Προστασία καταναλωτών στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. - Εγγυήσεις προϊόντων

alexst

Senior Member
18 June 2006
389
Αθήνα
Παιδια αντιγραφω (και συμπληρωνω) αλλο thread (www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=8443), για να μπορουν να ενημερωνονται ολοι.

Ο καταναλλωτης στην Ελλαδα προστατευεται ουσιαστικα απο 3 νομους:

1) Ν. 2251/1994 (Φ.Ε.Κ. Α' 191/16.11.1994)

2) Ν. 3043/2002 (Φ.Ε.Κ. Α' 192/21.08.2002), που τροποποιει τον Ν. 2251/1994 και ενσωματωνει στο ελλ. δικαιο την 1999/44/ΕΚ κοινοτικη οδηγια (αυτη λεει για τα 2 χρονια minimum στις εγγυησεις)

3) Π.Δ. 301/2002 (Φ.Ε.Κ. Α' 267/4.11.2002), Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 98/27/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Μαίου 1998 "περί των αγωγών παραλείψεως στον τομέα της προστασίας των συμφερόντων των καταναλωτών" (ΕΕ αριθ. L 166 της 11/06/1998, σ. 51-55) και τροποποίηση του Ν. 2251/1994.

Ο Ν. 3043/2002 στο αρθρο 4 λεει:

"Με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου προσαρμόζεται η ελληνική
νομοθεσία στις διατάξεις της οδηγιας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαίου 1999 σχετικά με
ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών".

Αυτο το αρθρο 4 ειναι που μας προστατευει απο το 2002 και μετα, και επιβαλει στις εγγυησεις την 2ετια ως minimum χρονικη διαρκεια...

Επισης, σε καποιο αρθρο αυτων των νομων (νομιζω στο Π.Δ. 301/2002, δεν θυμαμαι ακριβως), λεει οτι τα ελλ. δικαστηρια ειναι υποχρεωμενα να κρινουν τετοιες διαφορες, συμφωνα με κοινοτικες οδηγιες που ειναι προς οφελος των καταναλλωτων, ακομα και αν αυτες δεν εχουν ενσωματωθει σε καποιο νομο.

ΕΠΙΣΗΣ:

1) Το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε την έναρξη της λειτουργίας νέου δικτυακού κόμβου για το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή , όπου οι καταναλωτές θα μπορούν αν υποβάλλουν on-line καταγγελίες που αφορούν προβλήματα σε διασυνοριακές συναλλαγές. Στην ιστοσελίδα www.eccefpolis.gr , οι καταναλωτές μπορούν να βρουν πληροφορίες για τα δικαιώματά τους όσον αφορά τις συναλλαγές που πραγματοποιούν στην Ε.Ε., καθώς και να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες που μπορεί να τους παρέχει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή.

2) Τα άρθρα 540, 541, 548, 554, 555, 556, 557 και 558 του Αστικου Κωδικα, όπως αυτά τροποποιήθηκαν από το Ν. 3043/2002 «Ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων», ορίζουν ότι τα δικαιώματα του αγοραστή (διόρθωση του πράγματος ή αντικατάσταση με άλλο ή μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρηση από τη σύμβαση) λόγω πραγματικού ελαττώματος ή ελλείψεως συμφωνηθείσας ιδιότητας, παραγράφονται μετά την πάροδο δύο ετών από την παράδοση του πράγματος.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:

Άρθρο 540
Δικαιώματα του αγοραστή
Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. α μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Άρθρο 541
Ο αγοραστής μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα, να ασκήσει εκ νέου ένα από τα δικαιώματα του προηγούμενου άρθρου. Το ίδιο ισχύει και όταν λείπει συνομολογημένη ιδιότητα.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Άρθρο 548
Καταστροφή ή χειροτέρευση του πράγματος
Ο αγοραστής έχει δικαίωμα να ζητήσει αντικατάσταση ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση ή να μειώσει το τίμημα και αν ακόμη το πράγμα καταστράφηκε ή χειροτέρεψε εξαιτίας του ελαττώματος.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Άρθρο 554
Παραγραφή
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Άρθρο 555
Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.
Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Άρθρο 556
Αν συμφωνήθηκε προθεσμία ευθύνης του πωλητή για ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας, αυτό σε περίπτωση αμφιβολίας σημαίνει ότι η παραγραφή για τα ελαττώματα ή τις ελλείψεις που εκδηλώθηκαν μέσα στην προθεσμία αρχίζει από τότε που εκδηλώθηκαν.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Άρθρο 557
Ο πωλητής δεν μπορεί να επικαλεστεί την παραγραφή των προηγούμενων άρθρων, αν απέκρυψε ή αποσιώπησε με δόλο το ελάττωμα ή την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)
Άρθρο 558
Ο αγοραστής μπορεί και μετά τη συμπλήρωση του χρόνου της παραγραφής να ασκήσει με ένσταση τα δικαιώματά του από το ελάττωμα ή από την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας, εφόσον ειδοποίησε γι' αυτά τον πωλητή μέσα στο χρόνο της παραγραφής.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)




Ακομα, αν ολα τα παραπανω δεν ειναι αρκετα για να βρειτε το δικιο σας, ενημερωστε για το προβλημα σας το Ινστιτουτο Καταναλωτη (ΙΝ.ΚΑ) (www.inka.gr).
 

Simos.I

AVClub Fanatic
17 June 2006
21,963
Southern Coast of Tavros beach
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Εξαιρετική προσπάθεια φίλε, σε ευχαριστούμε.
 

Θάνος Φούντας

AVClub Addicted Member
22 June 2006
1,878
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Mπράβο alexst!
:SFGSFGSF: :SFGSFGSF: :SFGSFGSF:
 

nektar

Supreme Member
4 January 2007
4,318
Μελίσσια
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Ωραίος! Πάνω κάτω αυτά που μου είπε και μια δικηγόρος αν και μου ανέφερε για ανταλλαγή ή επιστροφή χρημάτων στους 6 μήνες χωρίς να έχει δικαίωμα να σε αμφισβητήσει ο μαγαζάτορας. Μετά τους 6 μήνες μπορεί να χρειαστεί να πας δικαστήριο. Αν το βρείτε κάπου και γραπτώς αυτό θα ήταν καλό να το έχουμε. -bye-
 

ΝΑΣΟΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
7,545
Απάντηση: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Μπράβο Αλεξ..το θέμα γίνεται υπόμνημα...
 

send

Μέλος Σωματείου
19 June 2006
30,848
Θεσσαλονίκη
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Ωραίος! Πάνω κάτω αυτά που μου είπε και μια δικηγόρος αν και μου ανέφερε για ανταλλαγή ή επιστροφή χρημάτων στους 6 μήνες χωρίς να έχει δικαίωμα να σε αμφισβητήσει ο μαγαζάτορας. Μετά τους 6 μήνες μπορεί να χρειαστεί να πας δικαστήριο. Αν το βρείτε κάπου και γραπτώς αυτό θα ήταν καλό να το έχουμε. -bye-

Δεν είναι ακριβώς έτσι...
προφανώς αναφέρεσαι στο άρθρο 537 εδάφιο β´ του Αστικού Κώδικα, σύμφωνα με το οποίο το ελάττωμα που διαπιστώνεται μέσα σε 6 μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε και κατά την παράδοση εκτός εάν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή τη φύση του ελαττώματος. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί ο αγοραστής να ασκήσει τα δικαιώματα που του δίνει το γενικό ενοχικό (και όχι το δίκαιο της πώλησης) για μη εκπλήρωση της σύμβασης (θεωρείται δηλαδή σαν να παρέδωσε εξαρχής ελαττωματικό πράγμα ο πωλητής, πράγμα το οποίο δεν θεωρείται εκπλήρωση της σύμβασης).
 

alexst

Senior Member
18 June 2006
389
Αθήνα
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Αστικος Κωδικας

Άρθρο 537

Ευθύνη για ελλείψεις​

Ο πωλητής ευθύνεται ανεξάρτητα από υπαιτιότητά του αν το πράγμα, κατά το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή, έχει πραγματικά ελαττώματα ή στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες, εκτός αν ο αγοραστής κατά τη σύναψη της σύμβασης γνώριζε ότι το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση ή η μη ανταπόκριση οφείλεται σε υλικά που χορήγησε ο αγοραστής.

Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση, εκτός αν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης.

(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,505
BVR (Beyond Visual Range)
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Ενα μονο εχω να πω: Ευγε! :grinning-smiley-043
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,505
BVR (Beyond Visual Range)
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Άρθρο 555

Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή, έστω και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας αργότερα. Δηλ. ο αγοραστής δικαιούται να ασκήσει τα δικαιώματά του από τη στιγμή της παράδοσης του πράγματος και για 2 χρόνια, εφόσον στο διάστημα αυτό εκδηλωθεί πραγματικό ελάττωμα ή έλλειψη συμφωνηθείσης ιδιότητας.


δηλαδη σύμφωνα με το Νόμο 3043/2002 η περίοδος της εγγύησης για τα καταναλωτικά προϊόντα ειναι δύο χρόνια.

Εγκύκλιος Ζ1-71/2003 Σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3043/2002
 

spyrmak

Supreme Member
19 February 2007
4,750
Aθηνα
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Παιδια αντιγραφω (και συμπληρωνω) αλλο thread (www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=8443), για να μπορουν να ενημερωνονται ολοι.

Ο καταναλλωτης στην Ελλαδα προστατευεται ουσιαστικα απο 3 νομους:

1) Ν. 2251/1994 (Φ.Ε.Κ. Α' 191/16.11.1994)

2) Ν. 3043/2002 (Φ.Ε.Κ. Α' 192/21.08.2002), που τροποποιει τον Ν. 2251/1994 και ενσωματωνει στο ελλ. δικαιο την 1999/44/ΕΚ κοινοτικη οδηγια (αυτη λεει για τα 2 χρονια minimum στις εγγυησεις)

3) Π.Δ. 301/2002 (Φ.Ε.Κ. Α' 267/4.11.2002), Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 98/27/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Μαίου 1998 "περί των αγωγών παραλείψεως στον τομέα της προστασίας των συμφερόντων των καταναλωτών" (ΕΕ αριθ. L 166 της 11/06/1998, σ. 51-55) και τροποποίηση του Ν. 2251/1994.

Ο Ν. 3043/2002 στο αρθρο 4 λεει:

"Με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου προσαρμόζεται η ελληνική
νομοθεσία στις διατάξεις της οδηγιας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαίου 1999 σχετικά με
ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών".

Αυτο το αρθρο 4 ειναι που μας προστατευει απο το 2002 και μετα, και επιβαλει στις εγγυησεις την 2ετια ως minimum χρονικη διαρκεια...

Επισης, σε καποιο αρθρο αυτων των νομων (νομιζω στο Π.Δ. 301/2002, δεν θυμαμαι ακριβως), λεει οτι τα ελλ. δικαστηρια ειναι υποχρεωμενα να κρινουν τετοιες διαφορες, συμφωνα με κοινοτικες οδηγιες που ειναι προς οφελος των καταναλλωτων, ακομα και αν αυτες δεν εχουν ενσωματωθει σε καποιο νομο.

ΕΠΙΣΗΣ:

1) Το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε την έναρξη της λειτουργίας νέου δικτυακού κόμβου για το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή , όπου οι καταναλωτές θα μπορούν αν υποβάλλουν on-line καταγγελίες που αφορούν προβλήματα σε διασυνοριακές συναλλαγές. Στην ιστοσελίδα www.eccefpolis.gr , οι καταναλωτές μπορούν να βρουν πληροφορίες για τα δικαιώματά τους όσον αφορά τις συναλλαγές που πραγματοποιούν στην Ε.Ε., καθώς και να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες που μπορεί να τους παρέχει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή.

