Τον τελευταιο καιρο υπαρχει ενας αναβρασμος με τα DACs και τη χρηση τους καθως και πως να συνδεθουν κλπ.
Επειτα απο την πολυ ωραια απαντηση του VetNik και ενθυμουμενος μια κουβεντα που ειχαμε στο παρελθον σε σχεση με το S/PDIF και το Jitter και κατι μηχανακια της naim... σκεφτηκα να μαζεψουμε εδω μερικα πραγματα (παραπομπες αλλα και προσωπικα αρθρα που τα προτιμω) και ισως να ξεκαθαρισει και το τοπιο για μερικους (εγω ακομα τα εχω λιγο εως πολυ μπλεγμενα). Αν υπαρχει δε, καπου αλλου κατι και δεν το ειδα παρακαλω να μεταφερθει εκει, no problem. Τελος να πω οτι δεν αντιλαμβανομαι το φυσικο επιπεδο, για εμενα ειναι μαυρο κουτι. Οποτε οποιος εθελοντης για... ξεστραβωμα ευπροσδεκτος. :grinning-smiley-043
Θα ξεκινησω με μια προσπαθεια αναλυσης του S/PDIF...
Ειναι το AES/EBU του φτωχου...
Αποτελειται απο δυο bit blocks (ή frame) των 192 bit, τα οποια χωριζονται σε 12 "λεξεις" των 16 bit ή καθε μια. Τα πρωτα 6 bit της πρωτης "λεξης" του bit block ειναι για control.
Αυτα ειναι:
Επισης ειναι δυνατον να εξαχθει πληροφορια χρονισμου απο το ιδιο το ιδιο το payload μιας και χρησημοποιει biphase mark code. οποτε, θεωρητικα, αν η πηγη μας ειναι σωστα χρονισμενη, και τα υπολοιπα μερη της αλυσιδας λειτουργουν κατω απο καποια τυποποιηση (και οχι με μαγεια , μαγκανεια, πετρες κλπ), ειναι δυνατον να χρονισουμε ολο το signal path. Λεγοντας χρονισουμε εννοουμε να δωσουμε ενα trigger στο εσωτερικο ρολοϊ της καθε εμπλεκομενης συσκευης.
Οι διαφορες του με το AES/EBU ειναι:
AES/EBU--------S/PDIF (IEC-958)
Cabling----- 110 ohm shileded TP--------75 ohm coaxial or fiber (Toslink)
Connector----- 3-pin XLR---------------RCA (or BNC, better)
Signal level----- 3..10V------------------0.5..1V
Modulation----- biphase-mark-code----biphase-mark-code
Subcode information----- ASCII ID text-------SCMS copy protection info
Max. Resolution------ 24 bits---------------20 bits (24 bit optional)
Δυο ειναι τα σημαντικα προβληματα που αντιμετωπιζουμε σε μια ψηφιακη μεταδοση δεδομενων (σε όποια), το Jitter και το BER (αληθεια γιατι δεν αναφερεται κανεις σε αυτο?)
Βεβαια ολα αυτα δεν ειναι προνομιο του audio, οποιοσδηποτε ασχολειται λιγο σοβαρα με transmission ξερει οτι αυτα τα προβληματα υπαρχουν παντου.
Οπως επισης οτι η χρηση της οπτικης ινας εγινε γιατι ειναι ανεπηρεαστη απο κραδασμους,RF, μικροτερες αποσβεσεις και BER, μεγαλυτερη αποσταση μεταδοσης, ηλεκτρικη απομονωση, μικροτερο κοστος κλπ.
Λεγοντας βεβαια μεγαλυτερη αποσταση, φυσικα δεν εννοουμε το ενα μετρο καλωδιο... ειναι μαλλον αστειο σε data transmission να συζηταμε για τετοιες αποστασεις.
Θα ειναι καλο λοιπον να μην τρεφουμε αυταπατες με τα οπτικα καλωδια. Τουλαχιστον οσον αφορα το Jitter βεβαια.
Τωρα οσον αφορα την ηλεκτρικη απομονωση, μηπως τελικα εκει ειναι το μυστικο και ακουει καποιος κοσμος διαφορες προς το καλυτερο?
Αλλα αν ισχυει αυτο, μηπως τελικα οι δυο αυτοι κρικοι εχουν αλλα προβληματα και απλα με την ινα τα βαζει κανεις κατω απο το χαλακι?
Περεταιρω Jitter φυσικα, εισαγεται σε καθε μετατροπη, λ.χ απο ηλεκτρικο σε οπτικο κλπ καθως και απο καθε ψηφιακη βαθμιδα της αλυσιδας μας.
