Το πρόβλημα 4:3 / 16:9 είναι πολύ παλαιό.

oldman

AVClub Enthusiast
7 December 2006
937
Anavissos
Χαιρετισμούς από έναν …..παλιό σε ηλικία, αλλά νέο στο forum.
Μην νομίσετε ότι το πρόβλημα 4:3 / 16:9 ξεκίνησε με την εμφάνιση των οθονών “widescreen”. Θα σας εξηγήσω τι εννοώ αρχίζοντας με λίγη ιστορία.
Ως γνωστό ο κινηματογράφος ξεκίνησε με διάφορους πειραματισμούς και τελικά κατέληξε σε προβολές 4:3, που για αρκετά χρόνια αποτέλεσε το στάνταρ. Κάποια στιγμή – αρχές δεκαετίας του 50 – εμφανίζεται το «CINEMASCOPE» κάτι σαν το σημερινό widescreen. Στην αρχή φυσικά οι ταινίες αυτές ήταν μειοψηφία και τόσο οι διανομείς ταινιών όσο και οι αιθουσάρχες διαφήμιζαν τις ταινίες αυτές προσκολλώντας την ταμπέλα: «CINEMASCOPE» ή και «ΕΓΧΡΩΜΟΝ CINEMASCOPE».
Τι συνέβη όμως με τις αίθουσες που άργησαν να εξοπλιστούν με τις νέες μακρόστενες οθόνες; Αρκετοί κινηματογράφοι – συνοικιακοί κυρίως – εξακολουθούσαν να διατηρούν τις παλαιές τετράγωνες οθόνες τους και όταν προβάλλανε ταινία CINEMASCOPE, προσαρμόζανε το πλάτος της προβαλλόμενης ταινίας στην υπάρχουσα οθόνη με αποτέλεσμα να εμφανίζονται …λευκές λωρίδες άνω και κάτω αυτής. Είναι κάτι ανάλογο με τους σημερινούς κατόχους τηλεοράσεων 4:3 που παρακολουθούν ταινία widescreen χωρίς παραμόρφωση.
Όσο για τους κεντρικούς και πολυτελείς κινηματογράφους που διέθεταν και κουρτίνες (θεατρικές αυλαίες), αυτοί για μεν τα έργα τα CINEMASCOPE άνοιγαν διάπλατα τις κουρτίνες τους, όταν δε προβάλλανε έργο διαστάσεων 4:3, τις ανοίγανε μόνο τόσο, όσο χρειαζόταν ώστε να βλέπουμε την ταινία χωρίς τις λευκές μπάρες δεξιά και αριστερά. Δυστυχώς κανένας κατασκευαστής widescreen τηλεοράσεων δεν σκέφτηκε να εφαρμόσει κάτι ανάλογο. Δηλαδή κάποια μηχανικά διαφράγματα που με χρήση του τηλεκοντρόλ θα κάλυπταν τις αριστερά και δεξιά μαύρες λωρίδες όταν θα παρακολουθούσαμε ταινία 4:3. Με τον τρόπο αυτό θα καλύπτονταν και οι ‛σινεφίλ’ που παραπονιόνται ότι όταν βλέπουν ταινία 4:3 στις αυθεντικές διαστάσεις, χάνουν την κινηματογραφική αίσθηση λόγω των μαύρων δεξιά και αριστερά λωρίδων.
Αυτά για την ώρα και θα επανέλθω.
OLDMAN
 
Καλωσήρθες oldman στο avclub...ευχόμαστε η παρουσία σου στην παρέα μας να είναι το ίδιο δυναμική όπως σε αυτό το θέμα που άνοιξες...
 
oldman welcome κι από εμένα.

Μου έδωσες φοβερή ιδέα. Θα παίξουν κουρτινάκια δεξιά & αριστερά της lcd για να καλύπτω τις ενοχλητικές μπάρες :Banane0: :Banane0: :Banane0:

Για φανταστείτε το λίγο !!! :chinscratch:


-bye- -bye- -bye-
 
oldman welcome κι από εμένα.

Μου έδωσες φοβερή ιδέα. Θα παίξουν κουρτινάκια δεξιά & αριστερά της lcd για να καλύπτω τις ενοχλητικές μπάρες :Banane0: :Banane0: :Banane0:

Για φανταστείτε το λίγο !!! :chinscratch:


-bye- -bye- -bye-

Εδώ γελάμε??:slapface: :damnyou:
 
Re: Απάντηση: Re: Το πρόβλημα 4:3 / 16:9 είναι πολύ παλαιό.

μπουαχαχααααααααααααχαχαχα.....:flipout: :flipout:

εσύ πάλι γιατί γελάς?
ε νααα και εσύ:slapface: :damnyou:


:offtopic: Βαγγέλη τις γιορτές θα είμαι Duselldorf, εάν θέλεις να βρεθούμε:ernaehrung004:
 
καλως ορισες oldman πολυ ωραιο αρθρο,αναμενουμε συντομα και νεες ενδιαφερουσες τοποθετησεις
 
Χρόνια Πολλά και καλή χρονιά σε όλους
Για του λόγου το αληθές σε σχέση με τα προηγούμενα, ορίστε μια κατατοπιστική φωτογραφία του 1946 από τον κινηματογράφο «ΟΡΦΕΑΣ» στην οδό Βουλιαγμένης.
X
Μπορείτε να διακρίνετε το στην κυριολεξία…..Letterbox
Ένας extra προβολέας πρόβαλε τους υπότιτλους και για τον συγχρονισμό τους ήταν υπεύθυνος ο μηχανικός καμπίνας. Από εκεί βγήκε η περίφημη φράση: ΧΑΣΑΠΗ…ΓΡΑΜΜΑΤΑΑΑ! Την φώναζαν οι πιτσιρικάδες και οι μάγκες της γαλαρίας στο προσωπικό της καμπίνας, όταν νόμιζαν ότι από αμέλειά τους δεν υπήρχε συγχρονισμός ή και καθόλου γράμματα.

Η εικόνα προέρχεται από το: http://www.cinefilip.gr/gr_athina_009_orfeas01.htmView attachment 6289
 

Attachments

  • Orfeas-open_air_1946_copy.jpg
    Orfeas-open_air_1946_copy.jpg
    20.3 KB · Views: 55
αντε..να μιλησουμε επιτελους για κινηματογραφο..!
μπραβο oldman.

Μπορούμε να πούμε πολλά, αλλά υπάρχει φόβος να θεωρηθεί ότι είμαστε εκτός θέματος.
Στα θέματα με DVD όπου έχουμε ξανασυναντηθεί, υπάρχει μεγαλύτερη σινάφια για τέτοια θέματα