Ελεύθερη ...πτήση! [Shuggie Otis]

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Κώστα, αναφέρεσαι στο "Kooper Session", αλλά για το μεγάλο Shuggie Otis (Johnny Alexander Veliotes, Jr.) θα μιλήσουμε άλλη φορά...
γυιός του Μεγάλου Βηλιώτη.
είχε μια κατσαρή αφάνα για μαλλί, μέγκλα! σαν τους Λατίνους του Σαντάνα.

στα δάχτυλά του, κατοικούσαν δαιμόνοι και Βελζεβούληδες.:worshippy:
..The Guitar Album που είχε κυκλοφορήσει η Polydor στην Ελλάδα, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του '70. Το εφοδιάστηκα... το πρώτο μέλημά μου, ήταν να φτιαχτεί κασέτα (το θυμάμαι ακόμα, ήταν μια Scotch), με τα After Hours (Roy Buchanan), Marriage Madness (Mick Taylor), Unanswered Questions (Harvey Mandel), Shuggie's Chittlin Blues (Shuggie Otis)...
...Αφιερωμένο εξαιρετικά το Strawberry Letter 23 ερμηνευμένο από τον συνθέτη του, το μεγάλο Shuggie Otis... κυκλοφόρησε και το διπλό Shuggie Otis - Inspiration Information / Wings Of Love. Εάν δεν το έχεις (το Inspiration Information του 1974) ψάξτο, εκλεπτυσμένη φανκομπλουζοψυχεδελοκατάσταση...

SO.gif

«Συνήθιζα να φορώ σκούρα γυαλιά και να βάφω ένα μουστάκι
έτσι ώστε να μην αναγνωρίζουν πόσο νέος ήμουν
.»​

Όταν o Shuggie Otis[1] έπαιξε στην πρώτη συναυλία του με μεγαλύτερους τύπους, όπως τους Sugarcanne Harris and The Mighty Flea, προσπάθησε να κρύψει την ηλικία του.

Αλλά η ηλικία του δεν έκανε καμία διαφορά όταν ο Frank Zappa του ζήτησε να τον συνοδεύσει (μπάσο στο Hot Rats, 1969), ή όταν ο Al Kooper του ζήτησε να κάνει ένα άλμπουμ μαζί του (Kooper Session, 1969). Και όταν ηχογράφησε (Cold Shot!, 1968) με τον πατέρα του, Johnny Otis[2], ο Pete Welding στο Rolling Stone είπε, «Παρά τη νιότη του, παίζει με πραγματική δύναμη... Να πούμε ότι είναι υποσχόμενος, είναι συγκαταβατικό, μπροστά στα ήδη ολοκληρωμένα επιτεύγματά του

Στο πρώτο προσωπικό του άλμπουμ, Here Comes Shuggie Otis (1970), ο Shuggie παίζει μπλουζ, παραδοσιακή μουσική, παλιοκαιρίτικη σλάιντ, ρυθμ εντ μπλουζ, ποπ και ροκ. Επίσης τραγουδάει και παίζει ο ίδιος, πιάνο, όργανο, τσελέστα και αρπίχορδο. Όχι άσχημα για το ξεκίνημα ενός δεκαεξάχρονου παιδιού.

ShuggieOtis.jpg

Ακολούθησαν τα δύο αριστουργηματικά, Freedom Flight (1971) και Inspiration Information (1974), που αποκάλυψαν το βάθος και το εύρος της μουσικής ιδιοφυΐας του. Και τα δύο άλμπουμ ανακαλύφθηκαν ξανά τα επόμενα χρόνια, θεωρούνται άκρως επιδραστικά και επαινέθηκαν από ξεχωριστούς μουσικούς.

«Ποιος ήξερε ότι υπήρχε ένας καλλιτέχνης τόσο εκπληκτικός όσο αυτός, που αγνοήθηκε για τόσο πολύ καιρό; Τα ταξιδιάρικα R&B τζαμαρίσματά του είναι ισάξια του Marvin και του Curtis, αλλά με κάπως πιο σύγχρονο ήχο, πλησιέστερα στον D'Angelo που συναντά τον DJ Shadow. Και μ' ένα όνομα όπως Shuggie, πώς μπορεί κάτι να πάει στραβά;» - David Byrne

