Λάμπες vs Τρανζίστορ

cinevagos

Senior Member
12 February 2009
582
Eλευσίνα
To θέμα είναι τι ζητάει κανείς.

Για να μην πολυλογώ:
Εάν θέλεις την αίσθηση του live πιστή στο μουσικό γεγονός πρέπει να
ακούσεις δυνατά και γρήγορα οπότε
καλύτερα το trany. H λαμπίτσα είναι ζεστή ρομαντική κλπ αλλά
αργή και περιορισμένη στα δυναμικά της περασματα και δεν μπορεί
στα αυτιά μου να αναπαράγει αρκετά πιστά κάποιες συχνότητες
απαραίτητες στη δημιουργία της ψευδαίσθησης του live.
Oλα αυτά δεδομένων των συνθηκών ακρόασης βεβαίως βεβαίως (χώρος
ακρόασης, ματσάρισμα, ποιότητα συσκευών, τεχνολογία ηχείου)
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Δεν είναι όλα τα λαμπάτα ίδια...Φθηνά,κακοφτιαγμένα λαμπάτα σε κακούς συνδυασμούς/γενικό κακό στήσιμο αποδίδουν έτσι όπως νομίζετε ότι αποδίδουν οι λάμπες...Η καλή λάμπα είναι συνώνυμη του live,της φυσικότητας,των αξεπέραστων μεσαίων αλλά και καταιγιστικών μεταβατικών.Ομως τέτοιες κατασκευές,κοστίζουν απο πολλά έως πάρα πολλά,χρειάζονται τακτική αλλαγή στις ακριβές λάμπες,απαιτούν υψηλή εμπειρία-γνώσεις και προσήλωση...
 
Last edited:

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Δεν είναι όλα τα λαμπάτα ίδια...Φθηνά,κακοφτιαγμένα λαμπάτα σε κακούς συνδυασμούς/γενικό κακό στήσιμο αποδίδουν έτσι όπως νομίζετε ότι αποδίδουν οι λάμπες...Η καλή λάμπα είναι συνώνυμη του live,της φυσικότητας,των αξεπέραστων μεσαίων αλλά και καταιγιστικών μεταβατικών.Ομως τέτοιες κατασκευές,κοστίζουν απο πολλά έως πάρα πολλά,χρειάζονται τακτική αλλαγή στις ακριβές λάμπες,απαιτούν υψηλή εμπειρία-γνώσεις και προσήλωση...
Συμφωνώ με τα παραπάνω πλήν του ότι ... "χρειάζονται τακτική αλλαγή στις ακριβές λάμπες". Οι δικές μου χρειάζονται αλλαγή μετά από 10000-20000 ώρες και δεν χρειάζεται να είναι ούτε ταιριαγμένες ούτε ακριβές. Λ.Σ.
 

farflung

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,017
refugee from Eta Carinae
Δεν είναι όλα τα λαμπάτα ίδια...Φθηνά,κακοφτιαγμένα λαμπάτα σε κακούς συνδυασμούς/γενικό κακό στήσιμο αποδίδουν έτσι όπως νομίζετε ότι αποδίδουν οι λάμπες...Η καλή λάμπα είναι συνώνυμη του live,της φυσικότητας,των αξεπέραστων μεσαίων αλλά και καταιγιστικών μεταβατικών.Ομως τέτοιες κατασκευές,κοστίζουν απο πολλά έως πάρα πολλά,χρειάζονται τακτική αλλαγή στις ακριβές λάμπες,απαιτούν υψηλή εμπειρία-γνώσεις και προσήλωση...

οταν λες τακτικη αλλαγη στις ποσες ωρες εννοεις?
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
To θέμα είναι τι ζητάει κανείς.

Για να μην πολυλογώ:
Εάν θέλεις την αίσθηση του live πιστή στο μουσικό γεγονός πρέπει να
ακούσεις δυνατά και γρήγορα οπότε
καλύτερα το trany. H λαμπίτσα είναι ζεστή ρομαντική κλπ αλλά
αργή και περιορισμένη στα δυναμικά της περασματα και δεν μπορεί
στα αυτιά μου να αναπαράγει αρκετά πιστά κάποιες συχνότητες
απαραίτητες στη δημιουργία της ψευδαίσθησης του live.
Oλα αυτά δεδομένων των συνθηκών ακρόασης βεβαίως βεβαίως (χώρος
ακρόασης, ματσάρισμα, ποιότητα συσκευών, τεχνολογία ηχείου)

Αυτο απο που προκυπτει?
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,746
Δηλαδη οι κιθαριστες,μπασιστες κλπ που παιζουν με λαμπατους ενισχυτες δεν παιζουν live ???????
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,746
Δεν είναι όλα τα λαμπάτα ίδια...Φθηνά,κακοφτιαγμένα λαμπάτα σε κακούς συνδυασμούς/γενικό κακό στήσιμο αποδίδουν έτσι όπως νομίζετε ότι αποδίδουν οι λάμπες...Η καλή λάμπα είναι συνώνυμη του live,της φυσικότητας,των αξεπέραστων μεσαίων αλλά και καταιγιστικών μεταβατικών.Ομως τέτοιες κατασκευές,κοστίζουν απο πολλά έως πάρα πολλά,χρειάζονται τακτική αλλαγή στις ακριβές λάμπες,απαιτούν υψηλή εμπειρία-γνώσεις και προσήλωση...

Kαλης ποιοτητας λαμπες εξοδου εχουν μεσο ορο ζωης περιπου 5000 ωρες.

Με 1-2 ωρες την ημερα χρησης υπολογιζω περιπου 9 χρονια.

Οι προενισχυτριες πανω απο 10000 ωρες , περιπου 18 χρονια.

Στα 10-20 χρονια τον λαμπατο ενισχυτη ειναι πολυ πιθανον να τον εχει καποιος ακομη,για να μην πουμε για αλλα τοσα ............( quad,radford,leak,mcIntosh,luxman.......)

Καμια ιδιεταιρη εμπειρια δεν χρειαζεται,εκτος των βασικων που πρεπει καποιος να κανει , οπως αλλαγη λαμπων κλπ.Κατω απο νορμαλ συνθηκες δεν υπαρχει τιποτα για το οποιο να ανησυχει.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: Λάμπες vs Τρανζίστορ

Kαλης ποιοτητας λαμπες εξοδου εχουν μεσο ορο ζωης περιπου 5000 ωρες.

Με 1-2 ωρες την ημερα χρησης υπολογιζω περιπου 9 χρονια.

Οι προενισχυτριες πανω απο 10000 ωρες , περιπου 18 χρονια.

Στα 10-20 χρονια τον λαμπατο ενισχυτη ειναι πολυ πιθανον να τον εχει καποιος ακομη,για να μην πουμε για αλλα τοσα ............( quad,radford,leak,mcIntosh,luxman.......)

Καμια ιδιεταιρη εμπειρια δεν χρειαζεται,εκτος των βασικων που πρεπει καποιος να κανει , οπως αλλαγη λαμπων κλπ.Κατω απο νορμαλ συνθηκες δεν υπαρχει τιποτα για το οποιο να ανησυχει.

Εξαρτάται απο τον ενισχυτή και τις λάμπες...Σε τάξη Α,πουσαρισμένοι ΡΡ...τις "καίνε" πολύ γρηγορώτερα...Στον δικό μου(τάξη Α) οι πρώτες της Jadis κράτησαν γύρω στις 1500 ώρες,με σχεδόν καθημερινή χρήση.Αν πάρουμε υπόψη τις ώρες που χρειάζεται να "έρθει",ζεσταθεί ο ενισχυτής απ' αυτές καθαρές ακρόασης ήταν περίπου τα 2/3...Τέλος καλά μετρημένες και ματσαρισμένες λάμπες,έχουν ήδη τρέξει ουκ ολίγες ώρες,πρίν κάν αγοραστούν...Ας μην μιλήσουμε για ΝΟS...
 
Last edited:

cinevagos

Senior Member
12 February 2009
582
Eλευσίνα
Αυτο που προανέφερα προκύπτει από ακροάσεις. Οι λάμπες στα μουσικά όργανα προτιμούνται
από τον ξεχωριστό ήχο που δίνουν στα όργανα. Κακώς δεν το ανέφερα αυτό στη γνώμη μου
παραπάνω αλλά είναι εκτός θέματος. Τα όργανα δημιουργούν τη μουσική μέσω του ενισχυτή τους
, οι ενισχυτές των στερεοφωνικών συστημάτων αναπαράγουν μουσική ήδη ηχογραφημένη.
Μη μπερδεύουμε κάποια πράγματα.
 

cinevagos

Senior Member
12 February 2009
582
Eλευσίνα
Επίσης φίλε dipie έχεις δίκιο στο ότι δεν έιναι όλα τα λαμπάτα ίδια. Απλώς ακούγοντας
κατέληξα ότι το καλό τρανζίστορ με καλύπτει περισσότερο σε ρεαλισμό από την καλή λαμπα.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,746
To θέμα είναι τι ζητάει κανείς.

Για να μην πολυλογώ:
Εάν θέλεις την αίσθηση του live πιστή στο μουσικό γεγονός πρέπει να
ακούσεις δυνατά και γρήγορα οπότε
καλύτερα το trany. H λαμπίτσα είναι ζεστή ρομαντική κλπ αλλά
αργή και περιορισμένη στα δυναμικά της περασματα και δεν μπορεί
στα αυτιά μου να αναπαράγει αρκετά πιστά κάποιες συχνότητες
απαραίτητες στη δημιουργία της ψευδαίσθησης του live.

Oλα αυτά δεδομένων των συνθηκών ακρόασης βεβαίως βεβαίως (χώρος
ακρόασης, ματσάρισμα, ποιότητα συσκευών, τεχνολογία ηχείου)

Πες το αυτο στους θρυλικους κιθαριστες,μπασιστες κλπ να παρατησουν τους ενισχυτες τους με λαμπες που χρησιμοποιουν σε συναυλιες live ...........................και να παρουν τρανσιστορατους για να δημιουργησουν την ψευδαισθηση του live.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,746
Επίσης φίλε dipie έχεις δίκιο στο ότι δεν έιναι όλα τα λαμπάτα ίδια. Απλώς ακούγοντας
κατέληξα ότι το καλό τρανζίστορ με καλύπτει περισσότερο σε ρεαλισμό από την καλή λαμπα.

