ATC Loudspeakers.

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,956
Μελίσσια
κάτσε κάτσε... δλδ κατά τη γνώμη σου όλα αυτά είναι καλύτερα από τα atc? και αναφέρεσαι ως συνολικές επιδόσεις ή στα mid?

φίλε μου εκτος από ακραίες καταστάσεις δεν υπάρχει καλύτερο και χειρότερο ηχείο. Υπάρχει καλύτερο matchάρισμα ηχειου με ενισχυτή καθώς επίσης και εναρμόνηση του προσωπικού γούστου του ακροατή με το σύστημα που έχει απέναντι του.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,819
φίλε μου εκτος από ακραίες καταστάσεις δεν υπάρχει καλύτερο και χειρότερο ηχείο. Υπάρχει καλύτερο matchάρισμα ηχειου με ενισχυτή καθώς επίσης και εναρμόνηση του προσωπικού γούστου του ακροατή με το σύστημα που έχει απέναντι του.
Τα ειπες ολα :ernaehrung004:
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Aν ήταν έτσι,κανείς δεν θα αναζητούσε το "καλύτερο",δεν θα υπήρχαν αναφορές,δεν θα υπήρχαν reviews και μετρήσεις,δεν θα υπήρχαν φόρουμ και περιοδικά,δεν θα υπήρχε ανταγωνισμός κατασκευαστών........................στην τελική όλα θα ήταν υποκειμενικά κι ο καθένας θα θεωρούσε κορυφαίο ότι του "αρέσει"...

Προφανώς και δεν είναι έτσι.

Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια αναπαραγωγής ,μετρήσεις μηχανημάτων,η φυσική που θέτει σαφή όρια και κανόνες.Αλλο θέμα η άγνοια μέρους ή όλων αυτών των παραγόντων.

Πιθανόν σε πολλούς ν' "αρέσει" να τρίζει όλο το δωμάτιο,σε υψηλότατες εντάσεις-απο το μπουμάρισμα και τους συντονισμούς,γιατί έτσι έχουν μάθει να ακούνε στα κλάμπ,σ' άλλους να τσιμπάνε οι υψηλές,σ' άλλους να ακούνε ηχεία χωρίς άκρα,σ' άλλους να θεωρούν υψίστης σημασίας όποια ιδεοληψία τους διακατέχει γύρω απο το χόμπι π.χ περιφεριακά ίσης ή πολλαπλάσιας αξίας απο το σύστημά τους,άλλοι να...απολαμβάνουν ηχεία που δεν οδηγούνται,άλλοι να βάζουν μεγάλα ηχεία δαπέδου σε χώρο 15 τμ...........................................Ολα αυτά και δεκάδες άλλα παρόμοια,δεν είναι "προσωπικό γούστο", είναι μη αντίληψη του "ορθού",είναι εκτροπές...

Το λεγόμενο προσωπικό γούστο,για να υπάρξει οπουδήποτε-όχι μόνο στο χόμπι μας,πόσο μάλλον το καλό γούστο,έχει σαφείς προυποθέσεις κι απαιτήσεις...
 
Last edited:

THEMILOC

AVClub Enthusiast
6 February 2008
1,179
ΕΛΛΑΔΑ
Re: Απάντηση: ATC Loudspeakers.

Όλα τα υπο συζήτηση ηχεία-Harbeth, Spendor, ATC-με όλα τα υπέρ/κατά και διαφορές στην σχεδίαση, προέρχονται από "σχολές". Το τελευταίο σημαίνει οτι σχεδιάστηκαν με κριτήρια τις διάφορες ανάγκες monitoring από ανθρώπους και για ανθρώπους με αυτιά και τεχνική κατάρτηση όπως ακουστικούς μηχανικούς, μηχανικούς ήχου και μουσικούς παραγωγούς. Όσο λοιπόν κι αν τα ηχεία αυτά συμβιβάστηκαν οικονομικά και προσαρμόστηκαν σε οικιακές ανάγκες, η σχεδιαστική τους νοοτροπία δεν απομακρύνθηκε πολύ από την αρχική. Άρα το προσωπικό γούστο είναι και ο τελικός ρυθμιστής, όταν αυτός ο κάποιος διαλέγει ανάμεσα από σοβαρά ηχεία-όχι από ηχεία "συνταγές"- διότι όλα αυτά βρίσκονται μέσα στα πλαίσια του ευρύτερου γούστου του.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,819
Re: Απάντηση: ATC Loudspeakers.