Και ήταν η ανεξάρτητη εταιρεία Luaka Bop του David Byrne που επανεξέδωσε το Inspiration Information μαζί με τέσσερα κομμάτια από το Freedom Flight, το 2001 και επανέφερε στην επικαιρότητα το ενδιαφέρον για τις δουλειές του, φυσικά, γι' αυτούς που τον προσπέρασαν ή αγνοούσαν...
______________________
[1]. Γεννημένος στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια το 1953, ο "Ζαχαρένιος" (το Shuggie, από το "sugar", επινοήθηκε από την μητέρα του, όταν ήταν νεογέννητος), άρχισε να παίζει κιθάρα όταν ήταν δύο ετών και επαγγελματικά με την μπάντα του πατέρα του στην ηλικία των δώδεκα.
[2]. Ο Γιάννης Αλέξανδρος Βελιώτης (1921-2012), γιος Ελλήνων μεταναστών, ήταν ένας ρυθμ εντ μπλουζ πρωτοπόρος, μουσικός, επικεφαλής μπάντας και ιμπρεσάριος. Μια σημαίνουσα προσωπικότητα, ανακάλυψε καλλιτέχνες όπως οι Little Esther, Big Mama Thornton, Jackie Wilson, Little Willie John, Hank Ballard και Etta James.

Shuggie-2.jpg
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα

Συνέντευξη στο nola.com το 2013​

ShuggieJohnny.jpg
Ο Shuggie με τον πατέρα του, Johnny

- Ο ρόλος της μουσικής στη ζωή του
«Έπαιξα πολύ μουσική κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, με τις μπάντες του πατέρα μου και με μερικές δικές μου. Η μουσική μου, ποτέ δεν έπαψε να είναι το πιο σημαντικό πράγμα για μένα. Ποτέ δεν αποσύρθηκα. Ορισμένα δημοσιεύματα ξεκίνησαν τη φήμη ότι 'συνταξιοδοτήθηκα' στα 21 χρόνια μου. Δεν είναι αλήθεια. Υπήρξαν περίοδοι κατά τις οποίες επιβράδυνα λίγο... μόνο για να ζήσω τη ζωή μου. Αλλά ποτέ δεν σταμάτησα να γράφω, ηχογραφώ και να παίζω

- Για την αντικατάσταση του Mick Taylor στους Rolling Stones το 1974 και την πρόταση του Quincy Jones για παραγωγή...
«Είχα μια σαφή ιδέα για το τι ήθελα να κάνω και χρειαζόμουν την ελευθερία να το κάνω. Το να γινόμουν ένας Rolling Stone, πιθανότατα θα μου επέφερε πολλά χρήματα και θα μου αύξανε την δημοτικότητά μου, αλλά δεν αισθανόμουν ότι ήταν η σωστή απόφαση για μένα, στην καρδιά μου. Εάν δεχόμουν την προσφορά τους, θα τους έβλαπτα καθώς και τον εαυτό μου, όταν η καρδιά μου δεν ήταν σε αυτό. Ο Quincy, έχει επίσης ένα σαφές όραμα το οποίο είναι σπουδαίο, αλλά προφανώς δεν είναι το ίδιο με το δικό μου

- Ο πατέρας του και οι αναμνήσεις
«Πάντα αγαπούσα την ενασχόληση με την μουσική και ήμουν πολύ τυχερός να έχω κάποιον σαν τον πατέρα μου να επαγρυπνεί για μένα, από πολύ μικρό. Νιώθω κάπως άσχημα για τους νέους καλλιτέχνες που δεν έχουν κάποιο στήριγμα στη ζωή τους.
Είχα τόσες πολλές, μεγάλες εμπειρίες, βλέποντάς τον να εμφανίζεται σε μέρη, όπως το Apollo Theater και να παίζει με ανθρώπους, όπως ο Lionel Hampton και η Etta James. Οι πιο αξέχαστες εμπειρίες μου μαζί του, ήταν τα σέσιον που κάναμε στο σπίτι, οι δύο μας. Είχαμε ένα στούντιο στο πίσω μέρος του σπιτιού, όπου καθώς έπαιζε στο δωμάτιο τύμπανα, εγώ ήμουν στο δωμάτιο ελέγχου, λειτουργώντας το μαγνητόφωνο και έπαιζα μπάσο. Απλά, εγώ και αυτός, ηχογραφώντας μαζί, ...ήταν αξέχαστες στιγμές


- Για το νόημα του Strawberry Letter 23 και το αρωματισμένο ερωτικό γράμμα...
«Η εικόνα του 'φραουλένιου γράμματος' προήλθε από τα ροζ επιστολόχαρτα της μητέρας μου, που συνήθιζε να χρησιμοποιεί. Οι ίδιοι οι στίχοι είναι ένα ποίημα αγάπης. Προσπαθούσα να γράψω ένα πιασάρικο ποπ τραγούδι με ονειρικές παραμυθένιες εικόνες στους στίχους. Σκεφτόμουν την μουσική και τους στίχους από οπτικής απόψεως, επειδή προφανώς ενδιαφέρομαι για ταινίες φαντασίας και εξιστόρησης

- Αγαπημένες μουσικές της Νέας Ορλεάνης
«Πάντα ήμουν οπαδός της τζαζ και του ντίξιλαντ από τις ημέρες του King Oliver και Louis Armstrong. Λατρεύω, επίσης, τους Meters και την οικογένεια Neville

Και κάτι που μας ενδιαφέρει, από μια συνέντευξή του, στον Μιχάλη Λημνιό του blues.gr το 2013...
«...έτσι, ελπίζω όταν θα έρθω στην Ελλάδα. Θα ήθελα πολύ να δω την Ελλάδα! Είναι στο αίμα μου, βλέπετε...»

