Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Χωρίς να θέλω να γίνω εκπρόσωπος τους, φυσικά δεν τους ενδιαφέρει η τηλεόραση γιατί τις ταινίες τις φτιάχνουν για την μεγάλη οθόνη.
Όχι για μεγάλες τηλεόρασεις. Άλλο αν τελικά αντικατασταθούν οι προβολείς στις κινηματογραφικές αίθουσες με γιγαντιαία πάνελ micro led.
Μα ουτε για τους κινηματογράφους τους ενδιαφερει.
Ειδες ποτε καμια από τις μεγαλες αλυσίδες κινηματογράφων να κανουν συχνο έλεγχο στην ποιότητα της εικόνας τους;
Ότι ναναι δειχνουν.
Χρωμα αντιθεση αφημενα στην τυχη τους για να μη αναφερθώ στον ηχο που μαλιστα καποιες αιθουσες διαφημίζουν.
Εχε υπόψη ,πως από χρονια υπαρχει κοσμος που δεν πηγαίνει σινεμα όχι για τους λογους που αναφερεις αλλα γιατι προτιμα την πιστοτητα της εικονας που εχει στο σπιτι του ( και που είναι ανωτερη κατά πολύ από αυτων των κινηματογραφων) από το να δυσανασχετεί σε μια αιθουσα.
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Μα ουτε για τους κινηματογράφους τους ενδιαφερει.
Ειδες ποτε καμια από τις μεγαλες αλυσίδες κινηματογράφων να κανουν συχνο έλεγχο στην ποιότητα της εικόνας τους;
Ότι ναναι δειχνουν.
Χρωμα αντιθεση αφημενα στην τυχη τους για να μη αναφερθώ στον ηχο που μαλιστα καποιες αιθουσες διαφημίζουν.
Εχε υπόψη ,πως από χρονια υπαρχει κοσμος που δεν πηγαίνει σινεμα όχι για τους λογους που αναφερεις αλλα γιατι προτιμα την πιστοτητα της εικονας που εχει στο σπιτι του ( και που είναι ανωτερη κατά πολύ από αυτων των κινηματογραφων) από το να δυσανασχετεί σε μια αιθουσα.

Στους κινηματογράφους όπως σου είπα δεν υπάρχει το frame interpolation και το zoom.

Είναι πολύ μικρή η μερίδα χρηστών που νοιάζονται για την ποιότητα εικόνας (κυρίως τα μέλη του φόρουμ εδώ, ενω ο μέσος χρήστης αγοράζει την φθηνότερη μεγαλύτερη tv που μπορεί). Ο κυριότερος λόγος, για την Ελλάδα τουλάχιστον, είναι ο οικονομικός και η ευκολία του να ανοίγεις την tv, από το να πηγαίνεις σινεμά.

Μια τετραμελής οικογένεια θέλει 20+€ για να δει μια ταινία. Ενώ στο Netflix πληρώνει συνήθως 4€ το μήνα... αφού το μοιράζεται με άλλους.

Τα Hollywood studio μαθαίνω ότι δεν ενδιαφέρονται πλέον για το αν θα παιχτεί στις αίθουσες μια ταινία, γιατί είδαν οτι βγάζουν τα ίδια λεφτά, αν όχι περισσότερα από τα on demand εισιτήρια.

Πρόσφατα η Johansson πήγε στα δικαστήρια τη Disney γιατί η τελευταία της ταινία ηταν διαθέσιμη on demand την ίδια στιγμή που παιζόταν στις αίθουσες.



 
Last edited:

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Τι λέει τουτος ο κιτρινίαρης μπάτσος άσχετος που ουτε ενα σωστό calibration τον ευατό του δεν μπορεί να κάνει για να μην το βλεπουμε too smooth and cheap και κιτρινο;

και τι μας ενδιαφέρουν τι θέλουν οι σκηνοθέτες, dps και αυτοι οι κωλοrists. αι σιχτίρ

και sharpen 100 θα βάλω και high interpolation και overscan και noise reduction για να φαίνονται πιο ομορφοι, (σαν τις αφίσες πολιτικών και τραγουδοποιών) και θα τρυπίσω και εξάτμιση να βάλω neon lights μέσα.

