Επικίνδυνη αγάπη! [Love]

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα

Ξέρετε τίποτα για το Θεό;​

Ξέρετε τίποτα για τον διάβολο;
Ξέρετε τίποτα για τους μύθους;
Ξέρετε τίποτα για την πραγματικότητα; - Arthur Lee​

Μηχανικός των δύο πρώτων άλμπουμ τους και συν-παραγωγός στο κλασικό τρίτο τους, ο Bruce Botnick, μιλάει για μια από τις κορυφαίες φολκ-ροκ-ψυχεδελικές μπάντες της Δυτική Ακτής, εκείνης της εποχής...

«Σίγουρα ο Arthur Lee ήταν το κύριο μέλος της μπάντας του. Έγραφε όλα τα τραγούδια, εκτός από μερικά που έκανε ο Bryan. Αλλά βασικά, αυτός ήταν το συγκρότημα. Και μπορούσε να παίξει οποιοδήποτε από τα όργανα της μπάντας και να δείξει στους άλλους τι να παίξουν.

Ο Άρθουρ είχε, άνεση με τους στίχους και νομίζω κάποιες καταπληκτικές μελωδίες. Και εξελισσόταν. Ήταν μια πολύ παραγωγική περίοδος για τον ίδιο, από το πρώτο άλμπουμ των Love μέχρι το Da Capo και το Forever Changes.

Ο ίδιος πήγαινε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι οι άλλοι μπορούσαν. Νομίζω ότι είναι καταγεγραμμένο ότι τους πήρα στο στούντιο για να κάνουν το Forever Changes και βασικά δεν μπορούσαν να παίξουν. Ήταν αρκετά αναστατωμένος γι' αυτό. Έκανα το σοκαριστικό να φέρω κορυφαίους σέσιον μουσικούς του Λος Άντζελες, τους Hal Blaine και τους Wrecking Crew και να δοκιμάσω καναδυό κομμάτια με αυτούς. Και το έκανα σκόπιμα, για να σοβαρευτεί η μπάντα, που τελικά έγινε. Θυμάμαι τον Bryan να κάθεται εκεί και να κλαίει κατά τη διάρκεια του σέσιον.

Έφερα και τον Neil (Young) για να αναμιχθεί στη παραγωγή και σκέφτηκα ότι θα ήταν μια πραγματικά καλή ιδέα, επειδή είχα δουλέψει μαζί του με τους Buffalo Springfield. Αλλά όσο έμπλεκε μ' αυτό, συνειδητοποιούσε ότι είχε πράγματα που ήθελε να πει και να κάνει και η παραγωγή δεν ήταν ένα από αυτά. 'Λυπάμαι που είπα ναι, έκανα λάθος. Πρέπει να φύγω να κάνω τα δικά μου.'

Η συμβολή του Bryan MacLean ήταν, πιστεύω, εξαιρετικά πολύτιμη. Ισορροπούσε τα πάντα - οι Love ήταν πραγματικά αυτοί οι δύο συνθέτες, ο Arthur και Bryan. Και ο Bryan έφερε μια άλλη ευαισθησία, από διαφορετική κατεύθυνση από αυτή του Arthur. Δεν το ήξερα εκείνη την εποχή, αλλά πολλά πράγματα επηρεάζαν θρησκευτικά τον Bryan και τον ανάγκασαν να γίνει ένας αναγεννημένος Χριστιανός για τα επόμενα χρόνια. Πραγματικά μου άρεσε πολύ ο Bryan. Ήταν πολύ ευαίσθητος και γούσταρα πολύ τη μουσική του. Και όπως μπορείτε να πείτε, ένα από τα τραγούδια του, το 'Alone Again Or', είναι πραγματικά το πιο διάσημο των Love. Ήταν λιγότερο δημιουργικός. Ο Arthur 'εκτόξευε' με τον τόνο. Αν ακούσετε το Forever Changes, είναι ένα μεγάλης διάρκειας άλμπουμ (43 λεπτά), σε σχέση με άλλα εκείνης της περιόδου, λόγω πληθώρας υλικού. Νομίζω ότι το χρησιμοποιήσαμε όλο. Ό,τι ηχογραφήσαμε, το έβαλα στο άλμπουμ.


Love66.jpg

Νομίζω ότι το πιο μοναδικό, στο υλικό των Love και στην τραγουδοποιΐα του Lee, ήταν το μήνυμα. Οι στίχοι του, οι περιγραφές του, κάποιες πολύ αστείες παρατηρήσεις του. Θεωρούσα τον Arthur σαν έναν από τους πιο αστείους ανθρώπους που είχα γνωρίσει ποτέ. Η αίσθηση του χιούμορ στους στίχους του ήταν απίστευτη. Ερχόταν από ένα διαφορετικό μέρος, όπως και ο Morrison. Οι δύο αμερικάνικες χαρακτηριστικές μπάντες που πραγματικά είχαν κάτι να πουν, εκείνους τους καιρούς, ήταν οι Love και οι Doors.

