Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,618
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

απο τις Πασχαλινές διακοπές με ψιλόβροχο

_5040812.jpg
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,414
Αθήνα
Η πρώτη ενδιαφέρουσα, ίσως αν έλειπαν τα πλοία να ήταν ακόμα καλύτερη.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Ακόμα μία προσπάθεια σε παρόμοιο ύφος με τις προηγούμενες.

Από το Καλοχώρι σε εξόρμηση με τον φίλο Teobot.

Untitled13_1 copy.jpg
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Πάνο μου αρέσει, το μόνο που δεν μου "κάθεται" είναι τα φύλλα κάτω αριστερά.

Καλησπέρα Τεο. Σ' ευχαριστώ πολύ. Η γνώμη σου έχει βάρος γιατί είσαι εξαιρετικός σε τέτοια θέματα και σε μελετώ πολύ. Είχα πάει με τον Teobot εκείνη την ημέρα στο Καλοχώρι. Βέβαια δεν έμεινα ευχαριστημένος από τα θέματα που τράβηξα. Την επόμενη φορά που θα ξαναπάω θα δουλέψω πιο προσεκτικά. Είχα χαμηλές γωνίες που δεν βοήθησαν σε κάποιες λήψεις. Τα φύλλα κι εμένα δεν μου αρέσουν που είναι στο κάδρο. Θα μπορούσα να την τραβήξω από πιο ψηλά, κάτι που έκανε ο Θοδωρής, του οποίου η φωτό ήταν κλάσεις ανώτερη από την δική μου. Θέλω δουλειά και περισσότερη προσπάθεια στα κάδρα μου αλλά θα το βρω σιγά σιγά. Το καλό είναι ότι έριξα λίγο χρήμα σε εξοπλισμό για να κάνω πιο αποτελεσματική δουλειά. Πήρα καλύτερο τρίποδο, φίλτρο ND 1000 και ένα φακό FF για να κάνω μια καλή αρχή. Μου μένει να αγοράσω ένα καλό ευρυγώνιο zoom.
Δυστυχώς δεν βόλεψε εκείνη την ημέρα να βρεθούμε όλοι μαζί. Ίσως την επόμενη φορά.

Ευχαριστώ πάντως για το σχόλιο.

edit
Να σημειώσω ότι η φωτογραφία είναι κροπαρισμένη από οριζόντιο κάδρο καθώς η κεφαλή του παλιού μου τριπόδου δεν κάνει κάθετη γωνία ακριβώς. Ευτυχώς τα mpixel της μηχανής επιτρέπουν τέτοιο κροπάρισμα...


Παρακάτω η αρχική.

Waiting For The Fishboat by Panagiotis Adamopoulos, on Flickr



Κι εδώ η τελική με έντονη, πρόσθετη βινιέτα.


Motionless by Panagiotis Adamopoulos, on Flickr
 

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,945
Alexandria, Greece
Οκ, κατά τη γνώμη μου, τεχνικά έχεις μια άνιση κατανομή φωτός. Επειδή σε τέτοιες συνθήκες πάντα το κάτω μισό θέλει τουλάχιστον διπλάσια έκθεση από το άνω, προτείνω είτε δυνατό (αλλά με soft τελείωμα) Grad ND, είτε 2 εκθέσεις. Προσωπικά είναι υπέρ της 2η λύσης.

Αισθητικά και σαν σύνθεση, εγώ προσωπικά θα διάλεγα οριζόντιο ή περισσότερο το τετράγωνο κάδρο. Η εξέδρα ήδη δίνει ένα δυνατό κάθετο μακρόστενο στοιχείο, υπομένως το κάθετο κάδρο δεν θα μου άρεσε ιδιαίτερα, συν το ότι ο ουρανός είναι πολύ flat. Αν ήταν αρκετά δραματικός, ίσως να ήταν αρεστό το κάθετο κάδρο. Πάντα το θέμα από μόνο του δεν λέει τίποτα αν δεν λάβουμε υπ' όψιν το background και τη γενική ατμόσφαιρα του κάδρου.

