Εγω θα συμπληρώσω στα λόγια του Δημήτρη ότι πρέπει παράλληλα να ενδιαφερθείς και για το post processing μιά και οι φωτογραφίες βγαίνουν προς θέαση πλέον από το PC και όχι από την μηχανή. Να και μια σειρά παραδειγμάτων που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές επεξεργασίες. Από μια πρώτη ματιά,πχ θα καταλάβεις πόσο σημαντικό είναι να τραβάμε 1-2 stop ποιό υπο-εκτεθημένες λήψεις
http://www.dpreview.com/challenges/ChallengeSlideshow.aspx?ID=11299&View=Results
Ευχαριστω για τις συμβουλες απλα ειμαι εντελως αρχαριος.στην δευτερη φωτο εχω εστιασει στο λουλουδι αλλα μαλλον ειναι λιγο κουνημενη.η τριτη φωτογραφια θελει επεξεργασια περικοπη...τι εννοεις καμενα φωτα;ακομη η τριτη φωτο ειναι σε τριποδο τι εννοεις οτι γερνει;απλα προσπαθω να καταλαβω τα λαθη μου
Η διαφορα του ερασιτεχνη με εναν πιο εμπειρο φωτογραφο θεωρω πως ειναι η αδυναμια του πρωτου να αποφασισει στο τι ακριβως ειναι αυτο που του αρεσει σε μια σκηνη και βγαζει την μηχανη να φωτογραφισει. Πολλες φορες βλεπουμε ενα τοπιο για παραδειγμα και για καποιο λογο μας αρεσει. Ισως ειναι το φως, ισως ειναι καποιο συγκεκριμενο χαρακτηριστικο της σκηνης η απλα ενα αντικειμενο που μας κανει να σταθουμε και να πουμε πως θα το φωτογραφησουμε. Ετσι λοιπον ο αρχαριος θα σηκωσει την μηχανη θα καδραρει τυπικα ωστε να του αρεσει και θα πατησει το κλικ. Το αποτελεσμα συνηθως ειναι μια γενικη εικονα μιας γενικης σκηνης με πολλες λεπτομερειες και πληροφοριες και καπου εκει μεσα βρισκεται και αυτο που μας τραβηξε εξ αρχης την προσοχη, χαμενο αναμεσα σε αχρειαστα κλαδακια, λοφακια ,σπιτακια, τασακια και καθε λογης αντικειμενα που διχως λογο βρισκονται στο καδρο μας ενω εμεις απλα θελαμε να βγαλουμε φωτο εκεινο το βοτσαλο, το προσωπο, το εγκατελειμενο σπιτι κτλ κτλ. Ετσι λοιπον πριν ακομα φωτογραφησουμε, παρατηρουμε την σκηνη και προσπαθουμε να ανακαλυψουμε τι ειναι αυτο που μας αρεσει. Αν αυτο ακουγεται δυσκολο τοτε προσπαθηστε να αναλυσετε την σκηνη και δια της αφαιρετικης μεθοδου αποκλειστε αυτα που δεν σας αρεσουν στη σκηνη. Ενα ενα εως που να ανακαλυψετε τι ειναι αυτο που οντως σας αρεσει. Ωραια λοιπον ας πουμε πως κοιταζουμε μια παρατημενη παραγκα σε μια παραλια οπου δεξια της εχει ενα σαπιο κορμο και αριστερα της σκορπιες μεγαλες πετρες. Αποφασιζουμε πως μας αρεσει η παραγκα και ετσι λοιπον καδραρουμε με την μηχανη και ψαχνουμε γωνιες και ληψεις οπου αφηνουμε απ εξω τον σαπιο κορμο και τις αδιαφορες μεγαλες πετρες. Συγχαρητηρια! διοτι μολις καναμε το πρωτο μεγαλο βημα μακρυα απο τον ερασιτεχνισμο! Ωραια λοιπον εχουμε αφαιρεσει απο το καδρο οτιδηποτε αποσπα την προσοχη μας και εχουμε κρατησει το θεμα μας. Το επομενο βημα ειναι να τονισουμε