Επειτα απο την πολυ ωραια απαντηση του VetNik και ενθυμουμενος μια κουβεντα που ειχαμε στο παρελθον σε σχεση με το S/PDIF και το Jitter και κατι μηχανακια της naim... σκεφτηκα να μαζεψουμε εδω μερικα πραγματα (παραπομπες αλλα και προσωπικα αρθρα που τα προτιμω) και ισως να ξεκαθαρισει και το τοπιο για μερικους (εγω ακομα τα εχω λιγο εως πολυ μπλεγμενα). Αν υπαρχει δε, καπου αλλου κατι και δεν το ειδα παρακαλω να μεταφερθει εκει, no problem. Τελος να πω οτι δεν αντιλαμβανομαι το φυσικο επιπεδο, για εμενα ειναι μαυρο κουτι. Οποτε οποιος εθελοντης για... ξεστραβωμα ευπροσδεκτος. :grinning-smiley-043
Θα ξεκινησω με μια προσπαθεια αναλυσης του S/PDIF...
Ειναι το AES/EBU του φτωχου...
Αποτελειται απο δυο bit blocks (ή frame) των 192 bit, τα οποια χωριζονται σε 12 "λεξεις" των 16 bit ή καθε μια. Τα πρωτα 6 bit της πρωτης "λεξης" του bit block ειναι για control.
Αυτα ειναι:
- V (validity) bit : indicates if audio sample is valid.
- U (user) bit : user free coding i.e. running time song, track number.
- C (channel status) bit : emphasis, sampling rate and copy permit.
- P (parity) bit : error detection bit to check for good reception.
Επισης ειναι δυνατον να εξαχθει πληροφορια χρονισμου απο το ιδιο το ιδιο το payload μιας και χρησημοποιει biphase mark code. οποτε, θεωρητικα, αν η πηγη μας ειναι σωστα χρονισμενη, και τα υπολοιπα μερη της αλυσιδας λειτουργουν κατω απο καποια τυποποιηση (και οχι με μαγεια , μαγκανεια, πετρες κλπ), ειναι δυνατον να χρονισουμε ολο το signal path. Λεγοντας χρονισουμε εννοουμε να δωσουμε ενα trigger στο εσωτερικο ρολοϊ της καθε εμπλεκομενης συσκευης.
Οι διαφορες του με το AES/EBU ειναι:
AES/EBU--------S/PDIF (IEC-958)
Cabling----- 110 ohm shileded TP--------75 ohm coaxial or fiber (Toslink)
Connector----- 3-pin XLR---------------RCA (or BNC, better)
Signal level----- 3..10V------------------0.5..1V
Modulation----- biphase-mark-code----biphase-mark-code
Subcode information----- ASCII ID text-------SCMS copy protection info
Max. Resolution------ 24 bits---------------20 bits (24 bit optional)
Δυο ειναι τα σημαντικα προβληματα που αντιμετωπιζουμε σε μια ψηφιακη μεταδοση δεδομενων (σε όποια), το Jitter και το BER (αληθεια γιατι δεν αναφερεται κανεις σε αυτο?)
Βεβαια ολα αυτα δεν ειναι προνομιο του audio, οποιοσδηποτε ασχολειται λιγο σοβαρα με transmission ξερει οτι αυτα τα προβληματα υπαρχουν παντου.
Οπως επισης οτι η χρηση της οπτικης ινας εγινε γιατι ειναι ανεπηρεαστη απο κραδασμους,RF, μικροτερες αποσβεσεις και BER, μεγαλυτερη αποσταση μεταδοσης, ηλεκτρικη απομονωση, μικροτερο κοστος κλπ.
Λεγοντας βεβαια μεγαλυτερη αποσταση, φυσικα δεν εννοουμε το ενα μετρο καλωδιο... ειναι μαλλον αστειο σε data transmission να συζηταμε για τετοιες αποστασεις.
Θα ειναι καλο λοιπον να μην τρεφουμε αυταπατες με τα οπτικα καλωδια. Τουλαχιστον οσον αφορα το Jitter βεβαια.
Τωρα οσον αφορα την ηλεκτρικη απομονωση, μηπως τελικα εκει ειναι το μυστικο και ακουει καποιος κοσμος διαφορες προς το καλυτερο?
Αλλα αν ισχυει αυτο, μηπως τελικα οι δυο αυτοι κρικοι εχουν αλλα προβληματα και απλα με την ινα τα βαζει κανεις κατω απο το χαλακι?
Περεταιρω Jitter φυσικα, εισαγεται σε καθε μετατροπη, λ.χ απο ηλεκτρικο σε οπτικο κλπ καθως και απο καθε ψηφιακη βαθμιδα της αλυσιδας μας.