ΦΤΩΧΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΜΠΑΣΩΝ COUPLING CAPS JENSEN PAPER IN OIL

aroS3

Senior Member
19 June 2006
559
Αθήνα
Αγαπητοί συνάδελφοι, άλλαξα πρόσφατα τους coupling στο μηχανάκι EL84 PP που έχω. Η κατασκευή όπως έχω πεί και σε προηγούμενα threads χρησιμοποιεί οδηγό EL84 triode strapped και με coupling SCR MKP 0.22uF είχε φοβερή συχνοτική απόκριση με φανταστικά χαμηλά και μπάσα γενικότερα. Ειπα λοιπόν να πάω ένα βήμα παραπάνω και να αλλάξω τους coupling σε Jensen Copper foil - Paper in oil ίδιας χωρητικότητας.
Το αποτέλεσμα, εκτός της μεσαιουψηλής περιοχής, μέχρι τώρα που έχω πάνω κάτω 60 ώρες απογοητευτικό. Οι χαμηλές και τα μπάσα σχεδόν μειώθηκαν στο μισό σε σχέση με τους MKP.
Σε ξένο forum αναφέρθηκε ότι παρότι οι Jensen, όπως και όλοι οι coupling είναι non polarized, πάιζει μεγάλο ρόλο η φορά τοποθέτησής τους σε σχέση με μία κάθετη γραμμή στο τέλος της ετικέτας τους. Σύμφωνα λοιπόν με αναφορά ξένου συναδέλφου η φορά πρέπει να είναι τέτοια ώστε η κάθετη αυτή γραμμή να πηγαίνει προς την είσοδο, δηλάδή στην άνοδο της οδηγού.
Τσέκαρα λοιπόν τη φορά τοποθέτησης που όντως συμπτωματικά ήταν ανάποδη με αυτή που περίεγραφε και την άλλαξα.
Οι διαφορές μετά την αλλαγή ελάχιστες ώς αμελητέες.
ΔΕΝ πορώ να σκεφτώ τι άλλο μπρώ να φταίει αφού στο κύκλωμα και στις μετρήσεις δεν έχει αλλά ξει τίποτα άλλο.
Πρόκεται μήπως για θέμα στρωσίματος αλλά και πάλι πόσο χρειάζεται να παίξουν για να ανοίξουν και να δώσουν τα αναμενόμενα. Ήδη έχω περί τις 50 - 60 ώρες. Τι στο διάλα τις 200 πρέπει να πιάσουν ?
Εάν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος ας με φωτίσει σχετικά.....
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,762
Π. Φάληρο, Αθήνα
Kαλημέρα κατ' αρχας σε όλα τα μέλη του avclub.

Συγχαρητήρια για την ποιότητα των θεμάτων σας γενικότερα καθώς επίσης και για το όμορφο κλίμα που επικτατεί μεταξυ των μελών σας. Περάσατε δύσκολες φάσεις, απ' ότι είμαι σε θέση να γνωρίζω, αλλά σύντομα καταφέρατε να ξαναβρεθείτε στην κορυφή σε ότι αφορά το περιεχόμενο του avclub σε θέματα καθαρά audio και κατασκευών.

Αγαπητέ φίλε aroS3, πολλα διαβάζω κι εγώ για τα διάφορα είδη πυκνωτών που κυκλοφορούν στο εμπόριο και από αυτά που διαβάζω πιστεύω πλέον τα μισά.
Εχω δοκιμάσει τα περισσότερα είδη πυκνωτών που κυκλοφορουν στην διεθνή αγορά και σε διαφορετικές θεσεις στο κύκλωμα.

Κάποιοι πυκνωτές δουλεύουν καλύτερα σαν coupling caps ή DC blocking caps και κάποιοι άλλοι σαν Power Supply bypass caps.
Oι της SCR (π.χ, σειρά MKP-FC 630V) δουλεύουν πολύ καλά όπου και να μπουν. Και δουλεύουν από την πρώτη μέρα χωρίς να αλλάζουν συμπεριφορά με την πάροδο του χρόνου, που εσείς εδώ αναφέρετε σαν "στρώσιμο".

Αν θυμάμαι καλά και οι πυκνωτές της Solen κατασκευάζονται από την SCR.
Οπότε μην σου προκαλεί εντύπωση γιατί οι πυκνωτές της SCR ήταν τόσο καλοί όταν τους είχες πριν στον ενισχυτή σου. Ποτέ δεν πρέπει να αξιολογούμε έναν πυκνωτή ή οποιοδήποτε άλλο υλικό μόνο από το κόστος του. Η SCR τροφοδοτεί όλο τον κόσμο με πυκνωτές και έχει την δυνατότητα να πουλάει φτηνά. Την SCR την εμπιστεύονται όλοι, από κατασκευαστές ηχείων μέχρι λαμπάτων ενισχυτικών. Ειδικά σε θέματα αξιοπιστίας και ποιότητας ξεπερνούν κατά πολύ την αξία τους σε ευρώ.

Το φαινόμενο που παρατηρείς με τους πυκνωτές "Paper in shit" το έχουν παρατηρήσει πολλοί. Το κακό είναι ότι οι περισσότεροι δεν επιστρέφουν πίσω στους SCR ή στους Χ "SCR like" γιατί απλα δεν έχουν το θάρρος να το κάνουν.
Και τι έγινε αφού τα τιγανόλαδα δεν παίζουν ;;; Eπειδή τα πληρώσαμε ακριβά πρέπει οπωσδήποτε να τα αφήσουμε στο κύκλωμα ;;; Πόσες ώρες θέλουν άραγε για να έρθουν στα ίσια τους ;;;

Ελπίζω η ονομαστική τάση λειτουργίας των πυκνωτών που τοποθέτησες στο κύκλωμα να είναι αρκετά μεγαλύτερη από την τάση που βλέπει στα άκρα του ο πυκνωτής. Για να σιγουρευτείς βάλε καλύτερα το πολύμετρο και μέτρησε αυτή την τάση.

Η κατεύθυνση που θα συνδέσεις τον πυκνωτή κυρίως επηρεάζει την αποτελεσματικότητα της θωράκισης (outer foil shield) σε EMI/RFI παρεμβολές.

Επειδή κατα καιρούς τα έχω δοκιμάσει όλα , μην νομίζεις ότι και οι καλοί ηλεκτρολυτικοί δεν ακούγονται καλά (!!!!??????). Φρόντισε όμως να έχουν πολωθεί σωστά και άσε τους άλλους να λένε. Τις μαγείες που έχω πάρει με κατι ηλεκτρολυτικούς δεν τις έχω πάρει από άλλους πολύ ακριβότερους πυκνωτες ελαίου, NOS, κ.λ.π.

Οι πυκνωτές ελαίου σε μένα έκαναν αριστη δουλειά σαν bypass σε φίλτα τροφοδοσίας σε συνδιασμό με ηλεκτρολυτικούς και τσοκάκια.

Καλή συνέχεια φίλοι μου.
 
Last edited:

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,498
Voula, Athens
Re: Απάντηση: ΦΤΩΧΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΜΠΑΣΩΝ COUPLING CAPS JENSEN PAPER IN OIL

Ελπίζω η ονομαστική τάση λειτουργίας των πυκνωτών που τοποθέτησες στο κύκλωμα να είναι αρκετά μεγαλύτερη από την τάση που βλέπει στα άκρα του ο πυκνωτής. Για να σιγουρευτείς βάλε καλύτερα το πολύμετρο και μέτρησε αυτή την τάση.

Καλό είναι να είναι rated, το DC που βλέπουν (αν υπάρχει αρνητική στο επόμενο στάδιο προσθέτουμε κι αυτήν), συν το AC peak, συν κάποιο όριο ασφαλείας.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,762
Π. Φάληρο, Αθήνα
Αν όλα τα ανωτέρω είναι OK, δλδ οι πυκνωτές λειτουργουν εντός προδιαγραφών, δες και με τον παλμογράφο την AC συμπεριφορά του ενισχυτή σου. Αν παρατηρήσεις κάποια πτώση στην απόκριση των χαμηλών συχνοτήτων, τότε όντως κάτι δεν πάει καλά.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,762
Π. Φάληρο, Αθήνα
Παρεπιμπτόντως ένας παλμογράφος είναι το καλύτερο δώρο που θα μπορούσαμε να κάνουμε σε έναν φίλο μας που χρησιμοποιεί μόνο το αυτί του για την αξιολόγηση συσκευών ήχου. Είναι ωραίο πράγμα να βλέπεις και τι ακούς !!!
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,762
Π. Φάληρο, Αθήνα
Σημείωση: Πάνο, ο χαρακτηρισμός "paper in shit" έγινε για καθαρά σατιρικούς λόγους γιατί δεν αποκλείεται μια μέρα να έχουμε και τέτοιους.


