Εισαγωγή στο σύστημα της ΝΙΚΟΝ...

asterios syllopoulos

Established Member
24 June 2006
226
thessaloniki
Απάντηση: Εισαγωγήσ το σύστημα της ΝΙΚΟΝ...

απ οτι καταλαβα το ευρυγωνιο ειναι μακρινο ονειρο ενω απο τηλε σκιζει το ψηφιακο...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Μετά από 10 μήνες στο σύστημα της ΝΙΚΟΝ (αποκλειστικά) να κάποια λόγια από τους φακούς του συστήματος ΝΙΚΟΝ.

Το παρακάτω κείμενο δεν αποτελεί την απόλυτη αλήθεια (πώς θα μπορούσε άλλωστε...) Μπορεί να περιέχει και λάθη. Μπορεί κάποιος να έχει διαφορετική άποψη για κάποιον/κάποιους φακούς.

Παρακαλώ πολύ, τόσο τους αρχάριους, όσο και τους πολύ έμπειρους στο σύστημα της ΝΙΚΟΝ, μου έρχεται στο μυαλό ο Αστέρης Συλλόπουλος, έτσι πρόχειρα, να γράψουν την δική τους άποψη.

Καλημέρα....
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Μια εισαγωγή στους φακούς του συστήματος ΝΙΚΟΝ

Μπορεί τα τελευταία χρόνια η CANON να είναι η επιλογή των επαγγελματιών σε σώματα και φακούς, αλλά δεν συνέβαινε το ίδιο μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Τότε η ΝΙΚΟΝ είχε μια πλήρη γκάμα φακών prime με πολύ καλή απόδοση και μια σειρά φακών ζουμ με καλή επίδοση. Επίσης οι οπαδοί της ΝΙΚΟΝ μπορούσαν να χρησιμοποιούν πολύ καλούς prime φακούς manual εστίασης σε αντίθεση με τους οπαδούς της CANON.

Η κατάσταση άλλαξε γρήγορα, καθώς η CANON ανακάλυψε και εφάρμοσε σε όλες τους φακούς το σύστημα εστίασης με εσωτερικό απύρηνο μοτέρ USM και σύστημα σταθεροποίησης στο φακό.

Οι φακοί ζουμ που διαθέτει η ΝΙΚΟΝ χωρίζονται σε δυο βασικές κατηγορίες. Στους φακούς για πλαίσιο 35 mm και για πλαίσιο APSC (δηλ. για αισθητήρες με επιφάνεια μικρότερη από το φιλμ), όπως είναι όλοι οι αισθητήρες της μέχρι τώρα. Οι δεύτεροι φακοί ξεχωρίζουν από το σύμβολο DX. Μπορούν να τοποθετηθούν και σε μηχανές με φιλμ, αλλά βινιετάρουν πολύ.

Τα άλλα σημάδια, γράμματα, κλπ. που εμφανίζονται πάνω στους φακούς, αναλύονται ως εξής:
AI. Φακοί χειροκίνητης εστίασης, που ταιριάζουν στη σημερινή μοντούρα της ΝΙΚΟΝ (μετά το 1972)
AIS Φακοί χειροκίνητης εστίασης που ταιριάζουν στη σημερινή μοντούρα της ΝΙΚΟΝ
AF Αυτόματη εστίαση (auto focus)
AFD Αυτόματη εστίαση (auto focus) με υπολογισμό της απόστασης από το θέμα (distance) για υποβοήθηση του φλας
AFS Αυτόματη εστίαση με μοτέρ στο φακό
VR Με σύστημα σταθεροποίησης στο φακό (vibration reduction) παρόμοιο με το Image Stabilization της CANON
IF εσωτερικής εστίασης (internal focus)
CRC διόρθωση εστίασης για τα κοντινά θέματα (close range correction). Το φορούσαν οι φακοί AIS
ED Κρύσταλλα ειδικά, που βελτιώνουν την οπτική απόδοση
PC έλεγχος προοπτικής (perspective control), για φακούς αρχιτεκτονικούς
DC ελεγχόμενο Blur στην εστίαση (defocus control)
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Α. Φακοί prime

