Γενικές ερωτήσεις περι pre-post

bill8k

Established Member
11 February 2012
241
Γεια σε ολους! Χαιρομαι που σας βρηκα!!!!! Καταρχην συγνωμη αν postarw σε λαθος σημειο. Αν ειμαι σε λαθος σημειο ας το μεταφερει καποιος mod αν μπορει. Λοιπον, ηθελα να κανω μερικες ερωτησεις για θεματα τηλεοπτικα. Λογικα μπορει καποιος εδω μεσα να απαντησει σε τετοια ζητήματα. Να ριξω τις ερωτησεις μου; :smile:
 

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
3,821
"prepost τηλεοπτικά"; Ρίξτο και θα φανεί που ειναι να πάει, μπορεί να βρεθεί κ απάντηση..
 

bill8k

Established Member
11 February 2012
241
Οκ βασικα δεν ξερω αν το εγραψα σωστα. Δεν ειναι pre-post. Εχει να κανει γενικα με τα τηλεοπτικα... πριν πας για post για αυτο ειπα pre-post. Δειτε...

Τι κάνουν οι: (ποια η δουλειά τους)
1. Οργάνωση Παραγωγής
2. Διευθυνση παραγωγής
3. Εκτέλεση παραγωγής
4. Τεχνικός Προισταμενος
5. Γενικών καθηκόντων
6. Διευθυντής φωτογραφίας

Επίσης, όταν έχεις εξωτερικό γύρισμα...
1. Κάθε κάμερα μαζί εχει και τον ηχολύπτη της;
2. Πρέπει να εχεις OB VAN μαζι; κι αν ναι σε τι βοηθάει; Αν οχι, πως συγχρονίζεις τις κάμερες; timecode;
3. Πρέπει πάντα να εχεις Δ. Φωτογραφίας μαζι;

Αυτα για αρχή... Ελπίζω να μην παω... :7SFGSFG:

;)
 

bill8k

Established Member
11 February 2012
241
Δεν τους ξερω... δεν θα φανει "καπως"; τεσπα. αφου το ειπα δεν θα φανει καπως xD
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Οκ βασικα δεν ξερω αν το εγραψα σωστα. Δεν ειναι pre-post. Εχει να κανει γενικα με τα τηλεοπτικα... πριν πας για post για αυτο ειπα pre-post. Δειτε...

Τι κάνουν οι: (ποια η δουλειά τους)
1. Οργάνωση Παραγωγής
2. Διευθυνση παραγωγής
3. Εκτέλεση παραγωγής
4. Τεχνικός Προισταμενος
5. Γενικών καθηκόντων
6. Διευθυντής φωτογραφίας

Επίσης, όταν έχεις εξωτερικό γύρισμα...
1. Κάθε κάμερα μαζί εχει και τον ηχολύπτη της;
2. Πρέπει να εχεις OB VAN μαζι; κι αν ναι σε τι βοηθάει; Αν οχι, πως συγχρονίζεις τις κάμερες; timecode;
3. Πρέπει πάντα να εχεις Δ. Φωτογραφίας μαζι;

Αυτα για αρχή... Ελπίζω να μην παω... :7SFGSFG:

;)

Κατ' αρχήν καλως όρισες.

