Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,945
Alexandria, Greece

τη γνωρίζω τη θεωρία

Το θέμα είναι ότι σε φωτογράφηση ΜΕ δεν μπορείς να δουλεύεις πάντα σε f/5.6-f/11 καθώς αφενώς το βάθος πεδίου είναι σχετικά ρηχό και χάνεις το νετ στα μακρινά και αφετέρου οι χρόνοι λήψης γίνονται ακόμα πιο μικροί, με αποτέλεσμα για ΜΕ να μη τη βγάζεις καθαρή ούτε με ND2000. Οπότε θα πρέπει να μπλέξεις με focus stacking και "δυνατά" φίλτρα.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Εγώ ξαναρωτάω, γιατί κανείς γνωστός φωτογράφος δεν ακολουθεί αυτή την τεχνική; Και αφού δουλεύει υπό περιορισμούς, σημαίνει ότι για τις άλλες περιπτώσεις χρειάζεσαι φίλτρα, οπότε τι κερδίσαμε; Θόρυβο; Ποτέ δεν είχα θέμα θορύβου σε τέτοιες λήψεις.

Πριν απαντήσω με ενα σεντονι ;) .. ποιοί γνωστοι φωτογράφοι δεν χρησιμοποιουν πολλαπλές λήψεις ?. Τι εξοπλισμό χρησιμοποιούν ?. Σε ποιές συνθήκες ?.

Δώσε λινκ αν γίνεται.
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,865
Athens
τη γνωρίζω τη θεωρία

Το θέμα είναι ότι σε φωτογράφηση ΜΕ δεν μπορείς να δουλεύεις πάντα σε f/5.6-f/11 καθώς αφενώς το βάθος πεδίου είναι σχετικά ρηχό και χάνεις το νετ στα μακρινά και αφετέρου οι χρόνοι λήψης γίνονται ακόμα πιο μικροί, με αποτέλεσμα για ΜΕ να μη τη βγάζεις καθαρή ούτε με ND2000. Οπότε θα πρέπει να μπλέξεις με focus stacking και "δυνατά" φίλτρα.

Το είπες μόνος σου.
Focus Stacking.
Optimum Aperture or near-optimum
stack of ND filters ( όταν και εφόσον είναι απαραίτητο )
 

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,945
Alexandria, Greece
Πριν απαντήσω με ενα σεντονι ;) .. ποιοί γνωστοι φωτογράφοι δεν χρησιμοποιουν πολλαπλές λήψεις ?. Τι εξοπλισμό χρησιμοποιούν ?. Σε ποιές συνθήκες ?.

Δώσε λινκ αν γίνεται.
Ηλία διαβάζω λεπτομέρειες από διάφορους φωτογράφους (exif και εξοπλισμό) και γενικά βλέπω:
Φίλτρα Lee, Singh-Ray & Formatt-Hitech
Σώματα: Nikon D810, Canon 5DMk3, Sony A7Rii
Φακούς: Nikon 14-24, Canon 1635 κλπ.
Οι συνθήκες είναι οι συνήθεις για ΜΕ και το πιο πιθανό είναι κάποιοι να δουλεύουν με focus stacking. Πραγματικά κανένας δεν έχει γράψει για τη διαδικασία που λες με τις διαδοχικές λήψεις. Τι λινκ να δώσω; Όλοι τα ίδια γράφουν. Τίποτα το περίεργο ή διαφορετικό...
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,865
Athens
Μην το ψάχνεις άδικα.
Κανείς από τους γνωστούς αλλά και μη γνωστούς top landscapers δεν δουλεύει με image averaging ( πολλαπλές λήψεις ) για long exposure για να μην πάρει φίλτρα.
 

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,945
Alexandria, Greece
Μην το ψάχνεις άδικα.
Κανείς από τους γνωστούς αλλά και μη γνωστούς top landscapers δεν δουλεύει με image averaging ( πολλαπλές λήψεις ) για long exposure για να μην πάρει φίλτρα.
Αυτό λέω κι εγώ στον Ηλία. Πάνω από 1 λήψεις γίνονται είτε για focus stacking (οπότε μιλάμε για 3-5 λήψεις), είτε για να μην συμπεριλάβεις κινούμενα κλαδιά και φύλλα (τα "κόβεις" με τα layers), άρα μιλάμε για 2 λήψεις. Πολλοί βάζουν και grad nd φίλτρο για να έχουν 1 λήψη και να μην κάψουν τον ουρανό...
 

etsap

Supreme Member
22 June 2008
5,861
Αθηνα-Ν.Ψυχικο
Εγω πάλι καταλαβαίνω πως ο συνονοματος ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ σε εσας τους Landscapers να ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ αυτη την τεχνική, που θεωρητικά ισως εχει ισοδύναμο αποτέλεσμα, χωρίς τη χρήση φίλτρων.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
... Σε αναμονή του σεντονιου ;) .. πάει για αύριο.

Σε ρωτησα με τι εξοπλισμό γιατί ενδεχομένως να είχες παραδείγματα με λήψεις μεσαίου φορμα .. εκεί λόγω μεγέθους αρχείου και πολύ αργής ριπής οι πολλαπλές λήψεις είναι απαγορευτικές. Επιπλέον οσο μεγαλύτερος ο αισθητήρας τόσο πιο κλειστό διάφραγμα σε παίρνει να χρησιμοποιήσεις.

