- 17 June 2006
- 3,031
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΕΑΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΚΆΤΙ ΑΝΤΊΣΤΟΙΧΟ. ΕΑΝ ΝΑΙ ΠΑΡΑΚΑΛΏ ΤΟΥς ΔΙΑΧΕΙΣΡΙΣΤΕς ΝΑ ΤΟ ΣΒΗΣΟΥΝ.
Μέχρι στιγμής οι μόνοι προβολείς που είναι καθαροί 4κ δεν άλλοι από τους Sony και τους Jvc.
Οι dlp δεν έχουν καθαρό 4Κ και τον λόγο τον έχω αναλύσει εδώ.
Επίσης η υπόλοιποι κατασκευαστές αποκαλούν τους προβολείς τους ως 4Κ επειδή μπορούν να προβάλουν 8.3 εκ εικονοστοιχεία (3.840x2.160=8.294.400). Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε με αυτόν τον τρόπο ένα προς ένα pixel mapping.
Η τεχνολογία LCD όπως π.χ. οι Epson, έχουν ένα panel με ανάλυση 1.920x1.080, Για την προβολή περιεχομένου ανάλυσης UHD γίνεται μετατόπιση των pixels κατά μισό (pixel), δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερα pixels και συνεπώς μια αυξημένη ανάλυση στην εικόνα.
[url]https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2016/07/Epson-EH-LS10000-4K-enhancement.jpg [/URL]
Η τεχνολογία Dlp αυτήν την στιγμή έχει δυο διαφορετικές προσεγγίσεις με δυο διαφορετικά panel. Το ένα είναι διαγώνιου 0.66’ (BTP) και ανάλυσης 2.716x1.528 και το άλλο είναι διαγωνίου 0.47’(TRP) με ανάλυση 1.920x1.080.
Στην πρώτη περίπτωση γίνεται μια μετακίνηση διαγώνια ενώ στην δεύτερη περίπτωση η κίνηση αυτή είναι κυκλική. Παραθέτω αντίστοιχη εικόνα.
Η δεύτερης γενιάς DMD κατάφερε και μειώσει το φωτοστέφανο που υπήρχε εκτός της προβαλλόμενης εικόνας.
Όμως εάν θέλουμε να αναλύσουμε τις δυο αυτές υλοποιήσεις της TI η πρώτη έχει καλύτερο CR (contrast ratio). Αυτό οφείλεται στο μεγαλύτερο dmd, το pixel pitch και φυσικά την διαφορετική τεχνολογία (BTP vs TRP).
Όλοι αυτοί οι προβολείς επειδή δεν μπορούν να αποδώσουν ένα χρωματικό τρίγωνο κατά τα πρότυπα BT2020 (ενώ λίγοι από αυτούς μπορούν να φτάσουν μέχρι και το χρωματικό πρότυπο κατά Dci P3) κάνουν ένα είδος tone mapping έτσι ώστε να μπορέσουν να αποδώσουν κατά προσέγγιση το αυθεντικό περιεχόμενο.
Μερικοί προτιμούν να το κάνουν αυτό μειώνοντας τον κορεσμό των χρωμάτων ενώ άλλοι κρατάνε τον κορεσμό και μειώνουν την φωτεινότητα.
Κλασικό παράδειγμα για να το καταλάβετε αυτό είναι η ταινία Mad max κοντά στο 1:30:00 όπου μπορείτε να δείτε την χρωματική παλέτα στις φλόγες. Σε πολλές περιπτώσεις η φλόγα δεν θα έχει φωτεινό κόκκινο χρώμα αλλά η φλόγα θα κιτρινίζει.
Είναι δύσκολο να βρεις πηγή που να κάνει καλό processing από HDR σε SDR.
Η μετατροπή του Kodi δεν με εχει αφηει ικανοποιημένο ενώ αυτή του Oppo π.χ είναι πολύ καλή. Επίσης ένα καλό pc μπορεί να λύσει αυτό το πρόβλημα.
Σχετικά με τους φακούς δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση προβολέων με διπλάσια τουλάχιστον τιμή. Εάν όμως θέλουμε να κάνουμε σύγκριση ανάμεσα στους Epson και BenQ θα έδινα ένα μικρό προβάδισμα σε αυτόν της Epson.
Από πλευράς κίνησης οι τεχνολογία LCD, SXRD, Lcos έχουν καλύτερη κίνηση από αυτούς των προβολέων τεχνολογίας DLP δίχως την χρήση interpolation.
Προσωπικά δεν μου αρέσει η χρήση interpolation δεδομένου ότι μου κάνουν ψεύτικη την εικόνα ενώ πρέπει να παραδεχτώ ότι πολύς κόσμος του αρέσει η χρήση του και μάλιστα σε υπέρτατο βαθμό.
Το μειονέκτημα των LCD είναι επικαθιση σκόνης στα panels κάτι που δημιουργεί ανομοιομορφία χρωματική και κατά συνέπεια φωτεινότητας. Είναι κάτι όμως που το έχουν λύση ηλεκτρονικά.
https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2016/11/image.gif
Οι Dlp αντέχουν περισσότερο στον χρόνο ενώ ο καθαρισμός τους είναι εύκολη υπόθεση.
Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι.
Μέχρι στιγμής οι μόνοι προβολείς που είναι καθαροί 4κ δεν άλλοι από τους Sony και τους Jvc.
Οι dlp δεν έχουν καθαρό 4Κ και τον λόγο τον έχω αναλύσει εδώ.
Επίσης η υπόλοιποι κατασκευαστές αποκαλούν τους προβολείς τους ως 4Κ επειδή μπορούν να προβάλουν 8.3 εκ εικονοστοιχεία (3.840x2.160=8.294.400). Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε με αυτόν τον τρόπο ένα προς ένα pixel mapping.
Η τεχνολογία LCD όπως π.χ. οι Epson, έχουν ένα panel με ανάλυση 1.920x1.080, Για την προβολή περιεχομένου ανάλυσης UHD γίνεται μετατόπιση των pixels κατά μισό (pixel), δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερα pixels και συνεπώς μια αυξημένη ανάλυση στην εικόνα.
[url]https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2016/07/Epson-EH-LS10000-4K-enhancement.jpg [/URL]
Η τεχνολογία Dlp αυτήν την στιγμή έχει δυο διαφορετικές προσεγγίσεις με δυο διαφορετικά panel. Το ένα είναι διαγώνιου 0.66’ (BTP) και ανάλυσης 2.716x1.528 και το άλλο είναι διαγωνίου 0.47’(TRP) με ανάλυση 1.920x1.080.
Στην πρώτη περίπτωση γίνεται μια μετακίνηση διαγώνια ενώ στην δεύτερη περίπτωση η κίνηση αυτή είναι κυκλική. Παραθέτω αντίστοιχη εικόνα.
Η δεύτερης γενιάς DMD κατάφερε και μειώσει το φωτοστέφανο που υπήρχε εκτός της προβαλλόμενης εικόνας.
Όμως εάν θέλουμε να αναλύσουμε τις δυο αυτές υλοποιήσεις της TI η πρώτη έχει καλύτερο CR (contrast ratio). Αυτό οφείλεται στο μεγαλύτερο dmd, το pixel pitch και φυσικά την διαφορετική τεχνολογία (BTP vs TRP).
Όλοι αυτοί οι προβολείς επειδή δεν μπορούν να αποδώσουν ένα χρωματικό τρίγωνο κατά τα πρότυπα BT2020 (ενώ λίγοι από αυτούς μπορούν να φτάσουν μέχρι και το χρωματικό πρότυπο κατά Dci P3) κάνουν ένα είδος tone mapping έτσι ώστε να μπορέσουν να αποδώσουν κατά προσέγγιση το αυθεντικό περιεχόμενο.
Μερικοί προτιμούν να το κάνουν αυτό μειώνοντας τον κορεσμό των χρωμάτων ενώ άλλοι κρατάνε τον κορεσμό και μειώνουν την φωτεινότητα.
Κλασικό παράδειγμα για να το καταλάβετε αυτό είναι η ταινία Mad max κοντά στο 1:30:00 όπου μπορείτε να δείτε την χρωματική παλέτα στις φλόγες. Σε πολλές περιπτώσεις η φλόγα δεν θα έχει φωτεινό κόκκινο χρώμα αλλά η φλόγα θα κιτρινίζει.
Είναι δύσκολο να βρεις πηγή που να κάνει καλό processing από HDR σε SDR.
Η μετατροπή του Kodi δεν με εχει αφηει ικανοποιημένο ενώ αυτή του Oppo π.χ είναι πολύ καλή. Επίσης ένα καλό pc μπορεί να λύσει αυτό το πρόβλημα.
Σχετικά με τους φακούς δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση προβολέων με διπλάσια τουλάχιστον τιμή. Εάν όμως θέλουμε να κάνουμε σύγκριση ανάμεσα στους Epson και BenQ θα έδινα ένα μικρό προβάδισμα σε αυτόν της Epson.
Από πλευράς κίνησης οι τεχνολογία LCD, SXRD, Lcos έχουν καλύτερη κίνηση από αυτούς των προβολέων τεχνολογίας DLP δίχως την χρήση interpolation.
Προσωπικά δεν μου αρέσει η χρήση interpolation δεδομένου ότι μου κάνουν ψεύτικη την εικόνα ενώ πρέπει να παραδεχτώ ότι πολύς κόσμος του αρέσει η χρήση του και μάλιστα σε υπέρτατο βαθμό.
Το μειονέκτημα των LCD είναι επικαθιση σκόνης στα panels κάτι που δημιουργεί ανομοιομορφία χρωματική και κατά συνέπεια φωτεινότητας. Είναι κάτι όμως που το έχουν λύση ηλεκτρονικά.
https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2016/11/image.gif
Οι Dlp αντέχουν περισσότερο στον χρόνο ενώ ο καθαρισμός τους είναι εύκολη υπόθεση.
Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι.