Ετσι κάνουν όλες ( άτιμες ) ... στο ΜΜΘ

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Ομολογώ ότι ξεκίνησα προκατειλημμένος . Η όπερα είναι ένα είδος με το οποίο δεν είμαι εξοικειωμένος . Την προκατάληψη αυτή επέτεινε και η άποψη ενός συναδέλφου ο οποίος σήμερα το πρωϊ μου είπε , ούτε λίγο ούτε πολύ , ότι η παράσταση δεν έχει σκηνικά , μα ούτε και κουστούμια – «φορούν τα πουλοβεράκια τους» ήταν οι λέξεις που χρησιμοποίησε , την ίδια ώρα που μια φίλη της γυναίκας μου της έλεγε το ίδιο πράγμα , το οποίο μάλιστα την ώθησε στο να φύγει μόλις έκανε διάλειμμα . Ετσι λοιπόν μέσα μου , ήδη προτού φτάσω στο ΜΜΘ , είχα αρχίσει να γράφω το κείμενο , ή τουλάχιστον τον τίτλο «Μozart στο ΜΜΘ ή πήγε ο Εβραίος εκδρομή κι έτυχε η μέρα Σάββατο» , υπονοώντας την απογοήτευση που a priori είχε δοκιμάσει.

Εισήλθαμε λοιπόν μετά της συζύγου και με βαρειά καρδιά , έχοντας συμφωνήσει ότι αν δεν μας αρέσει θα φύγουμε κι εμείς στο διάλειμμα και καθήσαμε στις ωραίες θέσεις μας – 8η σειρά στο κέντρο. Όταν χαμήλωσαν τα φώτα και άνοιξε η αυλαία , αφού η ορχήστρα είχε ήδη πάρει τη θέση της , ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα απλό και απολύτως αφαιρετικό σκηνικό . Στο κέντρο της σκηνής δέσποζε μια ξύλινη πλατφόρμα ανισοϋψής σε κάθε πλευρά , ενώ από πάνω κρεμόταν από το ταβάνι ένα τεράστιο ξύλινο τελάρο , σχηματίζοντας γωνία με το δάπεδο , αλλά χωρίς να εφάπτεται με αυτό . Στο φόντο , ένα μπλέ χρώμα . Με το που εμφανίστηκαν οι δυο ερωτοχτυπημένοι νέοι με το Ντον Αλφόνσο να συζητούν , διαπιστώσαμε ότι πράγματι οι πρωταγωνιστές φορούσαν απλά καθημερινά ρούχα – ακομη και η ολόμαυρη στολή του ντον Αλφόνσο ήταν απλή αν εξαιρέσει κανείς την μακριά επίσης μαύρη μπέρτα του. Συγχρόνως στο μεν αιωρούμενο τελάρο , προβάλλονταν εικόνες με αφηρημένα θέματα , πρόσωπα , φύση , θάλασσα , ενώ οι φωτισμοί δημιουργούσαν ενδιαφέρουσες σκιές και χρώματα . Παράλληλα στην επικλινή κατασκευή προβάλλονταν επίσης εικόνες , άλλοτε ίδιες με αυτές του τελάρου και άλλοτε διαφορετικές .

Ηταν αυτό σκηνικό για όπερα ; Ηταν αυτά κοστούμια για όλες αυτές που κάνουν έτσι; Ε ναι . Ηταν . Και ήταν μαγικά . Γιατί αφαιρώντας κάθε μπαρόκ διάκοσμο , κάθε αναμενόμενη πολυτέλεια και χλιδή , κάθε βαρυφορτωμένο σκηνικό και κάθε χιλιοποίκιλτο κοστούμι , όλο το σκηνικό λειτουργούσε υπέρ της μουσικής και του τραγουδιού . Η καθημερινή σχεδόν , απλότητα των κοστουμιών , το απόλυτα λιτό σχεδόν δωρικό σκηνικό και οι εμπνευσμένοι φωτισμοί και τα παιχνιδίσματα τους , έκαναν μια οπερα 200 ετών περίπου , να φαντάζει σύγχρονη , μοντέρνα , σημερινή . Και βοηθούσαν τον θεατή να επικεντρωθεί στην μουσική και στο κείμενο , να αισθανθεί πιο οικεία , να μπορέσει να γελάσει χωρίς ενοχές και να απολαύσει μια κωμική υπόθεση , αμπαλαρισμένη σε μια γευστική μουσική , γεμάτη συμμετρία , ομορφιά , ένταση , συγκίνηση , πάθος .

Ολοι οι συντελεστές της παράστασης ήταν εξαιρετικοί , διαθέτοντες υπέροχες φωνές και ωραία σκηνική παρουσία , που στην περίπτωση του Γιάννη Γιαννίση ( Ντόν Αλφόνσο ) και ιδίως της Θεοδώρας Μπάκα ( Δέσποινας ) έφτανε τα όρια του πληθωρικού . Μεγάλες οι ερμηνευτικές ικανότητες της σοπράνο Beatrix Fodor ( Φιορντιλίτζι ) και της Μαίρης – Ελεν Νέζη ( Ντοραμπέλα ) , διακρίθηκαν και επιβεβαιώθηκαν ιδιαίτερα στις άριες και τα ρετσιτατίβι. Ο Κύρος Πατσαλίδης ( Γκουλιέλμο ) και ο Stefano Ferrari ( Φεράντο ) συμπλήρωνα με χάρι , ένα ολοκληρωμένο και υψηλών ερμηνευτικών και φωνητικών ικανοτήτων καστ .

Αψογη η συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης υπό την διεύθυνση του Νίκου Αθηναίου διατήρησε με ευκολία μέχρι τέλους το παιγνιώδες τέμπο και την ανάλαφρη αέρινη διάθεση που χρειάζεται η μουσική του Mozart για να αποδοθεί σωστά .

Για την ιστορία η σκηνοθεσία ήταν του Daniele Abbado και τα σκηνικά και τα κοστούμια του Giovani Carluccio. Εν κατακλείδι ήταν μια καθηλωτική παράσταση , αρκετά διαφορετική και συνάμα αρκούντως γοητευτική στην διαφορετικότητα της , τουλάχιστον για έναν άνθρωπο που δεν έχει και μεγάλη επαφή με τις παραστάσεις όπερας . Μού άρεσε . Το φχαριστήθηκα ( στο διάλειμμα κοίταξα την γυναίκα μου και της είπα "Εγώ πάντως δεν φεύγω" ."Ούτε κι εγω" ήταν αμέσως η απάντηση της

Υ.Γ.1 Οσο περισσότερο πάω στο μέγαρο , τόσο περισσότερο πείθομαι ότι μάλλον Μagnepan χρειαζόμαστε για μια σωστή αναπαράσταση σπίτι μας ( αλλά όχι τα πειραγμένα του Κακαλιού :flipout: )
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Σε πήραν είδηση Ντοκ που ήσουν μπροστά μπροστά και δεν άφησαν την χοντρή να βγεί.... :flipout:
 
Καλή αρχή Ντοκ! Έχεις δίκιο για την αφαιρετική σκηνογραφία στην όπερα. Συνήθως βοηθά να επικεντρώνεσαι στην μουσική. Την εισήγαγε σε μεγάλη κλίμακα μετά τον Β' ΠΠ, ο Βίλαντ Βάγκνερ στις όπερες του παππού του, με αφαιρετικά σκηνικά και μελετημένους φωτισμούς και άφησε εποχή.
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Τυχεράκια Δαμιανέ! Εμένα με παρέσυρε η παρέα:damnyou: και τό'χασα...
Αν και δεν είμαι (ακόμη...) του είδους, είχα συγκλονιστεί πέρσι με την Φιλαρμονική του ARTURO TOSCANINI ακούγοντας Rimsky-Korsakov και Mussorgsky:award:
 