Για να δούμε...
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα

Παγωμένη ονειροπόληση​

Shuggie Otis - Freedom Flight (Σεπτέμβριος 1971, Epic)

FreedomFlight.jpg

Τραγούδια: A1 Ice Cold Daydream (Shuggie Otis) - 2:27, A2 Strawberry Letter 23 (Shuggie Otis) - 3:57, A3 Sweet Thang (Johnny Otis, Shuggie Otis) - 4:05, A4 Me And My Woman (Gene Barge) - 4:15, A5 Someone's Always Singing (Kenny Kahn, Shuggie Otis) - 3:22, B1 Purple (Shuggie Otis) - 7:05, B2 Freedom Flight (Shuggie Otis) - 12:48
Μουσικοί: Shuggie Otis (κύρια & συνοδευτικά φωνητικά, κιθάρα, μπότλνεκ κιθάρα: A3, μπάσο: A1, A2, A4, B1, όργανο: A1, A2, A5, B1, πιάνο: A2, A4, B1, τακ πιάνο: A3, τύμπανα & καμπανάκια: A2, σύνθεση & διασκευή), Wilton Felder (μπάσο: A3, A5, B2), Mike Kowalski (τύμπανα: A1, A4, B1), Aynsley Dunbar (τύμπανα: A3, A5, B2), George Duke (όργανο: A3, ηλεκτρικό πιάνο: A5, B2, τσελέστα: B2), Richard Aplanalp (φλάουτο: A5, τενόρο σαξόφωνο, όμποε: B2), Jim "Supe" Bradshaw (φυσαρμόνικα: B1, συνοδευτικά φωνητικά: A3), Clydie King / Shirley Matthews / Vanetta Fields (συνοδευτικά φωνητικά: A5), Johnny Otis (κρουστά: A1, συνοδευτικά φωνητικά: A3)
Παραγωγή / Μηχανικοί: Johnny Otis / Bob "Goovus" Breault, Willie "The Hand" Greer, George "General" Beauregard


Ηχογραφήθηκε όταν ήταν μόλις 17 ετών (!), το Freedom Flight δείχνει σαν δημιουργία βετεράνου, μάλλον λόγω της πρωτοκαθεδρίας του πατέρα του, Johnny Otis, με το παρατσούκλι "Βασιλιάς του Ροκ εντ Ρολ" και "Νονός του Ρυθμ εντ μπλουζ", που έπαιξε κρουστά, συμμετείχε στα φωνητικά και έκανε την παραγωγή. Ήταν η εμπειρία του μεγάλου Τζόνι, που έδωσε στο άλμπουμ ταυτόχρονα προσγειωμένη και διαχρονική παρουσία. Η διάρκεια είναι μόνο 38 λεπτά, αλλά το άκουσμα είναι οργιαστικό.

Οδηγώντας βολίδα στους δρόμους με το "Ice Cold Daydream", το φάνκι όργανο και η καυτή κιθάρα θα μπορούσαν να συνοδεύουν μια σκηνή καταδίωξης αυτοκινήτων, σαν σάουντρακ σε μια χαμένη ταινία μπλαξπλοϊτέισον.

Το καλύτερο τραγούδι του Σούγκι, η ποιητική ερωτική μπαλάντα "Strawberry Letter 23", είναι ηχητική πανδαισία, ένα κομμάτι με μια από τις πιο τέλειες παραγωγές, στην ιστορία της ποπ μουσικής. Κουδουνιστά καμπανάκια και κρυστάλλινη τσελέστα, καρναβαλικό όργανο και η εκτοξευόμενη κιθάρα του Shuggie - ένα ουράνιο συνοδευτικό κομμάτι στο "Little Wing" του Jimi Hendrix. Οι καλειδοσκοπικοί πολύχρωμοι στίχοι είναι μια ωδή στη νεαρή του μούσα. Οι εκλεπτυσμένοι αρπισμοί των χορδών της κιθάρας του, σαλπάρουν για μακρινούς ορίζοντες, με τη ψυχεδελική φάση και τα σαρωτικά σόλο να αντηχούν μακρινά, σε κερασένια σύννεφα που βλέπει στα μάτια της αγαπημένης του. Το κομμάτι έγινε αργότερα, το 1977, τεράστια επιτυχία από τους Brothers Johnson σε παραγωγή του Κουίνσι Τζόουνς.

