Απάντηση: Re: Jean Hiraga's class A amplifier
Ευχαριστώ πολύ παιδιά!
Πάντως ο Jean Hiraga στο άρθρο του στο l’Audiophile No.10 γράφει στην παράγραφο ''power supply'' στον γενικό σχεδιασμό του 20W class-A τα εξής:
''Αυτή η τιμή των 189 000 uF, αν και υψηλή, φάνηκε ωστόσο ανεπαρκής για έναν τέτοιο ενισχυτή.''
View attachment 140486
http://schei.tk/classa/hiraga1.htm
Στον προσωρινό μου Hiraga class-A αν με επαιρνε, θα έβαζα περισσότερους πυκνωτές!
Αλλα δεν πειράζει... στον επόμενο :grandpa:
Πρέπει να κουβεντιάζουμε τέτοια θέματα γιατί είμαστε σε τεχνική ενότητα και δεν είναι κακό να είμαστε αρκετά κριτικοί σε ότι ακούμε.
Το τροφοδοτικό του είναι θηριώδης σε χωρητικότητα, μάλιστα χρησιμοποιεί και μικρή τάση στις γραμμές μεταφοράς (συμμετρική των 18V), δεν είναι μόνο ο μεγάλος 189000 ανά κανάλι, αλλά υπάρχει και άλλος παράλληλος των 39000uF. Ο καθένας από αυτούς παραλληλίζεται με έναν 2.2uF (συνήθως βάζανε πολυπροπυλενίου). Μεταξύ των δύο πυκνωτών εξομάλυνσης 39000+189000uF χρησιμοποιεί μία αντίσταση του 1ωμ, με λίγα λόγια είναι ένα τροφοδοτικό με φίλτρο CRC, πάγια τακτική όλων σχεδόν των ενισχυτών αυτής της εποχής και ο MF-A1 την ίδια τοπολογία CRC έχει με άλλες χωρητικότητες.
Ηλεκτρικά εάν όλο αυτό χρειάζεται, το διακρίνεις εύκολα με έναν παλμογράφο και μια γεννήτρια σήματος, όπου ελέγχεις την κυμάτωση σε όλο το ακουστικό εύρος. Μη σας φανεί περίεργο ότι εάν δοκιμάσεις σήμερα το ίδιο τροφοδοτικό με μοντέρνους πυκνωτές εξομάλυνσης ότι μπορείς να πετύχεις και καλύτερη κυμάτωση με μικρότερες τιμές και διαφορετική αναλογία στο CRC.
Εκεί που δεν μπορούμε να πούμε κουβέντα είναι στις ακουστικές εκτιμήσεις της συγκεκριμένης πρότασης, όταν γράφει για παράδειγμα ότι με ακόμα μεγαλύτερη χωρητικότητα στον πρώτο της εξομάλυνσης, υπήρξε καλύτερος εστιασμός στην σκηνική εικόνα, πραγματικό βάθος αίσθησης σκηνής και κυρίως καλύτερα δυναμικά. Σε αυτά είσαι υποχρεωμένος να τα σεβαστείς γιατί απλά δεν ήσουν κατά την ακρόαση και δεν μπορείς να αντιτάξεις ότι εμένα άλλα μου λέει ο παλμογράφος...