Σεληνόφωτο στο Βερμόντ
Captain Beefheart & His Magic Band - Trout Mask Replica (Ιούνιος 1969, Straight)
Τραγούδια: A1 Frownland - 1:39, A2 The Dust Blows Forward 'N The Dust Blows Back - 2:04, A3 Dachau Blues - 2:21, A4 Ella Guru (Antennae Jimmy Semens: εφέ) - 2:23, A5 Hair Pie: Bake 1 - 4:57, A6 Moonlight On Vermont (Gary "Magic" Marker: μπάσο) - 3:55, B1 Pachuco Cadaver - 4:37, B2 Bill's Corpse - 1:47, B3 Sweet Sweet Bulbs - 2:17, B4 Neon Meate Dream Of A Octafish (Captain Beefheart: σιμράν πνευστό, μουσέτ) - 2:25, B5 China Pig (Doug Moon: κιθάρα), 3:56, B6 My Human Gets Me Blues - 2:42, B7 Dali's Car - 1:25, C1 Hair Pie: Bake 2 - 2:23, C2 Pena (Antennae Jimmy Semens: κύρια φωνητικά) - 2:31, C3 Well - 2:05, C4 When Big Joan Sets Up - 5:19, C5 Fallin' Ditch - 2:03, C6 Sugar 'N Spikes - 2:29, C7 Ant Man Bee (Captain Beefheart: σαξόφωνο ταυτόχρονα τενόρο & σοπράνο) - 3:55, D1 Orange Claw Hammer - 3:35, D2 Wild Life - 3:07, D3 She's Too Much For My Mirror - 1:42, D4 Hobo Chang Ba - 2:01, D5 The Blimp (Mousetrap Replica) (Antennae Jimmy Semens: αφηγητής, Frank Zappa: φωνή εισαγωγής) - 2:04
Μουσικοί: Captain Beefheart (Don Glen Vliet) - σύνθεση, φωνητικά, τενόρο & σοπράνο σαξόφωνο (ταυτόχρονα), σημειώσεις • Zoot Horn Rollo (William Earl Harkleroad) - σλάιντ κιθάρα, φλάουτο • Antennae Jimmy Semens (Jeff Cotton) - σλάιντ κιθάρα • The Mascara Snake (Victor Hayden) - μπάσο κλαρινέτο, φωνητικά, εικονογράφηση • Rockette Morton (Mark Boston) - μπάσο, αφήγηση • John French (Drumbo, δεν αναφέρεται στους συντελεστές) - τύμπανα
Παραγωγή / Μηχανικοί: Frank Zappa / Dick Kunc (ηλεκτρονική τροποποίηση εξοπλισμού)
Σχεδιασμός άλμπουμ, Φωτογραφία εξωφύλλου: Cal Schenkel
Ηχογραφήθηκε τον Αύγουστο του 1968 έως τον Μάρτιο του 1969 στα
Sunset Sound Recorders, Χόλιγουντ, στα
Whitney Studios, Γκλέντεϊλ και με φορητές μονάδες στην κατοικία και στούντιο για πρόβες των μελών της
Magic Band στο 4295
Ensenada Drive, Γούντλαντ Χιλς
«
Αν υπήρχε κάτι στην ιστορία της πόπιουλαρ μουσικής που θα μπορούσε να περιγραφεί ως έργο τέχνης με τρόπο που οι άνθρωποι που ασχολούνται με άλλους τομείς της τέχνης θα μπορούσαν να καταλάβουν, τότε το Trout Mask Replica είναι πιθανώς αυτό το έργο». - John Peel (συνέντευξη με τον Mike Barnes, 1995)
«
Το Trout Mask Replica διέλυσε το κρανίο μου, ευθυγράμμισε τις συνάψεις μου, με έκανε νευρικό, με έκανε να γελάσω, με έκανε να πηδήξω και να ξεσπάσω με χαρά. Δεν ήταν απλώς η σύντηξη που περίμενα: ήταν ένα εντελώς νέο σύμπαν, ένα εντελώς συνειδητοποιημένο και προηγουμένως αδιανόητο τοπίο με κιθάρες που θρυμματίζονταν, ξεπηδούσαν και αιωρούνταν προς κάθε κατεύθυνση, όσο μπορούσε να δει το μυαλό... ενώ αυτή η φωνή του θηρίου κατευθείαν από ένα από τα Ghost Tantras του Μάικλ Μακ Κλουρ βρυχιόταν, εκτοξεύοντας εικόνες ταυτόχρονα ορμητικά αφηρημένες και τόσο βασικές και ανήθικες όσο τα τελευταία 200 χρόνια του Αμερικάνικου Φολκλόρ... Έμεινα κάτω από τα ακουστικά και έπαιξα το Trout Mask χωρίς διακοπή πέντε φορές στη σειρά εκείνο το βράδυ. Το επόμενο βήμα φυσικά ήταν να ερεθίσω τον υπόλοιπο κόσμο σε αυτό το καταπληκτικό πράγμα που βρήκα, το οποίο ίσως έφτασε πιο κοντά σε έναν ζωντανό, παλλόμενο, γλιστερό οργανισμό από οποιονδήποτε άλλο δίσκο που είχα ακούσει ποτέ». - Lester Bangs, New Musical Express, 1 Απριλίου 1978