Δεν μας περιγράφεις τί είδους παραγωγή έχεις στο μυαλό σου. Αν μιλάμε για απλό ρεπορτάζ, αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα camcorder, εναν καμεραμαν, έναν ηχολήπτη/ηλεκτρονικό έναν οδηγό και τον δημοσιογράφο. Αν μιλάμε για ρεπορτάζ με ζωντανή σύνδεση αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα van με link (δορυφορικό uplink αν είσαι εκτός εμβέλειας επίγειων αναμεταδοτών) και πάλι ένα camcorder με δυνατότητα να σου δίνει την έξοδό του σε BNC, έναν καμεραμαν, έναν ηχολήπτη, έναν υπεύθυνο για τη ραδιοζεύξη (link ή uplink) τον οδηγό και τον δημοσιογράφο. Αν μιλάμε για μετάδοση αγώνα με δυνατότητα χρήσης πολλαπλών καμερών (πχ κάλυψη ενός ποδοσφαιρικού αγώνα) τότε χρειάζεσαι ένα OB Van/truck το οποίο είναι στην ουσία ένα κινούμενο studio. Εκεί λοιπόν θα έχεις τους καμεραμεν (τόσοι όσες και οι κάμερες οι οποίες δεν είναι camcorders αλλά studio cameras) έναν χειριστή μιξης εικόνας, έναν ηχολήπτη και τον βοηθό του για τα μικρόφωνα, έναν ρυθμιστή εικόνας (ρυθμίζει την εικόνα στις studio κάμερες χρησιμοποιώντας ειδικά χειριστικά OCP), έναν σκηνοθέτη, έναν χειριστή video/replay, έναν χειριστή γεννήτριας χαρακτήρων (για τα γραφικά), έναν υπεύθυνο για τη σύνδεση με τον τηλεοπτικό σταθμό (συνήθως γίνεται με οπτικές ίνες, αλλά μπορεί να γίνει και με ζευξη), ηλεκτρολόγο (αν χρειαστεί να φωτίσει), έναν τεχνικό υπεύθυνο για την περίπτωση που κάτι πάει στραβά, έναν οδηγό (ή και δύο αν τα van είναι δύο) ενώ σίγουρα θα υπάρχει και κάποιος παραγωγός, και φυσικά οι δημοσιογράφοι/commentators. Όλοι οι παραπάνω εκτός από καμεραμεν, commentators και βοηθός ηχολήπτη, είναι μέσα στο van την ώρα της μετάδοσης. Οι κάμερες μαζί με τα video, τα replay και τη γεννήτρια χαρακτήρων πηγαίνουν σαν είσοδοι στη μίξη εικόνας και εκεί γίνετια το live editing. Τα πάντα συγχρονίζονται με σήμα reference.

Τώρα υπάρχει και το μη τηλεοπτικό γύρισμα (για κινηματογράφο, διαφήμιση, video clip, ντοκυμαντέρ) το οποίο διαφορποιείται λίγο από αυτά που περιέγραψα παραπάνω. Σε ένα τέτοιο γύρισμα έχεις τον σκηνοθέτη, τον διευθυντή φωτογραφίας (που είναι υπεύθυνος για την εικόνα που καταγράφεται στην κάμερα), τον κάμεραμαν και τον βοηθό του (ο βοηθός βοηθάει στο στήσιμο της κάμερας και στο γύρισμα είναι υπεύθυνος για την εστίαση), τους ηλεκτρολόγους (υπεύθυνοι για τον φωτισμό), τον ηχολήπτη και τον βοηθό του (μπουμαν), τον διεθυντή παραγωγής (οργανώνει το γύρισμα), τους βοηθούς παραγωγής (ή γεν. καθηκόντων οι εργάτες του γυρίσματος), το σκριπτ (κρατάει τα ρακόρ και καταγράφει τα του γυρίσματος στο φύλλο σκριπτ), το φροντιστήριο (βρίσκει οτιδήποτε αντικείμενο μπορεί να χρειαστεί σαν συμπλήρωμα του σκηνικου), τον υπευθυνο μακιγιάζ και styling, τον φωτογράφο πλατό (τραβάει τα stills που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για αφίσες και αφισέττες) κάποιον τεχνικό υπεύθυνο εξοπλισμού και άλλες βοηθητικές ειδικότητες.

Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,239
Εκεί ψηλά.....
Bεβαια αυτα ισχυαν πριν γινει μπ.....λο η αγορα. :D

Τωρα επικρατει ο νομος της αρπα κολλας .
 

Gojakla

Supreme Member
20 May 2009
5,856
Στο χώρο της διαφήμισης πάντως, ολά σχεδόν πια είναι ποστάκια ή προσαρμογές απ' όξω...
Γύρισμα ούτε με το κυάλι δε φαίνεται :ADFADF1:
 

bill8k

Established Member
11 February 2012
241
Κατ' αρχήν καλως όρισες.