Larry

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
19,538
Re: Απάντηση: Ετσι κάνουν όλες ( άτιμες ) ... στο ΜΜΘ

Τυχεράκια Δαμιανέ! Εμένα με παρέσυρε η παρέα:damnyou: και τό'χασα...
Αν και δεν είμαι (ακόμη...) του είδους, είχα συγκλονιστεί πέρσι με την Φιλαρμονική του ARTURO TOSCANINI ακούγοντας Rimsky-Korsakov και Mussorgsky:award:

τυχερακια Δημητρη θες να πεις ,εκτος αν εννοεις οτι ο Δαμιανος μετα τον Β ΠΠ παρακολουθησε Βιλαντ Βαγκνερ οποτε και συ της εχασες λογω κακων παρεων
 

 Νίκος

Supreme Member
και ιδίως της Θεοδώρας Μπάκα ( Δέσποινας )

To Δεσποινάκι είναι απίστευτο στην σκηνή.Πολύ καλή performer. Tα αφαιρετικά σκηνικά ,καθώς οι φορές που πάω στην όπερα είναι ελάχιστες, δεν μου έκαναν καλή εντύπωση στην αρχή αλλά τελικά η παράσταση σε κερδίζει.
Οι παραστάσεις του videowall είναι λίγο άκυρες και δεν δένουν με την παράσταση (προιον real-time rendering υπόψην ), θα μπορούσαν να είναι λίγο ποιο σχετικές ώστε να δίνουν την αίσθηση στο κοινό για θάλλασα,κήπο κτλ στο κοινό ελλείψη σκηνικών.
Πολύ καλές ερμηνίες από όλους και πολύ ευχάριστη παράσταση που έχει 3ωρη διάρκεια.
 
Last edited:
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ετσι κάνουν όλες ( άτιμες ) ... στο ΜΜΘ

τυχερακια Δημητρη θες να πεις ,εκτος αν εννοεις οτι ο Δαμιανος μετα τον Β ΠΠ παρακολουθησε Βιλαντ Βαγκνερ οποτε και συ της εχασες λογω κακων παρεων

Ουπς Δημήτρη ναι ναι
 

Υ.Γ.1 Οσο περισσότερο πάω στο μέγαρο , τόσο περισσότερο πείθομαι ότι μάλλον Μagnepan χρειαζόμαστε για μια σωστή αναπαράσταση σπίτι μας ( αλλά όχι τα πειραγμένα του Κακαλιού :flipout: )

:aktion033:
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Καλή αρχή Ντοκ! Έχεις δίκιο για την αφαιρετική σκηνογραφία στην όπερα. Συνήθως βοηθά να επικεντρώνεσαι στην μουσική. Την εισήγαγε σε μεγάλη κλίμακα μετά τον Β' ΠΠ, ο Βίλαντ Βάγκνερ στις όπερες του παππού του, με αφαιρετικά σκηνικά και μελετημένους φωτισμούς και άφησε εποχή.

Ευχαριστώ Δαμιανέ . Μου αρέσει όταν η πρωτόλεια άποψη μου επιβεβαιώνεται από τους ειδήμονες του χώρου -bye-

Να σημειώσω πάντως ότι η όπερα στο σπίτι είναι κάτι σαν θέατρο από το ραδιόφωνο .
 

Larry

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
19,538
Re: Απάντηση: Ετσι κάνουν όλες ( άτιμες ) ... στο ΜΜΘ

Ευχαριστώ Δαμιανέ . Μου αρέσει όταν η πρωτόλεια άποψη μου επιβεβαιώνεται από τους ειδήμονες του χώρου -bye-

Να σημειώσω πάντως ότι η όπερα στο σπίτι είναι κάτι σαν θέατρο από το ραδιόφωνο .



παρε να χεις Σπυρο Σουρλα, οπερακια του καναπε......
 
19 June 2006
8,661
To αντισυμβατικό δεν είναι ο Ντοκ. στην όπερα αλλά το γεγονός ότι την ορχήστρα του Δ. Θεσσαλονίκης διευθύνει ο Ν. Αθηναίος.