Απόσπασμα από ένα φρικαλέο άρθρο, από αυτά που μας βάζουν πολύ συχνά σε σκέψεις για το υλικό που τυλίγεται σε χαρτί για την κατασκευή ακριβών πυκνωτών.


Some time ago Hans Kortenbach sent me an e-mail with including an attachment about the use of beeswax in audio related components. An interesting note as beeswax seems to have way of preserving things, due to some specific substances, as only beeswax can do...
Also a sort of enquete was held among older radio repairman about "the best encountered capacitor". Almost all of these men answered: "Waxed capacitors". These capacitors were the most reliable ones throughout the years... Interesting stuff to read about!
And what a surprise it was when I "surfed" the Internet and encountered the Jupiter beeswax capacitor! These are really beautiful made capacitors! You can feel the wax, as they are not built in plastic or metal! They are also pretty heavy, most of the times a good sign. I'm using Jensen copperfoils (no plastic, C37 treated) at the moment, also having some Ultra tones, Icars and VitaminQ's as reference. All have 0.22 , so there should be no difference..
Cees Piet was with me at the time, and I quickly replaced the Jupiters for the Jensens after listening for quite a time (for reference). Immediately after swapping the party began! This was not a minor difference! All of the sudden the music seems to "pour" out of this "path coupler".... Everything in the music seemed to be unleashed.. Fantastic! What a good capacitor this is!.

Also compared to the other references this rather big difference was obvious, no shit!


If you're into buying your coupling capacitor, you should give these caps a try! You won't be disappointed, I can assure you! The only disappointment in using these, is when you already have bought some (expensive) Audio Notes or exclusive Teflon-caps, and realize you don't need them anymore....
After a few weeks of listening, I'm still as enthusiastic about these caps as in the beginning! They have really gotten better, although the improvement gained in the beginning when swapping these, is not as big as then! Again a big hurray for "natural materials"?.

http://www.acoustic-dimension.com/jupiter/jupiter-reviews.htm
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αγαπητοί συνάδελφοι, άλλαξα πρόσφατα τους coupling στο μηχανάκι EL84 PP που έχω. Η κατασκευή όπως έχω πεί και σε προηγούμενα threads χρησιμοποιεί οδηγό EL84 triode strapped και με coupling SCR MKP 0.22uF είχε φοβερή συχνοτική απόκριση με φανταστικά χαμηλά και μπάσα γενικότερα. Ειπα λοιπόν να πάω ένα βήμα παραπάνω και να αλλάξω τους coupling σε Jensen Copper foil - Paper in oil ίδιας χωρητικότητας.
Το αποτέλεσμα, εκτός της μεσαιουψηλής περιοχής, μέχρι τώρα που έχω πάνω κάτω 60 ώρες απογοητευτικό. Οι χαμηλές και τα μπάσα σχεδόν μειώθηκαν στο μισό σε σχέση με τους MKP.
Σε ξένο forum αναφέρθηκε ότι παρότι οι Jensen, όπως και όλοι οι coupling είναι non polarized, πάιζει μεγάλο ρόλο η φορά τοποθέτησής τους σε σχέση με μία κάθετη γραμμή στο τέλος της ετικέτας τους. Σύμφωνα λοιπόν με αναφορά ξένου συναδέλφου η φορά πρέπει να είναι τέτοια ώστε η κάθετη αυτή γραμμή να πηγαίνει προς την είσοδο, δηλάδή στην άνοδο της οδηγού.
Τσέκαρα λοιπόν τη φορά τοποθέτησης που όντως συμπτωματικά ήταν ανάποδη με αυτή που περίεγραφε και την άλλαξα.
Οι διαφορές μετά την αλλαγή ελάχιστες ώς αμελητέες.
ΔΕΝ πορώ να σκεφτώ τι άλλο μπρώ να φταίει αφού στο κύκλωμα και στις μετρήσεις δεν έχει αλλά ξει τίποτα άλλο.
Πρόκεται μήπως για θέμα στρωσίματος αλλά και πάλι πόσο χρειάζεται να παίξουν για να ανοίξουν και να δώσουν τα αναμενόμενα. Ήδη έχω περί τις 50 - 60 ώρες. Τι στο διάλα τις 200 πρέπει να πιάσουν ?
Εάν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος ας με φωτίσει σχετικά.....

.....το οτι περιγράφεις οτι έχεις το μισό μπάσσο , είναι αρκετά παράξενο
υποθέτω οτι δέν οφείλεται μόνο στούς πυκνωτές
Για να σιγουτευτείς , μάλλον θα πρέπει να κάνεις μιά γενική φασίνα (καθαρίσμτα -σφιξίματα κλπ κλ) σε ολα και να ξανακούσεις για κάποιες μέρες

Πάντως για τούς πυκνωτές που περιγράφεις έχουν ακουστεί διάφορα , μάλιστα απο προσωπική εμπειρία σου λέω οτι μόνο αυτοί που διέθεταν χάλκινο οπλισμό ΚΑΙ περίβλημα Χαλκού , ακούστηκαν κάπως ισοροπημμένοι , οι υπόλοιποι πάντα είχαν μιά συμπάθεια στήν ανώτερη μεσαία -μεσουψηλή περιοχή (σε άλλους αρέσει ...)

Πάντως οπως είπς και κάποιος φίλος οι SCR δέν παίζονται γενικώς και ειδικά οι TIN ....
Σε παλαιότερες δοκιμές που έκανα με πυκνωτή λαδιού (που μου είχε δανείσει ο μεσιέ Τυρομπώλ) στο X του ARCOS X , άντεξα μόνο μιά εβδομάδα κι αυτό γιατί ήθελα να δώ μέχρι πόσο χάλια μπορεί να παίξει σε X (βέβαια ήταν απόλωτος , αλλά τι να λέμε τώρα ...?!!!)

Επιμένω στήν φασίνα
..επιμένω στήν μεθοδικότητα , χωρίς υποθέσεις ,
 

aroS3

Senior Member
19 June 2006
559
Αθήνα
Re: Απάντηση: ΦΤΩΧΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΜΠΑΣΩΝ COUPLING CAPS JENSEN PAPER IN OIL

Παρεπιμπτόντως ένας παλμογράφος είναι το καλύτερο δώρο που θα μπορούσαμε να κάνουμε σε έναν φίλο μας που χρησιμοποιεί μόνο το αυτί του για την αξιολόγηση συσκευών ήχου. Είναι ωραίο πράγμα να βλέπεις και τι ακούς !!!

Άντε ρε παιδιά, υπόσχομαι ότι ήμουν καλό παιδί όλο το χρόνο και διάβαζα τη θεωρία μου και έφτιαχνα και μηχανάκια........
Να περιμένω τώρα δώρο ένα παλμογράφο........ ?
Αν μου αρνηθείτε θα στραφω στον Άγιο Βασίλη.......
:flipout:
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,498
Voula, Athens
Γιώργο παλμογράφο για ερασιτεχνική χρήση βρίσκεις στο ebay με <100ευρά. Τον δικό μου τον είχα πάρει 40 αν θυμάμαι καλά.

Φυσικά θα πρέπει να ξέρεις και να αποδεχτείς τους όρους και προυποθέσεις της συνναλαγής μέσω του διαδικτύου.

Η γνώμη μου είναι ότι κανένας πυκνωτής στην ίδια τιμή χωρητικότητας δεν μπορεί να κόψει το μπάσο στο μισό. Κάτι άλλο φταίει.
 

aroS3

Senior Member
19 June 2006
559
Αθήνα
Γιώργο παλμογράφο για ερασιτεχνική χρήση βρίσκεις στο ebay με <100ευρά. Τον δικό μου τον είχα πάρει 40 αν θυμάμαι καλά.

Φυσικά θα πρέπει να ξέρεις και να αποδεχτείς τους όρους και προυποθέσεις της συνναλαγής μέσω του διαδικτύου.

Η γνώμη μου είναι ότι κανένας πυκνωτής στην ίδια τιμή χωρητικότητας δεν μπορεί να κόψει το μπάσο στο μισό. Κάτι άλλο φταίει.
Μανώλη σε σχετικο τόπικ οι αμερικάνοι μιλάνε για 200 και βάλε ώρες στρωσίματος των Jensen. Eγώ δεν έχω προηγούμενη εμπειρία με αυτούς και δεν γνωρίζω.
Η κατάσταση έχει βελτιωθεί κάπως, αλλά δεν έχει φτασει τους MKP στα χαμηλά. Τωρα έχω περί τις 70 ώρες περίπου.....ήδωμεν...
 
17 June 2006
625
Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες, εάν οι πυκνωτές είναι ίδιας τιμής και δεν έχουν προβλήματα διαρροών ή τρομερής απόκλισης στην τιμή τους, οι διαφορές στους σε α´πόκριση δεν θα πρέπει να υφίστανται, το πολύ να υπάρχουν διαφορές "υφης" στο μπάσο, αλλά όχι και μισή έκταση.