Φορτιστής MAHA MH-C9000

gismoduck1978

Senior Member
28 April 2011
430
Καβάλα-Ηράκλειο
O MAHA δεν κάνει πλήρη φόρτισε ακριβώς όταν εμφανιστεί η ένδειξη DONE. Από αυτό το σημείο και μετά θέλει 2 ώρες σε λειτουργία Trickle Charge (αυτόματα το κάνει) ώστε να φορτίσει την μπαταρία στο 100%. Αυτό το κάνει για λόγους ασφαλείας μιας και ο αλγόριθμος φόρτισης για τις NiMH επιβάλεις διακοπή της φόρτισης στο σημείο που ανιχνεύσει ο φορτιστής μεταβολή (πτώση) της τάσης κατά τιμή Χ (mv). Η ανίχνευση αυτής της τάσης είναι και το δύσκολο καθώς αν ο φορτιστής το χάσει τότε οι μπαταρίες υπερφορτίζονται με αποτέλεσμα να ζεσταίνονται το οποίο της βλάπτει και αυτό με συνεχείς λανθασμένες φορτίσης οδηγεί και στην αύξηση της εωστερικής της αντίστασης που δεν είναι καλό.

Η λειτουργία Trickle Charge εφαρμόζει μια πολύ χαμηλή τάση η οποία ακόμα κι αν είναι η μπαταρία πλήρως φορτισμένη είναι τόσο χαμηλή που η μετατροπή σε θερμότητα δεν βλάπτει την μπαταρία. Αυτό δεν σημαίνει ότι αφήνουμε την μπαταρία 10 ημέρες πάνω στο φορτιστή με την ένδειξη DONE.

Επίσης πολύ χαμηλός ρυθμός φόρτισης εμποδίζει τη σωστή ανίχνευση της μεταβολής τάσης ώστε να ολοκληρωθεί το κανονικό στάδιο φόρτισης οπότε κι εκεί δεν χρειάζονται υπερβολές και πολύ χαμηλοί ρυθμοί φόρτισης γιατί επίσης δεν είναι καλό Π.χ. 200ma για μπαταρίες 2400mah. Τις ENELOOP εγώ τις φορτίζω στα 1/2 της συνολικής χωρητικότητας τους 1000/1200ma τις ΑΑ και 500ma τις AAA όπως είπε και ο Χιώτης.

Τέλος ο MAHA έχει πλήρως ανεξάρτητα κανάλια οπότε ακόμα και μικτά να φορτίζουμε ΑΑΑ/ΑΑ το καθένα παίρνει ξεχωριστή ρύθμιση οπότε μπορούμε να έχουμε μικτούς ρυθμούς φόρτισης η και τελείως διαφορετικούς στο κάθε κανάλι.
+1
 

Jargon

AVClub Enthusiast
10 February 2008
867
ΑΘΗΝΑ
Μια ιδέα για όσους έχουν παλιές μπαταρίες πεσμένες που τους βγάζει ένδειξη HIGH ο φορτιστής, αλλά δεν θέλουν να τις πετάξουν. Πριν κανένα μήνα πειραματίστηκα μαζί του και τώρα μπορώ και φορτώνω οποιαδήποτε μπαταρία. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι οι πεσμένες μπαταρίες θα αποκτήσουν την αρχική χωρητικότητά τους! Απλά μου την είχε δώσει να πετάω μπαταρίες που είχα φορτίσει μόλις 10 φορές.

Η λύση είναι απλή και έγκειται στο γεγονός ότι το test της μπαταρίας το κάνει λίγο πριν ξεκινήσει την φόρτιση. Έβγαλα καλώδια μέσα από την πλακέτα, στο σημείο που στέλνει τάση στις μπαταρίες και τα στέλνω σε εξωτερικές βάσεις μπαταριών. Φυσικά κατά το ξεκίνημα της φόρτισης μιας παλιάς μπαταρίας, χρησιμοποιώ μιά "καλή" μπαταρία για να περάσει το test και μετά βάζω την δικιά μου.

Αυτό το κάνω αν χρειαστεί με τον Hobby Charger αλλά το θέμα με τα καλώδια και τις εξωτερικές βάσεις με τα ελλατήρια είναι ότι δημιουργούν έξτρα αντίσταση με αποτέλεσμα επίσης να εμποδίζουν το κύκλώμα από το να ανιχνεύσει σωστά το -dv/dt μιας και είναι τόσο μικρή η αλλάγή της τάσης (XYmv). Υπάρχουν πάρα πολλά DIY projects για την κατασκευή εξωτερικών ματαριοθηκών με επαφές από χαλκό και χονδρά καλώδια (και κοντά) και είχα αποφασίσει να προχωρήσω αλλά πολύ μπελάς για το τίποτα εφόσον υπάρχει ο MAHA (και 1-2 άλλοι) που έχει επίσης το πλεονέκτημα ανεξάρτητων καναλιών.


Τι μπαταρίες έχεις που βγάζουν High στις 10 φορτίσεις? Εδώ έχω κάτι GP Power που τις είχα ξεσκίσει στο fast charging (2-3amp+) εδώ και 4-5 χρόνια και ακόμα δουλεύουν. Δεν μιλάω βέβαια για πολύ συχνή χρήση κι έχει πέσει και το capacity αλλά δουλεύουν. Έχω πετάξει κι εγώ καμπόσες λόγω High αν και μπορούσα να τις φορτίσω στον Hoby Charger. Το θέμα είναι ότι αν βγάζει high η εσωτερική αντίσταση είναι υψηλή σε βαθμό που η μπαταρία δεν είναι για πολλά πολλά αλλά ίσως για ελαφριά χρήση να κάνει.
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
7,003
το κολπο με τις μπαατριοθηκες ειναι να κολλησεις νεα χονδρυτερα καλωδια ακριβως εκει που εφαπτεται η μπαταρια. πχ στη Κορυφη του ελατηριου
 

giogas

New member
9 February 2010
30
IΩΑΝΝΙΝΑ
Απάντηση: Re: Απάντηση: Φορτιστής MAHA MH-C9000

Αρα το συμπερασμα ειναι οτι οταν γραφει done βγαζω της μπαταριες μετα απο δυο ωρες.Καταλαβα καλα?
 

Jargon

AVClub Enthusiast
10 February 2008
867
ΑΘΗΝΑ
το κολπο με τις μπαατριοθηκες ειναι να κολλησεις νεα χονδρυτερα καλωδια ακριβως εκει που εφαπτεται η μπαταρια. πχ στη Κορυφη του ελατηριου

Για τις LiPo δεν είναι τόσο θέμα αλλά για τις NiMH αν έμπαινα στον κόπο (που δεν αξίζει και πολύ) να κατασκευάσω holders Θα ήταν με χαλκό και καθόλου ελατήριο αν και αυτό που λές σίγουρα μειώνει την αντίσταση κατά πολύ. Υπερβολές ξέρω, αλλά έχω δει κάτι DIY κατασκευές που ήταν φοβερές με μικρά νταβίδια και επαφές από χαλκό. Πολύ οκγώδεις όμως. Τελικά για τις LiPo για πολλές μαζί καταλήγω σε καλώδια με μαγνήτες.

Με τις Eneloop και τους MAHA εγώ δεν βλέπω να αξίζει να ασχοληθώ παραπάνω για τις NiMH κι αν πια φτάσω να χρειάζομαι πάνω απο 4 να φορτίζουν ταυτόχρονα αγοράζω άλλον ένα.
 

flashlight

Senior Member
4 April 2013
631
Αυτό με τη φόρτιση που αναφέρθηκε,δηλαδή ότι είναι καλύτερα η μπαταρία να φορτίζεται στο μισό απ'όσα ειναι το μιλιαμπέρ της,
ισχύει και αν βάλουμε την μπαταρία να φορτίσει ενώ δεν έχει αδειάσει εντελώς? Δηλαδή να τη βαλουμε ενώ ειναι στη μέση ή πάνω από τη μέση της φόρτισης της?
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
28,424
Eastern Europe
Ισχυει για την ονομαστικη/πραγματικη τιμη της χωρητικοτητας της μπαταριας, ανεξαρτητως ποσο φορτισμενη ειναι.
 

alefgr

AVClub Enthusiast
21 February 2012
715
Α. Αχαρναί
Αυτό το κάνω αν χρειαστεί με τον Hobby Charger αλλά το θέμα με τα καλώδια και τις εξωτερικές βάσεις με τα ελλατήρια είναι ότι δημιουργούν έξτρα αντίσταση με αποτέλεσμα επίσης να εμποδίζουν το κύκλώμα από το να ανιχνεύσει σωστά το -dv/dt μιας και είναι τόσο μικρή η αλλάγή της τάσης (XYmv). Υπάρχουν πάρα πολλά DIY projects για την κατασκευή εξωτερικών ματαριοθηκών με επαφές από χαλκό και χονδρά καλώδια (και κοντά) και είχα αποφασίσει να προχωρήσω αλλά πολύ μπελάς για το τίποτα εφόσον υπάρχει ο MAHA (και 1-2 άλλοι) που έχει επίσης το πλεονέκτημα ανεξάρτητων καναλιών.


Τι μπαταρίες έχεις που βγάζουν High στις 10 φορτίσεις? Εδώ έχω κάτι GP Power που τις είχα ξεσκίσει στο fast charging (2-3amp+) εδώ και 4-5 χρόνια και ακόμα δουλεύουν. Δεν μιλάω βέβαια για πολύ συχνή χρήση κι έχει πέσει και το capacity αλλά δουλεύουν. Έχω πετάξει κι εγώ καμπόσες λόγω High αν και μπορούσα να τις φορτίσω στον Hoby Charger. Το θέμα είναι ότι αν βγάζει high η εσωτερική αντίσταση είναι υψηλή σε βαθμό που η μπαταρία δεν είναι για πολλά πολλά αλλά ίσως για ελαφριά χρήση να κάνει.

Η προβληματική μπαταρία φορτίζεται στην κανονική θέση του Maha και όχι στην εξωτερική θήκη. Η εξωτερική θήκη υπάρχει απλά για να ξεγελαστεί ο Maha.

Όσο για τι μάρκα μπαταρίες έχω βγάλει off, είναι GP, PowerEx της Maha και κάτι no-name που δεν τις ήξερε ούτε η μάνα τους (Tecxus, Camelion). Προς το παρόν η μόνη μάρκα που δεν μου έχει βγάλει ακόμα πρόβλημα (αν και δεν έχω ξεπεράσει ακόμα σε καμία μπαταρία τις 10 φορτίσεις), είναι οι Eneloop.
 

Jargon

AVClub Enthusiast
10 February 2008
867
ΑΘΗΝΑ
Αχα! Ωραίο κολπάκι αλλά τι απόδοση έχουν αυτές οι "High Resistance"? Επειδή πρόσφατα πέτξα 4 GP ΑΑ 5 ετίας οι οποίες φόρτιζαν μεν στον iCharger αλλά από απόδοση μάπα.

Αυτές που μου έχουν βγει καλές εκτος Eneloop είναι οι Turnigy LSD από Hobby King αλλά πλέον μόνο Eneloop γιατί σηκώνουν περισσότερα αμπέρ εκφόρτιση. Επίσης το Hobby King δεν έχει δωρεάν μεταφορικά.
 

alefgr

AVClub Enthusiast
21 February 2012
715
Α. Αχαρναί
Αχα! Ωραίο κολπάκι αλλά τι απόδοση έχουν αυτές οι "High Resistance"? Επειδή πρόσφατα πέτξα 4 GP ΑΑ 5 ετίας οι οποίες φόρτιζαν μεν στον iCharger αλλά από απόδοση μάπα.

Σε μία από όλες που μου είχε βγάλει HIGH και την φόρτωσα με αυτόν τον τρόπο, σε test μου έδωσε πάνω από το 50% της ονομαστικής της τιμής.
 

Jargon

AVClub Enthusiast
10 February 2008
867
ΑΘΗΝΑ
Ε θεωρητικα όταν η μπαταρία πέφτει κάτω από το 80% της πραγματικής της τιμής (π.χ. Eneloop) τότε είναι για ανακύκλωση διότι η χημεία της έχει εξαντλήσει τα όρια της από διάφορες απόψεις και έχουν αλοιωθεί σε σημαντικό βαθμό τα συστατικά της.

Φαντάζομαι το 50%+ που λες θα ισχύει και σε χαμηλότερες εκφορτίσεις από τις υψηλότερες δυνατές που μπορούσε να επιτύχει η μπαταρία καινούρια. Σε κάθε περίπτωση, μιας και μιλάμε για NiMH που δεν έχουν τον κίνδυνο των LiPo ίσως για κάποιες εφαρμογές χαμηλών απαιτήσεων να μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Για τις LiPo όμως καλό είναι να ακολουθεί κανείς την ασφαλή οδό της αντικατάστασης ειδικά αν πρόκειται για unprotected.
 

alefgr

AVClub Enthusiast
21 February 2012
715
Α. Αχαρναί
Ε θεωρητικα όταν η μπαταρία πέφτει κάτω από το 80% της πραγματικής της τιμής (π.χ. Eneloop) τότε είναι για ανακύκλωση διότι η χημεία της έχει εξαντλήσει τα όρια της από διάφορες απόψεις και έχουν αλοιωθεί σε σημαντικό βαθμό τα συστατικά της. Φαντάζομαι το 50%+ που λες θα ισχύει και σε χαμηλότερες εκφορτίσεις από τις υψηλότερες δυνατές που μπορούσε να επιτύχει η μπαταρία καινούρια. Σε κάθε περίπτωση, μιας και μιλάμε για NiMH που δεν έχουν τον κίνδυνο των LiPo ίσως για κάποιες εφαρμογές χαμηλών απαιτήσεων να μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Για τις LiPo όμως καλό είναι να ακολουθεί κανείς την ασφαλή οδό της αντικατάστασης ειδικά αν πρόκειται για unprotected.
Όλες οι μπαταρίες που έχω είναι NiMh οπότε δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος. Όσο για τον βαθμό εκφόρτισης στις συσκευές που τις δουλεύω, δεν υπάρχουν μεγάλα ρεύματα οπότε δεν παρουσιάζουν πρόβλημα.
 

Painkiller

New member
29 July 2011
6
Καλησπέρα

Μολις παρέλαβα τον ΜΗ-C9000. Επίσης έχω μια ολοκαίνουρια 4αδα eneloop AA HR-3UTGB στα 1,900mAh.
Στο φορτιστή, για τις καινούριες μπαταρίες λέει ότι πρέπει να χρησημοποιούμε το break-in mode. Το θέμα είναι ότι οι eneloop είναι προ-φορτισμένες.
Σε αυτή την περίπτωση τι να κάνω;

Ευχαριστώ
 

asot

AVClub Addicted Member
6 December 2010
1,398
Λάρισα
Κανεις κανονικά break-in / οι μπαταρίες χρειάζονται μερικούς κύκλους φόρτισης/αποφόρτισης για να "στανιάρουν"!
 

alefgr

AVClub Enthusiast
21 February 2012
715
Α. Αχαρναί
Προσωπικά δεν έχω κάνει ΠΟΤΕ break-in σε eneloop και ποτέ δεν μου παρουσίασαν πρόβλημα χωρητικότητας. Απλά όταν αδειάσουν τις φορτώνω στα 200 mA. Τόσο σε AA όσο και σε 3A μπαταρίες.
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
7,003
το 200 mA ειναι πολυ χαμηλο. Σε ολους του φορτιστες υπαρχει κινδυνος να μην ανιχνευτει η πληρης φορτιση.
 

alefgr

AVClub Enthusiast
21 February 2012
715
Α. Αχαρναί
Ποτέ δεν μου δημιούργησε ο Maha τέτοιο θέμα ούτε στις eneloop ούτε και στις απλές 3A. Εξ' άλλου υπάρχει και η προστασία της υπέρτασης, για την περίπτωση που δεν γίνει η ανίχνευση ότι η μπαταρία έχει φορτιστεί πλήρως. Πάντα είχα την προσωπική άποψη ότι όσο πιό αργά γίνεται η φόρτιση μιας μπαταρίας, τόσο λιγότερο καταπονείτε η μπαταρία και αυξάνουν οι κύκλοι φόρτισης-εκφόρτισης...
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
28,424
Eastern Europe
Ποτέ δεν μου δημιούργησε ο Maha τέτοιο θέμα ούτε στις eneloop ούτε και στις απλές 3A. Εξ' άλλου υπάρχει και η προστασία της υπέρτασης, για την περίπτωση που δεν γίνει η ανίχνευση ότι η μπαταρία έχει φορτιστεί πλήρως. Πάντα είχα την προσωπική άποψη ότι όσο πιό αργά γίνεται η φόρτιση μιας μπαταρίας, τόσο λιγότερο καταπονείτε η μπαταρία και αυξάνουν οι κύκλοι φόρτισης-εκφόρτισης...

Mεχρι να ανιχνευσει ο φορτιστης την υπερταση (εξαρταται απο τον φορτιστη αν και που μπαινει ο κοφτης) η μπαταρια θα συνεχιζει να φορτιζει. Αν αυτο γινεται συνεχως, τοτε παλι μειωνονται οι κυκλοι ζωης της μπαταριας.
Ο χειροτερος εχθρος της μπαταριας που φορτιζει ειναι η υπερθερμανση. O Maha που προσδιοριζει την υπερφορτιση?

Νομιζω οτι γενικοτερα η φορτιση τα 500μαω στις ΑΑ ενελουπ ειναι μια χαρα (στο 1/4 της χωρητικοτητας) . Προσωπικα φορτιζω συνηθως στα 1000μαω και ας χασω 100 απο τους 1800 κυκλους ζωης της ΑΑ :))
 

gismoduck1978

Senior Member
28 April 2011
430
Καβάλα-Ηράκλειο
Το σωστο για φορτιση-εκφορτιση μπαταριας ειναι:
1) Μην φορτιζεις με κατω απο 0,3C.
2) Μην εκφορτιζεις με πανω απο 1C.
Αν τηρεις αυτα τα ορια δεν νομιζω να εχεις προβλημα...