1. Ευρυγώνιοι
NIKKOR AF/D 20 2.8
NIKKOR AF/D 24 2.8
NIKKOR AF/D 28 2.8
NIKKOR AF/D 35 2.0
Όλοι ανήκουν στην ίδια γενιά και στην ίδια οικογένεια. Μικροί σε μέγεθος και με λίγο βάρος, με το ίδιο σπείρωμα για φίλτρα (58 χλστ) και πολύ καλή απόδοση έως εξαιρετική στην εποχή του φιλμ. Όμως το πέρασμα στα ψηφιακά, ώθησε αυτή τη σειρά φακών στο περιθώριο, καθώς κανένας δεν έχει ελκυστική εστιακή απόσταση. Ποιος άραγε θέλει ένα 30άρη, ένα 40άρη, ένα 45άρη φακό με 2.8 διάφραγμα, όταν υπάρχουν πολλοί καλοί ζουμ με το ίδιο μέγιστο διάφραγμα; Ελάχιστοι… Επιπλέον εμφανίζουν και χρωματικές εκτροπές.

Ο μόνος που φαίνεται χρήσιμος είναι ο NIKKOR AFD 35 2.0 καθώς είναι πιο φωτεινός και με τους μικρούς αισθητήρες σχεδόν νορμάλ (45 mm). Έχει πολύ καλή επίδοση και η τιμή του έχει πλέον προσγειωθεί γύρω στα 350-400 ευρώ.

Ο NIKKOR AFS 17-35 2.8 ED τους συναγωνίζεται σε συνολική απόδοση και είναι πιο γρήγορος σε εστίαση. Χάνει μόνο από τον AFD 35 σε λήψη με ανοιχτό διάφραγμα.

2. Νορμάλ
NIKKOR AF/D 50 1.4
NIKKOR AF/D 50 1.8
NIKKOR AFD 60 2.8 MICRO
Οι κλασικοί νορμάλ φακοί με εξαιρετική φωτεινότητα, χωρίς παραμορφώσεις, χρωματικές εκτροπές, κλπ. Με τους μικρούς αισθητήρες γίνονται κοντοί τηλεφακοί (75 mm, 90 mm αντίστοιχα), επομένως είναι εξαιρετικοί φακοί πορτρέτου. Αν θέλετε να αγοράσετε κάποιον, πάρτε τον AFD 50 1.8 που στοιχίζει περίπου 100-130 ευρώ. Ο 60άρης είναι και macro. Έτσι έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτήρα, αυτόν του οξύτατου φακού. Έτσι θα αποτυπώσει κάθε ατέλεια του προσώπου στη φωτογραφία μας.

3. Κοντοί τηλεφακοί
NIKKOR AFD 85 1.4
NIKKOR AFD 85 1.8
NIKKOR AFD 105 2.0 DC
NIKKOR AFD 135 2.0 DC
Όλοι οι φακοί είναι βελτιστοποιημένοι για λήψεις πορτρέτου σε στούντιο ή εκτός. ΟΙ δυο τελευταίοι είναι πολύ ακριβοί (800-1000 ευρώ) καθώς επιτρέπουν τον απόλυτο έλεγχο της εστίασης και το επιλεκτικό blur (defocus control) ανάλογα με το διάφραγμα που επιλέγεται. Ο AFD 85 1.4 είναι πολύ καλός, αλλά πολύ ακριβός φακός (800 ευρώ). Στην εποχή του φιλμ θεωρούνταν ως ο απολύτως καλύτερος φακός στο θέμα του ελέγχου του φόντου (ξεφοντάρισμα ή bokeh).

Δεν είναι ελκυστικοί πλέον καθώς ο ζουμ NIKKOR AFS 70-200 2.8 VR τους συναγωνίζεται σε μεγάλο βαθμό.

4. Τηλεφακοί
NIKKOR AF/D 180 2.8 ED
NIKKOR AFD/AFS 300 4.0 ED
NIKKOR AFD/AFS 300 2.8 ED
Πρόκειται για εξαιρετικούς φακούς με εξαιρετική απόδοση, αλλά πιο αργή εστίαση από τους φακούς της CANON. Ο 180 2.8 είναι καλύτερος από τον 70-200 2.8 και ο 300 4.0 καλύτερους από τους αντίστοιχους ζουμ της ΝΙΚΟΝ. Όμως όλοι προτιμούν τους ζουμ για λόγους ευκολίας. Αν πάντως βρείτε σε καλή κατάσταση έναν 180 ή 300 στα 250-300 ευρώ, σας παρακαλώ να μου το πείτε άμεσα. Ενδιαφέρομαι…

Όποιος ενδιαφέρεται για μακρύτερους τηλεφακούς μάλλον δεν θα ρωτήσει εμένα, αλλά την ίδια τη ΝΙΚΟΝ.

