Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-End
Hi-End ηχεία
"Ενσωμάτωση" 2 sub σε Magnepan 1.6?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Κωστόπουλος" data-source="post: 27052" data-attributes="member: 41"><p><strong>Ένα subwoofer</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em>"...Αν έχουμε ένα subwoofer, θα χρειαστούν αρκετοί πειραματισμοί για να πετύχουμε την καλύτερη τοποθέτηση. Προσωπικά, χρησιμοποιώ ένα παλιό, αλλά δοκιμασμένο «κόλπο», που βασίζεται στη λογική ότι η ηχητική εκπομπή μεταξύ δύο σημείων στο χώρο είναι ισοδύναμη προς τις δύο κατευθύνσεις. </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em>Βάζω το subwoofer στην ιδανική θέση ακρόασης στον καναπέ, με το μεγάφωνο εκεί που βρίσκεται το κεφάλι του καθήμενου ακροατή. Το σύστημα παίζει στο repeat ένα κομμάτι με καλά ηχογραφημένο χαμηλό (συνήθως το Drum Rekord της Sheffield, αλλά και όποιο άλλο εσείς ξέρετε ότι κάνει δουλειά) και ψάχνω να βρω το σημείο στο δάπεδο που ακούω το καθαρότερο χαμηλό, χωρίς παραμορφώσεις. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι αναγκαστικά σέρνομαι στο πάτωμα, αλλά ποιος σάς είπε ότι το HiFi δεν απαιτεί θυσίες;;...</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em>Στα σοβαρά, τώρα, η μέθοδος αυτή δεν είναι πανάκεια και καλό είναι να ξέρουμε τις εγγενείς της αδυναμίες, για να μη την πατήσουμε: </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>1.</strong> Κατ’ αρχήν, δεν μπορούμε ποτέ να είμαστε σίγουροι ότι η θέση ακρόασης που έχουμε επιλέξει είναι αξιωματικά η καλύτερη μέσα σε όλο το δωμάτιο. Μπορεί, ακόμα, ο χώρος να είναι άθλιος ακουστικά, οπότε είναι αδύνατο να πετύχουμε το «σωστό» μπάσο. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να αποφεύγουμε το κέντρο του δωματίου. </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>2.</strong> Ένας ακροατής με λίγη ή καθόλου εμπειρία μπορεί να δυσκολευτεί να προσδιορίσει σε ποιο σημείο ακούγεται πιο αληθοφανές το χαμηλό, ιδίως όταν παίζουν και τα κυρίως ηχεία. Το να προσπαθήσουμε να λειτουργήσουμε αφαιρετικά, αξιολογώντας μόνο ένα μέρος ενός πολύπλοκου συνόλου που είναι η ακουστική χώρου, είναι ακόμα πιο δύσκολο. </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>3.</strong> Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος της ωραιοποιημένης εγγραφής, που συνήθως είναι τα audiophile CD. Πώς είμαστε βέβαιοι ότι το μπάσο που ακούμε δεν έχει δεχτεί τις «περιποιήσεις» της κονσόλας μίξης; </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>4.</strong> Με παραπάνω από ένα subwoofer η μέθοδος είναι άχρηστη, αφού δε γίνεται να βρισκόμαστε σε παραπάνω από ένα σημεία για να ακούμε τι παίζει το ηχείο στον καναπέ. Αν, πάντως, το επιχειρήσετε, φροντίστε να τηρείτε ακριβώς την ίδια απόσταση από τη θέση ακρόασης και παρατηρείστε ένα ένα τα subwoofer για να αξιολογήσετε τη σχετική τους απόδοση. </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>5.</strong> Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κουραστούμε πριν βρούμε την ιδανική θέση, οπότε θα πρέπει να σταματήσουμε και να επαναλάβουμε το πείραμα άλλη ώρα ή μέρα. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα και μπορεί αυτό που σήμερα να μάς φαίνεται «τέλειο» μετά από δύο μήνες και 100 δίσκους να ακούγεται χρωματισμένο, μονότονο ή απελπιστικά βαρετό. Και τότε, φτου κι απ’ την αρχή... </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>6.</strong> Για να μη προλάβει και μού την πει ο Τζωρτζάκης, να ξεκαθαρίσω ότι η λογική της ισοδύναμης ηχητικής εκπομπής μεταξύ δύο σημείων στο χώρο δεν είναι τεκμηριωμένη. Και αυτό επειδή ένα subwoofer, ως γεννήτρια ήχου, δεν μπορεί να έχει άπειρα υψηλή μηχανική εμπέδηση, θα αναπαράγει τους ιδιοσυντονισμούς του χώρου λίγο πιο εξασθενημένα όταν είναι στη γωνία, παρά όταν παίζει στη θέση ακρόασης, ψηλά στον καναπέ, κι εμείς το ακούμε κουλουριασμένοι χαμηλά στη γωνία. </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em>Πάλι, δεν έχετε να χάσετε τίποτα (εκτός από κάμποση ώρα και δυο πρησμένα γόνατα), οπότε καλό είναι να δοκιμάσετε αυτό το κόλπο πριν αποφασίσετε ότι το sub «δεν σάς κάνει». </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em>Και κάτι τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό: δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το subwoofer οφείλει να συνεργάζεται σωστά με τα κύρια ηχεία. Για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι υπάρχει η ελάχιστη δυνατή επικάλυψη μεταξύ τους, άρα χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν πιο απότομες κλίσεις στη συχνότητα αποκοπής του sub. </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><em>Αυτό, πάλι, εξαρτάται και από τη φασική συμπεριφορά των δύο ηχείων (που μεταβάλλεται ανάλογα με τη συχνότητα), οπότε θα χρειαστούν ακόμα περισσότεροι πειραματισμοί, ιδίως αν η ρύθμιση της φάσης εκπομπής του subwoofer είναι συνεχής και όχι 0-180 μοίρες...</em></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Κωστόπουλος, post: 27052, member: 41"] [b]Ένα subwoofer[/b] [FONT="Trebuchet MS"][SIZE="3"][I]"...Αν έχουμε ένα subwoofer, θα χρειαστούν αρκετοί πειραματισμοί για να πετύχουμε την καλύτερη τοποθέτηση. Προσωπικά, χρησιμοποιώ ένα παλιό, αλλά δοκιμασμένο «κόλπο», που βασίζεται στη λογική ότι η ηχητική εκπομπή μεταξύ δύο σημείων στο χώρο είναι ισοδύναμη προς τις δύο κατευθύνσεις. Βάζω το subwoofer στην ιδανική θέση ακρόασης στον καναπέ, με το μεγάφωνο εκεί που βρίσκεται το κεφάλι του καθήμενου ακροατή. Το σύστημα παίζει στο repeat ένα κομμάτι με καλά ηχογραφημένο χαμηλό (συνήθως το Drum Rekord της Sheffield, αλλά και όποιο άλλο εσείς ξέρετε ότι κάνει δουλειά) και ψάχνω να βρω το σημείο στο δάπεδο που ακούω το καθαρότερο χαμηλό, χωρίς παραμορφώσεις. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι αναγκαστικά σέρνομαι στο πάτωμα, αλλά ποιος σάς είπε ότι το HiFi δεν απαιτεί θυσίες;;... Στα σοβαρά, τώρα, η μέθοδος αυτή δεν είναι πανάκεια και καλό είναι να ξέρουμε τις εγγενείς της αδυναμίες, για να μη την πατήσουμε: [B]1.