Μετα απο 10 επισκευες σε Audiolab 8000 συνοπτικα σας μεταφερω την κατασταση που εχω βρει .
---Ολα τα μοντελα τα οποια ειναι περιπου πριν το 1994 εχουν μετασχηματιστες τυλιγμενους με πρωτευων στα 220 το οποιο παραγει 43,5+43,,5 βολτ στην τροφοδοσια το οποιο στην ουσια ψηνει τα παντα μεσα στην πλακετα και αυξανει την παρομορφωση σε ασχημο βαθμο ( θα εξηγηθει παρακατω )
---Ολα τα μοντελα πριν και μετα το 1994 υποφερουν απο ψυχρες κολλησεις στα σημεια των pre drivers και ορισμενα απο αυτα εχουν υποστει σημαντικες φθορες στα τυπωμενα και στα εξαρτηματα που βρικονται κοντα σε αυτη την περιοχη .
---Στα μοντελα πριν το 1994 η αρχικη πολωση οριζεται στα 50 ma ανα καναλι αλλα με 43 +43 βολτ τροφοδοσιας η θερμοκρασια μεσα στο μηχανημα φτανει γυρω στα οδηγα τρανσιστορ στους 70-72 βαθμους οταν η θερμοκρασια στον χωρο ειναι 25-27 βαθμους ...αν η θερμοκρασια ανεβει πχ στους 32 τοτε η θεμοκρασια στα pre driver θα ανεβει σχεδον αλλους 10 βαθμους με καταστροφικες συνεπειες για το τυπωμενο ...αλλα και για την συνολικη εικονα του ηχου διοτι η πολωση για λογους ασαφαλειας πεφτει απο τα 50ma ....στα 7 ( σε συνθηκες ηρεμιας η πολυ χαμηλης ενατασης ... αν ακουμε ""δυνατα "" η θερμοκρασιες ανεβαινουν κι αλλο ενω σαφως οσο ζεσταινεται το μηχανημα η πολωση πεφτει για λογους ασφαλειας )
---Στα μοντελα πριν απο το 1994 και μετα στα οποια η ταση εχει διορθωθει με αλλαγη μετασχηματιστη εργοστασιακα η οχι και τελικα εχουν σωστη ταση τροφοδοσιας 40+40 βολτ τοτε η αρχικη πολωση ρυθμιζεται στα 50ma και τα μοντελα θερμοκρασιας πεφτουν κατα 10 περιπου βαθμους δλδ
**οταν η θερμοκρασια στον χωρο ειναι περιπου 25-27 βαθμους η θερμοτητα που αναπτυχθει στα pre driver ειναι 60-62 βαθμοι
**εαν η θεμοκρασια στο χωρο ανεβει στους 32 βαθμους η θερμοτητα που αναπτυχθει στα pre driver ειναι 70-72 βαθμοι
**Στους 72 βαθμους η πολωση πεφτει στα 12 ma το οποιο επισης παραγει παραμορφωση
Να σημειωθει οτι ολα τα παραπανω ειναι σε συνθηκες ηρεμιας ο ενισχυτης δεν παιζει, ξεκιναει ,θελει περιπου μιση ωρα να σταθεροποιησει πολωσεις και θερμοκρασιες και τον χρησιμο ποιουμε για casual listening σε χαμηλες εως μετριες εντασεις σε περιπτωση που απαιτηθουν μεγαλυτερες εντασεις τα πραγματα χειροτερευουν .
Να σημειωθει οτι ολο το παραπανω τεστ επαναληφθηκε σε θερμοκρασια χωρου 20 βαθμους και τα πραγματα πηγαν αρκετα καλυτερα με δεδομενη την ταση τροφοδοσιας στα 40+40 βολτ οι θερμοκρασιες επεσαν σε αποδεκτα επιπεδα τυπου 50-55 βαθμους και πολωση περιπου 40ma το οποιο ειναι οριακα ασφαλες και θα ελεγα οριακα αποδεκτο . Πλην ομως ο ενισχυτης χρειαζεται πλεον της μιας ωρας προθερμανση για να ισσορπησει πολωσεις και θερμοκρασιες .
Να σημειωθει οτι ολα τα τεστ θερμοκρασιας αφορουν την κατασταση των pre driver και οχι του σταδιου εξοδου Το σταδιο εξοδου σε αυτο τον ενισχυτη εξαεριζεται αυτονομα σε σχεση με τον υπολοιπο ενισχυτη και αναμενουμε να ζεσταθει αναλογα με την χρηση χωρις να επιρεασει την υπολοιπη θερμοκρασιακη κατασταση του ενισχυτη .
