candy Says - 4:09, A2 What Goes On - 4:52, A3 Some Kinda Love - 3:35, A4 Pale Blue Eyes - 5:40, A5 Jesus - 3:24, B1 Beginning To See The Light - 4:45, B2 I'm Set Free - 4:05, B3 That's The Story Of My Life - 2:05, B4 The Murder Mystery - 8:35, B5 After Hours - 2:05 -- Όλα τα κομμάτια γράφτηκαν από τον [I]Lou Reed[/I] [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Lou Reed (ληντ και ρυθμική κιθάρα, πιάνο, κύρια φωνητικά εκτός των A1 και B5, συν-φωνητικά στίχων στο B4), Doug Yule (μπάσο, όργανο, κύρια φωνητικά στο A1, συν-φωνητικά ρεφρέν στα A5 και B4, δευτερεύοντα φωνητικά), Sterling Morrison (ρυθμική και ληντ κιθάρα, συν-φωνητικά στίχων στο B4, δευτερεύοντα φωνητικά), Maureen Tucker (κρουστά, κύρια φωνητικά στο B5, συν-φωνητικά ρεφρέν στο B4, δευτερεύοντα φωνητικά [COLOR=Indianred]Καλλιτεχνική Διεύθυνση / Φωτογραφίες[/COLOR]: Dick Smith / Billy Name [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικός & Μείξη[/COLOR]: The Velvet Underground / Val Valentin Ηχογραφήθηκε Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 1968, στα στούντιο [I]T.T.G.[/I] του Λος Άντζελες [CENTER][ATTACH type="full"]219059[/ATTACH] 1970: (Α-Δ) [I]Doug Yule, Maureen "Moe" Tucker, Lou Reed[/I] και [I]Sterling Morrison[/I] (φωτογραφία [I]Michael Ochs[/I])[/CENTER] Σε αντίθεση με το πρωτοποριακό ντεμπούτο άλμπουμ τους και την αυτοκαταστροφική βιασύνη της δεύτερης κυκλοφορίας, [B]White Light/White Heat[/B], ο ομώνυμος τρίτος δίσκος των [B]Velvet Underground[/B] δημιουργήθηκε σε μια σχετικά χαλαρή ατμόσφαιρα. Υπήρχαν λιγότερες ακρότητες στους στίχους ή στον ήχο του συγκροτήματος – εν μέρει λόγω του ότι ο [B]John Cale[/B] άφησε το συγκρότημα, αλλά και επειδή ο συνήθης εξοπλισμός τους είχε κλαπεί στο αεροδρόμιο καθώς πήγαιναν στα στούντιο του [I]L.A.[/I] όπου ηχογραφήθηκε. Από την υπέροχη εισαγωγή του "[B]Candy Says[/B]", για την τραβεστί [I]Candy Darling[/I], που τραγούδησε ο αντικαταστάτης του [I]Cale[/I], [B]Doug Yule[/B], μέχρι την αξέχαστη τελευταία σκηνή του "[B]After Hours[/B]", με την παιδική φωνή της ντράμερ [B]Maureen Tucker[/B], οι [I]Velvet Underground[/I] είδαν τον [B]Lou Reed[/B] να αποφοιτά από ναρκωμένος ποιητής του δρόμου σε ευφραδή τραγουδοποιό, που ξεπερνάει τον εαυτό του, όπως στο εξαίσιο εξομολογητικό "[B]Pale Blue Eyes[/B]", στο λυτρωτικό "[B]I'm Set Free[/B]" και στο λογοτεχνικό πείραμα "[B]The Murder Mystery[/B]". Σύμφωνα με τον [I]Reed[/I], το "[B]Jesus[/B]" δεν έχει καμία σχέση με τη θρησκεία, αν και στη φολκ μπαλάντα του ζητά από τον Ιησού τη λύτρωση με τη μορφή ενός χαρούμενου κηρύγματος. Το ελάχιστο ενορχηστρωτικά "[B]That's the Story of My Life[/B]", έχει τίτλο και στίχους εμπνευσμένους από μια παρατήρηση του φωτογράφου [I]Name[/I]. Τα ροκάδικα "[B]What Goes On[/B]" και "[B]Beginning To See The Light[/B]" έδειξαν ότι η φωτιά εξακολουθούσε να καίει μέσα. Αλλά η ανεπιτήδευτη κορυφή του άλμπουμ είναι το αργό, σέξι "[B]Some Kinda Love[/B]", με τον [I]Reed[/I] και τον κιθαρίστα [B]Sterling Morrison[/B] να ανταλλάσσουν σύντομες μεταδοτικές φράσεις. Οι [B]Velvet Underground[/B] δεν ήταν πλέον τόσο παράξενο πλάσμα, όπως δείχνει η συντηρητική εμφάνισή τους στο εξώφυλλο. To πλάνο τραβήχτηκε από τον [I]Billy Linich[/I], γνωστό και ως [I]Billy Name[/I], στο [I]Factory[/I] του [I]Andy Warhol[/I]. Η δισκογραφική [I]MGM[/I] τους υποστήριξε, αλλά προώθησε ανεπαρκώς το άλμπουμ, που τελικά χάθηκε στο ευρύ κοινό. Σαφώς για περισσότερους από το προηγούμενο, αλλά παραμένουν [I]Velvet Underground[/I], με ότι αυτό σημαίνει για τον καθένα! «[I][COLOR=Darkorange]Νόμιζα ότι έπρεπε να δείξουμε την άλλη πλευρά μας. Διαφορετικά, θα γινόμασταν αυτό το μονοδιάστατο πράγμα και αυτό έπρεπε να αποφευχθεί με κάθε κόστος.[/COLOR][/I]» — [I]Lou Reed[/I], Ιούνιος, 1994 (*****, πηγές: εξώφυλλο, σημειώσεις επανέκδοσης, wikipedia.org, Uptight: The Velvet Underground Story, Victor Bockris/Gerard Malanga, London: Omnibus Press, (2009) [1983], Notes from the Velvet Underground: The Life of Lou Reed, Howard Sounes, Random House, 2015, The Velvet Underground, Richard Witts, Indiana University Press, 2006, Ignacio Julia) [CENTER][ATTACH type="full"]219060[/ATTACH] Οι [I]Velvet Underground[/I] το 1969: [I]Lou Reed, Sterling Morrison, Maureen Tucker[/I] και [I]Doug Yule[/I][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ξεφτισμένο βελούδο! [The Velvet Underground & Nico]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…