Η μπορεί να είναι τιποτε παπούδες που χρησιμοποιούν τις ψηφιακές σαν φιλμάτες ;)

Τα φίλτρα βολεύουν .. το είπαμε .. αλλά χρειάζονται καλά φίλτρα και πάνω από ένα για να χρησιμοποιείς το κατάλληλο ανάλογα τον φωτισμό. Οχι να έχεις ενα 11στοπ και να σε οδηγεί σε λήψεις μιας ώρας σε χαμηλό φωτισμό.
Αυτοί με τις D810, A7RII κλπ. δεν μπορώ να φανταστω οτι έχουν μόνο ενα ..

Επιπλέον .. το πιο επικύνδυνο για την ασυνέχεια στην κίνηση είναι το focus stacking (λόγω απαραίτητων ρυθμίσεων ανα λήψη δύσκολο να μην κουνηθεί η μηχανή). Ομως πολλαπλές λήψεις είτε για να τιθασευτεί η δυναμική περιοχή είτε - ή μάλλον και - για λιγότερο θόρυβο στα σκοτεινά (οι Canon το χρειάζονται πιο πολύ) κάνουν πολλοί. Ακόμα και σε συνδιασμό με ND φίλτρα.

Διάβασε τι μας γράφει ο Emmanuel Coupe για μια λήψη του http://avclub.gr/forum/showthread.php/20565-Magic-light?p=477113&viewfull=1#post477113
Δυστυχώς δεν είναι πια διαθέσιμη αυτή η φωτό αλλά την θυμάμαι ακόμα, είχε μεγάλη δυναμική περιοχή, σε χαμηλό φως γενικά το κάδρο αλλά κόντρα σε μια φωτεινή τρύπα στα συννεφα .. χρησιμοποίησε polarizer (2stop) & 2 λήψεις καθώς η κίνηση στα σύννεφα δεν ήταν και τόσο εντονη για ασυνέχειες. H μηχανή Canon 1Ds3 δεν ηταν και τοσο καλή στα σκοτεινα (3στοπ χειρότερη δυναμική περιοχή απο τους συγχρονους Sony FF αισθητήρες) οποτε ετσι πάλεψε και τον θόρυβο ..
 

timaios

AVClub Addicted Member
16 November 2009
1,363
Theo πολύ καλή,μου αρέσει το ψάξιμο τόπων η φιλομαθεια και αγάπη για την φωτογραφία,θα μπορούσε να βραβευθεί η συγκεκριμενη φωτογραφία αλλά πήρε βραβείο με μία παρόμοια(ίδια τοποθεσία )η πολύ αγαπητή Μαρία Καιμακη πριν από μερικά χρόνια,αυτό βέβαια δεν σημαίνει τίποτα γιατι πολλές φωτογραφιες στο Grand Kanyon ακριβώς στο ίδιο μέρος αλλά μία κοστίζει 6,5 εκατομμύρια δολάρια https://www.lik.com/news/newsarticle57/ και η ιστοσελίδα της Μαρίας απολαύστε την http://mariakaimaki.com/mobile/portfolio.html μην πω ότι η δική σου μου άρεσε περισσότερο,καλή συνέχεια.
 
Last edited:

timaios

AVClub Addicted Member
16 November 2009
1,363
Theo πολύ καλή,μου αρέσει το ψάξιμο τόπων η φιλομαθεια και αγάπη για την φωτογραφία,θα μπορούσε να βραβευθεί η συγκεκριμενη φωτογραφία αλλά πήρε βραβείο με μία παρόμοια(ίδια τοποθεσία )η πολύ αγαπητή Μαρία Καιμακη πριν από μερικά χρόνια,αυτό βέβαια δεν σημαίνει τίποτα γιατι πολλές φωτογραφιες στο Grand Kanyon ακριβώς στο ίδιο μέρος αλλά μία κοστίζει 6,5 εκατομμύρια δολάρια https://www.lik.com/news/newsarticle57/ και η ιστοσελίδα της Μαρίας απολαύστε την http://mariakaimaki.com/mobile/portfolio.html μην πω ότι η δική σου μου άρεσε περισσότερο,.
εννοώ σαν τοπίου,αλλά σαν καλλιτεχνική η φωτογραφία της είναι αλλού μην ξεχνάμε ότι ψηφίστηκε σαν φωτογραφία τής χρονιάς σε έναν πολύ ανταγωνιστικο διαγωνισμό στο εξωτερικό(βλέπε την ιστοσελίδα),καλή πρόοδο σε ότι κάνεις.
 
Last edited:

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,945
Alexandria, Greece
επειδή το reference της προηγούμενης φωτογραφίας άλλαξε, την παραθέτω και πάλι :)


obsidian flow by Teo Kefalopoulos - Fine Art Photography, on Flickr

το συγκεκριμένο σημείο είναι αρκετά δύσκολο για λήψη καθώς τα νερά από τους καταρράκτες γεμίζουν γρήγορα το φίλτρο και δεν έχουμε δυνατότητα για πολύ μακρές λήψεις, οπότε ανέβασα το ISO στο 200 για να μείνει το κλείστρο ανοιχτό μόνο για 30".