StrawberryLetter23.jpg
ραδιοφωνικό 45αρι του '71 / γαλλικό σινγκλ / δωδεκάιντση ντίσκο έκδοση των Brothers Johnson του '77​

Hello my love, I heard a kiss from you
Red magic satin playing near, too
All through the morning rain I gaze, the sun doesn't shine
Rainbows and waterfalls run through my mind

In the garden, I see
West purple shower bells and tea
Orange birds and river cousins
Dressed in green

Pretty music, I hear
So happy and loud
Blue flower echo
From a cherry cloud

Feel sunshine sparkle pink and blue
Playgrounds will laugh
If you try to ask
"Is it cool?"

If you arrive and don't see me
I'm going to be with my baby
I am free, flying in her arms
Over the sea

Stained window, yellow candy screen
See speakers of kite
With velvet roses diggin'
Freedom flight

A present from you
Strawberry letter 22
The music plays
I sit in for a few

Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh
Γεια σου αγάπη μου, άκουσα το φιλί σου
Σατέν κόκκινης μαγείας παίζουν κοντά
Κοιτάζω μέσα από την πρωινή βροχή, ο ήλιος δεν λάμπει
Ουράνια τόξα και καταρράκτες τρέχουν στο μυαλό μου

Βλέπω στον κήπο
Καταιγισμό από μοβ καμπανάκια και τσάι
Πορτοκαλί πουλιά και τα ξαδέρφια του ποταμού
Ντυμένα στο πράσινο

Ακούω όμορφη μουσική
Τόσο χαρούμενη και δυνατή
Ηχώ μπλε λουλουδιού
Από κερασένιο σύννεφο

Νιώσε την λάμψη του ήλιου, ροζ και μπλε
Θα γελάνε στις παιδικές χαρές
Αν προσπαθήσεις να ρωτήσεις
"Είναι εντάξει;"

Αν φτάσεις και δεν με βρεις
Θα είμαι με το μωρό μου
Είμαι ελεύθερος, πετώντας στην αγκαλιά της
Πάνω από τη θάλασσα

Υαλογράφημα, κίτρινη καραμελένια οθόνη
Δείτε τα μεγάφωνα του χαρταετού
Σκάβουν με βελούδινα τριαντάφυλλα
Η πτήση της ελευθερίας

Ένα δώρο από σένα
Φραουλένιο γράμμα 22
Η μουσική παίζει
Κάθομαι για λίγο

ω, ω, ω, ω, ω

Ενώ το "Strawberry Letter 23" είναι χαρωπό και αιθέριο, το "Sweet Thang" (γραμμένο με τον πατέρα του) είναι ένα σκοτεινό, "βρώμικο και βαλτώδες" γκρουβ, με την μπότλνεκ κιθάρα του Shuggie και τα αισθαντικά γυναικεία φωνητικά στο βάθος να παραδίδουν μια πυκνή ατμόσφαιρα.

Το "Me And My Woman" είναι ένα στάνταρτ μπλουζ τραγούδι, για το πόσο απρόβλεπτες μπορεί να είναι οι γυναίκες στην οπτική ενός άνδρα, ενισχυμένο από το ουά-ουα της κιθάρας του και μιας στέρεας ρυθμ σέξιον με το βαρύ μπάσο του Wilton Felder.

Στα συνοδευτικά φωνητικά, στο "Someone's Always Singing", βρίσκουμε τις Venetta Fields, Clydie King και Sherlie Matthews, τις ενθουσιώδεις ερμηνεύτριες που "ανύψωσαν" και το "No Other" του Gene Clark. Είναι ένα πνευματικό τραγούδι, σε στυλ γκόσπελ, το οποίο μας λέει, ότι δεν έχει σημασία πόσο σκληρή είναι η ζωή και πως πρέπει πάντα να επιμένουμε.

Το "Purple" είναι ένα αργό, φλογερό μπλουζ τζαμάρισμα, τονισμένο από το καπνισμένο χάμοντ του George Duke και τη φυσαρμόνικα του James Bradshaw, που μεταφέρει το κλίμα ενός χώρου με καπνό και αλκοόλ.

Το ομότιτλο τραγούδι, "Freedom Flight", απλώνεται πάνω από δεκατρία λεπτά ξεκινώντας με τα ανεμόκρουστα που συνεχίζουν καθ' όλη τη διάρκεια αυτού του υπνωτικού και γοητευτικού αυτοσχεδιασμού που φλερτάρει τη Φρι τζαζ. Το υποβλητικό Fender Rhodes του George Duke, το αναστενάρικο τενόρο σαξόφωνο του Richard Aplanalp και οι μυστικιστικές εξερευνήσεις της κιθάρας του Shuggie, μας κάνουν να ευχόμαστε να μην τελειώσει ποτέ!