Η προσεγγιση του κατασκευστη:
Η προσεγγιση του κατασκευαστη ειναι πολυ απλη ...οριζει υψηλη πολωση τυπου 100ma κατα την εκκινηση και την ρυθμιση περιμενει το μηχανημα να αναπτυξει αρκετη θερμοκρασια μεσα του ωστε ο ""θερμοσταστης "" να την κατεβασει σε κατι πιο λογικο τυπου 50ma .Η προσεγγιση ειναι απολυτα σωστη και κερδιζει με το να ""τρεχει"" τους ημιαγωγους σε καποια Χ θερμοκρασια οπου δουλυεουν σχετικα καλυτερα .
Ομως δυστυχως ολα τα παραπανω ισχυουν αποκλειστικα και μονο σε θερμοκρασιες Αγγλιας τυπου 20-22 βαθμων που ευθεως επισης σημαινει οτι η παραμικρη αυξηση θερμοκρασιας οδηγει το μηχανημα σε φθορα , παραμορφωση απο μια κατασταση που ονομαζεται over compensation που επι το ελληνικοτερον σημαινει οτι ο ""θερμοστατης "" του μηχανηματος παιρνει σοβαρα αντισταθμιστικα μεσα λογο του οτι το κρητιριο θερμοκρασιας ειναι αξαιρετικα υψηλο . Οσο ανεβαινει η πολωση το μηχανημα περναει απο την ταξη ΑΒ στην ταξη Α και οσο κατεβαινει η πολωση το μηχανημα περναει απο την ταξη Α στην ταξη Β και αυξανεται δραματικα η παραμορφωση crossover .
H λυση :
---Περα απο την καθαρα hardware επισκευη που αφορα αλλαγη στους πυκνωτες και εκτεταμενες επισκευες στο τυπωμενο και τα περιφεριακα εξαρτηματα , και με δεδομενη την ταση τροφοδοσιας στα 40+40 volt Οποτε μιλαμε για μηχανηματα μετα το 1994 με μαμα μετασχηματιστες η μιλαμε για πριν με αλλαγμενους μετασχηματιστες
---Ανοιξα θυριδες εξαερισμου στα μεχρι πριν απολυτως σφραγισμενα καπακια των ενισχυτων ( βλεπε φωτο ) ωστε να μπορεσω να εξαερισω και την περιοχη των pre driver το οποιο εφερε τα παρακατω αποτελεσματα
---Η αρχικη πολωση των 50ma μεταβαλεται αρκετα μεχρι να ζεσταθει το μηχανημα χρονος που απαιτει ειναι περιπου 20 λεπτα και εφοσον τα pre driver εχουν εξαερισμο πλεον διατηρουν την πολωση και την θερμοκρασια τους σε ενα πολυ λογικο επειπεδο τυπου
με 20 βαθμους θερμοκρασια χωρου πολωση 60 ma και θερμοκρασια στα οδηγα 40-41 βαθμους
με 25 βαθμους θερμοκρασια χωρου πολωση 50 ma και θερμοκρασια στα οδηγα 44-46 βαθμους
με 32 βαθμους θερμοκρασια χωρου πολωση 40 ma και θερμοκρασια στα οδηγα 50-53 βαθμους
με 36 βαθμους θερμοκρασια χωρου πολωση 34 ma και θερμοκρασια στα οδηγα 58-60 βαθμους
Οι παραπανω μετρησεις γινονται επι μια εβδομαδα τωρα και μια και στο εργαστηριο υπαρχουν 5 audiolab αυτη την στιμη ειχα την δυνατοτητα να κανω και συγκριτικα τεστ μεταξυ φιαγμενων και μη ενισχυτων οπου το ηχτικο αποτελεσμα ειχε εξωπραγματικες διαφορες ...
Μολις τωρα εξηγηθηκε γιατι μεχρι τωρα δεν μου αρεσε ποτε ο ηχος των audiolab και οταν τους ακουγα εβγαζα σπυρια ...
Απολαυστε φωτο απο την απλη μηχανολογικη μετατροπη .
Θα παρακαλουσα επειδη το θεμα ειναι φλεγον και υπαρχουν δεκαδες πονεμενοι audiolab εκει εξω ολους οσους εχουν παρει μηχανηματα τετοια απο εμενα να παραθεσουν τις ακουστικες εντυπωσεις τους σε αυτο το νημα
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
---Ολα τα μοντελα τα οποια ειναι περιπου πριν το 1994 εχουν μετασχηματιστες τυλιγμενους με πρωτευων στα 220 το οποιο παραγει 43,5+43,,5 βολτ στην τροφοδοσια το οποιο στην ουσια ψηνει τα παντα μεσα στην πλακετα και αυξανει την παρομορφωση σε ασχημο βαθμο ( θα εξηγηθει παρακατω )
---Ολα τα μοντελα πριν και μετα το 1994 υποφερουν απο ψυχρες κολλησεις στα σημεια των pre drivers και ορισμενα απο αυτα εχουν υποστει σημαντικες φθορες στα τυπωμενα και στα εξαρτηματα που βρικονται κοντα σε αυτη την περιοχη .
---Στα μοντελα πριν το 1994 η αρχικη πολωση οριζεται στα 50 ma ανα καναλι αλλα με 43 +43 βολτ τροφοδοσιας η θερμοκρασια μεσα στο μηχανημα φτανει γυρω στα οδηγα τρανσιστορ στους 70-72 βαθμους οταν η θερμοκρασια στον χωρο ειναι 25-27 βαθμους ...αν η θερμοκρασια ανεβει πχ στους 32 τοτε η θεμοκρασια στα pre driver θα ανεβει σχεδον αλλους 10 βαθμους με καταστροφικες συνεπειες για το τυπωμενο ...αλλα και για την συνολικη εικονα του ηχου διοτι η πολωση για λογους ασαφαλειας πεφτει απο τα 50ma ....στα 7 ( σε συνθηκες ηρεμιας η πολυ χαμηλης ενατασης ... αν ακουμε ""δυνατα "" η θερμοκρασιες ανεβαινουν κι αλλο ενω σαφως οσο ζεσταινεται το μηχανημα η πολωση πεφτει για λογους ασφαλειας )
---Στα μοντελα πριν απο το 1994 και μετα στα οποια η ταση εχει διορθωθει με αλλαγη μετασχηματιστη εργοστασιακα η οχι και τελικα εχουν σωστη ταση τροφοδοσιας 40+40 βολτ τοτε η αρχικη πολωση ρυθμιζεται στα 50ma και τα μοντελα θερμοκρασιας πεφτουν κατα 10 περιπου βαθμους δλδ
**οταν η θερμοκρασια στον χωρο ειναι περιπου 25-27 βαθμους η θερμοτητα που αναπτυχθει στα pre driver ειναι 60-62 βαθμοι
**εαν η θεμοκρασια στο χωρο ανεβει στους 32 βαθμους η θερμοτητα που αναπτυχθει στα pre driver ειναι 70-72 βαθμοι
**Στους 72 βαθμους η πολωση πεφτει στα 12 ma το οποιο επισης παραγει παραμορφωση
Να σημειωθει οτι ολα τα παραπανω ειναι σε συνθηκες ηρεμιας ο ενισχυτης δεν παιζει, ξεκιναει ,θελει περιπου μιση ωρα να σταθεροποιησει πολωσεις και θερμοκρασιες και τον χρησιμο ποιουμε για casual listening σε χαμηλες εως μετριες εντασεις σε περιπτωση που απαιτηθουν μεγαλυτερες εντασεις τα πραγματα χειροτερευουν .
Να σημειωθει οτι ολο το παραπανω τεστ επαναληφθηκε σε θερμοκρασια χωρου 20 βαθμους και τα πραγματα πηγαν αρκετα καλυτερα με δεδομενη την ταση τροφοδοσιας στα 40+40 βολτ οι θερμοκρασιες επεσαν σε αποδεκτα επιπεδα τυπου 50-55 βαθμους και πολωση περιπου 40ma το οποιο ειναι οριακα ασφαλες και θα ελεγα οριακα αποδεκτο . Πλην ομως ο ενισχυτης χρειαζεται πλεον της μιας ωρας προθερμανση για να ισσορπησει πολωσεις και θερμοκρασιες .
Να σημειωθει οτι ολα τα τεστ θερμοκρασιας αφορουν την κατασταση των pre driver και οχι του σταδιου εξοδου Το σταδιο εξοδου σε αυτο τον ενισχυτη εξαεριζεται αυτονομα σε σχεση με τον υπολοιπο ενισχυτη και αναμενουμε να ζεσταθει αναλογα με την χρηση χωρις να επιρεασει την υπολοιπη θερμοκρασιακη κατασταση του ενισχυτη .
