Καλη αρχη και απο εμένα!
Ως πρώτο μου πόστ επιλέγω να γράψω σχετικά με ένα ωραίο άρθρο που διάβασα στο http://whatsonhdtv.blogspot.com/ από τον Eric Steward σχετικά με την ανάλυση του HDTV στα 720p, 1080i, και 1080p και την σύγκριση του σε σχέση με αυτό που βλέπουμε στον κινηματογράφο.
Μεταφράζω τα βασικά του σημεία τα οποία επιβεβαιώνουν την γκρίνια πολλών από εμάς για αυτά που βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες και ελπίζω να δώσω τροφή για κουβέντα:
«Η ανάλυση 720p, παρέχει 720 TVL ("TV lines,"), = τηλεοπτικές γραμμές δηλ. γραμμές ανα ύψος οθόνης), ενώ η 1080i/p παρέχει πλήρεις 1,080 TVL.
Οι ειδικοί καταρχήν συμφωνούν πως τα καλύτερα με την μέγιστη ανάλυση φιλμ, περιέχουν αρκετή πληροφορία ανάλυσης έτσι ώστε αξίζει να δημιουργηθούν "2K," "4K," ακόμα και "6K" transfers , με την προϋπόθεση βέβαια το φιλμ να γίνεται transferred στο video με τα πλέον σύγχρονα και ακριβά μηχανήματα scanning. Ένα 2K scan ισούται με 2,048 TVL. Το 4K διπλασιάζει σε 4,096 TVL. Τέλος τα 6K scans αντιστοιχούν σε 6,144 γραμμές pixel, όπου μια ψηφιακή σειρά pixel είναι βασικά ισοδύναμη με μία τηλεοπτική γραμμή.
Κάποιος λοιπόν μπορεί να υποθέσει ότι μπορούμε να δούμε τόσο καλή ανάλυση στο τοπικό multiplex cinema. Μάλλον όχι…..Στο SIGGRAPH δοκίμιο "The Technology of Digital Cinema," αναφέρεται: “Εξαιτίας της αστάθειας του καρέ ("frame unsteadiness) και της επακόλουθης απώλειας ανάλυσης, η μεγάλη πλειοψηφία των θεατών σε σινεμά απολαμβάνουν τις ταινίες με περίπου κάτι πιο λίγο από 700 TVL ... .”!!
Αυτό αναφέρει ο A. Kaiser, και άλλοι στο ”Resolution Requirements for HDTV Based Upon the Performance of 35mm Motion-Picture Films for Theatrical Viewing,” SMPTE Journal, pp. 654-659, του Ιουνίου 1985. Ουσιαστικά αναφέρει πως με τον τρόπο που προβάλλεται το film, έχει πολύ λιγότερη ανάλυση από το ίδιο το film.
H απώλειας ανάλυσης δεν οφείλεται μόνο στην " αστάθεια του καρέ " ή την " αστάθεια της εικόνας " αλλά και από αιτίες όπως "MTF generational loss."
Το MTF σημαίνει "Modulation Transfer Function," (Σ.Σ. Λειτουργία Διαμόρφωσης Μεταφοράς ή κάτι τέτοιο) και αναφέρεται στο φαινόμενο της αναπόφευκτης απώλειας ανάλυσης που συμβαίνει κάθε φορά που μία εικόνα μεγεθύνεται μέσα από ένα φακό.( Σ.Σ. Σε αυτό το φαινόμενο αναφερόταν και ο Greg Rogers εδώ,,,)
Όταν ένα film αντιγράφεται από το υψηλής ανάλυσης πρωτότυπο αρνητικό της camera, περνώντας από interpositive και internegative παραγωγικές διαδικασίες προκειμένου να δημιουργηθεί το release print (Σ.Σ. η κόπια δηλ που διανέμεται στους κινηματογράφους), υπάρχουν πολλαπλές ευκαιρίες να εμφανιστεί το φαινόμενο MTF με αποτέλεσμα το θόλωμα της εικόνας. Σαν μην έφτανε αυτό, υπάρχει και το θέμα δημιουργίας του MTF λόγω του φακού προβολής και, όπως ειπώθηκε, το φαινόμενο της " αστάθειας του καρέ " ή της " αστάθειας της εικόνας " η οποία προκύπτει εξαιτίας (μεταξύ άλλων) του ότι οι τρύπες στο φιλμ διανομής οι οποίες είναι απαραίτητες προκείμενου το φιλμ να «γαντζωθεί» στα γρανάζια της μηχανής προβολής δεν γίνονται με άκριβεια!!
Έτσι, σύμφωνα με τον A. Kaiser, η ανάλυση που βλέπει το μάτι μας σε ένα τυπικό σινεμά είναι συνήθως μικρότερη από αυτή του HDTV προβολικού μας σε 720p!
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι τα film που θα βγουν σε HD DVD η Blu-ray high-def discs, δεν θα έχουν την ανάλυση που θα έπρεπε (1,080 TVL). Αντιθέτως, εάν πρόκειται για πρόσφατη παραγωγή φιλμ, πιθανότατα θα έχει ήδη σκαναριστεί σε 2K- ή 4K από το πρωτότυπο αρνητικό, ή στην χειρότερη περίπτωση, από ένα interpositive master πρώτης γενιάς, με αποτέλεσμα να πάρουμε όλη την ανάλυση που ονειρευόμασταν!
Μάλιστα, με το downconversion σε ένα 1080p/24 video master, μέρος της πληθώρας της ανάλυσης θα εξαφανιστεί! Ακόμα και έτσι, με 1,080 TVL, το video master και τελικά τα hi-def DVD θα ξεπεράσουν σε μεγάλο βαθμό αυτό που τυπικά βλέπουμε στον κινηματογράφο.»