5. Macro
NIKKOR AFD 60 2.8
NIKKOR AFD 105 2.8
NIKKOR AFS 105 2.8 VR
NIKKOR AFD 200 4.0
NIKKOR AFD 70-180 4.5-5.6
Όπως βλέπετε η ΝΙΚΟΝ έχει τους περισσότερους μάκρο φακούς από κάθε άλλο κατασκευαστή, όχι όμως και τον πιο extreme. Αυτός είναι ο CANON MP65 E που επιτρέπει πέντε φορές μεγέθυνση (5Χ). Όλοι είναι φακοί με εξαιρετική απόδοση. Ειδικά ο AFS 105 VR επιτρέπει άνετα και λήψεις μάκρο στο χέρι λόγω του συστήματος σταθεροποίησης που διαθέτει.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Μια εισαγωγή στους φακούς του συστήματος της ΝΙΚΟΝ...

Β. Ζουμ

1. Βest of the bests
H NIKON όπως και η CANON έχει ένα σετ φακών ζουμ με απόλυτη επίδοση. Είναι οι
NIKKOR AFS 14-24 2.8 ED
NIKKOR AFS 17-35 2.8 ED
NIKKOR AFS 24-70 2.8 ED
NIKKOR AFS 28-70 2.8 ED
NIKKOR AFS 70-200 2.8 VR
NIKKOR AFS 200-400 4.0 G VR
Φακοί με την απολύτως καλύτερη απόδοση στο σύστημα ΝΙΚΟΝ, αφού πολλές φορές έχουν ίδια ή καλύτερη επίδοση με τους ΝΙΚΟΝ prime και ισάξια απόδοση με τους καλύτερους φακούς σειράς L της CANON.

Έχουν όμως δυο σοβαρά μειονεκτήματα. Είναι βαρείς φακοί, πιο βαρείς από τους L της CANON και πιο ακριβοί από τους L της CANON. Μάλιστα ο 200-400 στοιχίζει περίπου 4500 ευρώ. Κάποιοι θεωρούν ως μειονέκτημα ότι τους λείπει το λευκό χρώμα των CANON. Μπορεί….

2. Μεσαία καταναλωτικά ζουμ
Εδώ υπάρχει πληθώρα φακών από την εποχή του φιλμ
NIKKOR AFD 24-85 2.8-4.0
NIKKOR AFS 24-85 3.5-4.5
ΝΙΚΚOR AFD 24-120 3.5-5.6
NIKKOR AFS 24-120 3.5-5.6 VR
NIKKOR AFD 28-105 3.5-4.5
Φακοί allround με καλή προς πολύ καλή επίδοση την εποχή του φιλμ, που έπαψαν να είναι ελκυστικοί με τους μικρούς αισθητήρες, καθώς έχασαν τη δυνατότητα για ευρυγώνιες λήψεις (36 ή 42 αντίστοιχα). Ξεχωρίζει ο 28-105 επειδή έχει ελάχιστες γεωμετρικές παραμορφώσεις, πολύ καλά χρώματα και πολύ υψηλή αναλυτική ικανότητα. Επίσης ο 24-120 VR είχε όλα τα φόντα να γίνει φακός best seller για τις ψηφιακές ΝΙΚΟΝ, αλλά η ταυτόχρονη παρουσία στη γκάμα της ΝΙΚΟΝ του 18-70 και του 18-200, τον έστειλε στο περιθώριο.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Μια εισαγωγή στους φακούς του συστήματος της ΝΙΚΟΝ...

3. Fisheye
NIKKOR AFD 16 2.8
NIKKOR AF 10,5 2.8 DX
Φακοί με μπόλικες παραμορφώσεις, όπως όλοι οι fisheye, αλλά με κάλυψη 180 μοιρών, ο πρώτος για την εποχή του φιλμ και ο δεύτερος για τους αισθητήρες APSC. Ο 10,5 αποτελεί τον άλλο δρόμο για πανοράματα. Τα αρχεία που παράγει, όταν τα επεξεργαστεί κανείς με το NIKON CAPTURE NX ή με το DXΟ LAB αποκτά χαρακτηριστικά κανονικού φακού, με άλλες διαστάσεις (εικόνες 16/9) και χωρίς πολλές παραμορφώσεις.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Μια εισαγωγή στους φακούς του συστήματος της ΝΙΚΟΝ...