Η προσεγγιση του κατασκευστη:
Η προσεγγιση του κατασκευαστη ειναι πολυ απλη ...οριζει υψηλη πολωση τυπου 100ma κατα την εκκινηση και την ρυθμιση περιμενει το μηχανημα να αναπτυξει αρκετη θερμοκρασια μεσα του ωστε ο ""θερμοσταστης "" να την κατεβασει σε κατι πιο λογικο τυπου 50ma .Η προσεγγιση ειναι απολυτα σωστη και κερδιζει με το να ""τρεχει"" τους ημιαγωγους σε καποια Χ θερμοκρασια οπου δουλυεουν σχετικα καλυτερα .
Ομως δυστυχως ολα τα παραπανω ισχυουν αποκλειστικα και μονο σε θερμοκρασιες Αγγλιας τυπου 20-22 βαθμων που ευθεως επισης σημαινει οτι η παραμικρη αυξηση θερμοκρασιας οδηγει το μηχανημα σε φθορα , παραμορφωση απο μια κατασταση που ονομαζεται over compensation που επι το ελληνικοτερον σημαινει οτι ο ""θερμοστατης "" του μηχανηματος παιρνει σοβαρα αντισταθμιστικα μεσα λογο του οτι το κρητιριο θερμοκρασιας ειναι αξαιρετικα υψηλο . Οσο ανεβαινει η πολωση το μηχανημα περναει απο την ταξη ΑΒ στην ταξη Α και οσο κατεβαινει η πολωση το μηχανημα περναει απο την ταξη Α στην ταξη Β και αυξανεται δραματικα η παραμορφωση crossover .
H λυση :
---Περα απο την καθαρα hardware επισκευη που αφορα αλλαγη στους πυκνωτες και εκτεταμενες επισκευες στο τυπωμενο και τα περιφεριακα εξαρτηματα , και με δεδομενη την ταση τροφοδοσιας στα 40+40 volt Οποτε μιλαμε για μηχανηματα μετα το 1994 με μαμα μετασχηματιστες η μιλαμε για πριν με αλλαγμενους μετασχηματιστες
---Ανοιξα θυριδες εξαερισμου στα μεχρι πριν απολυτως σφραγισμενα καπακια των ενισχυτων ( βλεπε φωτο ) ωστε να μπορεσω να εξαερισω και την περιοχη των pre driver το οποιο εφερε τα παρακατω αποτελεσματα
---Η αρχικη πολωση των 50ma μεταβαλεται αρκετα μεχρι να ζεσταθει το μηχανημα χρονος που απαιτει ειναι περιπου 20 λεπτα και εφοσον τα pre driver εχουν εξαερισμο πλεον διατηρουν την πολωση και την θερμοκρασια τους σε ενα πολυ λογικο επειπεδο τυπου
με 20 βαθμους θερμοκρασια χωρου πολωση 60 ma και θερμοκρασια στα οδηγα 40-41 βαθμους
με 25 βαθμους θερμοκρασια χωρου πολωση 50 ma και θερμοκρασια στα οδηγα 44-46 βαθμους
με 32 βαθμους θερμοκρασια χωρου πολωση 40 ma και θερμοκρασια στα οδηγα 50-53 βαθμους
με 36 βαθμους θερμοκρασια χωρου πολωση 34 ma και θερμοκρασια στα οδηγα 58-60 βαθμους
Οι παραπανω μετρησεις γινονται επι μια εβδομαδα τωρα και μια και στο εργαστηριο υπαρχουν 5 audiolab αυτη την στιμη ειχα την δυνατοτητα να κανω και συγκριτικα τεστ μεταξυ φιαγμενων και μη ενισχυτων οπου το ηχτικο αποτελεσμα ειχε εξωπραγματικες διαφορες ...
Μολις τωρα εξηγηθηκε γιατι μεχρι τωρα δεν μου αρεσε ποτε ο ηχος των audiolab και οταν τους ακουγα εβγαζα σπυρια ...
Απολαυστε φωτο απο την απλη μηχανολογικη μετατροπη .
Θα παρακαλουσα επειδη το θεμα ειναι φλεγον και υπαρχουν δεκαδες πονεμενοι audiolab εκει εξω ολους οσους εχουν παρει μηχανηματα τετοια απο εμενα να παραθεσουν τις ακουστικες εντυπωσεις τους σε αυτο το νημα
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
Last edited: