Κάποια σχόλια ακόμα...
Εννοείται Παναγιώτη ότι έτσι είναι. Θέλει και ρώτημα;
Μας αρέσει δεν μας αρέσει η πολιτική των εταιρειών τις τελευταίες δεκαετίες είναι ότι ΠΡΕΠΕΙ να χαλάνε τα πράγματα. Τα πάντα. Από εκτυπωτή μέχρι αυτοκίνητο.
Οι εταιρείες που πήγαν να το παίξουν quality, είτε εξαγοράστηκαν είτε έκλεισαν.
Τι μπορούμε να κάνουμε; Απολύτως τίποτα.
Μάλλον αυτό που κάνουν οι ξένοι που έχουν την οικονομική δυνατότητα: εγγύηση + επέκταση εγγύησης . Μόλις τελειώσουν τα 3-5 χρόνια πάνε γι άλλα.
Εμείς που δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε (οικονομικά) αναγκαστικά την πατάμε.
Τάσο, καλησπέρα. Σ' ευχαριστώ για την παρέμβαση. Είπα να μην επεκτείνω την κουβέντα σε θέματα γενικότερα, που θα ξεφύγουν από τα όρια του νήματος, αλλά εκ των πραγμάτων, από τη στιγμή που αυτή (η κουβέντα) άρχισε να περπατάει πάνω σε αυτά, υποχρεωτικά ακολούθησα και θα μείνω κι εγώ στο μονοπάτι.
Λοιπόν, επειδή τα θέματα περιβάλλον, κατανάλωση και καταναλωτισμός, συνδυαζόμενα με τον προσωπικό και τον ευρύτερο κοινωνικό και οικονομικό περίγυρο είναι εξόχως κοινωνικά
και πολιτικά, θα προσπαθήσω να απαντήσω στο βασικό ερώτημα: "Τι μπορούμε να κάνουμε".
Η άποψή μου είναι ότι οι περιπτώσεις σαν αυτή που συζητάμε δεν είναι ξεκομμένες και άσχετες με το ευρύτερο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό σύστημα. Το οποίο έχει όνομα και ταυτότητα: Καπιταλισμό το λένε.
Υπέρτατος νόμος, κάτω από τον οποίο υποτάσσονται τα πάντα, είναι ο νόμος του κέρδους. Με κάθε κόστος - ανθρώπινο, εννοώ. Αυτό που μπορεί να κάνει ο καθένας μας, είναι να βγει από το καβούκι του που τον απομονώνει από το υπόλοιπο κοινωνικό περιβάλλον και να μάθει να διεκδικεί το δίκιο του, όχι ατομικά, αλλά συλλογικά. Πράξη που απεχθάνεται και μισεί θανάσιμα το σύστημα.
Και όλα τα άλλα έρχονται μετά.
Συμφωνώ με τα παραπάνω και ειδικά με την προσέγγιση του Παναγιώτη.
Κάτι άλλο που μπορούμε να κάνουμε είναι να χαλιναγωγούμε (όσο είναι εφικτό) την καταναλωτική μανία που μας καταλαμβάνει και μας οδηγεί συχνά σε (άσκοπες) αγορές και αναβαθμίσεις προϊόντων χωρίς να ικανοποιείται πάντα κάποια ουσιαστική ανάγκη.
Συμφωνώ απολύτως και με αυτό. Αυτή η λογική δεν είναι σε δυσαρμονία με αυτό που γράφω παραπάνω, αντίθετα το συμπληρώνει και βαδίζει παράλληλα με αυτό.
οι εκτυπωτές είναι το υπ αριθ 1 καταναλωτικό αγαθό που έχει προγραμματιστεί από τον κατασκευαστή να μη λειτουργεί μετά από 1.5-2 χρόνια.
Ιδίως οι inkjet.
Στα τελευταία 10 χρόνια έχω πετάξει 7 τέτοιους.
Το τι μας αρέσει και το τί ηθικά βλέπουμε ως σωστό δεν έχει καμία σχέση με αυτά που θέλουν οι εταιρείες.
Δεν διαφωνώ με την τελευταία σου πρόταση. Και δεν είναι θέμα προσωπικών προτιμήσεων και αρέσκειας. Αντίθετα, είναι και παραείναι θέμα (κοινωνικής) ηθικής. Όχι επειδή το βλέπουμε εμείς οι ολίγοι έτσι, αλλά επειδή με τον ίδιο τρόπο το αντιλαμβάνεται και ο κοινός άνθρωπος, αυτό που λέμε "κοινός νους".
Επομένως, πάμε σε αυτά που έγραψα παραπάνω, στην απάντηση στον Τάσο.
Εδώ χαλάνε κάτι τέρατα στη δουλειά 50πλασιας αξίας, αυτά δε θα χαλάσουν..?
Είναι ψευδαίσθηση να νομίζουμε ότι ένα μηχανάκι 50Ε θα μας βγάλει μια ζωή..
Η ανακύκλωση .. ναι είναι αστείο εδώ στην Ελλάδα , αλλά όχι όμως έξω
και ορισμένες ερωτήσεις προς τέρψιν της κουβέντας
Αν σας ζήταγαν σε ένα προϊόν 50Ε , ένα ποσό άλλων xxxE, για εγγύηση άλλων 2 ετών για κατευθείαν αλλαγή του προϊόντος με νέο
(μου έχει τύχει ως τώρα σε πιστολάκι μαλλιών, multi μιξερ, mini hi-fi, 2 φωτ. μηχανες , τηλεόραση), θα τα δίνατε ? θα σας ενοιαζε τι θα εκανε το πολυκαταστημα τα χαλασμενα προιόντα ?
Επισης στη σελιδα του κατασκευαστη αναφερονται αυτά
Duty cycle (monthly, A4)
Up to 1000 pages
(Duty cycle is defined as the maximum number of pages per month of imaged output.
This value provides a comparison of product robustness in relation to other HP LaserJet or HP Color LaserJet devices,
and enables appropriate deployment of printers and MFPs to satisfy the demands of connected individuals or groups.)
Recommended monthly page volume
300 to 400 !!!!!!!
(HP recommends that the number of printed pages per month be within the stated range for optimum device performance,
based on factors including supplies replacement)
τι σημαίνουν ? ποιος ξέρει .. ίσως να σημαίνει οτί για την αξία του προίοντος 10 σελίδες την ημέρα και πολύ του είναι ...
Στο πρώτο σου ερώτημα (προς τέρψιν της κουβέντας), η απάντησή μου είναι σαφώς ΟΧΙ. Αν μου ζητούσαν 100Ε για ένα προϊόν αξίας 50Ε,
όχι, δεν θα τα έδινα. Αν μου ζητούσαν 20, ίσως. Αλλά μέχρις εκεί. Θεωρώ εκ προοιμίου υποχρέωση αυτού που φτιάχνει κάτι, να το φτιάχνει σωστά, ώστε να αντέχει στο χρόνο. Και για αυτή του την ιδιότητα, δεν διατίθεμαι να πληρώσω σέντσι παραπάνω.
Αν τώρα έλθει ο "Χ" κατασκευαστής και πει στον "Ψ" καταναλωτή ότι "
Να, αυτό το φτιάχνω να αντέχει στο χρόνο, αλλά μη μου ζητάς να αντέχει επ' άπειρον. Αν θέλεις να αντέξει κι άλλο, σου υπόσχομαι να στο φτιάξω, αλλά κάτι τέτοιο έχει ένα εύλογο κόστος", θα το καταλάβαινα.
Υπερβολές όμως της τάξης των xxxE σε αντικείμενο αξίας xxE, είναι απορριπτέες εξαρχής.
Να δώσω ένα παράδειγμα που πλησιάζει κάπως αυτή τη λογική, χωρίς να την φτάνει βέβαια. Ο εκτυπωτής που αναγκάστηκα να πάρω πριν επισκευαστεί ο εν λόγω του νήματος, είναι ένας
Xerox Phaser 6020. Μου στοίχισε 159 E. Η Xerox τον έχει εντάξει σε ένα πρόγραμμα επέκτασης εγγύησης μέχρι και 5 χρόνια. Το ονομάζει "δωρεάν", αλλά βέβαια δεν είναι τέτοιο. Προκειμένου να το αποκτήσει ο χρήστης, τον υποχρεώνει να αγοράζει μια φορά το χρόνο ένα ολόκληρο σετ μελανιών (φυσίγγια), που σήμερα στοιχίζουν περίπου όσο ο εκτυπωτής (ή και παραπάνω, ανάλογα με το μαγαζί). Για κάθε σετ που αγοράζεται και καταχωρείται στο λογαριασμό του χρήστη στο site της Xerox, ο εκτυπωτής λαμβάνει αυτόματα έναν επιπλέον χρόνο εγγύησης.
Χωρίς με καμιά δύναμη να θέλω να υποστηρίξω ότι αυτή η επέκταση είναι φτηνή δεν θα την χαρακτήριζα όμως και υπερβολική. Σε τελευταία ανάλυση, αγοράζοντας ένα γνήσιο σετ μελανιών, διασφαλίζεις ότι δεν θα έχεις τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από τα "μαϊμού" ή αναγομωμένα μελάνια. Και μπορείς να σταθμίσεις το κόστος ανάλογα με τη χρήση. Αν λ.χ. ένα σετ μελάνια το χρόνο είναι υπερβολή, παίρνεις ένα, το κρατάς σφραγισμένο και εξασφαλίζεις ένα χρόνο επέκταση μόνο. Μετά, αφήνεις το θέμα να τρέξει μόνο του, "βλέποντας και κάνοντας". Αυτό το θεωρώ πιο τίμιο από το να πληρώσεις ίδια ή διπλάσια αξία μόνο και μόνο για επέκταση εγγύησης, χωρίς έστω κάποιο μικρό αντίκρισμα για τα χρήματα που πλήρωσες.
Τελειώνοντας, να ενημερώσω ότι μόλις πριν λίγη ώρα παρέλαβα τον επισκευασμένο 4515, με κόστος επισκευής 20Ε (25 ζήταγε, αλλά δεν του έκανα το χατίρι). Είχε σπάσει ένα μικρό κομμάτι πλαστικό από τον δεξιό μεντεσέ του καπακιού (που δεν φαινόταν) και είχε πέσει μέσα στα εντόσθιά του. Ο τεχνικός τον αποσυναρμολόγησε για να το βρει και παράλληλα αντικατέστησε τον σπασμένο μεντεσέ με νέο. Δεν ήταν λίγο το κόστος, αλλά δεν ήταν και παράλογο.
Καλό βράδυ.