- 17 June 2006
- 49,365
Χαιρετώ την ομήγυρη.
Εχω καιρό να γράψω χωρίς να σημαίνει αυτό ότι έπαψα να ασχολούμαι με τη μουσική. Το αντίθετο, απλά ασχολούμαι όχι πλέον με την "παθητική" ακρόαση της μουσικής, αλλά με την ας πούμε "ενεργητική" Πλην όμως εξακολουθώ να ακούω και να αγοράζω βινύλιο (μόνο πλέον).
Το θέμα του νήματος είναι κάτι που με απασχολεί από τότε που έχω δει διάφορα πράγματα στο νετ και με προβλημάτισαν όπως προβληματίζουν αρκετό κόσμο.
(σ.σ. 1. ας μη ληφθεί ώς flame starter για analog vs digital
σ.σ. 2. δεν ξέρω για την δική μου συμμετοχή, για την ώρα ας πούμε οτι δίνω μια πάσα
σ.σ. 3. το βάζω στη μουσική διότι θεωρώ ότι είναι θέμα που καθαρά αφορά μουσικόφιλους αν και σαφώς έχει τις τεχνικές προεκτάσεις του - οι διαχειριστές έχουν την ελευθερία να το μετακινήσουν ανάλογα)
Λοιπόν εν ολίγοις εδώ και καιρό με δεδομένη :
α. την κυκλοφορία πολλών δίσκων με την ταμπέλα all analog, ή 1 step analog
β. την κυκλοφορία πολλών δίσκων σε περιορισμένους αριθμούς από 1500 έως 2500 έως πχ 40000 !!! (MJ Thriller)
γ. το γεγονός της καταστροφής των master tapes της universal
δ. της αναβίωσης του vinyl craze
κυκλοφόρησε η φήμη ότι η μεγάλη MoFi τουλάχιστον από το 2015 και μετά δεν κυκλοφορεί αμιγώς αναλογικούς δίσκους (αν και πουθενά δεν κάνει σαφή αναφορά περι ψηφιακού σταδίου) και εν ολίγοις ανακατεύει την τράπουλα με dsd τεχνικές.
Πρόσφατα ο Mike Esposito από το the 'in' groove (αλλά και παλιότερα ο Fremer ή ο Michael 45 ή ο Mazlov) έκανε ένα βίντεο που ευθέως αμφισβήτησε το all analog της mofi και μάλιστα πήγε ακόμα παραπέρα, ταξίδεψε στο εργοστάσιό της και υποτίθεται "ανέκρινε" τους τεχνικούς της. Το συμπέρασμα βέβαια ήταν ότι ως μη εκπαιδευμένος δημοσιογράφος στο χώρο και απλά ως βινυλιάκιας, δεν "στρίμωξε" τους τεχνικούς που γενικά τον απέφυγαν σαν χέλια στις ας πούμε δύσκολες ερωτήσεις, πετώντας την μπάλα στην εξέδρα κάθε φορά που η ερώτηση ήταν "ο τάδε δίσκος κόπηκε αναλογικά ή όχι"
Μετά έγινε το μπαμ στο νετ. Στο forum του Steve Hoffman έχουμε φτάσει στις 270 σελίδες ! και κάθε πικραμένος ανεβάζει στο κανάλι του την γνώμη του.
Προσωπικά έχω την άποψη ότι πολλές εταιρείες που κάνουν τέτοιες παραγωγές δεν μπορούν να ΜΗΝ χρησιμοποιούν στην αλυσίδα κάποιο βήμα ψηφιακό διότι απλά δεν γίνεται.
Δεν γίνεται διότι καμία εταιρεία δεν θα δώσει το master του thriller για να το ξεσκίσει οποιαδήποτε μεγάλη η μικρή εταιρεία βινυλίων για να βγάλουν πόσες μήτρες χρειάζονται για 40000 αντίτυπα που θα πουληθούν κοντά στα 200 δολ. Δεν γίνεται για πολλούς λόγους.
Πλην όμως κανείς δεν βγαίνει έξω να πει τι ακριβώς κάνει ή τι ΔΕΝ κάνει. Και ο κόσμος δίνει τα 100άρια ή 200άρια χωρίς να ξέρει τι έχει ψωνίσει.
Αφήνω λοιπόν μια αρχή για συζήτηση, έτσι για να δω μερικές απόψεις από την Ελλάδα, αλλά και να δώ πόσοι ακόμα ασχολούνται με το άθλημα και τους νοιάζει κι όλας αν τους κοροϊδεύει κανείς.