Δεν θα έλεγα ότι οι Love επηρέασαν πραγματικά τόσο πολύ τους Doors. Ήταν ανταγωνιστικές μπάντες στη σκηνή εκείνη την περίοδο. Ο Arthur ήρθε πριν από τους Doors. Αλλά, όσον αφορά τα μεγάλα κομμάτια, θα θυμάστε ότι στο δεύτερο άλμπουμ, Da Capo, το ολόκληρης πλευράς, 'Revelation', βγήκε αφού είχαμε ήδη ηχογραφήσει το πρώτο άλμπουμ των Doors. Ακόμη, όταν πάω στην Αγγλία, το είδος της αντίδρασης που λαμβάνω από τους ανθρώπους για τους Love και ειδικά για το Forever Changes, είναι ότι αποτέλεσε την κορυφαία επιρροή σε πολλές μπάντες εκεί πέρα.

Ο Arthur και εγώ, ποτέ δεν μιλήσαμε για το ποιες είναι οι επιρροές του και από πού προήλθαν. Αλλά ήταν σίγουρα το R&B και ορισμένοι λευκοί καλλιτέχνες - νομίζω ότι ήταν γενικότερα η μουσική. Αλλά δεν ήταν κρούνερ, ήταν ένας πραγματικά καλός τραγουδιστής.

Για τα έγχορδα και πνευστά, εγώ ήμουν υπεύθυνος. Έφερα τον ενορχηστρωτή, David Angel, δεν ξέρω πως τον βρήκα ακριβώς. Δεν θυμάμαι πως συνέβη. Νομίζω, τον βρήκα μέσω της μητέρας μου, που έκανε εκείνη την εποχή, μουσικά αντίγραφα για το Sinatra και το Nelson Riddle. Τον έφερα, κάθισε με τον Arthur, και ο Arthur ζεστάθηκε πραγματικά μ' αυτό. Και τραγούδησε - όλα τα μέρη των εγχόρδων και πνευστών, τα πάντα. Είναι ένα πραγματικά περίεργο μείγμα Tijuana Brass και ροκ εντ ρολ από το οποίο προερχόταν.

Το Forever Changes ήταν πραγματικά ο δίσκος του Arthur, του Arthur και του Bryan. Ήταν μια καλή εποχή για όλους
...» (πηγή, richieunterberger.com)

LV-1.gif

Γεννημένος στο Μέμφις, ο Arthur Lee (1945-2006), μετακόμισε αργότερα στο Λος Άντζελες και μεγάλωσε στο σκληρό γκέτο Crenshaw. Στο L.A. είδε για πρώτη φορά τους Byrds και το φολκ-ροκ, που αντιπροσώπευε μια ρήξη με το συνηθισμένο ρυθμ εντ μπλουζ, που προηγουμένως παιζόταν στα κλαμπ, είχε μια τεράστια επιρροή πάνω του. Ο Lee είχε σχηματίσει και διαλύσει διάφορα γκρουπ, από τότε που μετακόμισε στο Λος Άντζελες, συμπεριλαμβανομένων των VIP και των Arthur Lee and the Lags. Αφού άκουσε τους Byrds σχημάτισε τους Grassroots με τη συμμετοχή, του πρώην ρόντι των Byrds, Bryan MacLean (1946-1998), του μπασίστα Ken Forssi (1943-1998), που είχε παίξει και στους Surfaris και του επίσης γεννημένου στο Μέμφις, κιθαρίστα Johnny Echols (1947). Άρχισαν να παίζουν στα κλαμπ του Λος Άντζελες, αλλά ο Lee ανακάλυψε ότι μια άλλη μπάντα είχε τα δικαιώματα για το όνομά τους και το άλλαξε σε Love.

Οι Love έκαναν το ντεμπούτο τους στο Brave New World, την άνοιξη του 1965 και από τις αρχές του καλοκαιριού του ίδιου έτους, ο Jac Holzman (επικεφαλής της Elektra Records) τους ανακάλυψε να παίζουν στο κλαμπ Bido Lito του Χόλιγουντ. Στην Elektra έψαχναν τότε, για ένα από τα νέα φολκ-ροκ σχήματα, και τελικά τους έβαλαν να υπογράψουν. Πολύ γρήγορα έγιναν αντικείμενο λατρείας και από το 1966 διέμεναν στο Bido Lito. Πριν την κυκλοφορία του LP τους, Da Capo, ο Lee έφερε και τον ντράμερ Michael Stuart (προηγούμενα με την μπάντα των The Sons Of Adam).