2) Τα άρθρα 540, 541, 548, 554, 555, 556, 557 και 558 του Αστικου Κωδικα, όπως αυτά τροποποιήθηκαν από το Ν. 3043/2002 «Ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων», ορίζουν ότι τα δικαιώματα του αγοραστή (διόρθωση του πράγματος ή αντικατάσταση με άλλο ή μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρηση από τη σύμβαση) λόγω πραγματικού ελαττώματος ή ελλείψεως συμφωνηθείσας ιδιότητας, παραγράφονται μετά την πάροδο δύο ετών από την παράδοση του πράγματος.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:


Άρθρο 540


Δικαιώματα του αγοραστή


Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. α μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)


Άρθρο 541



Ο αγοραστής μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα, να ασκήσει εκ νέου ένα από τα δικαιώματα του προηγούμενου άρθρου. Το ίδιο ισχύει και όταν λείπει συνομολογημένη ιδιότητα.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)


Άρθρο 548


Καταστροφή ή χειροτέρευση του πράγματος


Ο αγοραστής έχει δικαίωμα να ζητήσει αντικατάσταση ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση ή να μειώσει το τίμημα και αν ακόμη το πράγμα καταστράφηκε ή χειροτέρεψε εξαιτίας του ελαττώματος.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)


Άρθρο 554


Παραγραφή


Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)


Άρθρο 555



Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.
Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)


Άρθρο 556



Αν συμφωνήθηκε προθεσμία ευθύνης του πωλητή για ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας, αυτό σε περίπτωση αμφιβολίας σημαίνει ότι η παραγραφή για τα ελαττώματα ή τις ελλείψεις που εκδηλώθηκαν μέσα στην προθεσμία αρχίζει από τότε που εκδηλώθηκαν.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)


Άρθρο 557



Ο πωλητής δεν μπορεί να επικαλεστεί την παραγραφή των προηγούμενων άρθρων, αν απέκρυψε ή αποσιώπησε με δόλο το ελάττωμα ή την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)

Άρθρο 558



Ο αγοραστής μπορεί και μετά τη συμπλήρωση του χρόνου της παραγραφής να ασκήσει με ένσταση τα δικαιώματά του από το ελάττωμα ή από την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας, εφόσον ειδοποίησε γι' αυτά τον πωλητή μέσα στο χρόνο της παραγραφής.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)




Ακομα, αν ολα τα παραπανω δεν ειναι αρκετα για να βρειτε το δικιο σας, ενημερωστε για το προβλημα σας το Ινστιτουτο Καταναλωτη (ΙΝ.ΚΑ) (www.inka.gr).


ayta sti nomiki ta xoume gia proino.............


mporeite na agorasete olokliro ton astiko kodika kai tous 4 tomous tou kathigiti georgiadi

enoxiko dikaio ( poliseis klp )

apo tis ekd sakkoula ( den einai diafimisi ..............)

episis kykloforei kai i ermineia ( 800 selides tou N 2251/94 ) prost katanaloti.........

o politis de xreiazetai na barynetai me ptaisma

i eythini tou einai antikeimeniki

kai eythynetai gia

a) antikatastasi / diorthsi
b) meiosi tou timimatos

episis
o agorastis


g ) exei dikaioma ypanaxorisis
 

alexst

Senior Member
18 June 2006
389
Αθήνα
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Νομοσχέδια για την προστασία του καταναλωτή και την αναμόρφωση του τελωνειακού κώδικα, κατατέθηκαν σήμερα στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο καθιερώνει μεταξύ άλλων την υποχρέωση της Πολιτείας «να πληροφορεί και να επιμορφώνει τους καταναλωτές - ιδιαίτερα των ασθενέστερων κοινωνικά ομάδων - σε θέματα αγοράς, ανταγωνισμού και υπεύθυνης κατανάλωσης».

Διευκρινίζει δε, ότι «δεν δεσμεύουν τον καταναλωτή απροσδόκητοι όροι τους οποίους αυτός αγνοούσε χωρίς υπαιτιότητά του και που δεν είχε τη δυνατότητα να προβλέψει».