Ζωγράφος, ποιητής, τραγουδιστής, τραγουδοποιός, γλύπτης ο
Don Van Vliet ξεκίνησε στην Καλιφόρνια, αποφεύγοντας μια υποτροφία τέχνης και μια καριέρα, πουλώντας ηλεκτρικές σκούπες και παπούτσια για να παίξει σε ροκ μπάντες με τον φίλο του
Frank Zappa στις αρχές της δεκαετίας του '60. Αφού ο
Zappa δημιούργησε τους
Mothers, ο
Beefheart έφτιαξε τη δικιά του
Magic Band και απέκτησε φήμη, κάνοντας παραστάσεις με τους
Van Morrison και
Doors. Αφού κέρδισε μια μάχη των συγκροτημάτων και έκλεισε συμφωνία για δύο σινγκλ με την
A&M Records, ο
David Gates (αργότερα φρόντμαν των
Bread) παρήγαγε μαζί του μια τοπική επιτυχία στο Λος Άντζελες με το "
Diddy Wah Diddy" του
Bo Diddley, αλλά η εταιρεία δεν επιθυμούσε να κάνει τίποτα άλλο με τους "ζοφερούς" στίχους του. Αφού κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ
Safe As Milk το '67 (όπου η φωνή του έσπασε ένα μικρόφωνο), έπρεπε να εγκαταλείψει το
Monterey Pop Festival την τελευταία στιγμή όταν ο
Ry Cooder άφησε το συγκρότημα. Και σαν να μην έφτανε η χαμένη ευκαιρία για επιτυχία στο Φεστιβάλ, το δεύτερο άλμπουμ του,
Strictly Personal του '68, κωλυσιεργούσε από τον παραγωγό πίσω από την πλάτη του (και βγήκε σε άλλη μορφή τρία χρόνια αργότερα). Ακόμα και σε αυτό το πρώιμο στάδιο, ο
Beefheart δημιουργούσε τη μουσική του σε μια άγρια, ιδιόμορφη εκδοχή των μπλουζ, επαναφέροντάς τη σε μια εποχή που δεν ήταν μόνο δωδεκάμετρη. Μόλις ξεκινούσε το μοναδικό μουσικό όραμά του.
Ο
Beefheart συνδέθηκε ξανά με τον παλιό του φίλο
Zappa για να ηχογραφήσει επιτέλους τη μουσική του το '68. Ο
Ζάππα τον υπέγραψε στην ετικέτα του,
Bizarre/Straight, και παρήγαγε το
Trout Mask Replica. Για περίπου εννέα μήνες, η
Magic Band απομονώθηκε σε ένα σπίτι, εκπαιδεύτηκε να παίζει τη μουσική του
Beefheart, ο οποίος είχε γράψει 28 τραγούδια σε ένα ακανόνιστο οκτάωρο σέσιον. Αργότερα, η μπάντα θα ισχυριζόταν ότι οι νότες του για τα τραγούδια ήταν χάος και ότι έπρεπε να βρουν μια άκρη. Όποια και αν είναι η πραγματική ιστορία, ο
Beefheart μετονόμασε τα μέλη της μπάντας του για να ακολουθήσουν το κόνσεπτ: το καστ περιλάμβανε τον
Beefheart (σαξόφωνα, φωνητικά), τους κιθαρίστες
Zoot Horn Rollo (
Bill Harkleroad) και
Antennae Jimmy Semens (
Jeff Cotton), τον μπασίστα
Rockette Morton (
Mark Boston), τον
Mascara Snake (
Victor Hayden, ξάδελφο του
Beefheart) στο μπάσο κλαρινέτο, και τον ντράμερ
Drumbo (
John French, ο οποίος εγκατέλειψε την τελευταία στιγμή και δεν αναφέρεται στους συντελεστές του άλμπουμ). Για τον ακροατή, τουλάχιστον, οι βασανιστικές πρόβες, η ταλαιπωρία και η στέρηση άξιζαν.
