αναλυση στον κινηματογράφο: μύθοι και πραγματικότητα

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
24,353
Παλλήνη
Υπαρχουν βρε 35αρες "σπιτικες"!
Δεν χρειαζεται (και ουτε πρεπει) να βαλουμε μηχανη κινηματογραφου!
Συγκρινουμε φιλμ και dvd/hd οχι μηχανες προβολης.
 
17 June 2006
20,759
Αθήνα
Και άντε πες το κάνεις με αλλαγή φακού. Με την φωτεινότητα τι γίνεται; Οσο κι αν χαμηλώσεις τα watt της λάμπας, μιλάμε για τρομερή φωτεινότητα. Μακάρι να γίνεται δηλαδή, αλλά πολύυυυυυυ χλωμό το κόβω.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
24,353
Παλλήνη
Απάντηση: Re: αναλυση στον κινηματογράφο: μύθοι και πραγματικότητα

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΣ said:
Με έναν γρήγορο (όσο αφορά την ανάλυση και μόνον) υπολογισμό το NTSC δισκάκι έχει 3456000 πίξελς ανα καρέ. Εάν υποθέσουμε οτι είναι όντως το 2% του φίλμ θα έπρεπε το φίλμ σε κάθε καρέ να έχει 345000Χ50=17280000 εικονοστοιχεία (κόκκους). Έλα που έχει παραπάνω! Άν υποθέσουμε οτι ένα μέτριο φίλμ έχει 5000Χ4000 κόκκους μας κάνει 20000000!
Εκτός αυτού όμως είναι και πολλά άλλα πράγματα που θεωρούνται πληροφορίες και εξαφανίζονται στην μεταφορά απο φίλμ σε DVD, όπως οι διαβαθμίσεις χρωμάτων που στο φίλμ σε μία συγκεκριμένη περιοχή έχουμε π.χ. 30 διαφορετικά μπλέ και στο DVD γίνονται 2 ή 5!
Δέν μου φένεται υπερβολικό το 2% αλλα μάλλον κολακευτικό για το DVD.

Τωρα που ξαναδιαβαζα το ποστ του Κυριακου, υπο την θεωρητικη αυτη προσεγγιση, αδικως θεωρησα υπερβολικο τον ισχυρισμο του Hitech περι 2%...αλλα ειπαμε απεχει ποολυυ η θεωρια απο την πραξη!:flipout:
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Ας πω κι εγώ τη γνώμη μου στο θέμα της σύγκρισης του Κινηματογράφου με το Home Theater. Πιστεύω ότι δεν πρέπει να υπάρχει σύγκριση. Αφ' ενός μεν γιατί η διαφορά στα κόστη είναι τεράστια, αφ' ετέρου γιατί μιλάμε για πολύ ανόμοια πράγματα.

Συγκεκριμένα μιλώντας, ένας video προβολέας ακόμα και HD, είναι φτιαγμένος για να δίνει την εικόνα του σε πανί που η διαγώνιός του μετριέται σε ίντσες, τη στιγμή που μια κινηματογραφική μηχανή προβολής δίνει εικόνα σε πανί που το μετράμε σε μέτρα. Η διαφορά νομίζω γίνεται κατανοητή. Γιατί η σύγκριση μπορεί να γίνει στις 110" αλλά μπορεί να γίνει και σε ένα πανί με διαγώνιο τα 7 μέτρα (υπάρχει τέτοιο διαθέσιμο). Νομίζω όμως ότι κάθε μια από τις δύο λύσεις είναι φτιαγμένη για συγκεκριμένη δουλειά.

Τώρα σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Η ανάλυση του φιλμ εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες. Τί φιλμ χρησιμοποιήθηκε στο γύρισμα; Πόσα ASA; Πόσα εφε μπήκανε στο post production, πόσο εταλονάζ έπεσε, τί φιλμ χρησιμοποιήθηκε για το θετικό τί χημικά χρησιμοποιήθηκαν για την εμφάνιση, και πάρα πολλές άλλες παραμέτρους. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο και η ποιότητα της φωτογραφίας μιας ταινίας; Τί υλικό συγκρίνουμε δηλαδή; ποιο είναι το αρχικό κοντράστ; Τραβάει ο Νικβιστ, ο Στοράρο, ο Ντόυλ ή ο Φώτης Ασχετόπουλος;