Ότι επιθυμώ σ' ένα έργο, υπάρχει εδώ.
Ταλέντο, ιδέες, αίσθημα, δυναμισμός, ένταση, συγκίνηση... Απίστευτα θαυμάσιο!

(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia, shuggieotismusic.com, luakabop.com)

Shuggie-3.jpg
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Προτεινόμενη δισκογραφία...

Discography.jpg

The Johnny Otis Show, Featuring Mighty Mouth Evans & Shuggie Otis - Cold Shot! (1968, Kent) (***1/2)
Al Kooper Introduces Shuggie Otis - Kooper Session (1969, Columbia) (****1/2)
Shuggie Otis - Here Comes Shuggie Otis (1970, Epic) (****)
Shuggie Otis - Inspiration Information (1974, Epic) (*****)

ColdShot.jpg

Στο οπισθόφυλλο του Cold Shot, φαίνονται καθισμένοι, ο δεκαπεντάχρονος τότε Shuggie, με το λαχουρένιο πουκάμισο, μαζί με το μέντορα πατέρα του και στη μέση όρθιος, ο βοκαλίστας Delmar Evans.

Οπωσδήποτε ο μικρός ήταν παιδί θαύμα, αλλά είχε και την τύχη, να μεγαλώσει σε περιβάλλον με επίκεντρο τη μουσική, δίπλα στον πατέρα του, μια τεράστια μορφή του ρυθμ εντ μπλουζ, με τις μπάντες, τους μουσικούς και τους καλλιτέχνες, να τον περιστοιχίζουν. Ο μικρός ήταν βέβαια και φευγάτος, μην ξεχνάμε ήταν '68, ξεχείλιζε όμως ταλέντο και ιδέες, που τα "πέρασε" στα προσωπικά του άλμπουμ. Μετά τα μέσα του '70, χάθηκε δισκογραφικά, είχε προβλήματα με την Epic, έπεσε σε κατάθλιψη από την απώλεια της συντρόφου του και κάποιο σοβαρό θέμα με το αλκοόλ που τον "αποπροσανατόλισε". Μας εξηγεί άλλωστε στη συνέντευξή του, ότι ποτέ δε σταμάτησε τη μουσική, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Ευτυχώς τελευταία επανήλθε και μάλιστα ξεκίνησε και τις περιοδείες...
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Οτις... Βελιώτης ???

Γηράσκουμε αεί διδασκόμενοι σε αυτο το φόρουμ, όντως το καλυτερο του διαδικτύου.
Εξαιρετική flight ατμόσφαιρα, με ενάλαφρη, τόσο που πετάει, και αγαπησιάρικη μουσική. Ο βιρτουόζος χαρακτήρας του δημιουργού ουδέποτε γίνεται βάρος, βαρύδι, αποτελμάτωση της μουσικής ευχαρίστησης που αποπνέει ο δισκος. Βέβαια ήταν ακόμα εποχή Love & Innocence. Kαι στην οργανική αναζήτηση υπήρχε μία παράμετρος μη αμφισβητουμενη : ο παραλήπτης της. Και εννοείται ερωτευμένος.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Chicago93London12.jpg
The Johnny Otis Show, στο Chicago Blues Festival το 1993 / Jazz Cafe, στο Λονδίνο το 2012
NewYorkPortland13.jpg
Central Park SummerStage, στη Νέα Υόρκη το 2013 / Crystal Ballroom, στο Portland το 2013​
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
PhyllisOtis.jpg
Στην ηλικία των 20, ο Johnny Otis παντρεύεται την όμορφη Αφρο-Φιλιππινέζα Phyllis Walker, που ήξερε από την παιδική του ηλικία, παρά τις αντιρρήσεις της μητέρας του. Έκαναν τέσσερα παιδιά και παρέμειναν ζευγάρι για 70 χρόνια μέχρι το θάνατό του!
Ο ίδιος, βαθιά αντιρατσιστής, επέλεξε να ζήσει την επαγγελματική και προσωπική του ζωή ως μέλος της αφρο-αμερικανικής κοινότητας και στο βιβλίο του, Listen to the Lambs, έγραψε «Σαν παιδί είχα αποφασίσει ότι αν η κοινωνία, υπαγόρευε κάποιος να είναι μαύρος ή άσπρος, θα ήθελα να ήμουν μαύρος».

Οπότε, αρχηγέ, σε κάθε περίπτωση, o Johnny ήταν ευχαριστημένος με τα φυλετικά χαρακτηριστικά του Shuggie...😄
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Οκ...απ τη μάνα πήρε το παιδί....
(τουάχιστον τα looks)

προφανώς η Βελιώταινα, όντας μετανάστρια η ίδια (οι γονείς της) ήθελε σίγουρα ο γιός του μανάβη να μην πάρει επίσης μετανάστρια....
(μανάδες....)
 