Aν ήταν έτσι,κανείς δεν θα αναζητούσε το "καλύτερο",δεν θα υπήρχαν αναφορές,δεν θα υπήρχαν reviews και μετρήσεις,δεν θα υπήρχαν φόρουμ και περιοδικά,δεν θα υπήρχε ανταγωνισμός κατασκευαστών........................στην τελική όλα θα ήταν υποκειμενικά κι ο καθένας θα θεωρούσε κορυφαίο ότι του "αρέσει"...

Προφανώς και δεν είναι έτσι.

Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια αναπαραγωγής ,μετρήσεις μηχανημάτων,η φυσική που θέτει σαφή όρια και κανόνες.Αλλο θέμα η άγνοια μέρους ή όλων αυτών των παραγόντων.

Πιθανόν σε πολλούς ν' "αρέσει" να τρίζει όλο το δωμάτιο,σε υψηλότατες εντάσεις-απο το μπουμάρισμα και τους συντονισμούς,γιατί έτσι έχουν μάθει να ακούνε στα κλάμπ,σ' άλλους να τσιμπάνε οι υψηλές,σ' άλλους να ακούνε ηχεία χωρίς άκρα,σ' άλλους να θεωρούν υψίστης σημασίας όποια ιδεοληψία τους διακατέχει γύρω απο το χόμπι π.χ περιφεριακά ίσης ή πολλαπλάσιας αξίας απο το σύστημά τους,άλλοι να...απολαμβάνουν ηχεία που δεν οδηγούνται,άλλοι να βάζουν μεγάλα ηχεία δαπέδου σε χώρο 15 τμ...........................................Ολα αυτά και δεκάδες άλλα παρόμοια,δεν είναι "προσωπικό γούστο", είναι μη αντίληψη του "ορθού",είναι εκτροπές...

Το λεγόμενο προσωπικό γούστο,για να υπάρξει οπουδήποτε-όχι μόνο στο χόμπι μας,πόσο μάλλον το καλό γούστο,έχει σαφείς προυποθέσεις κι απαιτήσεις...

Πιστευω οτι ο Κωστας εννοουσε οτι μετραει στο τελος το αποτελεσμα του συστηματος , γουστου και ολα οσα ολοι μας εφαρμοζουμε οταν επιλεγουμε.

Ναι,υπαρχουν κριτηρια ως προς το τι ειναι καλυτερο,απλα για τον καθενα απο εμας ειναι και αναγκαιο να πειστουμε και ακουστικα στον χωρο μας.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,319
Αθήνα
Κύριε, Θέμη συμφωνώ με το πνεύμα αλλά και με την ουσία των γραφόμενων σας.
Η συγκεκριμένη σχολή με καταβολές τις υλοποιήσεις του BBC πράγματι αναδεικνύει ως πρώτιστη προτεραιότητα την ουδέτερη και πιστή αναπαραγωγή της μεσαίας περιοχής. Η συνταγή και το ζητούμενο είναι συγκεκριμένα και ο κάθε κατασκευαστής αυτής της σχολής καλείται να την υλοποιήσει με τα υλικά που αυτός πιστεύει ότι είναι ενδεδειγμένα. Εδώ "κουμπώνει" και η μονάδα μεσαίων της ATC που ανέφερε ο κ. Θέμης και αυτό καταδεικνύει η "υπερβολή" του.
Οι ακροατές-θιασώτες της σχολής BBC σπάνια ψάχνουν για άλλη συνταγή, αλλά βέβαια δοκιμάζουν διαφορετικές υλοποιήσεις της. Αρκούνται με την ορθότητα της αναπαραγωγής των μεσαίων, με το σφικτό και ελεγχόμενο χαμηλό και με την επάρκεια των υψηλών. Η συγκεκριμένη σχολή παρότι έθεσε τις σχεδιαστικές αρχές της (καμπίνα λεπτών τοιχωμάτων που "κουρδίζεται", κροσόβερ πολλαπλών στοιχείων, πλαστικής επίστρωσης μεγάφωνα κλπ.) τις δεκαετίες '60 και '70 είναι διαχρονική διότι στηρίχθηκε σε επιστημονικές μελέτες μηχανικών σε συνδυασμό με τις υψηλές ακουστικές απαιτήσεις των στούντιο του BBC.
Το ηχείο είναι ένα σύνθετο προϊόν με αλληλεπίδραση των συστατικών του μεταξύ τους αλλά και με το περιβάλλον. Επειδή λοιπόν είναι δεδομένο ότι η τελική υλοποίηση θα διαθέτει "αδυναμίες", εδώ υπεισέρχεται το προσωπικό γούστο ή/και η εμπειρία του ακροατή που τις συγχωρεί ή τις αναδεικνύει. Πάντως όπως και να έχει εκείνο που μας "καλλιεργεί" είναι η Μουσική και όχι το όποιο μέσο αναπαραγωγής...
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,819
Η συγκεκριμένη σχολή με καταβολές τις υλοποιήσεις του BBC πράγματι αναδεικνύει ως πρώτιστη προτεραιότητα την ουδέτερη και πιστή αναπαραγωγή της μεσαίας περιοχής.

