- 14 December 2006
- 4,265
Για ρομαντικούς, φετιχιστές, λάτρεις των πόλεων και της τέχνης του δρόμου και λοιπούς αρρώστους πάσης φύσεως…
Old school Era:
Ten Urban r&b , modern soul, free style and early hip hop classics 1978-1985
Side one
1.Empress – Dying to be dancing (Prelude 1981)
Νεοϋρκέζικη post disco βόμβα μεγατόνων. Σκοτεινό μινόρε υπό την επίβλεψη του francois kevorkian. Φημολογείται πως οι μουσικοί (oi Crown Heights Affair κρύβονται πίσω από το κομμάτι) σκόπιμα επέλεξαν μέτρια τραγουδίστρια για να δοθεί έμφαση στους παίχτες . Το κλιμακωτό μπάσο του παραμένει θρυλικό έως σήμερα. Δεκαετία 90 ο Tricky το έλιωσε στα σετ του.
2.Material – Ciguri extended version (Red Records 1982)..."παίζει πάνω"......
Ένεκα εποχής πολλά old school ακούγονται σήμερα περιπετειώδη, αλλά αυτό εδώ είναι ξινισμένο από κούνια. Εξωφρενικό μπάσο, ο Laswell εδώ ξεπερνά κάθε φαντασία. Το απόλυτο punk funk hop! Πρόστυχο αγριεμένο και αυθάδικο…
3.Chi lites - Bottoms Up Extended Version (LARC Records 1983)
Λίγα συγκροτήματα από την δεκαετία του 70 κατάφεραν να πιάσουν στην τάση στα 80ς.. Οι Chi Lites από doo wop ρομαντικοί με τα γλυκά φαλτσέτα τους και τις λεπτές γενικά γραμμές στα 70ς, χώνονται εδώ σε ένα αργόσυρτο electrofunk με επιθετικά φωνητικά. Κάπου στο πέμπτο λεπτό (απαγορεύονται οι μικρές version) καραδοκεί και ένα απείρως ναρκοληπτικό φλάουτο!
4.Bar Kays - Holy Ghost (Special disco version, Stax 1979)
Το γκρουπ είχε αποφασίσει πριν σπάσει το συμβόλαιο με την Stax να τους δώσει ένα γερό μάθημα. Ακούγεται πως όταν έφτιαξαν την extended version ήταν σε φάση “θα φύγουμε και εσείς θα χάσετε”.To synth bass στο κομμάτι είναι στα πέντε πιο βρώμικα που πέρασαν ποτέ από την old school κοινότητα. Αργότερα το χρησιμοποίησε η 4AD ως sample στο project των M/A/R/R/S (AR Kane & Colourbox)
Disco funk φρενιτιδα…
5.Sugarhill Gang – Rappers Delight (extended Sugarhill Records 1979)
“Έπεσε” ξύλο, δικαστήρια κλπ αλλά στο τέλος σε μια έξυπνη κίνηση τακτικής ο Nile Rodgers είπε το θρυλικό “To Rappers delight είναι μάλλον πολύ πιο σημαντικό από το good times”.Έτσι οι Sugarhill από κλέφτες του κερατα έγιναν ήρωες και ο Nile άτυπα έδωσε το οκ σε οποιονδήποτε ήθελε να χρησιμοποιεί την μπασογραμμη του good times.
Side two
6.Africa Bambaataa & the Soul Sonic Force – Planet Rock (Tommy Boy 1982)
Ασύλληπτο για την εποχή του freestyle/hip hop. Ο Arthur Baker (μέντορας του free style) χρησιμοποίησε ως sample το Trans Europe Express των Kraftwerk και τη βασική electro γραμμή των Planet Patrol. O Bambaataa κατάφερε να σκοράρει ένα underground hit που ξεσήκωσε την μαύρη κοινότητα αλλά κα περιέργως έκανε crossover και στην post punk σκηνή. Τα boombox βγήκαν στους δρόμους (προάγγελος του break dance).
7. Paul Hardcastle - “19” (Destruction mix chrysalis 1985)
Και οι χορευταράδες δακρύζουν…
Κοινωνικοπολιτικό freestyle. Χτύπησε πρωτιά στο βρετανικό chart και φυσικά έλιωσε στα ηχεία των boombox σε δεκάδες remix! Προτιμώ την Destruction mix γιατί φαντάζει πιο απειλητική…
Επίκαιρο…..
8.Toto Coelo – Milk From the Coconuts (Extended Chrysallis 1983)
Σε κάθε old school κασέτα υπάρχει κάτι λιγότερο προβλέψιμο η κάπως έξω από την λογική! Φωνητικά σαν ξερόβηχας που ρέουν πάνω σε μια soft disco dub εκδοχή! Σήμερα ακούγεται πιο leftfield από την εποχή του…..
9.Captain Sensible – “Wot” (Extended Version A&M Records 1982)
Έκλεψε και αυτός το good times, φόρεσε πιτζάμες και μπερέ, πρόσθεσε φωνητικά στο όριο και έφτυσε τους στίχους με τρόπο μοναδικό για λευκό καλλιτέχνη πάνω στο ντοπαρισμένο τέμπο. Απέδειξε και αυτός όπως και τόσοι άλλοι της πανκ σκηνής την στενή τους σχέση με την μαύρη κοινότητα.
To θέλω στην κασέτα απελπισμένα! Εναλλακτικά θα μπορούσα να συζητήσω την αντικατάσταση του με το Spasticus Autisticus του Ian Dury.
Λατρεύτηκε από όλους, μαύρους, λευκούς και κίτρινους….
10.”O Ύμνος”
Κάθε κασέτα τελειώνει με ένα ύμνο!
Εδώ μόνο μία λέξη “μοντερνισμός”
Σηκώστε τα boombox στον ώμο……