Last edited by a moderator:

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Τα ζευγάρια που "αντέχουν" στο χρόνο είναι αξιοζήλευτα, οπότε συγχαρητήρια για όσα καταπίνουν τα χρόνια και κρατούν τη φλόγα τους αναμμένη. Και ναι είναι συγκινητικό, όπως λέει ο Σπύρος και τυχεροί όσοι το βιώνουν...
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Από την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία των Johnny & Shuggie Otis and friends έχω ακούσει και ξεχωρίσει τα τρια παρακάτω βινύλια χωρίς να έχω ακούσει όλα αυτά που έχουν ακούσει άλλοι φίλοι που έχουν εμβαθύνει στο θέμα όπως ο Γρηγόρης.

Gold Shot (Kent 1963)

Kooper Session, Al Kooper (Columbia 1969)

Here comes Shuggie Otis (Epic1970)

Βγαίνω λίγο εκτός θέματος γιατί και οι τρείς δίσκοι προτείνονται.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Από την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία των Johnny & Shuggie Otis and friends έχω ακούσει και ξεχωρίσει τα τρια παρακάτω βινύλια χωρίς να έχω ακούσει όλα αυτά που έχουν ακούσει άλλοι φίλοι που έχουν εμβαθύνει στο θέμα όπως ο Γρηγόρης.

Gold Shot (Kent 1963)

Kooper Session, Al Kooper (Columbia 1969)

Here comes Shuggie Otis (Epic1970)

Βγαίνω λίγο εκτός θέματος γιατί και οι τρείς δίσκοι προτείνονται.
Κώστα, τα τρία που αναφέρεις, φυσικά προτείνονται, τα έχω και εγώ σε βινύλιο καθώς βέβαια και το δίσκο της παρουσίασης μαζί με το εκπληκτικό Inspiration Information. Και είσαι παραπάνω από εντός θέματος, γιατί βοηθάς με την έγκυρη γνώμη και γνώση σου...
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Για όσους θα ήθελαν να έχουν ένα μόνο δίσκο του Shuggie και μάλιστα με 12 επιλεγμένα μπλουζ κομμάτια του, υπάρχει ακόμα σε CD κυκλοφορία και χαμηλή τιμή, η συλλογή Shuggie's Boogie: Shuggie Otis Plays the Blues.

ShuggiesBoogie.jpg

Τραγούδια: 1. 12:15 Slow Goonbash Blues - 9:27, 2. Shuggie's Boogie - 5:30, 3. Gospel Groove - 4:14, 4. The Hawks - 2:25, 5. Me And My Woman - 4:10, 6. I Can Stand To See You Die - 4:07, 7. I Got The Walkin' Blues - 2:22, 8. Purple (Edited Version) - 4:48, 9. Cold Shot - 4:05, 10. Sweet Thang - 4:12, 11. Bootie Cooler - 2:40, 12. Shuggie's Old Time Slide Boogie - 4:02

Τα κομμάτια 1 και 12 είναι από το Kooper Session, τα 2, 3, 4 και 11 από το Here Comes Shuggie Otis, τα 5, 8 και 10 από το Freedom Flight, τα 6 και 7 από το Cuttin' Up και το 9 ακυκλοφόρητο.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Τόλμησα και μια μετάφραση, για το Strawberry Letter 23 μετά από την επιμονή φίλου, παρόλες τις ενστάσεις μου, ότι πρόκειται για στίχους που εκφράζουν ένα συναισθηματικό παραλήρημα με ονειρικές εικόνες και η μετάφραση θα ήταν αναγκαστικά ελεύθερη και παρακινδυνευμένη. Παρά ταύτα, προσπάθησα να είναι όσο το δυνατότερο πιστή και την παρέθεσα δίπλα από το πρωτότυπο!

Γι' αυτούς που συνεχίζουν να ονειρεύονται... Strawberry Fields Forever...
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα

Εμπνευσμένες καταστάσεις​

Shuggie Otis – Inspiration Information (Οκτώβριος 1974, Epic)

