Ενεργή διενίσχυση magnepan 1.6

Το σκεφτόμουν για πολύ καιρό. Ο λόγος που δεν το είχα κάνει μέχρι τώρα ήταν η…βαρεμάρα μου.
Και να σας πω δεν ήταν εύκολο. Καμιά 10ριά xlr έπρεπε να κοληθούν, να ξεσυνδέσω τα παθητικά κρος, να βρω τα κανάλια κλπ κλπ.

Το ενεργό κρος που χρησιμοποίησα είναι το γνωστό cx2310 της behringer, το οποίο έχει μέτρια ποιότητα κατασκευής σε ότι αφορά την αίσθηση των trimmer και των διακοπτών, δε μπορώ παρ’όλα αυτά να παραλείψω την ύπαρξη του μικρού τοροειδή, χαρακτηριστικό το οποίο δε συναντάται σε παρόμοιες υλοποιήσεις της εταιρίας.

Για ενισχυτές χρησιμοποίησα τον γνωστό Coda Model 11 στα πρίμα και τον ακόμη γνωστότερο behringer EP1500 στα χαμηλά.

Τα πρίμα των ηχείων τα σύνδεσα σε φάση με τα μπάσα και όχι ανάποδα όπως είναι στο σχέδιο του παθητικού κρος. Ούτως ή άλλως το ενεργό κρος έχει κουμπάκι με το οποίο αλλάζεις πολικότητα.

Για ιντερκονέκτ ανάμεσα στο κρος και στους ενισχυτές έβαλα ένα μικροφονικό της belden.
Για καλώδια ηχείων στα πρίμα έβαλα του Πυργαρού$$η και στα μπάσα κάτι της…tele.

Αφού κατάφερα να κάνω όλες τις συνδέσεις έβαλα τα ποτενσιόμετρα του behringer στο τέρμα, ρύθμισα τα gain της εισόδου του κρος στο μηδέν, έβαλα τη συχνότητα κρος στα 600 Hz. Επίσης, έβαλα στο μηδέν τα gain για τις εξόδους high-low και για τα δυο κανάλια.

Άνοιξα με αγωνία ένα-ένα τα μηχανάκια από την πηγή προς τους τελικούς και έβαλα ένα δισκάκι να παίζει. Ανέβασα σιγά-σιγά την ένταση από τον προ.

ΠΑΙΖΕΙ!

Μεγάλη εντύπωση (ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ) μου έκανε η θέση στο ποτενσιόμετρο του προ. Απίστευτο. Στο «παρα-τέταρτο» με «παρά-δέκα» η ένταση έφτανε στα 95-100DB!

Χωρίς να κάνω οποιαδήποτε ρύθμιση και χωρίς διάθεση να κρίνω το αποτέλεσμα, με πολλά υλικά τελείως «χύμα», αυτό που…βγήκε ξεπέρασε τις προσδοκίες μου.
Κάθησα και άκουσα μουσική με τη μία.
Ίσως να είμαι τυχερός, δε ξέρω.

Σε γενικές γραμμές από την πρώτη νότα άκουσα άλλα πράγματα. Η ενέργεια που απέκτησε το σύστημα είναι πέρα από αυτό που έλπιζα. Πλέον ακούγονται ΤΑ ΠΑΝΤΑ αλλά αβίαστα. Κονσόλες, ποτενσιόμετρα, κουταλάκια του καφέ, κινητά στο ακροατήριο, γέλια, ομιλίες…

Δε θέλω να γράψω άλλα γιατί αυτή τη στιγμή είμαι ενθουσιασμένος. Προς το παρών όμως ειλικρινά δε με βλέπω να γυρνάω στην παθητική λύση.
Ο χρόνος θα το δείξει.

Αναμείνατε έξτρα εντυπώσεις.
 

supersonic

AVClub Fanatic
17 June 2006
49,039
βασικά είσαι ενθουσιώδης τύπος και το ξέρουμε, αλλά μπορεί και να σού'κατσε καλά.
Εύχομαι το δεύτερο, γιατί παίρνω σειρά....
 
Εκανε πως δεν καταλαβαινε για να μην μας πει το μυστικο,και μας ελεγε για κολλησεις καλωδια κλπ

Ρε φιλαράκ, αφού με λες "ροζ".

Ποια είναι πιο ροζ? Τα πηνία ή τα κεριά?

Την ψιλιάστικα ότι με πειράζεις, αλλά δε πίστευα ότι η μακροχρόνια ακρόαση με ναυτίλους 805 προκαλεί αχρωματοψία! :flipout:
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,406
Βέροια
Αυτά γίνονται με τα ενεργά.
Το πρώτο σοκ που παθαίνεις είναι είναι η απλησίαστη... ανάλυση/λεπτομέρεια/διαύγεια.
Το δεύτερο είναι τα δυναμικά.
Τέλος βλέπεις τους ενισχυτές να δουλεύουν ρελαντί καθώς δεν υπάρχουν καταναλώσεις από πηνία και πυκνωτές/αντιστάσεις.
Αυτό που αρχικά θα σε προβληματίσει είναι ότι θα ανακαλύπτεις πολλά λάθη σε ηχογραφήσεις.
Θα ακούς θορύβους (κύρια σε Live) που δεν τους άκουγες πριν.
Ενδεχόμενα και να σου χειροτερέψουν οι έτσι κι αλλιώς κακές ηχηγραφήσεις...