 
  • Like
Reactions: xavito

slalom

AVClub Enthusiast
18 August 2010
1,100
Το κιτρινο χιονι τα σπασε

και το grain σε 4Κ? νομιζα οτι το πεταξαμε μαζι με τις βιντεοκασσετες
δηλαδη χρησιμοποιουν πανακριβο εξοπλισμο και βαζουν θορυβο στην εικονα για στυλ
 
  • Like
Reactions: xavito
Τι λέει τουτος ο κιτρινίαρης μπάτσος άσχετος που ουτε ενα σωστό calibration τον ευατό του δεν μπορεί να κάνει για να μην το βλεπουμε too smooth and cheap και κιτρινο;

και τι μας ενδιαφέρουν τι θέλουν οι σκηνοθέτες, dps και αυτοι οι κωλοrists. αι σιχτίρ

και sharpen 100 θα βάλω και high interpolation και overscan και noise reduction για να φαίνονται πιο ομορφοι, (σαν τις αφίσες πολιτικών και τραγουδοποιών) και θα τρυπίσω και εξάτμιση να βάλω neon lights μέσα.

Άψογο το βίντεο. Σωστότατος και πολύ επεξηγηματικός.
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Το κιτρινο χιονι τα σπασε

και το grain σε 4Κ? νομιζα οτι το πεταξαμε μαζι με τις βιντεοκασσετες
δηλαδη χρησιμοποιουν πανακριβο εξοπλισμο και βαζουν θορυβο στην εικονα για στυλ
Τερτιπια της μοδός, χιπστερς
 
Last edited:
  • Like
Reactions: xavito

Witcher1st

Established Member
23 February 2010
242
Δεν ξερω αν καταλαβαινω σωστα, αλλα εαν υπηρχε τηλεροαση με 144Hz αυτο δε σημαινει οτι δεν θα υπηρχει και stutter στις 24p ταινιες; Για ποιο λογο κανουν 120Hz τηλεορασεις και οχι 144Hz;

Ή μηπως τα Hz παιζουν ρολο στο judder μονο;

Οσοι εχετε OLED τηλεορασεις, σας ενοχλει το φαινομενο stutter; Διαβασα οτι υπαρχει μερικη λυση με το να αυξησεις το motion, αλλα ετσι ισως προκαλειται το soap effect, το οποιο δε μου αρεσει καθολου.





Πίστεψέ με η πλειοψηφία, ούτε γνωρίζουν, ούτε τους ενδιαφέρει τι κάνουν οι κατασκευαστές και οι χρήστες τηλεοράσεων.

Το θέμα έρχεται στο προσκήνιο όταν κατακρεουργούν το έργο τους, εκεί απλά μπορούν να προτείνουν πχ σε όποιον έχει τηλεόραση να απενεργοποιήσει το frame interpolation.

Στον κινηματογράφο, θα το δείξουν όπως αυτοί το έφτιαξαν και επιθυμούν και να το δούμε.
Τι το διαφορετικο εχει ο κινηματογραφος απο την τηλεοραση; ΕΙναι ο προτζεκτορας ή κατι επιπλεον;
 
Last edited by a moderator:

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Δεν ξερω αν καταλαβαινω σωστα, αλλα εαν υπηρχε τηλεροαση με 144Hz αυτο δε σημαινει οτι δεν θα υπηρχει και stutter στις 24p ταινιες; Για ποιο λογο κανουν 120Hz τηλεορασεις και οχι 144Hz;

Ή μηπως τα Hz παιζουν ρολο στο judder μονο;

Οσοι εχετε OLED τηλεορασεις, σας ενοχλει το φαινομενο stutter; Διαβασα οτι υπαρχει μερικη λυση με το να αυξησεις το motion, αλλα ετσι ισως προκαλειται το soap effect, το οποιο δε μου αρεσει καθολου.






Τι το διαφορετικο εχει ο κινηματογραφος απο την τηλεοραση; ΕΙναι ο προτζεκτορας ή κατι επιπλεον;
Εννοείς για τους δημιουργούς ταινιών, για σένα, ή αναρωτιεσαι ποιες είναι οι τεχνολογικές διαφορές μεταξύ τους;
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711

Filmmakers who go through the trouble of making a film do not "get used to" a frame rate they don't like.

