Ihodemon για μενα δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα. Καταλαβα οτι εσυ εισαι τεχνικος και εχεις μεχνικα κριτηρια.
Τα διδρομα, τα διφωνα, τα φορτια, κλπ... και πως θα επαιζε το ηχειο.
Εγω δε ειμαι ετσι γιατι δεν προσεγγιζα ποτε ετσι την μουσικη. Σε μια εποχη ακουγα πολυ και εκανα πολλες συγκριτικες ακροασεις. Επιμενω στο "συγκριτικες" δηλαδη οχι ν ακουσω αυτο το ηχειο στο ενα μαγαζι και το αλλο στο αλλο και το παραλλο σε μια βδομαδα. Με επαναληψεις πιστεων απο το ενα στο αλλο (σε CD ομολογω κανεις δεν καθοταν να βαλει βινυλιο αλλα αυτο φτανει σαν ενδειξη του χαρακτηρα του ηχειου και ποσα απηδια πιανει).
Λοιπον εχω ακουσει ηχεια βασης, ακομα και βιβλιοθηκης, που με τις πρωτες νοτες σου φευγει η ψυχη.
Αττακες, αλαγες, διαφανεια, λεπτομερεια ολα...
Τωρα για το ειδος μουσικης, Ειτε Ροκ ειτε κλασικη εχουν τις απαιτησεις τους το θεμα ειναι να βρεθεις μεσα στην μουσικη.
Τωρα το μεταλ που λες για μενα ειναι ανευ σημασιας και συζητησης..."οι βοθριλες" που συζητας ενα κακο ηχειο μπορει να τις αναπαραγει με ενταση.
Γιατι να μην ακουσουμε και ροζ θορυβους για να βγαλουμε συμπερασματα για την "ποιοτητα" η μαλλον για την ικανοτητα του ηχειου τοτε.
Το αποτελεσμα ειναι οτι ερχομαστε στο ιδιο παρανομαστη το καλο και ικανο ηχειο αποτυπωνει τον θορυβο καλυτερα γρηγοροτερα κλπ... οπως στις μετρησεις των "κουφων δωματιων".
Οι χροιες των φυσικων οργανων ( οχι ηλεκτρικων και ηλεκτρονικων) αναγονται με την τζαζ γιατι υπαρχουν λιγα και διαχορισμενα οργανα. Ευκολακι βεβαια γιατι στην κλασσικη παιζουν οι ιδιες χροιες αλλα συγκεντρωμενες οποτε και η αξια του ηχειου ειναι να τις διαχωρησει (πρωτον) και να τις τοποθετησει στον χωρο (δευτερον).
Οποτε εχουμε απλες δυναμικες (Ροκ)
Συνθετες δυναμικες (κλασσικη)
Αποδωση χροιων οργανων( κλασσικη τζαζζ)
Αποδωση χρωματων, "εικονας", τιμβρων φωνης, αντιληψης σε μικρες σταθμες, (κλασσικη, καποια ακουστικη ροκ, καποια τραγουδιστικη Τζαζ και φολκ)
Παιρνεις 4-5 συγκεκριμενα αλμπουμς με τις αναλογες απαιτησεις οχι παραπανω και τα ακους και ξανακους συγκριτικα.
Και εκει θα δεις τριδρομα μουλαρια, θα δεις δαπεδου αναισθητα, θα δεις ογκους και μεγαφωνα εντυπωσιακα που ειναι τελειως επιπεδα...και πολλες φορες χρηματα που ζητιουνται και λες WTF.
Αλλα αυτα τα καταλαβαινεις καλα οταν τα ακους συγκριτικα, πραγματικα συγκριτικα το ενα διπλα στο αλλο. Οποτε πρεπει να βρεις μεγαλο καταστημα που να διαθετει πολλες μαρκες παραλληλα και οχι κατι ερμητικα που δινεις ραντεβου γα ενα μηχανημα...
Και φυσικα θα πρεπει να εχεις ηδη αποριψει οτι προσφερεται σαν "δυσκολο ηχειο" γιατι ειναι αλλιως και πρεπει ενισχυτης που θα σου κοστισει περιουσια γιατι ετσι του αξιζει και τετοια μερκετινγκ. Η αγορα εχει πολλες προσφορες και η αποδωση πρεπει να τεσταριστει με τα αυτια μας και οχι με προδιαγραφες τεχνικες...
Ακομα και οταν βλεπω κατι για τον χωρο του στυλ "ποσος ειναι ; " "30ΤΜ" "ε τοτε θελεις μεγαλυτερα δαπεδου τοσες ιντσες...κλπ" ουτε με αυτο συμφωνω καθολου.
Υπαρχουν μικρα ηχεια που γεμιζουν μεγαλους χωρους (τελετων για παραδειγμα) με απιστευτη παρουσια, και κατι αλλα δαπεδου που σερνονται...
Και σημειωση δεν εχω μικρα ηχεια βιβλιοθηκης (η μαλλον εχω αλλα βοηθητικα πραγματικα βιβλιοθηκης), αλλα δαπεδου και ογκωδη, αρα δεν το λεω γιαυτο.