Στο βίντεο τα πράγματα είναι πιο στάνταρ. Ξέρουμε τί ακριβώς υπάρχει διαθέσιμο όσον αφορά τα pixels σε κάθε φορμάτ και είναι και πιο τακτοποιημένα στο κάδρο. Ξέρεις δηλαδή ότι υπάρχουν 1080 pixel ανά στήλη (Δέν έχεις τόσα βέβαια αλλα αυτό είναι μεγάλη κουβέντα) στο HD 1080. Επειδή μπαίνει και ο ψηφιακός παράγοντας, εισάγουμε και το bandwidth σε bits/sec. Έτσι μιλάμε για ασυμπίεστο πηγαίο HD720p στα 1.4Gbps στην κάμερα, που καταγράφεται στα 100Mbps στην κασέτα που συμπιέζεται κατά MPEG-2 στα 8Mbps -στην καλύτερη- στο dvd. Αυτή, η ανάλυση είναι και η πηγή που έχουμε διαθέσιμη σήμερα, για την συντριπτική πλειοψηφία των κινηματογραφικών ταινιών, όσον αφορά το home theater. Απλά μπορούμε να την επεξεργαστούμε ηλεκτρονικά και να της προσδώσουμε καλύτερη αίσθηση. Υπάρχουν πάντως και ψηφιακές υλοποιήσεις με video projectors σε αίθουσες, όπου προβάλεται υλικό σε με ρυθμό μεγαλύτερο του 1.4Gbps. Αλλά ρωτήστε και τί κόστος έχουν...

Στο φιλμ, κατασκευαστικά αν θέλετε τα πράγματα δεν είναι απλά. Ο κόκκος, πέρα από το γεγονός ότι το μέγεθός του εξαρτάται από την ευαισθησία του φίλμ, τον χρόνο έκθεσης, το διάφραγμα και το ίδιο το φως που υπάρχει διαθέσιμο, συν τοις άλλοις, δεν σχηματίζεται οργανωμένα σε συγκεκριμένη διάταξη πάνω στο φιλμ όπως γίνεται με τα pixel στο video. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν μιλάει κανείς με ακρίβεια για συγκεκριμένη ανάλυση στο φιλμ. Δεν υπάρχει η έννοια της ανάλυσης όταν μιλάμε για φιλμ. Και πως να υπάρχει αφού στα μαύρα μέρη του θετικού φιλμ δεν υπάρχει κόκκος (αφού δεν υπάρχει και έκθεση);

Τώρα μερικές παρατηρήσεις για όσα ειπώθηκαν αναφορικά με τις κινηματογραφικές προβολές και τα προβλήματά τους. Το να τρέμει η κινηματογραφική εικόνα πάνω κάτω οφείλεται σε μηχανική βλάβη του projector και συγκεκριμένα στο σύστημα του "Σταυρού της Μάλτας". Το εν λόγω σύστημα μετατρέπει τη συνεχή μηχανική κίνηση των γραναζιών σε διακοπτόμενη, και βηματοδοτή την γκρίφα που με τη σειρά της φέρνει το καρέ μπροστά στην πόρτα, το ακινητοποιεί, το καρέ προβάλεται ακίνητο, και μετά η γκρίφα το κατεβάζει φέρνοντας το επόμενο μπροστά στην πόρτα. Η γκρίφα είναι 2 γατζάκια που μπαίνουν στις τρύπες που έχει το φίλμ στις δύο πλευρές. Το ότι πολλές αίθουσες έχουν πρόβλημα οφείλεται στα μηχανηματα που έχουν και την ελλειπή συντήρησή τους και όχι στο φιλμ σαν μέσο.

Αυτά τα γράφω τόσο σαν ηλεκτρονικός όσο και σαν ερασιτέχνης προβολατζής, τα τελευταία 10 χρόνια στο πανεπιστημιακό κινηματοθέατρο "Ιρις". Μάλιστα κι εμείς εκεί έχουμε πρόβλημα με το Σταυρό της Μάλτας. Μάλιστα αν θέλετε μπορούμε να οργανώσουμε κάποια στιγμή το τεστ που λέγατε στην Ίριδα. Δεν διαθέτη την καλύτερη υποδομή και σαν χώρος μοιάζει κάπως παρακμιακός, αλλά ακόμα και μέσα από τις ατέλειες μπορεί να λάμψει η ποιότητα κάποιων μέσων.
 