Ακόμα και όταν καταλαβαίνει κανείς τη μεθοδολογία της σύνθεσης και τους μηχανισμούς της μουσικής, το
Trout Mask Replica εξακολουθεί να αντιστέκεται στην εξιχνίαση. Υπάρχει μια άθικτη μαγεία στον πυρήνα της. Το
Trout Mask Replica είναι αρκετά μακριά. Κατά την πρώτη ακρόαση εμφανίζεται ως μια άνευ προηγουμένου αβανγκάρντ δήλωση και μοιράζεται λίγα ή χωρίς αλληλοεπικάλυψη με άλλα στυλ ή είδη. Αλλά μέσα στις μοναδικές δομές του βρίσκεται μια πληθώρα λυρικών και μουσικών ιδεών που συνδέονται με άλλες πτυχές της αμερικάνικης κουλτούρας και μουσικής, ειδικά τα μπλουζ. Το ενδιαφέρον του
Van Vliet για τα μπλουζ περιελάμβανε όλες τις παραλλαγές από το κάντρι μπλουζ έως το αστικό
R&B, αλλά το μπλουζ που εμπνέει το
Trout Mask είναι το παλαιότερο.
Στο
Trout Mask, η συγκοπή των Δέλτα μπλουζ αντηχεί στις γραμμές πιάνου που απέδωσαν το ακατέργαστο μουσικό υλικό (ο
Captain χρησιμοποίησε πιάνο, ένα όργανο που δεν είχε παίξει ποτέ πριν, ως το κύριο εργαλείο σύνθεσης) και είναι ακόμα εμφανής στα μοτίβα των ντραμς του
French. Ότι ο
Van Vliet ίσως να μην μπόρεσε να παίξει στην πραγματικότητα την ίδια γραμμή δύο φορές, τον τοποθετεί άνετα παράλληλα με την μπλουζ παράδοση καθώς οι δομές των τραγουδιών της ήταν τόσο ευέλικτες που κάθε παράσταση υπήρξε σε κάποιο βαθμό διαφορετική. Λαμβάνοντας μεμονωμένα, τις γραμμές κιθάρας που παίζουν οι
(Bill) Harkleroad και
(Jeff) Cotton, αυτές δεν απομακρύνονται τόσο πολύ από τον τρόπο με τον οποίο οι αρθρώσεις της στακάτο κιθάρας του
John Lee Hooker ξεπηδούν γύρω από τη γραμμική ροή της μουσικής του, αλλά και από την αιχμηρή ποιότητα που έβαζε με την κιθάρα του στη μουσική, ο
Hubert Sumlin με τον
Howlin' Wolf.