ArthurLee-1.jpg

Ο Arthur Lee, βασικός στιχουργός, τραγουδιστής και κινητήρια δύναμη των Love, ήταν ένας Αφροαμερικανός που ποτέ δεν συμφώνησε με τα ευδαιμονικά οράματα των παιδιών των λουλουδιών. Ρημαγμένος από τις εντάσεις του Ψυχρού Πολέμου, τη σφαγή στο Βιετνάμ και τις ταραχές στους δρόμους των μεγαλύτερων πόλεων της Αμερικής, ο κόσμος που εξιστορούσε δεν ήταν ουτοπία, αλλά ένα σκοτεινό και απειλητικό μέρος όπου η περιστασιακή αχτίδα φωτός, κατάφερνε να διαπεράσει το σκοτάδι. Κατά την μουσικοκριτικό, Lillian Roxon, παρουσίαζε ένα "διασκεδαστικό παράδοξο", ενός Αφροαμερικανού που τραγουδάει σαν λευκός Άγγλος, που τραγουδάει σαν γέρος Αφροαμερικανός.

Αντίθετα, η άλλη προσωπικότητα του γκρουπ, ο Bryan MacLean ήταν γιος ενός αρχιτέκτονα του Χόλιγουντ, που μεγάλωσε κολυμπώντας στην γειτονική πισίνα της Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Η πρώτη φίλη του ήταν η Liza Minnelli και ανατράφηκε με κλασική μουσική και τα πρότυπα του Broadway. «Ακούτε περισσότερο την επιρροή μου στον Άρθουρ από την επιρροή του σε μένα». Το μείγμα ήταν εκρηκτικό και αυτό φαινόταν σε όλες τις δραστηριότητές τους... (πηγές: Vernon Joynson, Jim DeRogatis)

Όταν ο John Densmore των Doors είδε για πρώτη φορά τους Love του Arthur Lee, στο κλαμπ Bido Lito στο Χόλιγουντ το 1965, ήξερε ότι ήταν μάρτυρας σε κάτι επαναστατικό. «Ήταν εκκωφαντικά δυνατοί και μικτοί φυλετικά. Το μυαλό μου ανατινάχθηκε, για να χρησιμοποιήσω έναν όρο της δεκαετίας του '60. Επρόκειτο για ένα ψυχεδελικό μαύρο...»

Ο Arthur Lee είναι σαν το Ρεμπώ ή έναν υπαρξιακό ποιητή. Είναι σε ένα διαφορετικό επίπεδο, δεν έχει τίποτα να κάνει με τα ναρκωτικά, ούτε μιλάμε για κάποιο παράξενο ψυχεδελικό παραισθησιογόνο πράγμα, δεν γράφεις τραγούδια τόσο διορατικά, τόσο δυνατά και τόσο φανταστικά όμορφα, σαν αυτά του "Forever Changes" αν είσαι εντελώς χαμένος... (Bobby Gillespie, Primal Scream)
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα

Ξανά μόνος​

Love - Forever Changes (Νοέμβριος 1967, Elektra)

ForeverChanges.jpg

Τραγούδια: A1 Alone Again Or (Bryan Maclean) - 3:15, A2 A House Is Not A Motel (Arthur Lee) - 3:25, A3 Andmoreagain (Arthur Lee) - 3:15, A4 The Daily Planet (Arthur Lee) - 3:25, A5 Old Man (Bryan Maclean) - 2:57, A6 The Red Telephone (Arthur Lee) - 4:45, B1 Maybe The People Would Be The Times Or Between Clark And Hilldale (Arthur Lee) - 3:30, B2 Live And Let Live (Arthur Lee) - 5:24, B3 The Good Humor Man He Sees Everything Like This (Arthur Lee) - 3:00, B4 Bummer In The Summer (Arthur Lee) - 2:20, B5 You Set The Scene (Arthur Lee) - 6:49
Μουσικοί: Arthur Lee (κιθάρα, φωνητικά), Bryan MacLean (ρυθμική κιθάρα, κύρια φωνητικά: A1, A5), John Echols (ληντ κιθάρα), Ken Forssi (μπάσο), Michael Stuart (τύμπανα, κρουστά)
-- Πρόσθετοι μουσικοί
Carol Kaye (μπάσο: A3, A4), Hal Blaine (τύμπανα: A3, A4), Billy Strange (ρυθμική κιθάρα: A3, A4), Don Randi (πληκτροφόρα: A3, A4, πιάνο: A5, B4, αρπίχορδο: A6), Arnold Belnick, Darrel Terwilliger, James Getzoff, Marshall Sosson, Robert Barene (βιολί), Norman Botnick (βιόλα), Jesse Ehrlich (τσέλο), Chuck Berghofer (κοντραμπάσο), Bud Brisbois, Roy Caton, Ollie Mitchell (τρομπέτα), Richard Leith (τρομπόνι), David Angel, Neil Young: A4 (ενορχήστρωση, προσαρμογή)
Παραγωγή / Μηχανικός / Εξώφυλλο: Arthur Lee & Bruce Botnick / Bruce Botnick / Bob Pepper