Πάντως για να πω και εγώ τη μαύρη αλήθεια το πιο έντονο γεγονός που βίωσα στην έκθεση, ήταν ένα κομμάτι του Σοστακόβιτς που έβαλε ο Δαμιανός.
Μαμά ΓΕΡΝΑΩ.

Υ.Γ. Damian ,τι ήταν αγόρι μου αυτό να πάω να το αποκτήσω;
 
17 June 2006
14,352
Re: Απάντηση: Ετσι κάνουν όλες ( άτιμες ) ... στο ΜΜΘ

η όπερα στο σπίτι είναι κάτι σαν θέατρο από το ραδιόφωνο .

και που να σου λέω τι είναι το ροκ´ν´ρολ όταν το ακούς στο σαλόνι σου :tdown:
έχω κάτι φιλαράκια που θα σου πούν ότι οι Who (We Won t Get Fooled Again) "λειτουργούν" μόνο σε συναυλία ή στο οδόφραγμα :rolleyes:
 
Last edited:
27 June 2006
7,771
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ετσι κάνουν όλες ( άτιμες ) ... στο ΜΜΘ

και που να σου λέω τι είναι το ροκ´ν´ρολ όταν το ακούς στο σαλόνι σου :tdown:
έχω κάτι φιλαράκια που θα σου πούν ότι οι Who (We Won t Get Fooled Again) "λειτουργούν" μόνο σε συναυλία ή στο οδόφραγμα :rolleyes:


:grinning-smiley-043 :aktion033:
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Στα σαλόνια σας, σαλόνια βλέπετε μόνο εσείς. :chinscratch: Εμείς στο δικό μας βλέπουμε αναποδογυρισμένα περιπολικά και μυρίζουμε καμένα λάστιχα.-bye-
Θά'πρεπε οι εναπομείναντες γερόλυκοι Who :grandpa: νά'ρθουν στα δικά σας και να σας πάρουν πίσω τα βρωμοcdιά τους, που προσβάλουν την αισθητική των Flairk σας … Ή δεν έχετε τέτοιους? :chinscratch: Καλά ρε, μόνο Σεζάρια Εβόρα???:bang:
 

ΝΕΟΣ ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ

Established Member
18 June 2006
122
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Un aura amorosa del nostro tesoro
Un dolce ristoro al cor porgera
Al cor che nudrito da speme d' amore
D' un esca migliore
bisogno non ha

8η σειρά στη μέση βρε Ντοκ, έπρεπε να πάρεις μαζί και το Νάγκρα και να ακροβολιστείτε με τη σύζυγο και τα μικρόφωνα...θυμάστε τη Ντίβα;
 
Απάντηση: Re: Ετσι κάνουν όλες ( άτιμες ) ... στο ΜΜΘ

Damian ,τι ήταν αγόρι μου αυτό να πάω να το αποκτήσω;

Ήταν το τρίτο μέρος από αυτό. Από τότε που μετακινήθηκες στη hi-end χάνεις επεισόδια. ;)
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Στα σαλόνια σας, σαλόνια βλέπετε μόνο εσείς. :chinscratch: Εμείς στο δικό μας βλέπουμε αναποδογυρισμένα περιπολικά και μυρίζουμε καμένα λάστιχα.-bye-
Θά'πρεπε οι εναπομείναντες γερόλυκοι Who :grandpa: νά'ρθουν στα δικά σας και να σας πάρουν πίσω τα βρωμοcdιά τους, που προσβάλουν την αισθητική των Flairk σας … Ή δεν έχετε τέτοιους? :chinscratch: Καλά ρε, μόνο Σεζάρια Εβόρα???:bang:

Οσοι από τους "καλλιτέχνες" ,δίσκοι των οποίων υπάρχουν στην δισκοθήκη μου , θέλουν να πάρουν πίσω τα βρωμοσιντιά τους , παρακαλώ να μπουν στην ουρά.