Φακοι ΝΙΚΟΝ.

Theodore

Senior Member
8 September 2006
474
Αν ξεφευγω λιγο, ασ συγχωρηθω, ως νεος εδω.
Ακουω λοιπον τον κ. Βλασιδη, ολος αυτια. (Θελω να μαθαινω παντα).
Ευχαριστω εκ των προτερων,
Θοδωρος
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Δεν θα πω πολλά πράγματα, μιας και η εμπειρία με το σύστημα της CANON είναι μεγαλύτερη από ότι με αυτό της ΝΙΚΟΝ.

Τα παρακάτω αποτελούν την άποψή μου για τους καλύτερους φακούς της ΝΙΚΟΝ με βάση τα όσα έχουν δημοσιευθεί σε sites που εμπιστεύομαι. Αν έχω εμπειρία προσωπική από κάποιο φακό, θα το δηλώνω ξεχωριστά.

Η ΝΙΚΟΝ στη δεκαετία του 1990 είχε μια καλή σειρά φακών ζουμ, σαφώς καλύτερη από τη γκάμα της CANON. Αυτοί ήταν ο AFD 20-35 2.8 (http://www.bythom.com/2035lens.htm), AFD 35-70 2.8 και ο AFD 80-200 2.8 ED. Συμπληρωνόταν από τους πολύ καλούς σταθερούς φακούς AFD 20 2.8, AFD 24 2.8, AFD 35 2.0, AFD 50 1.4, AFD 60 2.8 MIKRO, AFD 85 1.4 και 1.8, AFD 105 2.8 MIKRO, AFD 300 4.0 (http://www.bythom.com/300lens.htm). Ειδικά ο 20-35 και 80-200 ήταν οι καλύτεροι ζουμ φακοί της κατηγορίας τους και σημείο αναφοράς για όλους τους κατασκευαστές. Σταδιακά η CANON κατόρθωσε να καλύψει την απόσταση και να περάσει μπροστά ειδικά με τους CANON EF 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 IS, τόσο στο θέμα της οπτικής ποιότητας, αλλά κυρίως στο θέμα της ταχύτητας, καθώς οι νέοι φακοί είχαν σύστημα αυτόματης εστίασης USM και εστίαζαν πολύ ταχύτερα από τους ΝΙΚΟΝ.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Η ΝΙΚΟΝ ως απάντηση, κυκλοφόρησε μερικούς φακούς εξαιρετικής ποιότητας επίσης με εσωτερικά μοτέρ αυτόματης εστίασης (AFS), όπως τους AFS 17-35 2.8 (http://www.bythom.com/1735lens.htm), http://www.naturfotograf.com/17_35test.html)), AFS 28-70 2.8, AFS 80-200 2.8 και AFS 70-200 2.8 VR (http://www.bythom.com/70200VRlens.htm), AFS 300 4.0 (http://www.bythom.com/300AFSlens.htm), AFS 105 2.8 MIKRO. Χαρακτηριστικό όλων η εξαιρετική ποιότητα και οι πολύ υψηλές τιμές τους, ψηλότερες από τους αντίστοιχους της CANON. Μιλάμε για περίπου 1800 ευρώ για τους 17-35, 28-70, 70-200 και 1500 για τον 300 και 900 για τον πιο πρόσφατο μάκρο φακό. Αυτός είναι ένας καλός λόγος για να περάσει κανείς στο στρατόπεδο της CANON.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Ευτυχώς η ΝΙΚΟΝ έχει κυκλοφορήσει και κάποιους ερασιτεχνικούς φακούς με εξαιρετική απόδοση που δίνουν λύση στο πρόβλημα των πολύ υψηλών τιμών που καλούνται να πληρώσουν οι πελάτες της. Τέτοιοι φακοί είναι ο AFS 24-85 3.5-4.5 (http://www.bythom.com/2485lens.htm), o AFD 28-105 3.5-4.5. Ο πρώτος δυστυχώς βρίσκεται στην αφάνεια, καθώς όλοι προτιμούν τον AFS 18-70 3.5-4.5 DX (DX σημαίνει μόνο για ψηφιακές με αισθητήρα APSC) και καλά κάνουν.

Ο 28-105 κοστίζει καινούριος 300 ευρώ και μεταχειρισμένος 200, είναι πιο αργός σε εστίαση, πιο αργός σε διάφραγμα από τον AFS 28-70, αλλά έχει σχεδόν τα ίδια πλούσια χρώματα, την ίδια άριστη αναλυτική ικανότητα, ακόμη και για τον αισθητήρα 12,4 μεγα της D2X και το 1/5 της τιμής του. Επίσης δεν έχει καθόλου γεωμετρικές παραμορφώσεις στο 28, χαρακτηριστικό μοναδικό σε όλους τους φακούς ευρυγώνιους ζουμ. Τον φακό αυτό τον είχα και μπορώ να πω ότι ήταν πρωταθλητής στο value for maney. Δυστυχώς τον πούλησα (μαζί με ένα φλας SB800 και ένα SB29 για να χρηματοδοτήσω την αγορά των δυο σωμάτων της ΝΙΚΟΝ.

Επίσης ευτυχώς η ΝΙΚΟΝ συνεχίζει να παράγει τον AFD 80-200 2.8, ο οποίος έχει την ίδια απολύτως ίδια οπτική απόδοση με τον 70-200 2.8 (εκτός φυσικά από εκεί που απαιτείται το VR) και είναι λίγο πιο αργός. Όμως στοιχίζει 900-1000 ευρώ, δηλ. σχεδόν τα μισά από τον NIKKOR VR και τα ίδια περίπου με τους SIGMA 70-200 2.8. Μάλλον κελεπούρι. Δούλεψα λίγο μαζί του και μπορώ να πω ότι είναι ο επόμενος στόχος μου. Αν μάλιστα βρω πώς θα έλθει από ΗΠΑ χωρίς τελωνείο, τότε θα προχωρήσω άμεσα στην αγορά του.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
Από τη σειρά των επαγγελματικών φακών έχω μεγάλη επαφή με τον AFS 17-35 (στην κατοχή μου), τον 60 Mikro (επίσης) και αρκετή με τον AFS 70-200 VR. Ο πρώτος είναι ο απολύτως καλύτερος υπερευρυγώνιος ζουμ που κυκλοφορεί. Έχει την ίδια απόδοση με τους CANON 16-35 2.8 L, 17-40 4.0 L, σε ανάλυση, χρώματα, κοντράστ, αντίσταση σε θάμβωση (flare), χρωματικές εκτροπές (δηλαδή κορυφαίος, όπως και οι δυο CANON), αλλά υπερτερεί στις γεωμετρικές παραμορφώσεις από τον 17-40 (όχι πολύ), είναι πιο οξύς στα άκρα, αλλά κυρίως δεν έχει αυτή την αίσθηση καμπυλότητας όταν κοιτάς μέσα από το σκόπευτρο με το φακό κλειδωμένο στο 17, τόσο με την ψηφιακή, όσο πολύ περισσότερο με μηχανή με φιλμ. Όσοι φωτογραφίζουν κτίρια, έχουν ένα καλό λόγο να προτιμήσουν τους ΝΙΚΟΝ 17-35, 28-105.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,298
Θεσσαλονίκη
O 70-200 είναι εξαιρετικός τηλεφακός. Μάλλον εξίσου καλός με τον CANON 70-200 2.8 IS, αλλά βρίσκεται στα χέρια πολύ λιγότερων φωτογράφων. Γιατί; Μα όσοι έχουν τον AFD 80-200 2.8 δεν τον αλλάζουν εύκολα και όσοι θέλουν να τον αγοράσουν, προτιμούν να πάνε στην CANON για τηλεφακούς. Εξαιρετικός στη λειτουργία του. Γρήγορος στην εστίαση, ξυράφι σε ανάλυση με ανοιχτά και κλειστά διαφράγματα, κοντράστ καλό, όχι παραμορφώσεις, εξαιρετικά χρώματα. Ένα πρόβλημα έχει και αυτός είναι η ευαισθησία του στη θάμβωση (flare). Τραβήξτε με τον ήλιο κοντρα ή στο πλάι και χαιρετίστε την καθαρή φωτο, καθώς θα δείτε κάμποσους φωτεινούς κύκλους στο θέμα σας. Σε απευθείας σύγκριση με τον CANON δεν έχω άποψη. Φθηνό επαγγελματικό τηλε, όπως ο CANON 70-200 4.0 L δεν έχει η ΝΙΚΟΝ και βολεύεται με τον AFD 80-200 2.8 ED. Για περισσότερα δείτε το NIKKOR 70-200 στο http://www.naturfotograf.com/index2.html. και http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/nikkor_70200_28vr/index.htm

Αυτά τα λίγα για αρχή. Και κάτι τελευταίο. Όλοι οι επαγγελματικοί φακοί της ΝΙΚΟΝ είναι κουρσούμια, περισσότερο από αυτούς της CANON. Αυτό σημαίνει ότι όποιος πάρει ένα τέτοιο φακό πάνω στον ενθουσιασμό του θα πρέπει να συνηθίσει στην ιδέα του τούβλου στο χέρι του. Και αν περπατά πολύ θα πρέπει να έχει φυσική κατάσταση καλή, διότι αν ο φωτογράφος είναι κουρασμένος, φωτογραφία καλή δεν θα βγάλει, ότι φακό κι αν έχει μπροστά στη μηχανή του.
 
Last edited:

clarck

New member
16 October 2006
94
Αψογος.

Να προσθεσω και τον 17-55 2.8 AF-S DX o οποιος ειναι επησεις εξερετικος.