InspirationInformation.jpg

Τραγούδια: A1 Inspiration / Information - 4:07, A2 Island Letter - 4:40, A3 Sparkle City - 5:55, A4 Aht Uh Mi Hed - 4:14, B1 Happy House - 1:08, B2 Rainy Day - 2:39, B3 XL-30 - 2:05, B4 Pling! - 4:24, B5 Not Available - 2:26
Μουσικοί: Shuggie Otis (κύρια και δεύτερα φωνητικά, κιθάρα, μπάσο, όργανο, πιάνο, βιμπράφωνο, ντραμς, κρουστά, αναλογικά ηλεκτρονικά ντραμς, σύνθεση, ενορχήστρωση), Jack Kelso (σαξόφωνα, φλάουτο), Jeff Martinez (γαλλικό κόρνο), Carol Robbins (άρπα), Doug Wintz, Jim Prindle (τρομπόνι), Curt Sletten, Ron Robbins (τρομπέτα), Barbara Porter, Brian Asher, D. Jones, J. Parker, Louis Rosen, Marcia Zeavin, N. Roth, Steve Boone, T. Ziegler (έγχορδα)
Παραγωγή / Μηχανικοί: Shuggie Otis, Johnny Otis (υπεύθυνος) / Bobby Bloom, Johnny Otis, Nicky Otis, Robb DiStefano, Shuggie Otis (μίξη)

Ηχογραφήθηκε το 1971 έως το 1974 στα στούντιο Hawk Sound και Columbia, Λος Άντζελες, Καλιφόρνια

ShuggieOtis1972.jpg

Παρά τις CD επανεκδόσεις, αυτό το διαχρονικό μουσικό διαμάντι παραμένει ελάχιστα γνωστό, αλλά συνεχίζει να μαγεύει και αξίζει σίγουρα ευρύτερη φήμη ως ένα ντελικάτο, ονειρικό, όμορφο και απαραίτητο φανκ άλμπουμ.

Το 1965 ο δωδεκάχρονος (!) Shuggie Otis, έκανε το ντεμπούτο του στο Νο. 29 των αμερικάνικων R&B τσαρτ, ένας αναγεννημένος B. B. King στο ωραίο αλλά 'βρώμικο', "Country Girl". Το κομμάτι ήταν ένα κλασικό φάνκι μπλουζ από τον πατέρα του, τον θρυλικό ρυθμ εντ μπλουζ σταρ Johnny Otis, συνθέτη κλασικών κομματιών όπως το "Hound Dog" και το "Willy And The Hand Jive". Σε αυτό το βαθιά γόνιμο μουσικό έδαφος, ο Shuggie άνθισε σε ένα απόλυτο μουσικό θαύμα: κιθαρίστας, τραγουδοποιός, τραγουδιστής, ενορχηστρωτής, πολυοργανίστας. Μέχρι τα 19 του, είχε παίξει με τον Frank Zappa και τον Al Kooper, είχε απορρίψει τους Rolling Stones (που του ζήτησαν να είναι ο αντικαταστάτης του Mick Taylor) και δημιούργησε τέσσερα μοναδικά άλμπουμ, το τελευταίο από τα οποία ήταν το Inspiration Information, όπου ο Otis παίζει όλα τα όργανα μόνος του, αντανακλώντας τον εσωτερικό του ψυχισμό, και συνεπικουρούμενος από τμήματα πνευστών και εγχόρδων.

Το όργανο ξεφυσά στο φάνκι ομότιτλο σινγκλ, "Inspiration Information", με τη ρυθμική κιθάρα, το ουά-ουα, το επιδέξιο μπάσο και τα ντραμς να μονομαχούν, ολοκληρώνοντας τα χαλαρά και θρηνητικά φωνητικά του Otis. Το "Island Letter" είναι γεμάτο με μια γλυκιά, αναβράζουσα τζαζ ατμόσφαιρα και μια εξωτική ρυθμική γεύση, με τον Shuggie να απλώνεται με μερικές εξαιρετικά δροσερές, καθαρές και γλυκές γραμμές κιθάρας και γεμίσματα. Ένας μεγάλος, κυλιόμενος φανκ ρυθμός, είναι η βάση για τη λαμπρή και χαμηλών τόνων μπαλάντα, "Sparkle City", η οποία ξεκινά ως οργανική και δίνει μια απτή αίσθηση, ηχητικά και στιχουργικά, του αστικού περιβάλλοντος του Λος Άντζελες. Διαθέτοντας μία από τις πρώτες χρήσεις μιας ηλεκτρικής ντραμ μασίν, το "Aht Uh Mi Hed" ακούγεται σαν να γράφτηκε γύρω από ένα απλοϊκό ρυθμικό μοτίβο στο οποίο συγκολλώνται φανκ και γκόσπελ μαζί με μια υπέροχη ενορχήστρωση εγχόρδων, χτίζοντας τη μελωδία με μια ήρεμη ένταση που είναι σαγηνευτική.