* κάποιες οπτικές ατέλειες τύπου σκόνες, σημαδούρες και καραβάκια εννοείται φεύγουν.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,414
Αθήνα
Πράγματι, βλέπεις μερικές φορές κάτι, σου καρφώνεται στο μυαλό μια φράση και λες θα τραβήξω μια να την βαφτίσω έτσι...
 

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,945
Alexandria, Greece
Να πω την άποψή μου για τις δύο τελευταίες φωτογραφίες.

Στην 1η, κατά τη γνώμη μου το κάδρο γέμισε πολύ με το θέμα, έπρεπε τα δύχτια να τραβηχτούν με μικρότερο εστιακό μήκος. Επιδιώκουμε να κάνουμε το θέμα μέρος του όλου κι όχι να τα ταυτίσουμε, επομένως τουλάχιστον από αριστερά και δεξιά το θέμα ήθελε περισσότερο "αέρα". Επίσης, λόγω της δομής του, μπορεί να αναδειχτεί μία καλύτερη διαχείρηση του όγκου του θέματος αν επιλέξουμε μία γωνία λήψης όχι τόσο παράλληλα στο θέμα. Επειδή έτυχε να φωτογραφίσω κάτι ανάλογο, στο ποστ #1500 δείχνω πως το φαντάζομαι εγώ.

Στη 2η φωτογραφία νομίζω πως δεν χρειαζόταν να είναι μακράς έκθεσης. Έχω τη λογική ότι το νερό και τα σύννεφα που συνήθως επενδύουν ένα θέμα στις λήψεις ΜΕ, έχουν χρησιμότητα όταν "τυλίγουν" το θέμα, κάτι που δεν βλέπω εδώ. Υπάρχουν ωραίες κατευθυντήριες γραμμές που οδηγούν στο θέμα αλλά αυτό δεν έχει επαφή με το νερό, ούτε υπάρχουν αρκετά σύννεφα για να δώσουν μια άλλη αίσθηση στο κάδρο. Υποθέτω ότι το θέμα είναι ο ναός αλλά αν βλέπω καλά η εστίαση είναι στο πυθάρι, οπότε ίσως ένα stacking 2-3 κάδρων θα έλυνε το θέμα του να τα έχουμε όλα εστιασμένα. Επίσης θέλει διόρθωση ο ορίζοντας.

Φυσικά όλα τα παραπάνω είναι δικιές μου απόψεις.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Καλημέρα Θοδωρή. Για την πρώτη ναι είναι αλήθεια είναι πολύ σφικτό το κάδρο και πολύ χαμηλή η γωνία λήψης. Ήταν από πίσω μια βάρκα και ήθελα να την κρύψω. Φαινόταν λίγο πάνω από τα δίχτυα και την αφαίρεσα με το spot removal tool. Ήθελε περισσότερο αέρα.

Έχω και άλλες version. Ίσως ανεβάσω πιο μετά.

Για την δεύτερη όντως ο ορίζοντας θέλει διόρθωση και απορώ πως δεν το παρατήρησα. Ο ορίζοντας και οι χρωματικές εκτροπές είναι τα 2 πρώτα πράγματα που διορθώνω όταν κάνω επεξεργασία πάντοτε. Η εστίαση όντως έγινε στο πιθάρι με την λογική να κλείσω διάφραγμα και να έχω βάθος πεδίου από το παγκάκι μέχρι την εκκλησία. Σημειωτέον πως η λήψεις έγιναν με την 7200 και τον 18-55 που αν κλείσεις το διάφραγμα σε αυτόν τον φακό πιο πολύ από 11 τότε έχει έντονο difraction. Αν και έκανα stack 9 λήψεων δεν σκέφτηκα να αλλάξω σημεία εστιάσης....

Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις.
 

Anon

AVClub Addicted Member
14 October 2013
1,945
Alexandria, Greece
Για την πρώτη, η χαμηλή θέση της κάμερας δεν με ξενίζει, δίνει μία αίσθηση ότι το θέμα επιπλέει στη θάλασσα. Υπάρχει βέβαια και το αριστερό κομμάτι με τις εξέδρες που θεωρώ ότι κακώς τραβάει το μάτι. Επίσης ίσως ήθελε περισσότερο χρόνο λήψης για πιο παγωμένα νερά.