Αυτο ειναι εν μερει αληθεια και ισχυει για 1-2 μικρα near/mid field monitors οπως το LS3/5a η π.χ το LS5/9.

Υπηρχαν ομως και τα μεγαλυτερα οπως BC1,PM510 ( τριδρομο με 10 ιντζο ισως και 12 ιντζο - δεν θυμαμαι καλα- γουφερ) τα οποια χρησιμοποιουντο περισοτερο για μουσικη και οχι φωνη.

Αυτα τα μεγαλυτερα ηταν η εμπνευση για τα σημερινα "συγγενικα" harbeth studio 40 η 30, η spendor s100 , sp1 κλπ.
 

Tyler ? Durden

Supreme Member
6 November 2006
3,909
Νεα Σμυρνη
Η συγκεκριμένη σχολή με καταβολές τις υλοποιήσεις του BBC πράγματι αναδεικνύει ως πρώτιστη προτεραιότητα την ουδέτερη και πιστή αναπαραγωγή της μεσαίας περιοχής.

Οχι παντα, πλεον πολλα φεροντα τον χαρακτηρισμο 3/5 μονιτορ, εισαγουν αποψη και ειναι χρωματισμενα απεχοντας απο το ουδετερο. To Stirling Broadcast LS3/5a V2 ας πουμε, ειναι απιστευτα γλυκοηχο ηχειο, κουρδισμενο να βγαζει ογκο χαμηλου απο χαμηλες εντασεις
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,319
Αθήνα
Αυτο ειναι εν μερει αληθεια και ισχυει για 1-2 μικρα near/mid field monitors οπως το LS3/5a η π.χ το LS5/9.

Υπηρχαν ομως και τα μεγαλυτερα οπως BC1,PM510 ( τριδρομο με 10 ιντζο ισως και 12 ιντζο - δεν θυμαμαι καλα- γουφερ) τα οποια χρησιμοποιουντο περισοτερο για μουσικη και οχι φωνη.

Αυτα τα μεγαλυτερα ηταν η εμπνευση για τα σημερινα "συγγενικα" harbeth studio 40 η 30, η spendor s100 , sp1 κλπ.
ls58.jpg

Το Rogers PM510 είναι ουσιαστικά το ίδιο με το LS5/8 που ήταν βέβαια "καραμπινάτη" σχεδίαση BBC. Το γνωρίζω αρκετά καλά γιατί για κάποιο διάστημα το άκουγα σε φίλο και είχαμε την ευκαιρία να το ακούσουμε σε σύγκριση με το δικό μου LS3/5a. Συγγενικός ήχος με σαφώς πληρέστερα άκρα. Όσον αφορά το Spendor SP100 (τρέχον ηχείο αναφοράς μου) αυτό είναι απόγονος της σχεδίασης του BC3, του εκλιπόντος διακεκριμένου μηχανικού του BBC Spencer Hughes ο οποίος βέβαια συνδιαμόρφωσε τη συγκεκριμένη σχολή με τις επιστημονικές μελέτες για το BBC και τα προϊόντα της μετέπειτα εταιρείας του.

Οχι παντα, πλεον πολλα φεροντα τον χαρακτηρισμο 3/5 μονιτορ, εισαγουν αποψη και ειναι χρωματισμενα απεχοντας απο το ουδετερο. To Stirling Broadcast LS3/5a V2 ας πουμε, ειναι απιστευτα γλυκοηχο ηχειο, κουρδισμενο να βγαζει ογκο χαμηλου απο χαμηλες εντασεις
Φίλοι μου, για να μην το πλατειάζουμε, μιλήσαμε για σχολή, καταβολές και σχεδιαστική φιλοσοφία. Αυτό πιστεύω είναι κάτι ευρύτερο και τελικά ουσιαστικότερο.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,319
Αθήνα
Α και κάτι άλλο για τα ηχεία -Harbeth, Spendor, ATC... Καμία σχέση με το life style και το υψηλό WAF. Κουτιά κυρίως με παράλληλες πλευρές και με διευρυμένη πρόσοψη όταν το επιβάλει το woofer, παλιομοδίτικης δηλαδή αισθητικής με πιθανά προβλήματα ένταξης σε χώρους όπου επικρατούν ...άλλες τάσεις και ...προτάσεις. Αλλά όπως διάβασα κάπου "But the last word goes to the friend who described them as "impessively ungly." She followed that up by added, "But I can always close my eyes."
 