Ηχογραφήθηκε στις 9 Ιουνίου μέχρι 25 Σεπτεμβρίου 1967, στα Sunset Sound Recorders του Χόλιγουντ, Καλιφόρνια

Love-1.jpg
από αριστερά: Michael Stuart, Johnny Echols, Ken Forssi, Bryan MacLean και Arthur Lee, Οκτώβριος 1967​

Ένα άλμπουμ που "γδέρνει" χαϊδεύοντας, κυρίως ακουστικό, με ηλεκτρικές στιγμές που ξεσπούν, όπως η καταιγίδα σε ηλιόλουστο ουρανό. Όταν το πρωτάκουσα αιφνιδιάστηκα, με την ορχήστρα των εγχόρδων και πνευστών να με γοητεύει. Είχε ένα άλλο "ηλεκτρισμό", όχι κραυγαλέο, αλλά υποδόριο και διαβρωτικό. Δεν ήξερα αν έπρεπε να ανησυχήσω ή να "παραδοθώ". Μετά τον αιφνιδιασμό, το δεύτερο απανωτό άκουσμα ήταν συντριπτικό, δεν μιλούσα για την επόμενη μέρα, είχα αποσβολωθεί. Τελικά, το αγάπησα και το συναίσθημα αυτό δεν ξεθώριασε ποτέ! Πάμε στην περιγραφή για να πάρετε γεύση, όσοι περίεργοι και ενδιαφερόμενοι δεν έχετε εντρυφήσει...

Ο Άρθουρ Λι είχε ένα προαίσθημα, ότι το καλοκαίρι του '67 ήταν το τελευταίο του και θεωρούσε ότι το "Forever Changes", έπρεπε να είναι η οριστική και τελική του "δήλωση". Στους στίχους του, απεικονίζονται τόσο οι φωτεινές όσο και οι σκοτεινές πλευρές της δεκαετίας του '60. Παρά το γεγονός ότι έγραψε το μεγαλύτερο μέρος του υλικού, το εναρκτήριο και πιο γνωστό κομμάτι, "Alone Again Or" γράφτηκε από τον MacLean. Περιέχει ωραία ισπανική ακουστική κιθάρα και πνευστά, που εναλλάσσονται με το μπάσο του Ken Forssi. Αυτό ήταν και το μοναδικό σινγκλ του άλμπουμ.

Ναι, είπε ότι είναι εντάξει
Δεν θα ξεχάσω
Όλο το χρόνο που περίμενα υπομονετικά για σένα
Και θα κάνεις ακριβώς ό,τι θα επιλέξεις να κάνεις
Και θα είμαι πάλι μόνος, απόψε αγαπητή μου
...

Η άλλη συνθετική συνεισφορά του MacLean, είναι το "Old Man", άλλο ένα φολκ τραγούδι, με μεξικάνικες επιρροές, με πνευστά και κάποια στιχουργική αναφορά στον Χριστιανισμό. Το "A House Is Not a Motel", είναι ένα δυνατό ακουστικό ροκ κομμάτι με τον απόλυτο καλιφορνέζικο ήχο των '60ς, έως τη στιγμή που ξεσπάει σε ένα βαρύτερο ηλεκτρικό ήχο, οδηγούμενο από τον κιθαρίστα Johnny Echols. Οι στίχοι του Lee είναι κυνικοί, με εικόνες πολέμου και βίας.

...
Μπορείτε να φωνάξετε το όνομά μου
Σας ακούω να με καλείτε, τώρα,

Τη στιγμή που τελειώνω το τραγούδι
Οι καμπάνες από τα σχολεία των πολέμων, θα χτυπήσουν
Περισσότερες συγχύσεις, μεταγγίσεις αίματος
Οι σημερινές ειδήσεις θα είναι οι ταινίες του αύριο

Και το νερό μετατράπηκε σε αίμα
Και αν δεν το πιστεύετε
Ανοίξτε την μπανιέρα σας
...