4. Oldies but goodies
NIKKOR AF/D 35-70 2.8
NIKKOR AF/D 80-200 2.8 ED
NIKKOR AFS 80-200 2.8 ED
Φακοί που έδρεψαν δάφνες την εποχή του φιλμ. Αντικείμενα του πόθου για πολλούς φωτογράφους, ερασιτέχνες και επαγγελματίες. Μπορεί σήμερα να μην φαίνονται ελκυστικοί, αλλά συνεχίζουν να έχουν εξαιρετική οπτική απόδοση και στα 10 και στα 12,5 μεγα και αύριο στα 15 μεγα. Οι δυο πρώτοι είναι αργοί στην εστίαση.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Μια εισαγωγή στους φακούς του συστήματος της ΝΙΚΟΝ...

5. Φακοί ειδικά για αισθητήρες APSC
NIKKOR 18-55 3.5-5.6 DX
NIKKOR 18-70 3.5-4.5 DX
NIKKOR 18-135 3.5-5.6 DX
NIKKOR 18-200 3.5-5.6 DX VR
NIKKOR 17-55 2.8 ED DX
NIKKOR 12-24 4.0 DX
Φακοί που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια για να συνοδεύσουν τα ψηφιακά σώματα της ΝΙΚΟΝ. Ανάλογα με την αγορά οι τρεις πρώτοι παίζουν το ρόλο φακών κιτ. ) 18-55 με τη D40, ο 18-70 με τη D70, ο 18-135 με τη D80, και ο 18-200 με τη D200. Δεν θα πούμε πολλά για την επίδοσή τους, καθώς ελπίζουμε να τους τεστάρουμε στο άμεσο μέλλον, εδώ στο avclub.

Ο 12-24 ήταν ο πρώτος υπερευρυγώνιος φακός από οποιοδήποτε κατασκευαστή σε μια προσπάθεια να γίνουν εφικτές υπερευρυγώνιες λήψεις με τους μικρούς ψηφιακούς αισθητήρες. Ακρινός φακός, γύρω στα 1000 ευρώ λιανική, αλλά έχει καλή απόδοση. Όμως τον συναγωνίζεται σε απόδοση ο ΤΟΚΙΝΑ 12-24 4.0 στα μισά χρήματα και τον ξεπερνά σε απόδοση ο CANON 10-22 3.5-4.5

Ο 17-55 2.8 αποτελεί τον επαγγελματικό ζουμ της ΝΙΚΟΝ. Θεωρητικά είναι ο φακός με την απολύτως καλύτερη επίδοση. Στη πράξη πολλοί ορκίζονται ότι ο TAMRON 17-50 2.8 είναι εξίσου καλός.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Μια εισαγωγή στους φακούς του συστήματος της ΝΙΚΟΝ...

6. Μακριά και σταθερά
NIKKOR AFD 80-400 4.0-5.6 VR
NIKKOR AFS 70-300 4.5-5.6 VR
NIKKOR AFS 55-200 3.5-5.6 VR DX
Xρονικά πρώτος εμφανίστηκε ο 80-400, ο οποίος έκανε αίσθηση με το σύστημα σταθεροποίησης που ενσωμάτωνε και με τις μικρές του διαστάσεις. Έχει όμως τρία προβληματάκια. Η εστίαση είναι αργή, πολύ αργή, μα πάρα πολύ αργή, η ανάλυσή του δεν είναι κορυφαία και η τιμή του είναι υψηλή, στα ίδια επίπεδα με του κορυφαίου AFS 70-200 2.8 VR.

O AFS 70-300 4.5-5.6 VR είναι καινούριος φακός. Πιο κοντός από τον 80-400, αλλά με πολύ πιο γρήγορη εστίαση και πιο φθηνός (500 ευρώ). Δεν θα πω περισσότερα για την απόδοσή του, καθώς τον έχω αγοράσει και κάποτε θα γράψω τις εντυπώσεις μου αναλυτικά.