neXTgen

AVClub Enthusiast
3 July 2007
763
west coast
(ένα-δύο, σας μιλά τύπος-λάτρης του ΑΓΓΛΙΚΟΥ ήχου που θέλει να ακούει από τα ηχεία χοντρικά όπως άκουγε όταν έγραφε o Mayall το '70...οπότε δεν έχουν νόημα εμφυλιακές αναλύσεις με λάτρεις άλλων σχολών (δε θα ασχοληθώ). γνωστές οι διαφορές και σεβαστές, σας μιλώ ΚΛΕΙΣΤΑ για τον βρετανικό ήχο και δη καταλήγοντας της ATC (που μπορεί να μην είναι 70ς αλλά είναι βρετανικός... over)

τα rogers ΗΤΑΝ καταπληκτικά ηχεία. τα castle ΗΤΑΝ καταπληκτικά ηχεία. κοντά στα rogers (έχω ακόμα ls3/5 και ls4a!) αλλά με μία μεσαία που σε πεθαίνει είναι το super hl5 (τρομερό και το p3esr αλλά και το καινούριο m20.1) . ΔΕΝ ΤΟ ΒΑΖΩ με κανένα ηχείο της κατηγορίας του. και δεν το αλλάζω από βασικό μου ηχείο . τα spendor είναι κοντά αλλά δεν είναι harbeth .

το atc τώρα ειδικά τα 19 και 40 (που αλλάζει το midrange) από τη μικρή σειρά ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ πως παίζονται στα χρήματά τους .. γιατί με 1500 ευρώ ποιο άλλο ηχείο 19 λίτρων σου δίνει ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΣΑΙΕΣ και είναι τόσο αχρωμάτιστο (αν θες -εγώ δε θέλω, βλέπε συνοδά-) και κυρίως με ΜΗΔΕΝΙΚΗ παραμόρφωση σε κλειστή καμπίνα (που σημαίνει πως ΔΕΝ ΣΕ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ).

εντάξει μόνιτορ δεν είναι κανένα ηχείο από όσα κουβεντιάζουμε .. αλλά επειδή είπε ο φίλος πριν πως κάποιος με harbeth δεν πάει σε atc κάντε μια εξαίρεση για μένα . για διαφορετικούς λόγους (που δεν τους βρίσκω π.χ. στα response της ProAc) οι μεσαίες ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ είναι out-of-this-world για τα λεφτά τους..

προσέξτε όμως. πρέπει να γουστάρεις τον ήχο αυτό. π.χ. στην atc εμένα παρ' ότι είναι ΑΛΛΟ πράγμα από τον αγαπημένο μου Harbeth ήχο το ΚΑΡΑΓΟΥΣΤΑΡΩ ... τελεία και παύλα . ΔΕ θέλω λάσπη (από τρύπες ProAc) και στα λίτρα του το αντίστοιχο harbeth είναι πολύ ακριβότερο (και στη σοφίτα μου παίζει τέλεια δεν το αλλάζω).

δύο τελευταίες παρατηρήσεις .

1) για τα παιδιά που δεν έχουν ακούσει ATC το πιο εύκολο πράγμα είναι να το κάνουν ειδικά με τον συγκεκριμένο αντιπρόσωπο στην Αθήνα, ο οποίος είναι ΚΥΡΙΟΣ. τι να καταλάβεις με ερωταπαντήσεις εδώ μέσα ?
2) όλα αυτά έχουν σα σκοπό το να ακούμε τη μουσική μας καλύτερα . όχι να βασανιζόμαστε (αρκετά μας βασανίζει η τρόικα) . δόξα τω Θεώ να λέμε για όσα έχουμε όλοι μας ! πάω να αλλάξω πλευρά στο ashes are burning των renaissance (original mint κόπια από sovereign 1973 σήμερα παρέλαβον!) Θεία η φωνή της Αnnie Haslam.
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Γράφει στο site τα εξής:

"The P3ESR is sold in some markets as the monitor 20.1. domestic".