Δεν μας περιγράφεις τί είδους παραγωγή έχεις στο μυαλό σου. Αν μιλάμε για απλό ρεπορτάζ, αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα camcorder, εναν καμεραμαν, έναν ηχολήπτη/ηλεκτρονικό έναν οδηγό και τον δημοσιογράφο. Αν μιλάμε για ρεπορτάζ με ζωντανή σύνδεση αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα van με link (δορυφορικό uplink αν είσαι εκτός εμβέλειας επίγειων αναμεταδοτών) και πάλι ένα camcorder με δυνατότητα να σου δίνει την έξοδό του σε BNC, έναν καμεραμαν, έναν ηχολήπτη, έναν υπεύθυνο για τη ραδιοζεύξη (link ή uplink) τον οδηγό και τον δημοσιογράφο. Αν μιλάμε για μετάδοση αγώνα με δυνατότητα χρήσης πολλαπλών καμερών (πχ κάλυψη ενός ποδοσφαιρικού αγώνα) τότε χρειάζεσαι ένα OB Van/truck το οποίο είναι στην ουσία ένα κινούμενο studio. Εκεί λοιπόν θα έχεις τους καμεραμεν (τόσοι όσες και οι κάμερες οι οποίες δεν είναι camcorders αλλά studio cameras) έναν χειριστή μιξης εικόνας, έναν ηχολήπτη και τον βοηθό του για τα μικρόφωνα, έναν ρυθμιστή εικόνας (ρυθμίζει την εικόνα στις studio κάμερες χρησιμοποιώντας ειδικά χειριστικά OCP), έναν σκηνοθέτη, έναν χειριστή video/replay, έναν χειριστή γεννήτριας χαρακτήρων (για τα γραφικά), έναν υπεύθυνο για τη σύνδεση με τον τηλεοπτικό σταθμό (συνήθως γίνεται με οπτικές ίνες, αλλά μπορεί να γίνει και με ζευξη), ηλεκτρολόγο (αν χρειαστεί να φωτίσει), έναν τεχνικό υπεύθυνο για την περίπτωση που κάτι πάει στραβά, έναν οδηγό (ή και δύο αν τα van είναι δύο) ενώ σίγουρα θα υπάρχει και κάποιος παραγωγός, και φυσικά οι δημοσιογράφοι/commentators. Όλοι οι παραπάνω εκτός από καμεραμεν, commentators και βοηθός ηχολήπτη, είναι μέσα στο van την ώρα της μετάδοσης. Οι κάμερες μαζί με τα video, τα replay και τη γεννήτρια χαρακτήρων πηγαίνουν σαν είσοδοι στη μίξη εικόνας και εκεί γίνετια το live editing. Τα πάντα συγχρονίζονται με σήμα reference.

Τώρα υπάρχει και το μη τηλεοπτικό γύρισμα (για κινηματογράφο, διαφήμιση, video clip, ντοκυμαντέρ) το οποίο διαφορποιείται λίγο από αυτά που περιέγραψα παραπάνω. Σε ένα τέτοιο γύρισμα έχεις τον σκηνοθέτη, τον διευθυντή φωτογραφίας (που είναι υπεύθυνος για την εικόνα που καταγράφεται στην κάμερα), τον κάμεραμαν και τον βοηθό του (ο βοηθός βοηθάει στο στήσιμο της κάμερας και στο γύρισμα είναι υπεύθυνος για την εστίαση), τους ηλεκτρολόγους (υπεύθυνοι για τον φωτισμό), τον ηχολήπτη και τον βοηθό του (μπουμαν), τον διεθυντή παραγωγής (οργανώνει το γύρισμα), τους βοηθούς παραγωγής (ή γεν. καθηκόντων οι εργάτες του γυρίσματος), το σκριπτ (κρατάει τα ρακόρ και καταγράφει τα του γυρίσματος στο φύλλο σκριπτ), το φροντιστήριο (βρίσκει οτιδήποτε αντικείμενο μπορεί να χρειαστεί σαν συμπλήρωμα του σκηνικου), τον υπευθυνο μακιγιάζ και styling, τον φωτογράφο πλατό (τραβάει τα stills που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για αφίσες και αφισέττες) κάποιον τεχνικό υπεύθυνο εξοπλισμού και άλλες βοηθητικές ειδικότητες.

Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι.

Καλώς σας βρήκα. Οχι λιγάκι... ΠΟΛΥ! Ευχαριστώ παρα πολυ για τις πληροφορίες. Στο μυαλό μου ειχα γύρισμα για σειρά/εκπομπή, δηλαδή τηλεοπτικό γύρισμα. Κι εκεί ομως εχω κενα. Εβλεπα πριν μερικές ιδέες το COPS που γυρίζεται στην Αμερική. Εκει βλεπω συνεχώς 1-2 εικονολήπτες και καθε κάμερα εχει και εναν ηχολήπτη. Ουτε σκηνοθέτες, ούτε Δ. Φωτογραφίας. Δεν μπορει να τρεχουν μαζί. Και τελικά, πως συγχρωνίζουν το υλικό; Timecode μαλλον ετσι; Δηλαδή, η ώρα στις κάμερες λογικά θα είναι συγχρονισμένη εξ' αρχής με κάποιο link cable και μετά στο Multiviewer γινεται το μοντάζ. Αυτο φανταζομαι. Τωρα, για το OB VAN. Εχω δει το OB στο Ραδιο Αρβυλα. Εκει, ειναι ο Σκηνοθέτης (με τα μαλλιά), η Αλεξάνδρα που ειναι όρθια (λογικά αυτη κάτι στην παραγωγή) και μία ακόμη κοπέλα που κάθεται αριστερά απο τον Σκηνοθέτη και απ' όσο έχω δει πετάει τα βίντεο (άρα και τα γραφικά).

