Για τους beatles αλλά και για οποιοδήποτε δίσκο της δεκαετίας 50-60 που κυκλοφόρησε κανονικά σε μονοφωνική εκτύπωση, αυτή είναι και η σωστή μείξη, η τελική.
Με την καθιέρωση της στερεοφωνίας υπήρχε η τάση να βγούν μείξεις σε στερεο και όντως έγινε.
Όμως κατά γενική ομολογία, οι εντάσεις, οι ισοροπίες και γενικά το αποτέλεσμα από την άθροιση R+L κατά την ακρόαση ΠΟΤΕ δεν μπόρεσε να δώσει στους ακροατές (και κριτές της νέας παραγωγής) το συνολικό αποτέλεσμα της μονοφωνικής.
(για πολλούς λόγους, κύρια την αρχική μείξη σε 2 κάναλα, 3κάναλα, 4καναλα ή και παραπάνω που είχε αμετάκλητα "παντρεμένα" όργανα μεταξύ τους και εν συνεχεία το μοίρασμα δεξιά ή αριστερά προκαλούσε αναιρέσεις σε κάποια όργανα ή υπερτονισμό σε άλλα).
Προσωπικά δεν συνερίζομαι την πιουριστική αυτή άποψη, αλλά πρέπει να την αποδεχτώ ότι ισχύει. Και ναι, όντως είναι διαφορετικές στο άκουσμα. Αλλά είναι ζήτημα συνήθειας. Γιά μένα, αν ίσχυε να υπάρχουν πχ 4 αρχικά tracks και άλλα 4 σε άλλη ταινία κλπ κλπ και μου ήταν διαθέσιμα σε πχ 16.0 ή 11.0 κλπ - δεν ξέρω με ποιόν τρόπο - θα ήταν μεγάλο δώρο, για συγκεκριμένους δίσκους.
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
για να μην παρεξηγηθεί αυτό το 4+4 που λεω, να ξεκαθαρίσω ότι εκείνη την εποχή όσοι πχ γράφανε σε 4κάναλο, συνήθιζαν μετά να γράφουν σε ένα άλλο τετρακάναλο 3 κανάλια και στο τέταρτο μεταφέρανε με συγχρονισμό τα 4 μαζί της πρώτη φουρνιάς.
Ετσι είχαν ουσιαστικά 3+4 κανάλια (μονοφωνικά στο τέλος).
Φυσικά όταν μετά κάνανε στερεο μείξεις, αναγκαστικά τα 4 είτε ήταν μαζί είτε έπρεπε με συγχρονισμό από την πρώτη παρτίδα να έχουν πρόσβαση σε εκείνα.... (και εφ όσον προλάβανε να το σκεφτούν όσο υπήρχαν σωσμένα τα αντίστοιχα μηχανήματα αναπαραγωγής κάποια χρόνια μετά)
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
και μια και μιλάμε για beatles ο πρώτος δίσκος που κυκλοφόρησε σε stereo mix ήταν το Abbey Road.
Όλα τα άλλα ήταν μονο.