Στο
Trout Mask, οι στίχοι του
Van Vliet (που σύμφωνα με τον ίδιο ορισμένοι ήταν αρχικά ποιήματα) έδειξαν ένα κβαντικό άλμα από την προηγούμενη δουλειά του, συνδυάζοντας φολκ ιστορίες με ένα είδος νεο-Μπητ ποίησης και τις δικές του ιδιαίτερα ξεχωριστές, μη γραμμικές αφηγήσεις. Αυτή η νέα θέση στον αμερικάνικο πολιτιστικό μύθο συνδυάστηκε με καλειδοσκοπικές εικόνες σουρεαλισμού-μέσω-ψυχεδέλειας, όμορφες χαραγμένες γραμμές και διασκεδαστικό έξυπνο χιούμορ χωρίς να ξεχνάμε τα σαχλά λογοπαίγνια. Οι στίχοι του
Beefheart έπαιζαν με σπασμένα, μασημένα, επινοημένα λόγια για το περιβάλλον και τη χαλασμένη φύση του ανθρώπινου είδους. Αυτό ακούγεται σαν υλικό ματωμένης-καρδιάς, αλλά ήταν πλησιέστερα στους
Fugs παρά στον
Jim Morrison. Η νοσταλγία για τη ζωή στην εξοχή ήταν επίσης ένα μεγάλο θέμα - ακούμε για το φως του φεγγαριού, ένα ποταμόπλοιο, μια καμινάδα, λουλούδια, έναν αχυρώνα, χιόνι, σκουλήκια, σόδα κεράσι και ένα κουνέλι. Ο
Beefheart τα έβαλε μαζί με άγριες εικόνες και απροσδόκητους ποιητικούς ειρμούς. Συνολικά, όμως, ο τόνος είναι αλλόκοτος. Τραγουδάει για την απόδραση στη "
Wild Life", να μην αγοράσει ένα "
Veteran's Day Poppy", μια καταστροφή ("
The Blimp"), το ολοκαύτωμα ("
Dachau Blues"), δραπετεύοντας από τη "
Frownland", σκοτώνοντας ένα "
China Pig, και το αυτονόητο "
My Human Gets Me Blues". Είναι πεσμένος αλλά πάντα ψάχνει μια διέξοδο από έναν κόσμο αποτρελαμένο.
Μουσικά, δεν χαϊδεύει αυτιά. Ο τυπικός ρόλος των δύο κιθαρών, μπάσου και ντραμς υπονομεύεται στο σημείο όπου τίποτα δεν τακτοποιείται ή επαναλαμβάνεται σε οποιοδήποτε βαθμό. Μια κιθάρα στο αριστερό κανάλι παίζει κάτι κοντά στον ρυθμό, ενώ μια κιθάρα στο δεξί κλαψουρίζει. Και οι δύο παίζουν ληντ ευδιάκριτα και διαφορετικά, σολάρουν, περιστασιακά συγχρονίζονται, συνήθως φεύγοντας μόνες τους και χωρίς να σχετίζονται με τα ντραμς ή τα φωνητικά. Τα τραυλίζοντα ντραμς ανταγωνίζονται για χώρο με ένα γωνιώδες μπάσο και το μοτίβο ατονικής κιθάρας σε διαφορετικό μέτρο, ενώ δέσμες διαφορετικών ρυθμών χοροπηδούν και εξαφανίζονται σε κάθε τραγούδι. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, όλα διαλύονται σε χείμαρρο, τα όργανα χτυπιούνται μεταξύ τους σε περίπλοκα αντιστικτικά σχέδια. Ο
Beefheart κραυγάζει, ουρλιάζει, μουγκρίζει αχαλίνωτα, στροβιλίζοντας καταρρακτώδεις νότες στο σαξόφωνό του. Αυτό που ακούγεται σαν ένα σωρό ηχητικές ασυναρτησίες είναι στην πραγματικότητα μια καλά συντονισμένη μηχανή. Κάθε μέλος της μπάντας επαναλαμβάνει ένα ριφ μερικές φορές, στη συνέχεια κάνει ένα άλλο άσχετο, χωρίς συνήθως να επιστρέφει σε αυτά που έκανε πριν. Αυτό γινόταν συνήθως ανεξάρτητα από τα άλλα όργανα με τον ίδιο τρόπο που γινόταν στο παρελθόν στη φρι τζάζ. Το άλμπουμ είναι επίσης γεμάτο με ομιλούμενες εισαγωγές και τελειώματα, αστοχίες και ημιτελείς λήψεις και συνομιλίες με μηχανικούς και περαστικούς. Ηχητικά και δομικά το
Trout Mask Replica ήταν ακόμη τελείως εκτός των επικρατουσών τάσεων της ροκ μουσικής, ιδίως όσον αφορά τη συντομία των κομματιών (το μεγαλύτερης διάρκειας κομμάτι ήταν μόλις πάνω από πέντε λεπτά, ενώ η πλειοψηφία ήταν λιγότερο από τρία) και την απουσία της ψυχεδέλειας.