Ως πρώτο μου πόστ επιλέγω να γράψω σχετικά με ένα ωραίο άρθρο που διάβασα στο http://whatsonhdtv.blogspot.com/ από τον Eric Steward σχετικά με την ανάλυση του HDTV στα 720p, 1080i, και 1080p και την σύγκριση του σε σχέση με αυτό που βλέπουμε στον κινηματογράφο.
Μεταφράζω τα βασικά του σημεία τα οποία επιβεβαιώνουν την γκρίνια πολλών από εμάς για αυτά που βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες και ελπίζω να δώσω τροφή για κουβέντα:
«Η ανάλυση 720p, παρέχει 720 TVL ("TV lines,"), = τηλεοπτικές γραμμές δηλ. γραμμές ανα ύψος οθόνης), ενώ η 1080i/p παρέχει πλήρεις 1,080 TVL.
Οι ειδικοί καταρχήν συμφωνούν πως τα καλύτερα με την μέγιστη ανάλυση φιλμ, περιέχουν αρκετή πληροφορία ανάλυσης έτσι ώστε αξίζει να δημιουργηθούν "2K," "4K," ακόμα και "6K" transfers , με την προϋπόθεση βέβαια το φιλμ να γίνεται transferred στο video με τα πλέον σύγχρονα και ακριβά μηχανήματα scanning. Ένα 2K scan ισούται με 2,048 TVL. Το 4K διπλασιάζει σε 4,096 TVL. Τέλος τα 6K scans αντιστοιχούν σε 6,144 γραμμές pixel, όπου μια ψηφιακή σειρά pixel είναι βασικά ισοδύναμη με μία τηλεοπτική γραμμή.
Κάποιος λοιπόν μπορεί να υποθέσει ότι μπορούμε να δούμε τόσο καλή ανάλυση στο τοπικό multiplex cinema. Μάλλον όχι…..Στο SIGGRAPH δοκίμιο "The Technology of Digital Cinema," αναφέρεται: “Εξαιτίας της αστάθειας του καρέ ("frame unsteadiness) και της επακόλουθης απώλειας ανάλυσης, η μεγάλη πλειοψηφία των θεατών σε σινεμά απολαμβάνουν τις ταινίες με περίπου κάτι πιο λίγο από 700 TVL ... .”!!
Αυτό αναφέρει ο A. Kaiser, και άλλοι στο ”Resolution Requirements for HDTV Based Upon the Performance of 35mm Motion-Picture Films for Theatrical Viewing,” SMPTE Journal, pp. 654-659, του Ιουνίου 1985. Ουσιαστικά αναφέρει πως με τον τρόπο που προβάλλεται το film, έχει πολύ λιγότερη ανάλυση από το ίδιο το film.
H απώλειας ανάλυσης δεν οφείλεται μόνο στην " αστάθεια του καρέ " ή την " αστάθεια της εικόνας " αλλά και από αιτίες όπως "MTF generational loss."
Το MTF σημαίνει "Modulation Transfer Function," (Σ.Σ. Λειτουργία Διαμόρφωσης Μεταφοράς ή κάτι τέτοιο) και αναφέρεται στο φαινόμενο της αναπόφευκτης απώλειας ανάλυσης που συμβαίνει κάθε φορά που μία εικόνα μεγεθύνεται μέσα από ένα φακό.( Σ.Σ. Σε αυτό το φαινόμενο αναφερόταν και ο Greg Rogers εδώ,,,)
Όταν ένα film αντιγράφεται από το υψηλής ανάλυσης πρωτότυπο αρνητικό της camera, περνώντας από interpositive και internegative παραγωγικές διαδικασίες προκειμένου να δημιουργηθεί το release print (Σ.Σ. η κόπια δηλ που διανέμεται στους κινηματογράφους), υπάρχουν πολλαπλές ευκαιρίες να εμφανιστεί το φαινόμενο MTF με αποτέλεσμα το θόλωμα της εικόνας. Σαν μην έφτανε αυτό, υπάρχει και το θέμα δημιουργίας του MTF λόγω του φακού προβολής και, όπως ειπώθηκε, το φαινόμενο της " αστάθειας του καρέ " ή της " αστάθειας της εικόνας " η οποία προκύπτει εξαιτίας (μεταξύ άλλων) του ότι οι τρύπες στο φιλμ διανομής οι οποίες είναι απαραίτητες προκείμενου το φιλμ να «γαντζωθεί» στα γρανάζια της μηχανής προβολής δεν γίνονται με άκριβεια!!
Έτσι, σύμφωνα με τον A. Kaiser, η ανάλυση που βλέπει το μάτι μας σε ένα τυπικό σινεμά είναι συνήθως μικρότερη από αυτή του HDTV προβολικού μας σε 720p!
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι τα film που θα βγουν σε HD DVD η Blu-ray high-def discs, δεν θα έχουν την ανάλυση που θα έπρεπε (1,080 TVL). Αντιθέτως, εάν πρόκειται για πρόσφατη παραγωγή φιλμ, πιθανότατα θα έχει ήδη σκαναριστεί σε 2K- ή 4K από το πρωτότυπο αρνητικό, ή στην χειρότερη περίπτωση, από ένα interpositive master πρώτης γενιάς, με αποτέλεσμα να πάρουμε όλη την ανάλυση που ονειρευόμασταν!
Μάλιστα, με το downconversion σε ένα 1080p/24 video master, μέρος της πληθώρας της ανάλυσης θα εξαφανιστεί! Ακόμα και έτσι, με 1,080 TVL, το video master και τελικά τα hi-def DVD θα ξεπεράσουν σε μεγάλο βαθμό αυτό που τυπικά βλέπουμε στον κινηματογράφο.»
Last edited: