Αυτές τις μέρες έκανα μια ολική ανακατασκευή στα συρτάρια του σπιτιού. Τα παλιά είναι αυτά που φαίνονται στην φωτογραφία: έχουν μεταλικούς οδηγούς που παίζουν τον ρόλο της πλαινής πλευράς και συγκρατούν και την πρόσοψη. Λόγω μεγέθους (και βάρους) είναι τελείως ακατάλληλη η επιλογή που είχε γίνει για οδηγούς με αποτέλεσμα να ξεχαρβαλώνουνε συνέχεια.
Είναι η τρίτη φορά που φτιάχνω συρτάρια από μελαμίνη, οπότε θα γράψω μερικές πατέντες που βοήθησαν πολύ στην ταχύτητα και στο τελικό αποτέλεσμα.
Τα καινούρια συρτάρια έγιναν χρησιμοποιώντας τον πάτο και την πίσω πλευρά από τα παλιά συρτάρια (κομμένα κατάλληλα) και προσθέτοντας δύο νέα πλαϊνά και μπροστινή πλευρά από μελαμίνη 16mm.
Πρώτα, με το δισκοπρίονο και έναν οδηγό 125εκ, κόψιμο του μεγάλου φύλου μελαμίνης σε κομμάτια που να είναι διαχειρίσιμα στο παγκοπρίονο.
Μετά κόψιμο κατά μήκος στο παγκοπρίονο και cross cut με την βοήθεια του sled. To sled το τερμάτισα με το κομμάτι που φαίνεται στην φωτογραφία (50Χ125εκ): είναι το μεγαλύτερο που μπορεί να γίνει επεξεργασία.
Συνέχεια με την κόλληση της σοκοροταινίας. Η ταινία είναι 20χιλιοστά πλάτος και η μελαμίνη 16, οπότε κολάς στο περίπου φροντίζοντας να εξέχει λίγη ταινία και από την κάθε πλευρά της μελαμίνης.
Μετά σειρά έχει το ρούτερ. Η άσπρη μελαμίνη που φαίνεται πάνω στον φράκτη είναι πρόσθετα κομμάτια που βάζω για να ψηλώσει ο φράκτης όταν είναι να επεξεργαστώ μια σανίδα όρθια (όπως φαίνεται αριστερά στην φωτογραφία). Πάνω στα πρόσθετα του φράκτη έχω κολλήσει με ταινία διπλής όψης δύο κομμάτια κόντρα πλακέ λίγο πιο ψηλά από τον πάγκο, έτσι ώστε να υπάρχει κενό από κάτω για να περνάει η σοκοροταινία που εξέχει. Βάζοντας στην ίδια ευθεία το ρουλεμάν του μπιτ αντιγραφής με τα κομμάτια κ/π, το ρούτερ θα "ξυρίσει" ότι εξέχει από την σοκοροταινία.
Στην συνέχεια, στρογγύλεμα της σοκοροταινίας με ένα
μπιτ στογγυλέματος ακτίνας 2mm.
Τα δύο προηγούμενα βήματα με το ρούτερ κάνουν την σοροταινία να έχει τέλεια εφαρμογή, σαν να βγήκε από μηχάνημα. Εναλλακτικά, κόβεις με κοπίδι και στρογγυλεύεις με γυαλόχαρτο στο χέρι αλλά τρώει περισσότερο χρόνο και έχεις πιο μέτριο αποτέλεσμα.
Στην συνέχεια, με ανοιχτό τον οδηγό συρταριού και πάνω σε μια επίπεδη επιφάνεια, ευθυγραμμίζουμε την μπροστά άκρη του οδηγού με την μπροστά άκρη του πλαϊνού του συρταριού και μετράμε τα σημεία που θα γίνουν οι τρύπες για την στερέωση του οδηγού. Γράφουμε κάπου τις μετρήσεις, μετά τις μαρκάρουμε πάνω σε κάθε πλαϊνό και με το κάθετο δράπανο ανοίγουμε όλες τις τρύπες για τους οδηγούς και για τις συνδέσεις των κομματιών του συρταριού.
(συνεχίζεται)