Για το "Andmoreagain", την αφλογιστία του γκρουπ και την "πρόκληση" με τους σέσιον μουσικoύς, μας τα είπε ο Botnick στην εισαγωγή μας. Το ίδιο ισχύει και στο "The Daily Planet", στο οποίο όμως φαίνεται να έχουν επηρεαστεί από το Revolver των Beatles, ενώ με τη σειρά του, αυτό επηρέασε μελλοντικά τους Who. Η πρώτη πλευρά του άλμπουμ ολοκληρώνεται με το ψυχεδελικό, "The Red Telephone", με κάποιες πραγματικά ενδιαφέρουσες αλλαγές συγχορδιών, αλλά και σχεδόν παράξενους και σουρεαλιστικούς στίχους, για τους έγκλειστους ψυχιατρείων. Εννοείται ότι απαγορεύτηκε, η ραδιοφωνική μετάδοσή του.

Καθισμένος σε μια πλαγιά λόφου
Παρακολουθώντας όλους τους ανθρώπους να πεθαίνουν
Θα αισθανόμουν πολύ καλύτερα στην άλλη πλευρά
Θα κάνω οτοστόπ

Πιστεύω στη μαγεία
Γιατί; Επειδή είναι τόσο γρήγορη
Δεν χρειάζομαι δύναμη όταν είμαι υπνωτισμένος
Κοίταξε στα μάτια μου

Τι βλέπεις (βλέπω)
Πώς αισθάνεσαι; (εσύ)
...
Τους έχουν κλειδώσει σήμερα
και πετούν το κλειδί μακριά
Αναρωτιέμαι ποιος θα είναι αύριο, εσύ ή εγώ;

Είμαστε όλοι φυσιολογικοί και θέλουμε την ελευθερία μας
Ελευθερία... ελευθερία... ελευθερία... ελευθερία
Θέλω την ελευθερία μου
Όλα τα παιδιά του Θεού πρέπει να έχουν την ελευθερία τους

ArthurLee-2.jpg
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
ForeverChangesBillboard.jpg

Το "Maybe The People Would Be The Times Or Between Clark And Hilldale", ξεκινά τη δεύτερη πλευρά με μια απαισιόδοξη ματιά στο "φλάουερ πάουερ", ενώ το "Live And Let Live" ακολουθεί σαν μια πιο μελωδική πολιτική μπαλάντα με προοδευτική μουσική δομή, όμορφη μελωδία και ληντ ηλεκτρική κιθάρα από τον Echols. Οι στίχοι είναι ειρωνικοί και δηκτικοί, σατιρίζοντας την ένοπλη βία και την επεκτατική πολιτική της Αμερικής...

...
Υπάρχει ένα γαλαζοπούλι που κάθεται σ' ένα κλαδί
Νομίζω ότι θα πάρω το πιστόλι μου
Το πήρα στο χέρι μου
Γιατί είναι στη γη μου

Και έτσι η ιστορία τελείωσε
Το γνωρίζετε, ωχ τόσο καλά
Καλά θα χρειαστεί να σας το πω εγώ
Το τέλος-τέλος-τέλος-τέλος-τέλος-τέλος-τέλος-τέλος

Ναι, σ' έχω δει να κάθεσαι στον καναπέ
Αναγνωρίζω το πυροβολικό σου
Σε έχω δει πολλές φορές στο παρελθόν
Κάποτε όταν ήμουν ένας Ινδιάνος
Και ήμουν στη γη μου
Γιατί δεν μπορείς να καταλάβεις...

Το "The Good Humor Man He Sees Everything Like This" αντικατοπτρίζει τη χίπικη κουλτούρα της εποχής, βαθιά ριζωμένη στον Lee, αλλά με ένα προαίσθημα αφανισμού, με την απειλή της επιστράτευσης και του πολέμου. Καθόλου "απογοητευτικό", όπως ισχυρίζεται ο τίτλος, το αισιόδοξο "Bummer In The Summer", είναι ένα σύντομο ακουστικό κομμάτι στην παράδοση του ντυλανικού "τραγουδιού-ομιλία". Το άλμπουμ τελειώνει με το μοναδικό εκτεταμένο κομμάτι του, το σχεδόν επτάλεπτο "You Set The Scene", όπου ο Forssi και ο ντράμερ Michael Stuart, οδηγούν το ρυθμό. Το τραγούδι μεταμορφώνεται σε μια πολυ-τμηματική μίνι σουίτα με πνευστά, έγχορδα και μια αντιτιθέμενη μελωδία.

