Θα την βρω.
Στο μεταξύ σταχυολογώ από εδώ:
http://www.motothesis-motoe.org/docs/2016_helmet_study_short-EL.pdf
- Η ορθή προσέγγιση της ομάδας των έμπειρων μοτοσυκλετιστών θέλει το κράνος ως μέσο ατομικής προστασίας και νααποτελεί το σημαντικότερο από τα μέσα προστασίας του μοτοσυκλετιστή. Το στοιχείο που το κάνει ιδιαίτερο είναι ότι προστατεύει πολύτιμα μέρη του ανθρωπίνου σώματος και κυρίως τα μέρη του σώματος που υποστηρίζουν τη βασική αίσθηση της ΟΡΑΣΗΣ (οφθαλμοί και εγκέφαλο), αίσθηση εντελώς απαραίτητη στην οδήγηση
- Η αγορά ενός κράνους από την πρώτη ομάδα γίνεται μεκριτήρια όπως η τιμή και η εμφάνιση, ενώ στους μοτοσυκλετιστές της δεύτερης ομάδας ρόλο παίζουν η αεροδυναμική (θόρυβος), το βάρος, η ορατότητα, ο αερισμός κλπ.
- Σημειώνεται ότι το κράνος διαφοροποιείται ως μέσο προστασίαςεπειδή λειτουργεί ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΙΝ το τροχαίο συμβάν, ενώ η ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο ΜΟΝΟ κατά το τροχαίο συμβάν.
- Η περιορισμένη αντίληψη για το περιεχόμενο της έννοιας αποδοτικότητα του κράνους, με βάση την περιορισμένη χρησιμότητα που του αναγνωρίζεται, ενδέχεται να ενισχύει την επιλογή χρήσης ενός ακατάλληλου κράνους. Σίγουρα σε αυτό συμβάλει η έλλειψη ενημέρωσης/εκπαίδευσης σχετικά με την καταλληλότητα του κράνους, σε συνδυασμό με την αποδοτικότητα των μέσων προστασίας, όπως είναι το κράνος, άρα και τη χρησιμότητά του (βλέπε επίσης, παραπάνω για αδιαφορία).
- Αναγνωρίζεται ότι υπάρχει μια αστήριχτη πεποίθηση ότι το κράνος θα λειτουργήσει ως αντικείμενο, απλά γιατί το φοράει ο αναβάτης (βλέπε, παραπάνω σχετικά με μεταφυσική προσέγγιση). Άρα ενισχύεται η πεποίθηση ότι η αποδοτικότητα του κράνους δεν επηρεάζεται από το μέγεθος. Το στενό κράνος μπορεί να αποσπά την προσοχή του αναβάτη, καθώς του προκαλεί σιγά-σιγά πονοκέφαλο. Αντίστοιχα, το μεγάλο μέγεθος μπορεί να τουμειώσει την ορατότητα, καθώς μπορεί να κινείται γύρω από το κεφάλι του κατά την οδήγηση, όπως και να μετατοπίζεται προς τα πίσω-έξω κατά την επιτάχυνση και τη μεγάλη ταχύτητα κίνησης του οχήματος με ό,τι συνεπάγεται αυτό (αίσθηση πνιξίματος από τον ιμάντααν είναι δεμένος κατά την απομάκρυνση του από το κεφάλιή έντονης πίεσης). Σε περίπτωση πτώσης, το μεγαλύτερο κράνος μπορεί κατά τη μετατόπισή του να προκαλέσει επιπλέον κακώσεις.
Πιστεύεις οτι ένα κράνος των 30 ευρώ εξασφαλίζει όλες τις ανω προϋποθέσεις; Ας έχει χίλιες πιστοποιήσεις και το έχει βγάλει ο Enzo Ferrari ο ίδιος.
Ασε που είναι εξαιρετικά αμφίβολο οτι θα βγάλουν διάφορα μεγέθη αντί του φθηνού "one size for all, πάρτο να γλυτώσεις την κλήση - πάει με τα μάτια σου κοπελιά".
Εύστοχο το παράδειγμα με την εξάτμιση. Αν βάλεις μια εξάτμιση ότι κάτσει, μάλλον θα κάνεις χειρότερα τα πράγματα, Οπότε η λύση ποιά είναι; Να την βγάλεις τελείως;
Δεν νομίζω.