Ομως, ακομη εχω καποια κενα. Εγω βασικα, ξεκινησα σπουδες εικονοληψίας. Για Χ λογο σταμάτησα προσωρινά κι εχω χασει το βιβλίο που ελεγε μεσα 1002 πράγματα. Ενα απο τα πράγματα που δεν καταλαβαίνω είναι γιατι για παράδειγμα ενα κανάλι παιρνει απ' εξω (οπως ειπε και ενας φιλος επανω) script και δεν γραφουν δικά τους. Π.χ. ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ. Γιατί δεν γράψανε δικο τους σκριπτ; Γιατι δηλαδή να παρεις μια μακέτα ετοιμη; Ειναι θεμα καταχωρημένης ιδέας; και ποσο γενική μπορει να ειναι μια ιδέα πια;

Με δεδομένο οτι ισχύουν τα παραπάνω, ένα εξωτερικό γύρισμα - που θα περάσει απο post - ΔΕΝ είναι απαραίτητο να έχει OB VAN. (Βλέπε: MASTER CHEF JUNIOR που δεν ειχα OBVAN, Βλέπε: ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ στο Mega που δεν εχουν OB VAN.) ΟΜΩΣ, υπάρχει και η Κυριακή στο χωριό που εκει είχαν OB VAN. Κι έτσι λοιπον χάνομαι μεσα στα καλώδια και δεν καταλαβαίνω τι γίνεται.

Οποτε, ας πουμε τι έμαθα:

1. Οργάνωση Παραγωγής: Οργανώνει την παραγωγή γενικά, κανει κουμάντο
2. Διευθυνση παραγωγής: Μιά απο τα ίδια αλλά δεν ξέρω τις διαφορές
3. Εκτέλεση παραγωγής: Δεν ξερω :s
4. Τεχνικός Προισταμενος: Αυτος μαλλον ξέρει απο μηχανήματα
5. Γενικών καθηκόντων: Για τους καφέδες :p
6. Διευθυντής φωτογραφίας: Στηνει τα φώτα ετσι ουτως ωστε να βγαινει ενα ομορφο αποτέλεσμα

1. Κάθε κάμερα μαζί εχει και τον ηχολύπτη της;: Ναι και πάντα. Αλλά τι γίνεται με τις HDV; (τις μικρές φορητές)
2. Πρέπει να εχεις OB VAN μαζι; κι αν ναι σε τι βοηθάει; Αν οχι, πως συγχρονίζεις τις κάμερες; timecode; (απάντησα παραπάνω)
3. Πρέπει πάντα να εχεις Δ. Φωτογραφίας μαζι; (ε, ναι...;)

Πραγματικά αυτη την στιγμή νιωθω σαν να εχω βρει το "Forum mou" ;p :)
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Μια δυο παρατηρήσεις.

Ο Διευθυντής φωτογραφίας δεν στήνει φωτα κανονικά. Αυτό είναι δουλειά του ηλεκτρολόγου. Ο διευθυντής φωτογραφίας αποφασίζει για το τι φώτα θα υπάρχουν και που θα μπούν, τι φακό θα χρησιμοποιήσει στην κάμερα, τι διάφραγμα, κάνει τις φωτομετρήσεις και τις κελβινομετρήσεις, και μετά το γύρισμα είναι παρόν και στην χρωματική διόρθωση.

OB van συνεπάγεται ζωντανή μετάδοση. Το ράδιο αρβύλα θα μπορούσε να βγαίνει και από ένα στούντιο. Αντί γι αυτό έχουν σταθερό το πλατώ και χρησιμοποιούν το OB Van αντί για στούντιο. Αν η εκπομπή είναι μαγνητοσκοπημένη, δεν χρειάζεσαι στούντιο, ή πολλαπλές κάμερες (εκτός από σόου real time δράσης). Ακόμα και αν έχεις πολλαπλές δράσεις, δεν χρειάζεσαι ούτε time code ούτε τίποτα. Φροντίζεις οι κάμερες να γράφουν συνέχεια και συγχρονίζεις στην timeline στο μοντάζ.