Αυτή είναι η στιγμή και η ζωή που ζω
Και θα αντιμετωπίζω κάθε μέρα με χαμόγελο
Για το χρόνο που μου δόθηκε για κάτι τέτοιο
Και αυτά που πρέπει να κάνω, είναι περισσότερο από στυλ
Θα υπάρξει χρόνος για να ξεκινήσεις...

Τελικά, επικίνδυνη αγάπη ή ανεκπλήρωτος έρωτας; Διαλέξτε τι σημαίνει για εσάς, ίσως κάτι πέρα ή πάνω από αυτά.
Το καλλιτεχνικό επίτευγμα του Forever Changes, είναι τεράστιο και ανεκτίμητο.
Το απόλυτο αριστούργημα...

(*****, πηγές: εξώφυλλο, σημειώσεις επανέκδοσης 2008, classicrockreview.com)

Love-2.jpg
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
PepperCashBox.jpg
η αρχική σύλληψη του Bob Pepper για το εξώφυλλο του Forever Changes / διαφήμιση στο περιοδικό Cash Box, Ιανουάριος '68

LovePosters.jpg
Fillmore και Avalon πόστερ

BillboardJazz&Pop.jpg
περιοδικό Billboard, Ιανουάριος '68 / εξώφυλλο περιοδικού Jazz & Pop, Ιούνιος '70​
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Στο Πάνθεον ! Απο τους λίγους δίσκους που έχω ανάγκη να ακουω και να ξανα-ακουω και να ξανα-ακουω... και άλλοι περιμένουν...
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Και μια "περίεργη" κριτική από τον Jim Bickhart στο Rolling Stone της 10ης Φεβρ., 1968. Βέβαια, το περιοδικό αργότερα ανασκεύασε σε επόμενες κριτικές και λίστες με τα καλύτερα όλων των εποχών...

«The third coming of Love, heralded on Elektra’s Sunset Strip billboard last summer, is upon us. The group has dropped its sixth and seventh members, originally added to sophisticate their music, and they have, in the end, produced their most sophisticated album yet, Forever Changes.

The hard Beatle-Byrd sound of their first album, which turned arty in their second (Da Capo), has been smoothed out quite a bit. Large scale orchestration augments the basic combo on several cuts, replacing the self-contained “orchestration” of Da Capo.

Forever Changes features fairly tight, well-arranged tracks. Its weakest point is in the material. Some of the songs meander and lack real melodic substance. Leader Arthur Lee composed 9 of the 11 cuts. In his quest for originality, Lee sometimes had trouble giving the songs continuity. “The Red Telephone” is an example of this. It contains both excellent and mediocre portions.

The strongest cut on the album is the opener, “Alone Again Or.” Other good ones are “A House is not a Motel,” “The Good Humor Man,” “You Set the Scene” and “Andmoreagain.” These and the other tunes on the album run the range from hard rock to folk to soft orchestration.

Despite the album’s flaw of inconsistency, it is nice to listen to. The background orchestration is pleasant and the recording is technically good.

Love disappeared for a time before releasing this album, and it’s good to have them back. Forever Changes provides some good stuff for open ears.
»
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Δεν έχει φοβερή πλάκα, ότι ήταν καπαρωμένο το grassroots και όχι το love ;;;;

κατά τα λοιπά, τι να λέμε ... δίσκος ορόσημο, φάρος, κομβικός, κλπ. κλπ. αθάνατος ...
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Δεν έχει φοβερή πλάκα, ότι ήταν καπαρωμένο το grassroots και όχι το love ;;;;

κατά τα λοιπά, τι να λέμε ... δίσκος ορόσημο, φάρος, κομβικός, κλπ. κλπ. αθάνατος ...
Ναι έχει, αλλά τότε τα ονόματα που υιοθετούσαν οι μπάντες ήταν από παράδοξα έως εξεζητημένα, όπως Peanut Butter Conspiracy, Strawberry Alarm Clock, Ultimate Spinach και το "κοινότοπο" Love, αν και κυρίαρχο σύνθημα της εποχής, ήταν στα αζήτητα...

Και μια επισήμανση, η στιχουργική του Λι ήταν πολύ αξιόλογη και πολύ πέρα της συνήθους αφελούς και αγαπησιάρικης θεματολογίας. Μου είχε κάνει εντύπωση παλιά, που οι στίχοι του αναφερόντουσαν σε ροκ ποιητικές ανθολογίες. Όταν, λοιπόν, άρχισα να τους διαβάζω κατάλαβα αυτό που ανέφερε και ο Botnick στη εισαγωγή, την άνεση στο λόγο και την ποιητική του φλέβα. Και βέβαια, κάποιοι πάντα αναρωτιόντουσαν πόσο οξύμωρο μπορεί να ήταν το όνομα σε σχέση με αυτά που τραγουδούσε ο Lee. Έφτασαν και στο σημείο να βρίσκουν λογικότερο το όνομα Hate από το Love...
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Φυλακή - Τέλος...