Το "
Well" είναι μια υπέροχη σόλο απαγγελία χάρη στη μαγευτική ψαλμωδία του
Beefheart. Το "
Orange Claw Hammer" είναι ένα άλλο καλό τραγούδι της υπαίθρου με τις αυξομειώσεις της φωνής του. Το "
When Big Joan Sets Up" έχει ένα υπέροχο, θρηνητικό σόλο σαξοφώνου. Το "
Sugar 'N Spikes" έχει τις κιθάρες να παίζουν μαζί. Το "
Pachuco Cadaver" είναι μουσικά άγριο με δυνατό ρυθμό. Το "
Moonlight On Vermont" έχει υπέροχες βομβώδεις κιθάρες. Το "
Dust Blows Forward 'N The Dust Blows Back" είναι το τρίτο α καπέλα τραγούδι σαν να προέρχεται από κάποια ξεχασμένη προφορική παράδοση. Τα "
Dachau Blues" και "
Old Fart At Play" αναμιγνύουν τις κιθάρες με εκκεντρικό αποτέλεσμα. Τα "
Ant Man Bee" και "
China Pig" αποτελούν αιρετικά μπλουζ. Το "
Pena" έχει τον
Semens να κακαρίζει σαν γριά. Το "
Dali's Car" έχει συγχρονισμένες κλίμακες κιθάρας. Το "
The Blimp" είναι ένας χαριτωμένος νεωτερισμός. Το "
Veteran's Day Poppy" ξεκινά σαν ένα μπλουζ με δυνατό ρυθμό κατόπιν σουινγκάρει και στη συνέχεια πέφτει σε ένα μακρύ αργό ριφ.
[Στίχος 1]
Σε είδα μωρό να χορεύεις στο από ύφασμα γκιγκάν φόρεμα των ακτίνων X
Ήξερα ότι βρισκόσουν υπό απειλή βίας
Ήξερα ότι ήσουν κάτω από το φόρεμά σου
Απλά συνέχισε να έρχεσαι, Ιησού, είσαι ο καλύτερα ντυμένος
Φαίνεσαι δανδής στον ουρανό αλλά δεν με φοβίζεις
Γιατί σε παρακολουθώ
[Επωδός]
Σε αυτή τη ζωή έχεις την ανθρωπιά μου να με μελαγχολεί (μου φέρνει τα μπλουζ)
[Στίχος 2]
Με το σαγόνι σου να κρέμεται χαλαρά και τις μπούκλες των μαλλιών σου
Σαν παλιό ναυτικό πιρούνι
Που διαπερνά το ηλιοβασίλεμα
Με τον τρόπο που χορεύεις, ξέρω ότι δεν θα επέστρεφες ποτέ
Ήσoυν σε ένταση για να κρατήσεις τα δικά σου
Παλιά μαύρα χαραγμένα παπούτσια λουστρίνι
[Επωδός]
Σε αυτή τη ζωή έχεις την ανθρωπιά μου να με μελαγχολεί
[Στίχος 3]
Λοιπόν, ο τρόπος που τα χειρίζεσαι, γριά
Θα μπορούσα να δω τον φόβο στα μάτια σου
Κάτω από το τριχωτό σου μέτωπο
Ένα ασημένιο τόξο χτυπάει σε ίντσες
Φοβόσoυν ότι θα είσαι η κόκκινη γυναίκα του διαβόλου
Αλλά δεν πειράζει, ο Θεός γουστάρει τον χορό σου
Και θα ήθελε να σ' έχει νέα στο χαρέμι του
Ντύσου με τον τρόπο που θέλει γιατί δεν είχε ποτέ κούκλα
Γιατί όλοι τον έκαναν αγόρι
Και ο Θεός δεν σκέφτηκε να εκφράσει την προτίμησή του
Μπορείς να φέρεις τα ρούχα και το αγαπημένο σου σκυλί
Και το μπαστούνι του συζύγου σου, και το παλιό σου πιτσιλωτό γουρούνι
[Επωδός]
Σε αυτή τη ζωή έχεις την ανθρωπιά μου να με μελαγχολεί
- My Human Gets Me Blues (Don Van Vliet) | [Στίχος 1]
Το φως επιπλέει τη μέρα στο ποτάμι
Σε μια κόκκινη σχεδία αίματος
Η νύχτα μπλοκάρει τον ουρανό
Σαν μεγάλο, μαύρο, λαμπερό έντομο
Το σκληρό μαλακό κέλυφός του λάμπει
