λοιπον διαβασα οτι το λαδι για αυτοματα κιβωτια ταχυτητων ειναι καλυτερο απο συνθετικο 5-30 πχ
Τα ATF είναι πολύ παχιά λάδια. Είναι πάνω από 75άρια, τρεις φορές πιο παχιά από τα άλλα λάδια κινητήρων.
Σε όλα τα πικάπ που ο άξονας λιπαίνεται με λάδι χωρίς άλλα πρόσθετα σιλικόνης κλπ, όπως στα Michell, ένα λάδι 0 (μηδενικό) είναι ότι χρειάζεται.
Τα συνθετικά λάδια πολλαπλής ρευστότητας (αυτοκινήτων, π.χ. 0W40) περιέχουν χημικά για να πετύχουν να είναι λεπτά στο κρύο (μηδενικά) και πιο παχύρευστα όταν ζεσταθεί το μοτέρ (σαραντάρια στους 100 βαθμούς κελσίου). Στους 20 βαθμούς που παίζουν τα πικάπ μας τα λάδια είναι μηδενικά.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πρόσθετα χημικά που έχουν τα πολλαπλής μπορεί να διαβρώσουν πλαστικά η τεφλόν στο πηγάδι η τον άξονα, καλό είναι να αποφεύγονται εκτός αν είμαστε σίγουροι ότι πηγάδι - άξονας κλπ. είναι αποκλειστικά μπρούτζινα η άλλο μέταλλο που δε διαβρώνεται.
Τα πικάπ στα οποία γίνεται κάποιο είδος αντλίας για το λάδι με την περιστροφή του άξονα, πρέπει να χρησιμοποιούν αποκλειστικά το λάδι που δίνει ο κατασκευαστής η ίδιου ιξώδους και ειδικού βάρους (αν μάθεις το νούμερο φυσικά).
Οπότε τα παχιά λιπαντικά όπως το ATF δεν είναι καλή ιδέα.
Προσοχή!
Το λάδι (υγρό μάλλον, όχι λάδι) για τα CVT είναι άλλη ιστορία. Εκεί το λάδι βοηθάει να κολλάει μέταλλο με μέταλλο (ιμάντας με κώνο/ράουλο), και όχι να γλιστράει!! Αυτό είναι εντελώς ακατάλληλο!!!