Ο AFS 55-200 3.5-5.6 VR DX παρουσιάστηκε πρόσφατα. Είναι πολύ φθηνός τηλεφακός (250 ευρώ) με σύστημα σταθεροποίησης. Η ποιότητά του ακόμα άγνωστη.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Μια εισαγωγή στους φακούς του συστήματος της ΝΙΚΟΝ...

Προτάσεις για φακούς άλλων κατασκευαστών

Φυσικά όποιος θέλει μπορεί να χρησιμοποιήσει αντί για ΝΙΚΟΝ, φακούς SIGMA, TAMRON, TOKINA και ZEISS. Τους τελευταίους ας τους αφήσουμε στην άκρη, αφού είναι φακοί prime, manual focus και πολύ υψηλής τιμής και επιδόσεων. Από την αγία τριάδα των κατασκευαστών φακών αξίζει να χρησιμοποιήσει κανείς

TAMRON 17-50 2.8
TAMRON 28-75 2.8
TAMRON 70-200 2.8
TAMRON 90 2.8 MACRO
TAMRON 300 2.8 (αν δουλεύει με τα νέα ψηφιακά σώματα)

SIGMA 10-20 4.5-5.6
SIGMA 18-50 2.8
SIGMA 50-150 2.8
SIGMA 70-200 2.8
SIGMA 100-300 4.0
SIGMA 70-300 4.0-5.6 APO
SIGMA 30 1.4
SIGMA 70 2.8 MACRO
SIGMA 100 2.8 MACRO
SIGMA 150 2.8 MACRO

TOKINA 12-24 4.0
TOKINA 15-50 2.8
TOKINA 50-135 2.8
ΤΟΚΙΝΑ 300 2.8 (αν δουλεύει με τα νέα ψηφιακά σώματα)
που έχουν πολύ καλή απόδοση, συγκρίσιμη με των φακών της ΝΙΚΟΝ σε πιο χαμηλές τιμές.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Για διάβασμα

1. Πλήρης κατάλογος φακών της ΝΙΚΟΝ με τις βασικές προδιαγραφές τους http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/specs.html

2. Αξιόπιστα τεστ φακών
από τον Tom Hogan http://www.bythom.com/nikon.htm
από τον Bjørn Rørslett http://www.naturfotograf.com/index2.html
από τον Ken Rockwell (όχι και τόσο αξιόπιστα) http://www.kenrockwell.com/nikon/nikkor.htm
από τον Oleg Novikov http://www.olegnovikov.com/technical/techindexpage.shtml (μαζί με γνώμες για Hasselbald)
κι αν θέλετε περισσότερες γνώμες, τότε δείτε και αυτό http://home.zonnet.nl/famwakker/nikonlinkslenseswelcome01.htm με τη συλλογή όλων των Links για το web.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Ένα πολύ εκτενές, εξαντλητικό θα έλεγα άρθρο από τον Thom Hogan για τους συνδυασμούς φακών και σωμάτων της ΝΙΚΟΝ.

Ανεκτίμητο. Must για τους χρήστες του συστήματος σε όποιο επίπεδο κι αν είναι.

Δείτε http://www.bythom.com/rationallenses.htm

Αν βρεθεί αντίστοιχο για τις CANON ας το σηκώσουμε στο αντίστοιχο σύστημα.
 

jim...

Moderator
Staff member
22 February 2008
24,512
Μπακοτσιάνος...
Σε μια αναζήτηση που κάνω σε φακούς Nikon, δεν βρίσκω 18-70 και 18-135 με VR (μόνο DX). Υπάρχουν?

Υπάρχει 18-200. Θα ήταν πιο πρακτικό να πάρει κάποιος εξ αρχής 18-200 VR DX ή θα ήταν καλύτερα έναν 18-55 VR DX και έναν 55-200 VR DX ξεχωριστά?

Η τιμή είναι περίπου το ίδιο.
 

jim...

Moderator
Staff member
22 February 2008
24,512
Μπακοτσιάνος...
Re: Μια εισαγωγή στους φακούς του συστήματος ΝΙΚΟΝ

Μπορεί τα τελευταία χρόνια η CANON να είναι η επιλογή των επαγγελματιών σε σώματα και φακούς, αλλά δεν συνέβαινε το ίδιο μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Τότε η ΝΙΚΟΝ είχε μια πλήρη γκάμα φακών prime με πολύ καλή απόδοση και μια σειρά φακών ζουμ με καλή επίδοση. Επίσης οι οπαδοί της ΝΙΚΟΝ μπορούσαν να χρησιμοποιούν πολύ καλούς prime φακούς manual εστίασης σε αντίθεση με τους οπαδούς της CANON.