To steal a line from Dolly Parton, it takes a lot of money to look this cheap.
 

slalom

AVClub Enthusiast
18 August 2010
1,100
Πιο πολυ ασχοληθηκε με την ταινια ο τυπος, οτι ηταν μαπα το ξεραμε
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Αυτό κατάλαβες;

Αυτό που λέει είναι ότι είναι "μάπα" ακριβώς γιατί είναι γυρισμένη σε High frame rate και δείχνει σαν τα καλογυρισμενα κιτς demo που δείχνουν στα κατάστημα οι τηλεοράσεις. Δείχνουν φθηνά σαν σαπουνόπερα και μάλιστα με μεγαλύτερο κόστος παραγωγής. Ακόμα και ο ένας από τους 2 γνωστούς σκηνοθέτες, που υποστήριζαν, τα high frames στον κινηματογράφο, άλλαξε γνώμη.

Τα high frame είναι καλά για games, αθλητικά γεγονότα, κάποια ντοκιμαντέρ όχι όλα, και φυσικά για demo τηλεοράσεων.
 

slalom

AVClub Enthusiast
18 August 2010
1,100
Ειπε και το αλλο, οτι με τα 24fps κρυβουν και τις ατελειες, προβλημα του οι ατελειες

Σκηνες δρασης, οπως και τα αθλητικα, θελουν τουλαχιστον 50fps
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Το πρόβλημα είναι ότι δείχνει φθηνό σαν τις σαπουνόπερες, οι ηθοποιοί φαίνεται ότι παίζουν θέατρο και υποκρίνονται και δεν είναι θέμα ταλέντου αλλά της αισθητικής κινητού που έχουν τα high frame rate.

Για κάνα Michael bay και το κοινό του ίσως και να έχει εφαρμογή. Ίσως ακόμα το εφαρμόσουν και στις ταινίες marvel σε καμία δεκαετία που ίσως γίνει φθηνότερη η παραγωγή ταινιών σε high frame rate γιατί το Hollywood ως γνωστό είναι φθηνιαρικο και ούτε παίρνει ρίσκα, ούτε θέλει να ξοδευτεί. Ούτως η άλλως οι ταινίες είναι απο κόμικ και το κοινό τους συνήθως είναι και gamers που έχουν συνηθίσει/μεγαλώσει με αυτή την αισθητική.

Για όλους του άλλους, που έχουν μεγαλύτερη επαφή με τον κινηματογράφο, τη φωτογραφία κτλ παρά με τα games θα παραμείνουν στα 24fps.
 

slalom

AVClub Enthusiast
18 August 2010
1,100
Θα στο αντιστρεψω, στο θεατρο παιζουν ηθοποιοι που πηγαν σε σχολη υποκριτικης

Οι ταινίες marvel εχουν και εφε που δε γυριζονται καν σε 4Κ οποτε δεν περιμενουμε και HFR

Και αν δεν υπηρχαν οι σαπουνοπερες και τα demo τι θα μας λεγανε?

Εδω και απλο monitor na pareiw lene me 144Hz ua δεις διαφορα
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Θα στο αντιστρεψω, στο θεατρο παιζουν ηθοποιοι που πηγαν σε σχολη υποκριτικης

Οι ταινίες marvel εχουν και εφε που δε γυριζονται καν σε 4Κ οποτε δεν περιμενουμε και HFR

Και αν δεν υπηρχαν οι σαπουνοπερες και τα demo τι θα μας λεγανε?

Εδω και απλο monitor na pareiw lene me 144Hz ua δεις διαφορα

Τι αντέστρεψες;

Ελπίζω να γνωρίζεις ότι είναι διαφορετική η υποκριτική του θεάτρου με τον κινηματογράφο; Και ότι εχουν τελείως αντίθετη αισθητική.

Αν δεν υπήρχαν οι σαπουνόπερες και τα demo, θα έλεγαν απλά ότι είναι φθηνή αισθητική, όπως αυτό που λέμε τώρα.

Μα δεν είναι θέμα τεχνικής διαφοράς αλλά αισθητικής αντίληψης.