Το φθινόπωρο του 1996, ο Άρθουρ Λι καταδικάστηκε σε 12 χρόνια για παράνομη οπλοκατοχή. Οι αυστηροί νόμοι της Καλιφόρνια, τον ανάγκασαν να εκτίσει ποινή φυλάκισης, αφού προηγουμένως καταδικάστηκε για τις κατηγορίες της επίθεσης και των ναρκωτικών. Στη φυλακή αρνήθηκε επισκέπτες και συνεντεύξεις ενώ ο Bryan MacLean και ο Ken Forssi πέθαναν, ενώ ήταν φυλακισμένος.

LeeGunCharge.jpg
Record Collector #206, Οκτώβριος 1996​

Το 2001 αποφυλακίστηκε, έχοντας υπηρετήσει πεντέμισι χρόνια από την αρχική ποινή του. Ένα ομοσπονδιακό εφετείο της Καλιφόρνια αναίρεσε την ποινή της οπλοκατοχής, καθώς διαπίστωσε ότι ο μηνυτής στη δίκη του, ήταν ένοχος για ανάρμοστη συμπεριφορά. Μετά την αποφυλάκισή του, άρχισε τις εμφανίσεις και τις περιοδείες, αλλά τελικά, το 2006, έχασε τη μάχη με τη λευχαιμία.

ArthurLee-4.jpg
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Re: Φυλακή - Τέλος...

......άρχισε τις εμφανίσεις και τις περιοδείες, αλλά τελικά, το 2006, έχασε τη μάχη με τη λευχαιμία.

Eχασε τη μάχη με την λευχαιμία ;;; Δεν ήξερα καν οτι έφυγε απο τη ζωή
... Ενας φίλος μου ειχε πει οτι τον είδε στην Ελλάδα Λάϊβ και ήταν πολυ καλός...Ποτε ήταν ποσα χρόνια πέρασαν απο αυτή τη συναυλία ; Μου φαίνεται σαν να ήταν προχτές και περίμενα μήπως και πότε θα ερχόταν απο τα μέρη μας...
Επαθα πλάκα πάλι απόψε...
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα

«Είναι το Sgt. Pepper’s της Δυτικής Ακτής, το Pet Sounds της ψυχεδέλειας...»​

Ο ντράμερ των Doors, John Densmore αποτίει φόρο τιμής στο αριστούργημα των Love, Forever Changes

JohnDensmore70s.jpg
«Ήταν το 1965 όταν έτρεξα στο Whisky a Go-Go για να σταθώ μπροστά και να ακούσω ένα γκρουπ που
ονομαζόταν Love. H μπάντα μου, οι Doors έπαιζαν σ' ένα κλαμπ πιο πάνω στο δρόμο και κάναμε ένα
διάλειμμα. Ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους, και το κοινό δεν τους είχε ακόμη καταλάβει.

Την πρώτη φορά που τους είχα δει σοκαρίστηκα, ήταν παράξενοι. Ο Άρθουρ Λι, ο Αφροαμερικάνος
τραγουδιστής τους, φορούσε ροζέ παλιομοδίτικα γυαλιά και είχαν έναν κιθαρίστα του οποίου το παντελόνι
ήταν τόσο σφιχτό, που έμοιαζε σαν να έχει μια κάλτσα χωμένη μέσα στον καβάλο του. Ήταν ένα φυλετικά
μικτό γκρουπ που φαινόταν να είναι φίλοι. Φορώντας δερμάτινες κάπες και παντελόνια με ρίγες, σουέτ
μοκασίνια, λαχουρένια πουκάμισα και τζάκετ με κρόσια παντού, αναρωτήθηκα αν έβγαιναν στο δρόμο έτσι.
Όχι ότι ήταν μόδα χωρίς ουσία και όπως μας είπε ο Lee: "Και τα πράγματα που πρέπει να κάνω είναι κάτι
περισσότερο από στυλ
". Ήθελα απεγνωσμένα να μπω στο συγκρότημα του Arthur γιατί είχε ξεκάθαρα
τόνους ταλέντου και πραγματικό χάρισμα - μια ποιότητα που ακόμη δεν είχε αναπτύξει ο τραγουδιστής μας,
Jim Morrison.

Όταν τελικά γίναμε η μπάντα του μαγαζιού στο Whisky, ο Arthur πρότεινε στον Jac Holzman ότι θα
έπρεπε να ελέγξει τους Doors. Λόγω του Arthur, κλείσαμε μια συμφωνία.