Μερικά λινκς
Εχω καιρό να γράψω χωρίς να σημαίνει αυτό ότι έπαψα να ασχολούμαι με τη μουσική. Το αντίθετο, απλά ασχολούμαι όχι πλέον με την "παθητική" ακρόαση της μουσικής, αλλά με την ας πούμε "ενεργητική" Πλην όμως εξακολουθώ να ακούω και να αγοράζω βινύλιο (μόνο πλέον).
Το θέμα του νήματος είναι κάτι που με απασχολεί από τότε που έχω δει διάφορα πράγματα στο νετ και με προβλημάτισαν όπως προβληματίζουν αρκετό κόσμο.
(σ.σ. 1. ας μη ληφθεί ώς flame starter για analog vs digital
σ.σ. 2. δεν ξέρω για την δική μου συμμετοχή, για την ώρα ας πούμε οτι δίνω μια πάσα
σ.σ. 3. το βάζω στη μουσική διότι θεωρώ ότι είναι θέμα που καθαρά αφορά μουσικόφιλους αν και σαφώς έχει τις τεχνικές προεκτάσεις του - οι διαχειριστές έχουν την ελευθερία να το μετακινήσουν ανάλογα)
Λοιπόν εν ολίγοις εδώ και καιρό με δεδομένη :
α. την κυκλοφορία πολλών δίσκων με την ταμπέλα all analog, ή 1 step analog
β. την κυκλοφορία πολλών δίσκων σε περιορισμένους αριθμούς από 1500 έως 2500 έως πχ 40000 !!! (MJ Thriller)
γ. το γεγονός της καταστροφής των master tapes της universal
δ. της αναβίωσης του vinyl craze
κυκλοφόρησε η φήμη ότι η μεγάλη MoFi τουλάχιστον από το 2015 και μετά δεν κυκλοφορεί αμιγώς αναλογικούς δίσκους (αν και πουθενά δεν κάνει σαφή αναφορά περι ψηφιακού σταδίου) και εν ολίγοις ανακατεύει την τράπουλα με dsd τεχνικές.
Πρόσφατα ο Mike Esposito από το the 'in' groove (αλλά και παλιότερα ο Fremer ή ο Michael 45 ή ο Mazlov) έκανε ένα βίντεο που ευθέως αμφισβήτησε το all analog της mofi και μάλιστα πήγε ακόμα παραπέρα, ταξίδεψε στο εργοστάσιό της και υποτίθεται "ανέκρινε" τους τεχνικούς της. Το συμπέρασμα βέβαια ήταν ότι ως μη εκπαιδευμένος δημοσιογράφος στο χώρο και απλά ως βινυλιάκιας, δεν "στρίμωξε" τους τεχνικούς που γενικά τον απέφυγαν σαν χέλια στις ας πούμε δύσκολες ερωτήσεις, πετώντας την μπάλα στην εξέδρα κάθε φορά που η ερώτηση ήταν "ο τάδε δίσκος κόπηκε αναλογικά ή όχι"
Μετά έγινε το μπαμ στο νετ. Στο forum του Steve Hoffman έχουμε φτάσει στις 270 σελίδες ! και κάθε πικραμένος ανεβάζει στο κανάλι του την γνώμη του.
Προσωπικά έχω την άποψη ότι πολλές εταιρείες που κάνουν τέτοιες παραγωγές δεν μπορούν να ΜΗΝ χρησιμοποιούν στην αλυσίδα κάποιο βήμα ψηφιακό διότι απλά δεν γίνεται.
Δεν γίνεται διότι καμία εταιρεία δεν θα δώσει το master του thriller για να το ξεσκίσει οποιαδήποτε μεγάλη η μικρή εταιρεία βινυλίων για να βγάλουν πόσες μήτρες χρειάζονται για 40000 αντίτυπα που θα πουληθούν κοντά στα 200 δολ. Δεν γίνεται για πολλούς λόγους.
Πλην όμως κανείς δεν βγαίνει έξω να πει τι ακριβώς κάνει ή τι ΔΕΝ κάνει. Και ο κόσμος δίνει τα 100άρια ή 200άρια χωρίς να ξέρει τι έχει ψωνίσει.
Αφήνω λοιπόν μια αρχή για συζήτηση, έτσι για να δω μερικές απόψεις από την Ελλάδα, αλλά και να δώ πόσοι ακόμα ασχολούνται με το άθλημα και τους νοιάζει κι όλας αν τους κοροϊδεύει κανείς.
Μερικά λινκς
Mobile Fidelity cutting vinyl from digital since a long time ago..*
From Mike at The ‘’In’ Groove: [MEDIA]
forums.stevehoffman.tv