AlexTheodin
Supreme Member
Απάντηση: Samyang
Τα αρχεία που παίρνουμε απο τις ψηφιακές μηχανές λόγω της αρχιτεκτονικής του αισθητήρα Bayer απαιτούν μια αλφα επεξεργασία στο θέμα της οξύτητας. Τα jpeg απο την μηχανή έχουν δλδ υποστεί αυτόματα μια επεξεργασία στην οξύτητα, στον κορεσμό, στο κόντραστ και στο χρώμα. Αυτό το νόημα έχουν και τα διάφορα modes που διαθέτουν, πχ το portait με χαμηλό κόντραστ, οξύτητα και μαλακό κορεσμό στα κόκκινα (δερματικοί τόνοι), ή τα τοπία με υψηλότερο κορεσμό κλπ... Πολλές απο αυτές μπορείς να ελέγξεις απο το μενού της μηχανής.
Τα raw απο την άλλη δεν έχουν καθόλου τέτοιες ρυθμίσεις μέσα τους. Θα πρέπει δλδ να τις περάσεις όλες κατα την μετατροπή/επεξεργασία. Αν δεν βάλεις καθόλου οξύτητα πολύ πιθανόν τα αρχεία σου να είναι γενικά μαλακά. Αυτό είναι και το νόημα όμως του raw να μπορείς να εφαρμοζεις εσύ όσο επεξεργασία θέλεις μετά την λήψη.
Φυσικά μπορεί να είναι και θέμα φακού αλλά, όπως σου είπα και πιο πριν, προτού μπείς σε διαδικασίες επιστροφής φακού κλπ, να σιγουρέψεις οτι δεν είναι λάθος τεχνική. Η χειροκίνητη εστίαση δεν είναι απλη αν δεν έχεις εμπειρία σε αυτήν και βασιζόσουν στο AF ειδικά σε ευρυγώνιους φακούς όπου το θέμα είναι πολύ μικρό στο σκόπευτρο. Άσε που τα σκοπευτρα αυτών των μηχανών δεν είναι και τόσο καλά και φωτεινά.
Τα αρχεία που παίρνουμε απο τις ψηφιακές μηχανές λόγω της αρχιτεκτονικής του αισθητήρα Bayer απαιτούν μια αλφα επεξεργασία στο θέμα της οξύτητας. Τα jpeg απο την μηχανή έχουν δλδ υποστεί αυτόματα μια επεξεργασία στην οξύτητα, στον κορεσμό, στο κόντραστ και στο χρώμα. Αυτό το νόημα έχουν και τα διάφορα modes που διαθέτουν, πχ το portait με χαμηλό κόντραστ, οξύτητα και μαλακό κορεσμό στα κόκκινα (δερματικοί τόνοι), ή τα τοπία με υψηλότερο κορεσμό κλπ... Πολλές απο αυτές μπορείς να ελέγξεις απο το μενού της μηχανής.
Τα raw απο την άλλη δεν έχουν καθόλου τέτοιες ρυθμίσεις μέσα τους. Θα πρέπει δλδ να τις περάσεις όλες κατα την μετατροπή/επεξεργασία. Αν δεν βάλεις καθόλου οξύτητα πολύ πιθανόν τα αρχεία σου να είναι γενικά μαλακά. Αυτό είναι και το νόημα όμως του raw να μπορείς να εφαρμοζεις εσύ όσο επεξεργασία θέλεις μετά την λήψη.
Φυσικά μπορεί να είναι και θέμα φακού αλλά, όπως σου είπα και πιο πριν, προτού μπείς σε διαδικασίες επιστροφής φακού κλπ, να σιγουρέψεις οτι δεν είναι λάθος τεχνική. Η χειροκίνητη εστίαση δεν είναι απλη αν δεν έχεις εμπειρία σε αυτήν και βασιζόσουν στο AF ειδικά σε ευρυγώνιους φακούς όπου το θέμα είναι πολύ μικρό στο σκόπευτρο. Άσε που τα σκοπευτρα αυτών των μηχανών δεν είναι και τόσο καλά και φωτεινά.