Στο ίδιο νομοσχέδιο καθιερώνεται επίσης η ευθύνη του προμηθευτή να ενημερώνει για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος, καθώς και να εξασφαλίζει ανταλλακτικά και επισκευή του προϊόντος, εντός της πιθανής διάρκειας ζωής του.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE
 

MpOuFoS

New member
19 March 2008
9
Μπουφοτάουν
Re: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

Και πολύ καλά κάνεις! Υποχρέωση απέναντί σου φέρει ο ΠΩΛΗΤΗΣ και όχι ο αντιπρόσωπος ή το service.




Εγώ δεν θα συμφωνήσω διότι το κάθε κατάστημα δίνει εγγύηση αντιπροσωπείας και ο κάθε απο εμάς που αγοράζουμε το γνωρίζουμε αυτό!

Φίλε tazz θα σου κάνω μια ερώτηση! Άν αγοράσεις μια τριφασική κουζίνα Pitsos και δεν σου ψήνει ο φούρνος τα μπιφτέκια σου θα πας στον Κώτσο να ζητήσεις εξηγήσεις, service κλπ ή θα πας στην Fourlis Trade?!
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,743
Θεσσαλονίκη
Re: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

Το ότι η εγγύηση παρέχεται από τον αντιπρόσωπο ή τον οιοδήποτε άλλο (πχ σέρβις) δεν αναιρεί τις νομικές ευθύνες του πωλητή!
 

tazz

Senior Member
23 February 2008
319
Re: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

Εγώ δεν θα συμφωνήσω διότι το κάθε κατάστημα δίνει εγγύηση αντιπροσωπείας και ο κάθε απο εμάς που αγοράζουμε το γνωρίζουμε αυτό!

Φίλε tazz θα σου κάνω μια ερώτηση! Άν αγοράσεις μια τριφασική κουζίνα Pitsos και δεν σου ψήνει ο φούρνος τα μπιφτέκια σου θα πας στον Κώτσο να ζητήσεις εξηγήσεις, service κλπ ή θα πας στην Fourlis Trade?!

Φίλε Μπούφο, δικαίωμά σου το να μη συμφωνείς. Όμως ο νόμος είναι σαφής, και δεν επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες. Ο αγοραστής συμβάλλεται νομικά με τον ΠΩΛΗΤΗ, ο οποίος είναι και ο μόνος που ευθύνεται απέναντι στον αγοραστή. Τα δε δικαιώματα του αγοραστή είναι σαφή: υπαναχώρηση από τη σύμβαση (δηλαδή επιστροφή χρημάτων), επισκευή ή αντικατάσταση. Και αυτός που αποφασίζει τι από τα τρία θα συμβεί είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ο αγοραστής.

Μπορεί κάποιοι έμποροι να ποντάρουν στην άγνοια του νόμου, αλλά αν θέλουμε μια υγιή αγορά, καλό θα ήταν και εμείς οι καταναλωτές να γνωρίζουμε ακριβώς τα δικαιώματά μας και να απαιτούμε την ικανοποίησή τους.
 

MpOuFoS

New member
19 March 2008
9
Μπουφοτάουν
Re: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

Το ότι η εγγύηση παρέχεται από τον αντιπρόσωπο ή τον οιοδήποτε άλλο (πχ σέρβις) δεν αναιρεί τις νομικές ευθύνες του πωλητή!

Χμμμ ποιές ευθύνες ? Της διερεύνησης των αναγκών? Το να πεί σωστή τιμή στον πελάτη? Το να μην δώσει εκθεσιακό? Σε αυτά ναι αλλα στο να έχει πρόβλημα η τελεόραση να μην παίζει σωστά η να μην κάνει αυτά που λέει η αντιπροσωπεία οτι κάνει δεν νομίζω να φταίει το οποιοφήποτε κατάστημα το οποίο το πουλάει ή του ίδιου του πωλητή...
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Re: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

Τα δε δικαιώματα του αγοραστή είναι σαφή: υπαναχώρηση από τη σύμβαση (δηλαδή επιστροφή χρημάτων), επισκευή ή αντικατάσταση. Και αυτός που αποφασίζει τι από τα τρία θα συμβεί είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ο αγοραστής.

Έχω την εντύπωση πως το δικαίωμα της υπαναχώρησης ισχύει μόνο για αγορά από απόσταση (πχ internet), αλλά δεν είμαι σίγουρος. Επίσης ο νόμος αναφέρει ρητά πως σε κάθε αγορά από απόσταση πρέπει να εσωκλείεται έγγραφο υπαναχώρησης, αλλά αμφιβάλλω αν υπάρχει έστω και ένα μαγαζί που το κάνει.

Επειδή το θέμα με τις εγγυήσεις είναι σημαντικό, θα πρότεινα αντί να ποστάρουμε σε διάφορα νήματα και να χάνονται οι πληροφορίες να γράφουμε ότι σχετικό εδώ:

[URL]http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=8956[/URL]
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,743
Θεσσαλονίκη
Re: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

Χμμμ ποιές ευθύνες ? Της διερεύνησης των αναγκών? Το να πεί σωστή τιμή στον πελάτη? Το να μην δώσει εκθεσιακό? Σε αυτά ναι αλλα στο να έχει πρόβλημα η τελεόραση να μην παίζει σωστά η να μην κάνει αυτά που λέει η αντιπροσωπεία οτι κάνει δεν νομίζω να φταίει το οποιοφήποτε κατάστημα το οποίο το πουλάει ή του ίδιου του πωλητή...

Και όμως φταίει ο πωλητής εκ του νόμου στις βλάβες.....ο φίλος tazz τα λέει σωστά.
Συνάδελφος δικηγόρος tazz;
 

tazz

Senior Member
23 February 2008
319
Re: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

Και όμως φταίει ο πωλητής εκ του νόμου στις βλάβες.....ο φίλος tazz τα λέει σωστά.
Συνάδελφος δικηγόρος tazz;

Με νομικές σπουδές, ναι, αλλά δεν ασκώ τη δκηγορία. Παρ' όλα αυτά, καλό θα ήταν τις συγκεκριμένες διατάξεις να τις γνωρίζουμε όλοι, ανεξαρτήτως σπουδών και επαγγέλματος.
 

Psixakias - MAKRO

AVClub Enthusiast
2 November 2007
1,081
Απάντηση: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

πάλι τα ίδια περι εγγυήσεων θα λέμε ????

Ακόμα δεν έχετε καταλάβει ότι τα πάντα λύνονται πλέον εφόσον υπάρχει σοβαρότητα μεταξύ εμπόρου και πελάτη ??? Ο πελάτης αποφασίζει με ποιον θέλει να κάνει business και σε ποιον να σκάσει τα ωραία του λεφτά και απο εκεί και πέρα ο έμπορος (ο σωστός) θα κάνει ΤΑ ΠΑΝΤΑ για να έχει τον πελάτη πιστό και ευχαριστημένο....
´
Εσείς κυρίες και κύριοι, μόνο για τιμές μιλάτε και σπανίως για θέμα εμπιστοσύνης. Οπότε, αφήστε τα νομικά γιατί πιστέψτε με νομικοί υπάρχουν πάρα πολλοί και παραθυράκια άλλο τόσα, και απλά χρησιμοποιήστε την αγοραστική σας δύναμη για να βάλετε μυαλό σε άλλους αλλά και για να επαινέσετε άλλους σωστούς!

Στα νομικά που αναφέρεστε μέχρι ενός σημείου, άμα διαβάσεις παρακάτω λέει και άλλα πολλά που σχεδόν αναιρούν αυτά στα οποία αναφέρεστε φίλοι LAYWERS!
 

Psixakias - MAKRO

AVClub Enthusiast
2 November 2007
1,081
Απάντηση: Panasonic TH-42PX80E: Ξανατριπλάρει και ξανασκοράρει!!!

...αγόρασα ψυγείο..και μπαλαντζάρει λίγο η πόρτα καθώς το μωρό μου βάζει όλα τα μπουκάλια πάντα στην πόρτα! Λίγο μπαλαντζάρει ... είναι μέσα στην εγγύηση? Αντιπροσωπεία ή Ιντερνετομάγαζο απόπου και το πήρα ?