στο συνολο του καδρου μας το κυριο θεμα απο το φοντο. Για να το επιτυχουμε αυτο μπορουμε να ερθουμε πιο κοντα ωστε να μεγαλωσει αναλογικα με το φοντο και να καταλαβει κυριαρχο μερος του καδρου μας. Αναλογα την ιδεα που εχουμε φυσικα μπορει να γινει και το αντιθετο. Δηλαδη η παραγκα να αποτελει μικρο μερος στο καδρο αλλα η υπολοιπη σκηνη να αποτελειται απο την αμμουδια και την θαλασσα καθαρη απο ασχετα αντικειμενα, σκουπιδια πετρες σαπιους κορμους κτλ και ετσι να κυνηγησουμε μια πιο μινιμαλιστικη φωτογραφια. Επισης φροντιζουμε να το τοποθετησουμε σε ενδιαφερον για το ματι σημειο στο καδρο μας. Ενας γενικος οδηγος για αυτο ειναι τα 3 τριτα. Τεμνουμε το καδρο καθετα και οριζοντια δια 3 και 3 γραμμες δημιουργωντας ετσι 9 ορθογωνια/τετραγωνα κομματια και οπου τεμνονται οι γραμμες τοποθετουμε το θεμα μας, ενω αντιστοιχα παραλληλα και πανω στις γραμμες μπορουμε να βαζουμε τον οριζοντα κτλ. Παμπολες πληροφοριες ονλαιν για το συγκεκριμενο θεμα οπου μπορει καποιος να ψαξει. Γενικα να γνωριζεις πως δεν υπαρχει λογος να περιοριζουμε με γενικους φωτογραφικους κανονες την φαντασια μας, αλλα απλα να τους εχουμε υπ οψην και αν το επιθυμουμε να τους ακολουθουμε. Για να το κλεινω το θεμα σιγα σιγα, θεωρω το σημαντικοτερο ολων το να εχουμε αποφασισει τι ειναι αυτο που μας αρεσει. Αν δεν ξερουμε το θεμα μας καλυτερα να μην κανουμε καν τον κοπο να ανοιξουμε την μηχανη και να φωτογραφισουμε καθως το πιο πιθανο ειναι να βγαλουμε ενα απλο snapshot. Καλες ληψεις ευχομαι και με λιγο διαβασμα ονλαιν θα εισαι καλυτερος φωτογραφος και μαλιστα πολυ συντομα! Happy shooting!
[...] κάποια αποσπασματικά σχόλια: Στην τριάδα που ανέβασες [...]
Υ.Γ. Επόμενη Πανσέληνο θα έχουμε σε 2 ημέρες από σήμερα, στις 2 Οκτωβρίου 2020 (περίπου στις 12:12:00πμ).
12 το βράδυ αn βγάλεις πανσέληνο θα έχεις μια μαυρίλα στον ουρανό.
Αύριο 1/10/2020 ανατολή σελήνης είναι 19:21 και δύση ήλιου 19:07. 99.8% σελήνη. Θα είσαι στο τέλος της blue hour. Δοκίμασε τότε να βγάλεις λήψη.
Καλές συνθήκες είχες και σήμερα. Ανατολή σελήνης 19:01 και δύση ήλιου 19:12. 98.8% σελήνη. Το λες και πανσέληνο.
Επίσης το "κακό" με τα κοντινά με μόνο το φεγγάρι στο κάδρο είναι πως είναι εντυπωσιακά στην αρχή, αλλά μετά καταλαβαίνεις πως όλα είναι ίδια. Οπότε είναι πιο ενδιαφέρουσα η λήψη αν βάλεις κάποιο άλλο στοιχείο στο κάδρο σου. Το φεγγάρι να ανατέλλει πίσω από κάποιο βουνό ή δέντρα ή κτίρια πχ. Εκεί με το ζουμ φακό φαίνεται μεγάλο το φεγγάρι μιας και έχεις μέτρο σύγκρισης.
Η τελευταία πολύ καλή, μου αρέσουν επίσης και η πρώτη, τέταρτη. Στην 3η θες λίγο κροπ (κόψιμο) κάτω για να φύγει το κάγκελο. Στην 2η το θέμα σου είναι υποφωτισμένο, θέλουν λίγο άνοιγμα οι σκιές.