Η κατάσταση άλλαξε γρήγορα, καθώς η CANON ανακάλυψε και εφάρμοσε σε όλες τους φακούς το σύστημα εστίασης με εσωτερικό απύρηνο μοτέρ USM και σύστημα σταθεροποίησης στο φακό.

Οι φακοί ζουμ που διαθέτει η ΝΙΚΟΝ χωρίζονται σε δυο βασικές κατηγορίες. Στους φακούς για πλαίσιο 35 mm και για πλαίσιο APSC (δηλ. για αισθητήρες με επιφάνεια μικρότερη από το φιλμ), όπως είναι όλοι οι αισθητήρες της μέχρι τώρα. Οι δεύτεροι φακοί ξεχωρίζουν από το σύμβολο DX. Μπορούν να τοποθετηθούν και σε μηχανές με φιλμ, αλλά βινιετάρουν πολύ.

Τα άλλα σημάδια, γράμματα, κλπ. που εμφανίζονται πάνω στους φακούς, αναλύονται ως εξής:
AI. Φακοί χειροκίνητης εστίασης, που ταιριάζουν στη σημερινή μοντούρα της ΝΙΚΟΝ (μετά το 1972)
AIS Φακοί χειροκίνητης εστίασης που ταιριάζουν στη σημερινή μοντούρα της ΝΙΚΟΝ
AF Αυτόματη εστίαση (auto focus)
AFD Αυτόματη εστίαση (auto focus) με υπολογισμό της απόστασης από το θέμα (distance) για υποβοήθηση του φλας
AFS Αυτόματη εστίαση με μοτέρ στο φακό
VR Με σύστημα σταθεροποίησης στο φακό (vibration reduction) παρόμοιο με το Image Stabilization της CANON
IF εσωτερικής εστίασης (internal focus)
CRC διόρθωση εστίασης για τα κοντινά θέματα (close range correction). Το φορούσαν οι φακοί AIS
ED Κρύσταλλα ειδικά, που βελτιώνουν την οπτική απόδοση
PC έλεγχος προοπτικής (perspective control), για φακούς αρχιτεκτονικούς
DC ελεγχόμενο Blur στην εστίαση (defocus control)


Άκυρο Post. (Ρωτούσα για το DX. Δεν είδα ότι το αναφέρεις Βλάση).-bye-
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Και φυσικά να συμπληρώσουμε για τα σώματα

σε APS-C (1,5 x)
NIKON D40 6 μεγα
ΝΙΚΟΝ D60 10 10 μεγα
NIKON D90 12 μεγα με live view και δυνατότητα για λήψη βίντεο 1280Χ720
NIKON D300 12 μεγα με Live view

σε FULL FRAME
NIKON D3 12 μεγα
ΝΙΚΟΝ D700 12 μεγα με Live view
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,805
Αττική
Και φυσικά να συμπληρώσουμε για τα σώματα

σε APS-C (1,5 x)
NIKON D40 6 μεγα
ΝΙΚΟΝ D60 10 10 μεγα
NIKON D90 12 μεγα με live view και δυνατότητα για λήψη βίντεο 1280Χ720
NIKON D300 12 μεγα με Live view

σε FULL FRAME
NIKON D3 12 μεγα
ΝΙΚΟΝ D700 12 μεγα με Live view


+ την D80 μιας και θα κυκλοφορεί για λιγο ακόμα

Βλάση εξαιρετική δουλειά παντως, σε ευχαριστούμε πολύ

Επιφυλασσομαι να γράψω εντυπώσεις οταν αγοράσω φακους
 
Last edited:

Preve

Senior Member
27 June 2006
333
Εξαιρετικό thread Βλάσση. :a0210:



NIKKOR AFD 28-105 3.5-4.5

Ξεχωρίζει ο 28-105 επειδή έχει ελάχιστες γεωμετρικές παραμορφώσεις, πολύ καλά χρώματα και πολύ υψηλή αναλυτική ικανότητα.


Το επιβεβαιώνω.