Oπότε μάλλον είναι το ίδιο.
 

neXTgen

AVClub Enthusiast
3 July 2007
763
west coast
φυσικά και είναι το ίδιο γιατί έκανα λάθος και ευχαριστώ για την επισήμανση φίλε karavan !

το 30.1 εννοούσα (που είναι συγκρίσιμο σε μέγεθος, βάρος, λίτρα με το 19, ΜΕ ΤΗ ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΙΜΗ δυστυχώς)
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Μια διευκρίνιση έδωσα στο φίλο Domie παραπάνω αλλά έκανε edit και έμεινε λίγο μετέωρη.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: ATC Loudspeakers.

(ένα-δύο, σας μιλά τύπος-λάτρης του ΑΓΓΛΙΚΟΥ ήχου που θέλει να ακούει από τα ηχεία χοντρικά όπως άκουγε όταν έγραφε o Mayall το '70...οπότε δεν έχουν νόημα εμφυλιακές αναλύσεις με λάτρεις άλλων σχολών (δε θα ασχοληθώ). γνωστές οι διαφορές και σεβαστές, σας μιλώ ΚΛΕΙΣΤΑ για τον βρετανικό ήχο και δη καταλήγοντας της ATC (που μπορεί να μην είναι 70ς αλλά είναι βρετανικός... over)

τα rogers ΗΤΑΝ καταπληκτικά ηχεία. τα castle ΗΤΑΝ καταπληκτικά ηχεία. κοντά στα rogers (έχω ακόμα ls3/5 και ls4a!) αλλά με μία μεσαία που σε πεθαίνει είναι το super hl5 (τρομερό και το p3esr αλλά και το καινούριο m20.1) . ΔΕΝ ΤΟ ΒΑΖΩ με κανένα ηχείο της κατηγορίας του. και δεν το αλλάζω από βασικό μου ηχείο . τα spendor είναι κοντά αλλά δεν είναι harbeth .

το atc τώρα ειδικά τα 19 και 40 (που αλλάζει το midrange) από τη μικρή σειρά ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ πως παίζονται στα χρήματά τους .. γιατί με 1500 ευρώ ποιο άλλο ηχείο 19 λίτρων σου δίνει ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΣΑΙΕΣ και είναι τόσο αχρωμάτιστο (αν θες -εγώ δε θέλω, βλέπε συνοδά-) και κυρίως με ΜΗΔΕΝΙΚΗ παραμόρφωση σε κλειστή καμπίνα (που σημαίνει πως ΔΕΝ ΣΕ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ).

εντάξει μόνιτορ δεν είναι κανένα ηχείο από όσα κουβεντιάζουμε .. αλλά επειδή είπε ο φίλος πριν πως κάποιος με harbeth δεν πάει σε atc κάντε μια εξαίρεση για μένα . για διαφορετικούς λόγους (που δεν τους βρίσκω π.χ. στα response της ProAc) οι μεσαίες ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ είναι out-of-this-world για τα λεφτά τους..

προσέξτε όμως. πρέπει να γουστάρεις τον ήχο αυτό. π.χ. στην atc εμένα παρ' ότι είναι ΑΛΛΟ πράγμα από τον αγαπημένο μου Harbeth ήχο το ΚΑΡΑΓΟΥΣΤΑΡΩ ... τελεία και παύλα . ΔΕ θέλω λάσπη (από τρύπες ProAc) και στα λίτρα του το αντίστοιχο harbeth είναι πολύ ακριβότερο (και στη σοφίτα μου παίζει τέλεια δεν το αλλάζω).

δύο τελευταίες παρατηρήσεις .

1) για τα παιδιά που δεν έχουν ακούσει ATC το πιο εύκολο πράγμα είναι να το κάνουν ειδικά με τον συγκεκριμένο αντιπρόσωπο στην Αθήνα, ο οποίος είναι ΚΥΡΙΟΣ. τι να καταλάβεις με ερωταπαντήσεις εδώ μέσα ?
2) όλα αυτά έχουν σα σκοπό το να ακούμε τη μουσική μας καλύτερα . όχι να βασανιζόμαστε (αρκετά μας βασανίζει η τρόικα) . δόξα τω Θεώ να λέμε για όσα έχουμε όλοι μας ! πάω να αλλάξω πλευρά στο ashes are burning των renaissance (original mint κόπια από sovereign 1973 σήμερα παρέλαβον!) Θεία η φωνή της Αnnie Haslam.

Ομολογουμένως, η καλύτερη τοποθέτηση της ημέρας.