Ο Τζιμ και εγώ οδηγούσαμε από το Laurel Canyon στο κινέζικο εστιατόριο δίπλα στο Greenblatt's Deli
για να πάρουμε αυγά με τηγανητό ρύζι για πρωινό. Σε μια από αυτές τις εξόδους, στο ραδιόφωνο έπαιζε
τη διασκευή των Love, του τραγουδιού των Burt Bacharach-Hal David, το "My Little Red Book".
"Αν μπορούσαμε να κάνουμε ένα δίσκο τόσο καλό", είπε ο Τζιμ, "θα ήμουν ευτυχισμένος".

Αλλά ο Άρθουρ είχε ένα ακόμη μεγαλύτερο αριστούργημα στο μανίκι του. Το Forever Changes ορίζει τη δεκαετία του '60 και είναι το Sgt. Pepper’s της Δυτικής Ακτής, το Pet Sounds της ψυχεδέλειας. Ο Bruce Botnick, ο οποίος έκανε την παραγωγή του άλμπουμ, μου είπε ότι όταν ο Arthur ηχογράφησε το κομμάτι "Live And Let Live" με τη γραμμή, "Ω, η μύξα ξεράθηκε στο παντελόνι μου / Μετατράπηκε σε κρύσταλλο", ανησυχούσε ότι το παρατράβηξε. Οι φόβοι του Bruce καθησυχάστηκαν και το τραγούδι έγινε φιλμ για τα αυτιά, μια σουρεαλιστική ταινία δράσης.

Το "Andmoreagain" είναι πιθανώς ένα από τα πιο μοναχικά τραγούδια που έχουν γραφτεί ποτέ, και μπορεί κάλλιστα να είναι μια αλληγορία για μια "κυρία του φαραγγιού" με δύο αφγανικά σκυλιά, που ο Arthur τότε κυκλοφορούσε. Ο Τζιμ στη συνέχεια συνδέθηκε μαζί της. Το "Maybe The People Would Be the Times, Or Between Clark And Hilidale", αντανακλά τη ζωή του δρόμου στο Strip (Σάνσετ Στριπ), με το Whisky να βρίσκεται στη Sunset Boulevard (Σάνσετ Μπούλεβαρντ) μεταξύ των δύο δρόμων που φέρουν αυτά τα ονόματα. Καθόλη τη διάρκεια του άλμπουμ, ο Arthur τραγούδησε επίσης για ρατσισμό, μετενσάρκωση, φιλοσοφία, πόλεμο και θάνατο. Είναι όλα εκεί. Δυστυχώς, κάπνιζε τόσο πολύ χόρτο που ήταν απρόθυμος να αφήσει το σπίτι του και δεν θα διέσχιζε τον Ατλαντικό για την Αγγλία, όπου το Forever Changes μπήκε στα τσαρτ και γνώρισε τεράστια κριτική επιτυχία.

Όταν άκουσα την είδηση ότι πέθανε, θυμήθηκα αυτές τις γραμμές από το "The Red Telephone": "Καθισμένος στην πλαγιά ενός λόφου, βλέποντας όλους τους ανθρώπους να πεθαίνουν / θα νιώθω πολύ καλύτερα στην άλλη πλευρά".

Στη συνέχεια, προς τιμήν του Άρθουρ, άναψα λίγο λευκό φασκόμηλο που μου έδωσαν κάποιοι φίλοι Ινδιάνοι μουσικοί για να τον βοηθήσει στο πέρασμα του. Ήταν ιδιοφυΐα αλλά βασανισμένος, μοιάζοντας στον Jim από την άποψη αυτή, και οι δύο τους τώρα κάθονται σ' αυτόν τον λόφο.
»

LoveOnStage.jpg
Οι Love στην σκηνή...

«Μην αναρωτιέσαι τι χρειάζεται ο κόσμος. Αναρωτήσου τι σε ζωντανεύει και κάντο, γιατί αυτό που χρειάζεται ο κόσμος είναι άνθρωποι ζωντανοί...»
- Howard Thurman, αφροαμερικανός μυστικιστής και ακτιβιστής​

<Συνεχίζεται>...
 

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,854
Αθήνα-Κέντρο
Επικίνδυνη αγάπη indeed.

μα πού κωλοβαρούσα το '15 βρε παιδιά?? Εχανα τα καλύτερα

Εξαίσιο άλμπουμ από όπου και να το πιάσεις.

Και η λεπτομέρειες του Γρηγόρη σχεδόν ανατριχιαστικές.Πάω να δώ που το έχω καταχωνιασμένο μέσα στην λαίλαπα του σπιτιού μου..