Re: Ποιά Ταινία Μόλις Είδατε?
Συμφωνώ με τον Κώστα και τον Πάνο, οι Αμερικανοί είναι εξαιρετικοί στο να γυρίζουν ταινίες με ρυθμό, κανένας Ευρωπαίος ή Ασιάτης δεν μπόρεσε ποτέ, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, να τους μοιάσει σε αυτό και τούτο το γράφει ένας άνθρωπος που η αγαπημένη του ταινία ever είναι το "Πέρυσι στο Μάριενμπαντ".
Αν η ταινία συνοδεύεται και από καλό σενάριο και ερμηνείες τότε το αποτέλεσμα είναι μαγικό. Ο Αμερικανικός κινηματογράφος είναι το πιο ζωντανό κομμάτι αυτή τη στιγμή στο παγκόσμιο σινεμά, ακόμα και η ύπαρξη των mainstream ταινιών και των blockbusters με τα έσοδα που φέρνει δίνει την δυνατότητα κάποια χρήματα από τα μεγάλα στούντιο να τροφοδοτούν εγχειρήματα τύπου Sundance και όλο το ανεξάρτητο κύκλωμα γενικά. Ο Αμερικανικός ανεξάρτητος κινηματογράφος ακμάζει επειδή τον συμπαρασύρει η επικράτηση παγκοσμίως του mainstream ομόλογού του. Σκεφτείτε την καθίζηση των μεγάλων Ευρωπαϊκών σχολών όπως ο Ιταλικός, ο Γαλλικός και το σινεμά των Ανατολικών χωρών (πρώην Σοβιετική Ένωση, Πολωνία, Τσεχοσλοβακία κλπ.). Ακόμα και ο Βρετανικός δεν έχει το μέγεθος των παραγωγών που είχε στα 60's.
Το αν αρέσει σε κάποιον το Αμερικανικό σινεμά ή όχι είναι και θέμα οπτικής όπως και το ότι και αυτός περνάει φάσεις στην πορεία του. Από τα πολιτικά φιλμς των 70's (π.χ. "οι 3 μέρες του Κόνδωρα", "όλοι οι άνθρωποι του Προέδρου", "το Δίκτυο") πέρασε στα συντηρητικά 80's του Ρεπουμπλικάνου Ρίγκαν στα οποία όμως υπέβοσκε το underground κίνημα νέων τότε δημιουργών όπως ο Jarmusch και οι Κοέν, προχώρησε στα "αμήχανα" και ψιλο-"ενδοσκοπικά"90's και τώρα ζούμε την περίοδο των μεγάλων παραγωγών αλλά και ταινιών με κριτικό πνεύμα οι οποίες απλά είναι πιο "πονηρές" σε σχέση με τις παλιότερες αντίστοιχές τους που ήταν πιο ντιρέκτ.
Υ.Γ. Μετά από ένα 3μηνο σχεδόν που για διάφορους λόγους έμεινα πίσω στην θέαση ταινιών, αναμένεται μεγάλη ρελάνς μια που τις περισσότερες φετινές τις έχασα όπως και την ταινία του νήματος. Μόλις τις δω θα εκφράσω και την προσωική μου άποψη.
πάσχεις από κεκτημένη κακοπιστία :aetsch:
η βιομηχανία του θεάματος ανέκαθεν ήταν το πιο ζωντανό και μακράν το πιο προοδευτικό κομμάτι του αμερικάνικου κατεστημένου.
τύποι σαν τους Κοέν, τον Αφλεκ, τον Τζάρμους, τον Κλούνι και άλλους θα ήταν από τους πρώτους σε μιά σημερινή Μακαρθική Μαύρη Λίστα.
οι άνθρωποι αυτοί, κάνουν Σινεμά.
δεν έχουν σχέση όμως με καουμπόϋδες (φυσικά και υπάρχουν πολλοί και από τους τελευταίους).
το Σινεμά, στην Αμερική, είναι πρωτίστως εμπορικό.
δεν ξέρουν εκεί από φιλοσοφικά/πολιτικά δοκίμια και μεγάλους Δημιουργούς.
κατάφεραν να δελεάσουν κατά καιρούς κάποιους τέτοιους αλλά οι περισσότεροι έφυγαν με 1000.
και με τον Σαρλό όμως, το Χόλυγουντ κατάφερε πάρα πολλά.
όπως και με τον Κιούμπρικ. και με αρκετούς άλλους.