Τι εννοείς όταν λες script που τα καναλία παίρνουν απέξω; Από όσο ξέρω εγώ, παραγωγές γίνονται (και στη διαφήμιση) απλά είναι λιγότερες και πιο φτηνές (χρησιμοποιούνται κυρίως DSLR κάμερες και όχι 35mm φιλμ).
 
Last edited:

bill8k

Established Member
11 February 2012
241
Μια δυο παρατηρήσεις.

Ο Διευθυντής φωτογραφίας δεν στήνει φωτα κανονικά. Αυτό είναι δουλειά του ηλεκτρολόγου. Ο διευθυντής φωτογραφίας αποφασίζει για το τι φώτα θα υπάρχουν και που θα μπούν, τι φακό θα χρησιμοποιήσει στην κάμερα, τι διάφραγμα, κάνει τις φωτομετρήσεις και τις κελβινομετρήσεις, και μετά το γύρισμα είναι παρόν και στην χρωματική διόρθωση.

OB van συνεπάγεται ζωντανή μετάδοση. Το ράδιο αρβύλα θα μπορούσε να βγαίνει και από ένα στούντιο. Αντί γι αυτό έχουν σταθερό το πλατώ και χρησιμοποιούν το OB Van αντί για στούντιο. Αν η εκπομπή είναι μαγνητοσκοπημένη, δεν χρειάζεσαι στούντιο, ή πολλαπλές κάμερες (εκτός από σόου real time δράσης). Ακόμα και αν έχεις πολλαπλές δράσεις, δεν χρειάζεσαι ούτε time code ούτε τίποτα. Φροντίζεις οι κάμερες να γράφουν συνέχεια και συγχρονίζεις στην timeline στο μοντάζ.

Τι εννοείς όταν λες script που τα καναλία παίρνουν απέξω; Από όσο ξέρω εγώ, παραγωγές γίνονται (και στη διαφήμιση) απλά είναι λιγότερες και πιο φτηνές (χρησιμοποιούνται κυρίως DSLR κάμερες και όχι 35mm φιλμ).

Οκ για τον Δ. Φωτογραφίας. Τωρα το καταλαβα. (Χρωματική Διόρθωση = color correction)

Οταν λεω για σκριπτ εννοω τις γενικές ιδέες οπως ειπα για το MASTER CHEF, JUNIOR MASTER CHEF, ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ, Η ΝΤΑΝΤΑ κλπ. Δεν θα μπορουσαν για παραδειγμα να μην αγορασουν δικαιωματα της Νταντάς και να γραψουν αυτοι το σκριπτ; Επισης, δεν μπορουσαν να μην παρουν τα δικαιωματα για το MASTER CHEF και αντι για αυτο το ονομα να το πουν "ΜΑΓΕΙΡΕΣ ΑΝ ΔΡΑΣΗ" για παραδειγμα;

Τωρα, ας γινω λιγο συγκεκριμενος - κι ελπιζω να μην κουραζω -. Ειδα backstage απο το Junior Master Chef. Εκει εχουν κατι οθονες με Multiviewers. Το μοντάζ γίνεται εκεινη την στιγμή ή μετά; Μπορεί να γινει εκείνη την στιγμή με μια κονσόλα να παταει κουμπιά του τυπου CAM1, CAM2 κλπ και να γραφει σε κασσετα/flash; Στην ιδια φαση ειδα και το "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ". Εχουν 4-5 οθονες με Multiviewers κι απ' οτι ειδα και αρκετα video recorders.

Αν σε ενα γυρισμα απλα αφησεις τις καμερες να γραφουν, μετα πρεπει να περασεις το υλικο μεσα σε μια σουητα (avid κ.α.) να συγχρονισεις και να μονταρεις. Δεν ειναι ποιο βολικό να παρεις το υλικο, να το βλεπεις μετα σε multiviewers και να μονταρεις απο εκει;

Ξερω ειναι λιγο μπερδεμενα τα πραγματα στο μυαλο μου αλλα ζητω συγνωμη βρε παιδια απλα θελω να μαθω πως δουλευει το συστημα. :))
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,239
Εκεί ψηλά.....
Στο χώρο της διαφήμισης πάντως, ολά σχεδόν πια είναι ποστάκια ή προσαρμογές απ' όξω...
Γύρισμα ούτε με το κυάλι δε φαίνεται :ADFADF1:

Οχι γινονται αλλα το 1/20 απο αυτα που ξεραμε. Και φυσικα δεν ξερω και εγω απο ποτε εχει να γυριστει ταινια σε φιλμ.