[/B] Κατ’ αρχήν, δεν μπορούμε ποτέ να είμαστε σίγουροι ότι η θέση ακρόασης που έχουμε επιλέξει είναι αξιωματικά η καλύτερη μέσα σε όλο το δωμάτιο. Μπορεί, ακόμα, ο χώρος να είναι άθλιος ακουστικά, οπότε είναι αδύνατο να πετύχουμε το «σωστό» μπάσο. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να αποφεύγουμε το κέντρο του δωματίου. [B]2.[/B] Ένας ακροατής με λίγη ή καθόλου εμπειρία μπορεί να δυσκολευτεί να προσδιορίσει σε ποιο σημείο ακούγεται πιο αληθοφανές το χαμηλό, ιδίως όταν παίζουν και τα κυρίως ηχεία. Το να προσπαθήσουμε να λειτουργήσουμε αφαιρετικά, αξιολογώντας μόνο ένα μέρος ενός πολύπλοκου συνόλου που είναι η ακουστική χώρου, είναι ακόμα πιο δύσκολο. [B]3.[/B] Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος της ωραιοποιημένης εγγραφής, που συνήθως είναι τα audiophile CD. Πώς είμαστε βέβαιοι ότι το μπάσο που ακούμε δεν έχει δεχτεί τις «περιποιήσεις» της κονσόλας μίξης; [B]4.[/B] Με παραπάνω από ένα subwoofer η μέθοδος είναι άχρηστη, αφού δε γίνεται να βρισκόμαστε σε παραπάνω από ένα σημεία για να ακούμε τι παίζει το ηχείο στον καναπέ. Αν, πάντως, το επιχειρήσετε, φροντίστε να τηρείτε ακριβώς την ίδια απόσταση από τη θέση ακρόασης και παρατηρείστε ένα ένα τα subwoofer για να αξιολογήσετε τη σχετική τους απόδοση. [B]5.[/B] Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κουραστούμε πριν βρούμε την ιδανική θέση, οπότε θα πρέπει να σταματήσουμε και να επαναλάβουμε το πείραμα άλλη ώρα ή μέρα. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα και μπορεί αυτό που σήμερα να μάς φαίνεται «τέλειο» μετά από δύο μήνες και 100 δίσκους να ακούγεται χρωματισμένο, μονότονο ή απελπιστικά βαρετό. Και τότε, φτου κι απ’ την αρχή... [B]6.[/B] Για να μη προλάβει και μού την πει ο Τζωρτζάκης, να ξεκαθαρίσω ότι η λογική της ισοδύναμης ηχητικής εκπομπής μεταξύ δύο σημείων στο χώρο δεν είναι τεκμηριωμένη. Και αυτό επειδή ένα subwoofer, ως γεννήτρια ήχου, δεν μπορεί να έχει άπειρα υψηλή μηχανική εμπέδηση, θα αναπαράγει τους ιδιοσυντονισμούς του χώρου λίγο πιο εξασθενημένα όταν είναι στη γωνία, παρά όταν παίζει στη θέση ακρόασης, ψηλά στον καναπέ, κι εμείς το ακούμε κουλουριασμένοι χαμηλά στη γωνία. Πάλι, δεν έχετε να χάσετε τίποτα (εκτός από κάμποση ώρα και δυο πρησμένα γόνατα), οπότε καλό είναι να δοκιμάσετε αυτό το κόλπο πριν αποφασίσετε ότι το sub «δεν σάς κάνει». Και κάτι τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό: δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το subwoofer οφείλει να συνεργάζεται σωστά με τα κύρια ηχεία. Για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι υπάρχει η ελάχιστη δυνατή επικάλυψη μεταξύ τους, άρα χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν πιο απότομες κλίσεις στη συχνότητα αποκοπής του sub. Αυτό, πάλι, εξαρτάται και από τη φασική συμπεριφορά των δύο ηχείων (που μεταβάλλεται ανάλογα με τη συχνότητα), οπότε θα χρειαστούν ακόμα περισσότεροι πειραματισμοί, ιδίως αν η ρύθμιση της φάσης εκπομπής του subwoofer είναι συνεχής και όχι 0-180 μοίρες...[/I][/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-End
Hi-End ηχεία
"Ενσωμάτωση" 2 sub σε Magnepan 1.6?
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…