Λευκό, σε ένα σημείο, λοιπόν
Είναι δύσκολο μέρος, αυτό που ζω, αλλά είμαι καλά, καλά
[Στίχος 2]
Το άσπρο του πάγου άλογο έλιωσε
Σαν κηλίδα από ασήμι, λοιπόν
Η χαίτη του έφυγε τελευταία
Στη συνέχεια εξαφανίστηκε η ουρά
Η ζωή μου κυλούσε μέσα στις φλέβες μου
Σφυρίζοντας χωρίς νόημα, λοιπόν
Πάγωσα σε σταθερή κίνηση, λοιπόν, λοιπόν
Άκουσα τον όγκο του ωκεανού να συγκεντρώνεται, λοιπόν, λοιπόν
[Στίχος 3]
Άκουσα το σκαθάρι να θορυβεί, λοιπόν
Ένιωσα την παχύτερη κραυγή της σιωπής
Τότε αρχίζω να ονειρεύομαι
Το μυαλό μου ράγισε σαν κρέμα κάσταρντ
Κοκκίνισε μέχρι να σφραγιστεί
Μετατράπηκε σε ξύλινο και κύλησε σαν τροχός, λοιπόν, λοιπόν
[Στίχος 4]
Χοντρά, μαύρα (τσόχινα) πουλιά, πετούν
Με κάπες από ατόφιο χρώμιο
Με φτερά από συμπαγές χρώμιο
Και ράμφη από σκληρό οστό
Και ξάσπρισαν τον αέρα γύρω τους
Άσπρο και κρύο λοιπόν, λοιπόν
[Στίχος 5]
Μέχρι να δείξει πόνο
Το κούφιο καλάμι θρόιζε
Όπως πάντα μετά
Η σκιά του εξαφανίστηκε, φωτίζοντας τη σιωπή, λοιπόν, λοιπόν
- Well (Don Van Vliet) |
Το έργο του
Beefheart αποτελεί μέρος ενός μεγάλου εκπληκτικού πειράματος. Το ίδιο το άλμπουμ φαίνεται σαν να πρόκειται να διαλυθεί μέσω των φαινομενικά διαμετρικών διαφορών του. Η μουσική είναι εντελώς καινούργια, αν και εμποτισμένη στην παράδοση. Οι στίχοι δεν είναι λογικοί αλλά διανοητικοί. Η μουσική ικανότητα ακούγεται σπασμωδική, ωστόσο είναι ακριβώς πειθαρχημένη. Τα συναισθήματα είναι παιχνιδιάρικα αλλά έχουν επίσης μια ήπια θλίψη. Όλα φαίνεται να κατευθύνονται προς τον αποπροσανατολισμό. Η όμορφη παρήχηση και η επανάληψη είναι παραισθησιακές. Οι ρυθμοί με τους παράξενους χρόνους και οι ξέφρενες αλλαγές δίνουν μια αίσθηση ιλίγγου. Τα κομμάτια δεν ρέουν και ολόκληρος ο ήχος είναι ασύμμετρος.
Το
Trout Mask Replica είναι η πρώτη επιτυχία του
Captain Beefheart που αποκαλύπτει πραγματικά την προσωπικότητα και την ψυχή του. Ενώ σε μερικούς δεν φαίνεται καν ανθρώπινος, έχει ένα εξαιρετικά συμπονετικό συναίσθημα για την ανθρωπότητα. Και η ενσυναίσθησή του για τη μητέρα γη και τα πλάσματά της συνεχίστηκε καθ' όλη τη διάρκεια της δισκογραφικής του καριέρας, και στη ζωγραφική του. Το
Trout Mask Replica μπορεί να δείχνει αποσπασματικό, ωστόσο είναι μια ολοκληρωμένη, επιτυχημένη δουλειά. Αυτό που μάλλον ποτέ δεν ολοκληρώνεται είναι η ανάγκη μας να συνεχίζουμε να το ακούμε, βιώνοντας ακόμη περισσότερες νέες στιγμές και διαθέσεις...
( - , πηγές: εξώφυλλο, beefheart.com, Perfect Sound Forever, Captain Beefheart: the biography by Mike Barnes)
Captain Beefheart και
Magic Band στην Τοπάνγκα, Καλιφόρνια το 1969
ΥΓ. Διαβάστε και το
Captain, My Captain... του Κώστα.