Όσο για τα hfr monitor έχει κάνει και ο linus συγκριτικό και μάντεψε... οι μισοί, αν και gamer, δεν βρήκαν ποια οθόνη είναι ποια. Που να μην ήταν κιόλας. Βέβαια ήταν νομίζω 120+ και όχι όσο ήταν το Gemini

Έκανε και αλλα αλλά με απλούς ανθρώπους και όχι gamers

 
Last edited:

slalom

AVClub Enthusiast
18 August 2010
1,100
Μα δεν είναι θέμα τεχνικής διαφοράς αλλά αισθητικής αντίληψης.
Αρα αυτο που βλεπεις γυρω σου με τα ματια σου δεν εχει αισθητικη αντιληψη, επειδη εχει αμετρητα fps και δεν εχει την αισθηση κινηματογραφου

Τελειως αστοχο το βιντεο του LTT με το θεμα μας, ετσι και αλλιως ειναι ολα >100Hz εγω θα επαιρνα οποιο μου εδιναν

anyway το προβλημα τους δεν ειναι τα fps, αλλη αδυναμια προσπαθουν να κρυψουν
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Αρα αυτο που βλεπεις γυρω σου με τα ματια σου δεν εχει αισθητικη αντιληψη, επειδη εχει αμετρητα fps και δεν εχει την αισθηση κινηματογραφου

Τελειως αστοχο το βιντεο του LTT με το θεμα μας, ετσι και αλλιως ειναι ολα >100Hz εγω θα επαιρνα οποιο μου εδιναν

anyway το προβλημα τους δεν ειναι τα fps, αλλη αδυναμια προσπαθουν να κρυψουν

αυτο που βλέπω γυρω με τα μάτια μου ΔΕΝ ειναι κινηματογράφος αλλα πραγματικότητα.
Η κινηματογραφική αισθητική δεν ειναι επιστημονικό όργανο καταγραφής της πραγματικής κίνησης των αντικειμένων στο χώρο.
διαφορετικά δεν θα υπήρχαν στον κινηματογράφο οι θέσεις των art director, διευθυντής φωτογραφίας, colorist κτλ

δεν προσπαθουν να κρύψουν τίποτα. απλα δεν αρέσει σε κανέναν το hyper real αποτέλεσμα που μοιαζει με αυτο που τράβηξαμε στις διακοπές μας.

Με λίγα λόγια, τα βιντεο που τράβηξαμε στις διακοπές μας δεν ειναι κινηματογράφος.
θα μπορούσε να ειναι μια επιστημονική καταγραφή της πραγματικότητας αλλα οχι κινηματογραφική.

το video του linus, ηταν για το οτι δεν τα αντιλαμβάνονται όλοι οι gamer τα πολύ υψηλά hfr, αντιθέτως την αισθηση που εχει το gemini και οι αλλες ταινίες HFR την καταλαβαίνουν ολοι.
 
Last edited:

John Locke

AVClub Enthusiast
4 November 2007
1,055
το video του linus, ηταν για το οτι δεν τα αντιλαμβάνονται όλοι οι gamer τα πολύ υψηλά hfr, αντιθέτως την αισθηση που εχει το gemini και οι αλλες ταινίες HFR την καταλαβαίνουν ολοι.

Το video του linus, λέει το προφανές, ότι δηλαδή από ένα σημείο και μετά, δεν έχει κανένα νόημα η περαιτέρω αύξηση των FPS, γιατί πολύ απλά από εκεί και ύστερα, δεν γίνονται αντιληπτά από το ανθρώπινο μάτι. Λ.χ. είτε βλέπει κανείς 240 FPS, είτε βλέπει 1240 FPS (τυχαία νούμερα), είναι ένα και το αυτό. Κανένας δεν μπορεί να αντιληφθεί αυτά τα επιπλέον 1000 FPS.
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Το video του linus, λέει το προφανές, ότι δηλαδή από ένα σημείο και μετά, δεν έχει κανένα νόημα η περαιτέρω αύξηση των FPS, γιατί πολύ απλά από εκεί και ύστερα, δεν γίνονται αντιληπτά από το ανθρώπινο μάτι. Λ.χ. είτε βλέπει κανείς 240 FPS, είτε βλέπει 1240 FPS (τυχαία νούμερα), είναι ένα και το αυτό. Κανένας δεν μπορεί να αντιληφθεί αυτά τα επιπλέον 1000 FPS.
Το ίδιο λέμε με άλλα λόγια.
 

John Locke

AVClub Enthusiast
4 November 2007
1,055
Το ίδιο λέμε με άλλα λόγια.

Βασικά, όχι ακριβώς το ίδιο. 😛

Εγώ απλά πήγα ένα βήμα παραπέρα τη σκέψη ότι
"δεν τα αντιλαμβάνονται όλοι οι gamer τα πολύ υψηλά hfr"
σε
"από ένα σημείο και μετά κανένας δεν τα αντιλαμβάνεται τα πολύ υψηλά hfr".