Το λίγο περισσότερο από ένα λεπτό σε διάρκεια, εναρκτήριο της δεύτερης πλευράς, "Happy House", διαθέτει τρεις σύντομες κινήσεις, με το κεντρικό κομμάτι να καθοδηγείται από μια απλή αλλά έξυπνη ενορχήστρωση, βασισμένη σε ένα καρναβαλικό κλίμα με ντραμς, κουδουνίσματα και όργανο σε ένα στροβιλιζόμενο μοτίβο που είναι απολαυστικό, ενώ ενδιάμεσα υπάρχει κάποια ποπ-φανκ περιπλάνηση με υπέροχη χρήση πρώιμου κρουστικού/slap μπάσου. Ένα από τα πιο υποβλητικά οργανικά της εποχής του, το "Rainy Day" είναι μια απλά υπέροχη σειρά γραμμών τζαζ κιθάρας, ελεύθερης φόρμας, που συνθέτουν τη μελωδία και τη συνολική χαλαρότητα και ψυχή της ερμηνείας σε στιλ Wes Montgomery, απηχώντας με ακρίβεια τον τίτλο.

OtisSingles.jpg

Ένα υπέροχο, πειραματικό κομμάτι, το "XL-30" καθορίζεται και προωθείται από έναν πρωτόγονο αλλά αποτελεσματικό ρυθμό ντραμ μασίν και μια σειρά από προσθήκες ηχογραφήσεων οργάνου που είναι κυρίως μοτίβα συγχορδίας και μπάσου, αλλά κατά κάποιο τρόπο όλα αυτά συνδυάζονται για να δημιουργήσουν κάτι όμορφα περίπλοκο και συναρπαστικό. Το εξωφρενικά φουτουριστικό τριπ χοπ, "Pling!" επιπλέει, εκπέμποντας μια υπνωτική ατμόσφαιρα που ενθαρρύνεται από το σιγανό ηλεκτρικό πιάνο, τα στροβιλιζόμενα γκλισάντο άρπας, το κόρνο που δυναμώνει ακριβώς κάτω από την επιφάνεια, τις υποτονικές γραμμές του σαξόφωνου, τα συνθ που ακούγονται μετά βίας και τα ήσυχα απόκοσμα "αχ", ενώ μπροστά και στο κέντρο ένα ρυθμοκούτι παρέχει ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο βαλς.

Μια εικονική μίνι σουίτα εξερευνητικής σόουλ μουσικής, το "Not Available" ξεχειλώνει τα όρια του είδους, και όλα αυτά σε λιγότερο από τρία λεπτά. Ξεκινώντας με ένα φάνκι μοτίβο μπάσου και ντραμς, ο Shuggie Otis απογειώνεται με μερικές γλυκές και δηκτικές γραμμές κιθάρας, εμπνευσμένες από τον Curtis Mayfield. Μετά από μια σύντομη, τζάζι αποδόμηση, το τραγούδι εκρήγνυται με έναν ακόμα πιο αιχμηρό ήχο κιθάρας, που υποστηρίζεται από ένα εκλεπτυσμένο τμήμα εγχόρδων και φλάουτου.

Το Inspiration Information είναι στην πραγματικότητα στο ίδιο επίπεδο με τις σπουδαίες καταθέσεις της δεκαετίας του '70 από τον Stevie Wonder ή τον Sly Stone (There's A Riot Goin' On). Χρησιμοποιώντας την εκκολαπτόμενη τότε τεχνολογία των ηλεκτρονικών ντραμς και ακολουθώντας μια ονειρική προσέγγιση σε τραγούδια και ενορχηστρώσεις, ο Shuggie Otis κατάφερε να φτιάξει ένα άλμπουμ που δεν ήταν μόνο μπροστά από την εποχή του, αλλά μπροστά από κάθε εποχή.

Ο συνδυασμός των ελάχιστων πωλήσεων, με τα σχεδόν τρία χρόνια στο στούντιο και του γεγονότος ότι ο Sly Stone ήταν ο μεγάλος σε πωλήσεις φανκ σταρ της ετικέτας, οδήγησε την Epic να εγκαταλείψει τον Shuggie το 1974. Και τότε ο κόσμος τον ξέχασε, μέχρι που ξημέρωσε ένας νέος αιώνας, και το 2001 η Luaka Bop, μια ετικέτα που εδρεύει στη Νέα Υόρκη και ίδρυσε ο David Byrne, επανέκδωσε το άλμπουμ, προσθέτοντας μάλιστα και τέσσερα κομμάτια από το Freedom Flight (1971), δίνοντας την ευκαιρία σε ένα νέο, ψαγμένο κοινό να τον ανακαλύψει.

«Ο Shuggie Otis θα έπρεπε να ήταν ένας σούπερ σταρ της Δυτικής Ακτής, μια ιδιοφυΐα, ένας μουσικός μάγος ανώτατης κλάσης...» – Patrick Forge

Κουν, για σένα!

(*****, πηγές: εξώφυλλο, Max Reinhardt, Matthew Greenwald, Ed Hogan)

ShuggieOtis70s.jpg