Τώρα απομένει να εκμεταλλευτείς στην sub out έξοδο του ενεργού σου κροσσόβερ.
Αν σου κάτσει ένα καλό και καθαρό σαμπάκι, θα απελευθερώσεις τις μεμβράνες από τον δύσκολο ρόλο της αναπαραγωγής πολύ χαμηλού με αποτέλεσμα τα μάγκια να παίζουν ακόμα πιο αβίαστα, καθαρότερα και ακίνδυνα από τεντώματα της μεμβράνης.
Εξυπακούεται πως απουσία πολύ χαμηλών συχνοτήτων, ο 1500 θα δουλεύει ακόμα πιο άνετα ενώ και οι στάθμες θα μπορούν να ανέβουν χωρίς ιδιαίτερο άγχος καταστροφής μεμβρανών.

-bye-
 
Last edited:
Να'μαι ξανά!

Από ότι φαίνεται, το 2007 θα είναι καλή χρονιά!

Κατόπιν χαλαρών ακροάσεων, τολμώ να πω ότι δεν υπάρχει γυρισμός για μένα.

Τέρμα τα πηνία και οι πυκνωτές. Τουλάχιστον για το δικό μου σύστημα-ηχείο.

Αδυνατώ να απολαύσω μουσική. Μου αποσπάνε την προσοχή διάφοροι ήχοι οι οποίοι νόμιζα ότι δεν υπάρχουν.
Το συνολικό presentation έχει αλλάξει τελείως.
Το σύστημα έγινε υπερ-αποκαλυπτικό, σε σημείο που δεν πάει άλλο! (ή έτσι νομίζω).
Πλέον κλωτσάει πολύ άσχημα όταν το επιτρέπει το σόφτγουαρ. Πιάνω τον εαυτό μου να ακούει στα 100db κατά μέσο όρο, νούμερο που δεν ήταν άπιαστο πριν, ωστόσο ερχόταν πακέτο με μεγάλη συμπίεση.
Αλλά αν δεν ακούσεις το ενεργό δε σε πειράζει, νομίζεις ότι έτσι είναι.
Τώρα όμως που καλόμαθε η γριά στα σύκα...
Η λεπτομέρεια και η σαφήνεια της χαμηλής-μεσοχαμηλής περιοχής έχει εκτοξευθεί. Τέρμα τα φουσκώματα. Όλα παίζουν στις σωστές διαστάσεις, άσχετα από την ένταση που ακούω.
Η μεσαία περιοχή είναι απλά απίστευτη. Δε μπορώ να την περιγράψω. Αληθοφάνεια, ενέργεια, διαύγεια.
Τα πρίμα είναι πλέον πεντακάθαρα, υπερ-εκτεταμένα χωρίς όμως να κουράζουν.
Αυτός ο ήχος ήταν στο μυαλό μου όταν σκεφτόμουν να δώσω 100 ευρώ για έναν πυκνωτή για τον υψιπερατό κλάδο του κρος.

Στο κλασικό "the wall" σε όλα εκείνα τα σημεία όπου παίζει μια τηλεόραση ή ένα ραδιόφωνο παράλληλα με τη μουσική, ακούγεται σαν να βρίσκεται σε ένα τελείως ξεχωριστό επίπεδο από το επίπεδο της μουσικής.
Σε όλα τα δισκάκια των παπούδων της παρέας της Buena Vista το πιάνο έχει βάρος και αρμονικές που δεν έχω ξανακούσει. Η δε σκηνή απίστευτα συγκεκριμένη.
Σε κάποια κομμάτια των thievery corporation όπου ο σάουντ εντζινίερ έπαιζε με τη φάση, το κομμάτι ξεκινάει με τον ήχο να έρχεται από πίσω!
Στα δισκάκια της Πασπαλά (και στο γνωστό κομμάτι) από το μέγαρο το πιάνο είναι καρφωμένο δεξιά (για όσους θυμούνται). Το τι γίνεται με τους θορύβους από την κονσόλα είναι το κάτι άλλο.

Είναι σίγουρα το καλύτερο δώρο που έχω κάνει ποτέ στο στέρεο μου.

Έχω πολλή δουλειά ακόμα, η πορεία όμως διαγράφεται πολλά υποσχόμενη!

Επόμενη στάση: DEQ.

Πριν το πάρω όμως θα επανέλθω με περαιτέρω εντυπώσεις.
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
Το σύστημα έγινε υπερ-αποκαλυπτικό, σε σημείο που δεν πάει άλλο! (ή έτσι νομίζω).

παει παει βλεπε dcx.