Αυτο ειναι υποκειμενικο και απολυτα σεβαστο.

Σιγουρα κανενας δεν ακουσε ολα τα καλα τρανσιστορ και ολα τα καλα λαμπατα.
 

cinevagos

Senior Member
12 February 2009
582
Eλευσίνα
Βεβαίως και δεν μπορεί να τα εχει ακούσει καποιος. Αλλα συνεχίζεις να συγχέεις κάτι
τελείως άσχετο με το θέμα. Αλλο η λαμπα στο μουσικό όργανο και άλλο στο σπίτι
όταν παιζει cd. Στο όργανο δεν προσθέτεις αίσθηση live, δημιουργείς τον ήχο σου.
(ο crate που εχω για την κιθάρα μου πχ). Οταν παιζεις σπίτι ακούς ένα σύνολο ήχων αποτυπωμένων
σε μέσο. H λάμπα σε κάποιες πτυχές της ''ψευδαίσθησης'' (για την οποια γίνεται λόγος, στο
σπίτι μας βρισκόμαστε) του live δεν τα καταφέρνει όπως το transistor. Ισως να μην το
περιέγραψα σωστα δεν ξέρω.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Το τί αρέσει προσωπικά στον καθένα είναι άλλο και κανείς δεν αμφισβητεί την προσωπική προτίμηση του καθενός. Κατά τ' άλλα διαφωνώ με τον φίλο cinevagos για τα περι λυχνιών. Σίγουρα, δεν γνωρίζει τα περί ψευδαίσθησης του live που καταφέρνουν οι λυχνίες. Λ.Σ.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,746
Βεβαίως και δεν μπορεί να τα εχει ακούσει καποιος. Αλλα συνεχίζεις να συγχέεις κάτι
τελείως άσχετο με το θέμα. Αλλο η λαμπα στο μουσικό όργανο και άλλο στο σπίτι
όταν παιζει cd. Στο όργανο δεν προσθέτεις αίσθηση live, δημιουργείς τον ήχο σου.
(ο crate που εχω για την κιθάρα μου πχ). Οταν παιζεις σπίτι ακούς ένα σύνολο ήχων αποτυπωμένων
σε μέσο. H λάμπα σε κάποιες πτυχές της ''ψευδαίσθησης'' (για την οποια γίνεται λόγος, στο
σπίτι μας βρισκόμαστε) του live δεν τα καταφέρνει όπως το transistor. Ισως να μην το
περιέγραψα σωστα δεν ξέρω.

Γνωριζω πιστευω την διαφορα του live απο την ηχογραφημενη μουσικη.Ειμαι απο τους λιγους που υποστηριζουν οτι στο σπιτι μας ακουμε ηχογραφημενη μουσικη και οχι live και ως εκ τουτου τα στοιχεια του live δεν ειναι δυνατον να τα εχουμε στο σπιτι.

Γνωριζω επισης οτι ενας σωστα σχεδιασμενος λαμπατος παιζει τουλαχιστον εξ'ισου καλα με εναν καλοσχεδιασμενο τρανσιστορατο,στα σημεια που αναφερεις στο ποστ σου πιο πανω.

Υποκειμενικα,καποιος προφανως θα προτιμησει τον ενα η τον αλλο τυπο.

Προσωπικα μετα απο 20 χρονια τρανσιστορατων ενισχυτων,τα τελευταια 10 ακουω με λαμπατο.

Ο καθενας δεχεται τον τελικο ηχο με τον δικο του μοναδικο τροπο,για πολλους και διαφορους λογους.
 

quevedo

AVClub Addicted Member
4 May 2010
1,912
επαρχια
Η σχεδίαση του ενισχυτή παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο. Και κάθε υλοποίηση έχει τα υπέρ και τα κατά της. Λάμπα καλύτερα μεσαία, solid state καλύτερα άκρα. Και η συνέργεια πηγή-ενισχυτή-ηχείου παίζει μεγάλο ρόλο.
Όσο για την "ψευδαίσθηση" του live βλέπε την 1η πρόταση της υπογραφής μου.
 

cinevagos

Senior Member
12 February 2009
582
Eλευσίνα
Audiolytic τώρα με κατάλαβες. Ε ο γραπτος λόγος δεν είναι παντα ο καλύτερος τρόπος
συνενόησης. Φίλε Loukas μια χαρά έχω διαπιστώσει τι προσφέρουν στη live αισθηση
οι λυχνίες, δεν τις έβγαλα άχρηστες... Είναι όπως είπε και ο φίλος audiolytic:
''Ο καθενας δεχεται τον τελικο ηχο με τον δικο του μοναδικο τροπο,για πολλους και διαφορους λογους.''
+1