καλό είναι να ξέρουμε τι αντιπροσωπεύει καθετί, την ακριβή θέση του, και να μην ψάχνουμε πράγματα εκεί που δεν υπάρχουν :grandpa:
Για να δανειστω δικη σου ατακα (απο μια κριτικη σου στον Ηχο για τον Ελαφοκυνηγο):Το σινεμα για τους Αμερικανους ειναι πρωτιστως Θεαμα.
Και ολα εντασσονται και ενσωματωνονται σε αυτο.
Το οποιο θεαμα μπορει να ειναι εμπορικο αλλα μπορει και να μην ειναι....
Ακομα και πολιτικες ταινιες ή βαθυτατα φιλοσοφικες ενταχθηκαν σ'αυτο.
Τα αποτελεσματα,οταν το γλυκο εδενε,ηταν εκπληκτικα.
Πολλοι δημιουργοι οντως δεν αντεξαν αυτη την οπτικη του θεαματος.Και εφυγαν με χιλια.
Αλλοι ομως εμειναν και εκαναν θαυματα.
Και βεβαια υπηρχαν και αρκετοι μεγαλοι εκτος Χολλυγουντ που εκαναν και θεαμα...Ο Κουροσαβα,ο Βισκοντι,ο Αιζενσταιν..
Συμφωνώ με τον Κώστα και τον Πάνο, οι Αμερικανοί είναι εξαιρετικοί στο να γυρίζουν ταινίες με ρυθμό, κανένας Ευρωπαίος ή Ασιάτης δεν μπόρεσε ποτέ, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, να τους μοιάσει σε αυτό και τούτο το γράφει ένας άνθρωπος που η αγαπημένη του ταινία ever είναι το "Πέρυσι στο Μάριενμπαντ".
Αν η ταινία συνοδεύεται και από καλό σενάριο και ερμηνείες τότε το αποτέλεσμα είναι μαγικό. Ο Αμερικανικός κινηματογράφος είναι το πιο ζωντανό κομμάτι αυτή τη στιγμή στο παγκόσμιο σινεμά, ακόμα και η ύπαρξη των mainstream ταινιών και των blockbusters με τα έσοδα που φέρνει δίνει την δυνατότητα κάποια χρήματα από τα μεγάλα στούντιο να τροφοδοτούν εγχειρήματα τύπου Sundance και όλο το ανεξάρτητο κύκλωμα γενικά. Ο Αμερικανικός ανεξάρτητος κινηματογράφος ακμάζει επειδή τον συμπαρασύρει η επικράτηση παγκοσμίως του mainstream ομόλογού του. Σκεφτείτε την καθίζηση των μεγάλων Ευρωπαϊκών σχολών όπως ο Ιταλικός, ο Γαλλικός και το σινεμά των Ανατολικών χωρών (πρώην Σοβιετική Ένωση, Πολωνία, Τσεχοσλοβακία κλπ.). Ακόμα και ο Βρετανικός δεν έχει το μέγεθος των παραγωγών που είχε στα 60's.
Το αν αρέσει σε κάποιον το Αμερικανικό σινεμά ή όχι είναι και θέμα οπτικής όπως και το ότι και αυτός περνάει φάσεις στην πορεία του. Από τα πολιτικά φιλμς των 70's (π.χ. "οι 3 μέρες του Κόνδωρα", "όλοι οι άνθρωποι του Προέδρου", "το Δίκτυο") πέρασε στα συντηρητικά 80's του Ρεπουμπλικάνου Ρίγκαν στα οποία όμως υπέβοσκε το underground κίνημα νέων τότε δημιουργών όπως ο Jarmusch και οι Κοέν, προχώρησε στα "αμήχανα" και ψιλο-"ενδοσκοπικά"90's και τώρα ζούμε την περίοδο των μεγάλων παραγωγών αλλά και ταινιών με κριτικό πνεύμα οι οποίες απλά είναι πιο "πονηρές" σε σχέση με τις παλιότερες αντίστοιχές τους που ήταν πιο ντιρέκτ.
Υ.Γ. Μετά από ένα 3μηνο σχεδόν που για διάφορους λόγους έμεινα πίσω στην θέαση ταινιών, αναμένεται μεγάλη ρελάνς μια που τις περισσότερες φετινές τις έχασα όπως και την ταινία του νήματος. Μόλις τις δω θα εκφράσω και την προσωική μου άποψη.