Last edited:
17 June 2006
20,759
Αθήνα
Πολύ κατατοπιστικές πληροφορίες και χρήσιμες φίλε photis. Σίγουρα θα οργανώσουμε μια συνάντηση. Που κοντά βρίσκεται το κινηματοθέατρο "Ιρις";
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Ιπποκράτους 15 και Ακαδημίας γωνία στο κέντρο της Αθήνας μέσα στο κτίριο της πανεπιστημιακής Λέσχης.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
24,242
Αθήνα
Απάντηση: Re: αναλυση στον κινηματογράφο: μύθοι και πραγματικότητα

Photis said:
Μάλιστα αν θέλετε μπορούμε να οργανώσουμε κάποια στιγμή το τεστ που λέγατε στην Ίριδα. Δεν διαθέτη την καλύτερη υποδομή και σαν χώρος μοιάζει κάπως παρακμιακός, αλλά ακόμα και μέσα από τις ατέλειες μπορεί να λάμψει η ποιότητα κάποιων μέσων.

Photis, αυτό είναι μια πάρα πολύ καλή ιδέα και νομίζω οτι θα υπάρχουν και πάρα πολλοί ενδιαφερόμενοι απο τα μέλη μας.
Αν συμφωνείται προτείνω απο Σεπτέμβριο που θα μαζευτούμε ξανά απο τις διακοπές να το οργανώσουμε.
 
17 June 2006
20,759
Αθήνα
Απάντηση: Re: αναλυση στον κινηματογράφο: μύθοι και πραγματικότητα

Μπάμπης Κολέζας said:
Photis, αυτό είναι μια πάρα πολύ καλή ιδέα και νομίζω οτι θα υπάρχουν και πάρα πολλοί ενδιαφερόμενοι απο τα μέλη μας.
Αν συμφωνείται προτείνω απο Σεπτέμβριο που θα μαζευτούμε ξανά απο τις διακοπές να το οργανώσουμε.


Suuuuuuuuuuuuuuure !!!!!!
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
24,353
Παλλήνη
Απάντηση: Re: αναλυση στον κινηματογράφο: μύθοι και πραγματικότητα

Photis said:
Αυτά τα γράφω τόσο σαν ηλεκτρονικός όσο και σαν ερασιτέχνης προβολατζής, τα τελευταία 10 χρόνια στο πανεπιστημιακό κινηματοθέατρο "Ιρις". Μάλιστα κι εμείς εκεί έχουμε πρόβλημα με το Σταυρό της Μάλτας. Μάλιστα αν θέλετε μπορούμε να οργανώσουμε κάποια στιγμή το τεστ που λέγατε στην Ίριδα. Δεν διαθέτη την καλύτερη υποδομή και σαν χώρος μοιάζει κάπως παρακμιακός, αλλά ακόμα και μέσα από τις ατέλειες μπορεί να λάμψει η ποιότητα κάποιων μέσων.

Φωτη, στον ουρανο σε ψαχναμε, στην γη σε βρηκαμε!:firstprize:

Καταρχην, σε ευχαριστουμε πολυ για την πολυ ενδιαφερουσα αναλυση σου επι του θεματος η οποια λυνει πολλες αποριες σε εμας οι οποιοι, κακα τα ψεμματα, δεν κατεχουμε το σπορ της προβολης απο σελιλοιντ..
Κατα δευτερον, σε παρακαλω να μου στειλεις με π.μ. το τηλεφωνο σου, προκειμενου μετα τις διακοπες να κανονισουμε ενα πολυ ενδιαφερον συγκριτικο φιλμ-ψηφιακου , εαν και εφοσον μπορουμε να βρουμε μια καλη 35αρα μηχανη και μια καλοδιατηρημενη "κουλουρα" προσφατου φιλμ!
Πιστευω οτι τετοιες ευκαιριες δεν πρεπει να χανονται!
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
24,353
Παλλήνη
ΥΓ Ο μονος απο την παρεα που κατεχει καλα το θεμα φιλμ και μηχανες προβολης ειναι ο Κυριακος Παναγιωτακος ο οποιος δεσμευτηκε να βοηθησει για την οργανωση του συγκριτικου (Κυριακο ακους? :D )
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Με τον Κυριάκο ήδη έχουμε βρεθεί και έχουμε συζητήσει το θέμα του συγκριτικού τεστ. Όμως για να αναδείξεις το κάθε μέσο χρειάζεται να έχουμε τις ιδανικές γι αυτο συνθήκες κάτι που δεν ξέρω αν μπορούμε να το εξασφαλίσουμε...